Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
liljebo schreef:Heb even rondgebladerd, maar volgens mij was het zware discussiepunt dat je eerst het hoofdstel afnam en daarna pas de wagen. Zou mijn keuze ook niet zijn.
Juist vanwege dat topic, waar je alles tegen de regels doet volgens eigen zeggen, komt dat 'pardon' van je nogal hypocriet over, ja. Zou anders zijn als je gewoon je eigen mening had gezegd, zonder oordeel/belering.
Mbt het ernaast lopen... datzelfde argument hoor je ook bij ruiters, maar ik zie dat dus niet. Ik begrijp niet waarop je op een wagen of op een paard een paard beter onder controle zou kunnen houden dan ernaast. Mijn ervaring is heel anders.
(dan heb ik het uiteraard dus wel over afstappen als je gevaar ziet aankomen, niet op het moment zelf-. Maar dat lijkt nogal logisch)
Gem schreef:Maartje1990 schreef:Dan herinner je je dat fout. Ik doe het hoofstel als allerlaatste in, dat is het enigste. Dat is terwijl hij stilstaat. Langs de pony/wagen lopen terwijl er niemand op de wagen zit lijkt mij levensgevaarlijk zeker met een groene pony. Ben je dit dan met me oneens?
Mijn pony was groen qua mennen, voor de 4wieler geen enkel probleem.
Hoewel, precies zoals TS zegt, het zwaartepunt van de discussie op het hoofdstel lag, moet je nog maar eens nalezen dat je "met het inspannen alles wat bokt verboden heeft." doet. Jouw eigen woorden.
Maar goed, ik ben blij te lezen dat Liljebo zelf ook al tot die conclusie gekomen is.
Maartje1990 schreef:Luisteren naar bokkers en het proberen volgens het boekje te doen terwijl je het al tijden 'anders' doet en ponylief hier heel braaf bij is. Maar gezien dat eigenlijk gezien wordt als gevaarlijk het toch 'juist' doen en dan opeens ponylief heel engpusiast stees vooruit wil en er juist een gevaarlijke situatie wordt gecreërd.
Conclusie, ik kan de situatie het beste inschatten en hier het beste op inspelen.
Maartje1990 schreef:Dan nog, als je alleen gaat, stap dan NIET van de wagen af. Zéker buiten niet. Er kan zoveel méér fout gaan dan als je ohz er af stapt. Zie het bovenstaande filmpje.
Ik sta thuis met m'n pony in een vrijwel afgesloten omgeving, hij staat stil, niet bij de weg, geen gevaar voor mensen buiten. Jij gaat buiten de straat op en loopt over de straat, daar is een wereld van verschil, naar mijn mening.
En ik mag een 'belerend vingertje' zeker geven als ik denk dat iemand gevaarlijk is. Doen mensen ook naar mij, is hun goed recht. Als je er dan nóg anders over denkt, prima, moet je helemaal zelf weten. Maar dan heb ik je iig wel gewaarschuwd.
edit: Gem: Ohja, ik zie het, maar nee, het enige dat ik 'doe wat bokt verboden is' (sarcasme wellicht niet zo heel duidelijk) is het hoofdstel pas als laatste.
Edit 2: TS, ik ben me ook bewust dat er een risico is aan het hoofdstel als laatste indoen. Neemt niet weg dat ik het met andere dingen dus niet oneens kan zijn of dat wel/niet gevaarlijk mag/kan vinden.