[WN] Voeding Quarter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:25

ik heb een halve quarter :+

en hij krijgt 500gr Equifyt [ 150gr natural base en 350gr quarter ] verdeeld over 2 beurten
nu hij op de wei staat van 8.00 tot 19.30 alleen in de ochtend voor de weidegang een plukje voordroog
als ze weer op stal gaan 250gr voer en verder stro

hij is nog steeds te zwaar en we voeren in overleg met onze DA

ik rij hem 6x per week op buitenrit waarvan 3x ruim 2 uur met veel galop en 3x een rondje van ong 1 uur

als extra krijgt hij magnesium en MSM

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:57

Twee keer per dag een emmer gehakselde mais (uit van die plastieken balen), aangevuld met balance mix van Aveve. Onbeperkt goed stofvrij hooi. In de zomer : goed gras, de wedstrijdpaarden nog 2 kg balance mix erbij.
Voor ik heel bokt over mij heen krijg ivm de mais : bij Burghmeijer voeren ze net hetzelfde, ook aan de dekhengsten en wedstrijdpaarden :)

ryukapple

Re: Voeding Quarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:13

Mijn quarter krijgt elke ochtend een halve kilo sportbrok met daarbij 200g equifit quarter en dan nog 1 a 2 keer per week 3 kg equifit zupa (slobber) maar dan word die van mij vrij snel dun

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 07:34

Sevke: even voor mijn nieuwsgierigheid: waarom de mais? Zet dat niet enorm aan?

chery: de knoflook is ook het enige waar ik mijn vraagtekens bij zet, want volgens mij is dat helemaal niet zo best voor paarden.
Jim krijgt er ook maar een handje van na het rijden nu. Maar vanaf deze week krijgt hij iedere ochtend een handje ivm medicijnen.
Tot nu toe heb ik de ideale muesli (suiker/zetmeel/melasse/eiwitarm) nog niet gevonden.

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 08:27

Amanda schreef:
Sevke: even voor mijn nieuwsgierigheid: waarom de mais? Zet dat niet enorm aan?

chery: de knoflook is ook het enige waar ik mijn vraagtekens bij zet, want volgens mij is dat helemaal niet zo best voor paarden.
Jim krijgt er ook maar een handje van na het rijden nu. Maar vanaf deze week krijgt hij iedere ochtend een handje ivm medicijnen.
Tot nu toe heb ik de ideale muesli (suiker/zetmeel/melasse/eiwitarm) nog niet gevonden.

Volgens mij is dat er ook niet. Het enige wat ik kan bedenken wat ECHT top is is die Care4Life. In de muesli zitten zo ie zo veel suiker/zetmeel etc etc.. Ook nature's best enzo.. Viel mij iig erg tegen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 08:41

Dat zit in de vito ook niet, maar daar zit wel weer de knoflook in. Eigenlijk wil ik dus de vito zonder knoflook :+

Dit is de energietabel van de Care4life:
Citaat:
Energie (MegaJoule)11,5 MJ/kg
Ruw eiwit 13,5 %
Ruw vet6,3 %
Ruwe celstof24 %
Ruw as 10 %
Suiker 4,7 %
Zetmeel4,7 %
Lysine 5 g
Methionine 1,8 g.

Samenstelling
Luzerne Appel pulp, Kruidenmix, Zonnebloemzaad hullen, Zonnebloemzaadschroot, Getoaste Sojabonen, Lijnzaad, Sojaolie, Erwtenvlokken, Wortelvlokken, Collageen (enzymatisch gehydrolyseerd), Cichoreipulp, Vitaminen - mineralenPre-en Probiotica

En dit van de vito
Citaat:
energie (DE) 11,00 MJ
ruw eiwit (RE) 10,00 %
verteerbaar ruw eiwit 6,20 %
ruw vet 7,00 %
ruwe celstof 19,00 %
ruwe as 7,00 %
zetmeel 6,80 %
restsuiker 3,90 %

Samenstelling:
Ingrediënten: 1e snede gras van permanent grasland (gedroogd en gepelletteerd), gehele maïsplant (gedroogd, gehakseld en gepelletteerd), appelpulp, lucernehooi, raapolie, wortelvlokken, vitaminen- en sporenelementenpremix, knoflookvlokken, bietenpulp, calciumcarbonaat, natriumchloride, biergist.

Dus dat ontloopt elkaar niet zoveel in energiewaarden, maar wel in ingrediënten.
Misschien toch de Care4life eens proberen :j

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 08:54

Citaat:
Volgens mij is dat er ook niet. Het enige wat ik kan bedenken wat ECHT top is is die Care4Life. In de muesli zitten zo ie zo veel suiker/zetmeel etc etc.. Ook nature's best enzo.. Viel mij iig erg tegen

Dat komt omdat in muslie vaak veel granen zitten en in granen zit gewoon al zetmeel. Deze zetmeel zet zich na een tijdje dan weer om in suikers dus dan zijn de gehaltes zetmeel en suikers best wel hoog.

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 09:02

Waarom wil je zonder knoflook?

Amanda schreef:
Dat zit in de vito ook niet, maar daar zit wel weer de knoflook in. Eigenlijk wil ik dus de vito zonder knoflook :+

Dit is de energietabel van de Care4life:
Citaat:
Energie (MegaJoule)11,5 MJ/kg
Ruw eiwit 13,5 %
Ruw vet6,3 %
Ruwe celstof24 %
Ruw as 10 %
Suiker 4,7 %
Zetmeel4,7 %
Lysine 5 g
Methionine 1,8 g.

Samenstelling
Luzerne Appel pulp, Kruidenmix, Zonnebloemzaad hullen, Zonnebloemzaadschroot, Getoaste Sojabonen, Lijnzaad, Sojaolie, Erwtenvlokken, Wortelvlokken, Collageen (enzymatisch gehydrolyseerd), Cichoreipulp, Vitaminen - mineralenPre-en Probiotica

En dit van de vito
Citaat:
energie (DE) 11,00 MJ
ruw eiwit (RE) 10,00 %
verteerbaar ruw eiwit 6,20 %
ruw vet 7,00 %
ruwe celstof 19,00 %
ruwe as 7,00 %
zetmeel 6,80 %
restsuiker 3,90 %

Samenstelling:
Ingrediënten: 1e snede gras van permanent grasland (gedroogd en gepelletteerd), gehele maïsplant (gedroogd, gehakseld en gepelletteerd), appelpulp, lucernehooi, raapolie, wortelvlokken, vitaminen- en sporenelementenpremix, knoflookvlokken, bietenpulp, calciumcarbonaat, natriumchloride, biergist.

Dus dat ontloopt elkaar niet zoveel in energiewaarden, maar wel in ingrediënten.
Misschien toch de Care4life eens proberen :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:38

Dit is even makkelijker: Onderwerp: knoflook en paard?

Maar zo best is knoflook dus niet voor paarden.
Daarbij vindt hij het ook niet echt lekker, heeft het echt moeten leren eten :j

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 12:44

@Amanda : nee, hoor, valt best mee. Ze zijn altijd nog veel dikker in de zomer als ze op het verse gras lopen.