Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
kim16 schreef:Ik heb er thuis net zo'n een. Je moet ze gewoon streng aan pakken. En heel consequent zijn. Meestal als die van mij iets doet wat niet mag zeg ik duidelijk NEE, luistert ze niet dan krijgt ze een tik. Als je dit consequent volhoud dan luistert ze op een gegeven moment al als je nee zegt.
griebels schreef:Voor degene die Seren wat aanvallend een reactie geven over de opfok en dat ze geen paard moet nemen om dat ze iedere cent nu moet omdraaien zou ik willen zeggen:
Neem even de tijd om haar vorige topics te lezen en je begrijpt waarom ze dat nu moet doen.
Ze is net haar merrie kwijtgeraakt die een dood veulen met veel moeite (en veel DA kosten) ter wereld heeft moeten brengen. Deze jaarling heeft ze gekregen.
fsoudan schreef:Ik vind dat als iemand besluit zijn of haar paard niet naar de opfok te doen daar best wat meer begrip voor getoond mag worden.
En ja er zijn meer wegen die naar Rome leiden en zo ook jou paard ontzag voor jou laten krijgen!
Dat hoeft echt niet persee dmv een opfok!
griebels schreef:Voor degene die Seren wat aanvallend een reactie geven over de opfok en dat ze geen paard moet nemen om dat ze iedere cent nu moet omdraaien zou ik willen zeggen:
Neem even de tijd om haar vorige topics te lezen en je begrijpt waarom ze dat nu moet doen.
Ze is net haar merrie kwijtgeraakt die een dood veulen met veel moeite (en veel DA kosten) ter wereld heeft moeten brengen. Deze jaarling heeft ze gekregen.
fsoudan schreef:Zijn we even afgedwaald van het punt waar ik mee begon.... Dat er zoveel kritiek is als iemand zijn veulen of jaarling niet naar de opfok doet.
Ik vind dat het de keuze voor ieder op zich is... ongeacht de voor en de nadelen
gijsenkim"]
en daarom moeten mensen nou eerst eens leren nadenken over de kosten van een paard VOORDAT deze aangeschaft wordt. Dus omdat ie hier goedkoper staat doe je m tekort, en wat als het paard erstig ziek wordt of ineens erg gaat kreupelen........ dan er ook maar geen va bij, want de expertise van Bokt is goedkoper![]()
[/quote]
Ik geloof dat dit de eerste keer is dat ik het echt 95% niet eens ben met je...
Er zijn namelijk genoeg situaties op te noemen, waarbij het wel de beste zet is, een paard te kopen, terwijl je financiele boekje er niet riant genoeg uitziet... Natuurlijk zijn er van die debielen die niet goed nadenken over de kosten, maar ik zal er echt geen spijt van krijgen dat ik mijn pony'tje gekocht heb, ook al had ik het geld officieel niet...
[quote="Cassidy schreef:Seren, jouw jaarling hoort in een groep te staan met meerdere paarden van gelijke leeftijd, en niet een shet van 1 jaar die zij met haar gewicht en haar maat makkelijk de baas kan. Want je paard is in de periode dat ze bij de 2 jarige stond de onderdanige geweest, bij jouw probeert ze de baas te zijn en bij de shet gaat het haar geheid lukken.
fsoudan schreef:Duncan... soms kan je niet anders als een goede mep verkopen! Want zo'n merrie op de NH manier opvoeden is zeker geen optie![]()
Niet elk paard is geschikt voor NH en niet elk paard voor de opfok