De zaterdag ervoor had ze een hele zware bevalling. We hebben er alles aangedaan om haar te redden maar helaas is dat niet gelukt. Ze is in de kliniek in someren ingeslapen.
Ze was 29 april net 3 jaar geworden ( voordat ik weer commentaar krijg: ze was drachtig toen ik haar kocht ik heb niet gekozen voor dit veulen)
Toen marit bij mij kwam in Juni vorig jaar was ze nog helemaal groen.

Ze was 2 jaar en 2 maanden.
Binnen 2 maanden heeft ze ieders hart veroverd. Iedereen is dol op haar. Het is een stoer paard, koel in haar hoofd en handelen. Ook is ze een lief paard ze doet geen vlieg kwaad en kleine kinderen kunnen met haar wandelen. Ik vertrouw haar voor de 100%
Na ongeveer 5 maanden kregen we het vermoeden dat ze drachtig was. In januari dit jaar werd dat officeel bevestigd. Ik heb gekozen om haar te houden ze betekende al zoveel voor mij.

Toen mijn shetlandertje kwam zijn deze fotos gemaakt ongeveer 3 weken voor de bevalling.

en een week voor de bevalling:

Op 15 mei gaat het dus helemaal mis.
Tijdens de bevalling, hier zat het veulen er nog in. Ze heeft het heel moeilijk, maar de dierenarts is er nog niets en wij konden weinig doen.

Dit is de dag na de bevalling,
Het gaat wat beter, ze wordt iedere dag gespoeld en om het uur gespoten voor de naween.

De tweede dag na de bevalling gaat goed tot laat in de middag. Ze wil steeds gaan liggen. Wel nog eten.. het staan gaat moeilijk. De dierenarts is al gebelt.
Ik voelde al aan dat het fout was dus heb ik nog zoveel mogelijk mooie fotos van haar gemaakt en veel geknuffeld:

Hier heeft ze last van de naween.. ze had heel veel pijn.

nog meer pijn..

De laatste foto uit mijn fotoboek...