[Dienstmededeling] Verklaring Yvonniej stopt met modereren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

[Dienstmededeling] Verklaring Yvonniej stopt met modereren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 13:21

Gisteren is beloofd dat er snel een gezamenlijke verklaring zou komen van het moderatorteam en Yvonniej. Bij deze.

Na de aanstelling van Yvonniej als moderator bleek er al snel een flinke ophef te ontstaan, vanwege een niet prettig verlopen EA transactie met een andere Bokker in het verleden. Het Bokt team zag dit, na alle feiten gewikt en gewogen te hebben, niet als een reden om te twijfelen aan de geschiktheid van Yvonniej als moderator. Uiteindelijk bleek het echter wel een belemmering te worden voor het functioneren van Yvonniej. Het Bokt team heeft op verschillende geprobeerd manieren de problemen op te lossen maar helaas is dit niet voldoende gelukt.

De voortdurende spanning, twijfel en ook langzame besluitvorming hebben ondertussen ook geleid voor toenemende spanning binnen het team. Ook Yvonniej zelf heeft een aantal keren aangegeven te twijfelen of zij zelf verder wilde gaan als moderator gezien de constante spanningen en het verminderde draagvlak, zowel bij de gebruikers als binnen het team. Het werd uiteindelijk in ieder geval duidelijk dat er een beslissing genomen moest worden, maar door de grootte van het team, de veelvoud aan meningen en de nadelen die aan iedere beslissing kleefde, heeft de uiteindelijke beslissing op zich laten wachten.

Helaas is ook bij de uiteindelijke afwerking van het ontgroenen van Yvonniej een fout gemaakt: Yvonniej werd via een PB op de hoogte gesteld maar was haar groene kleur kwijt voor ze deze PB kon lezen en voor er een topic op FZ kon worden gestart met uitleg. Dit is allemaal heel vervelend gelopen.

Al met al is dit een erg vervelende periode geweest waarin veel fouten zijn gemaakt. In ieder geval willen wij onze excuses aanbieden aan Yvonne dat er de afgelopen tijd redelijk veel is misgegaan waarop niet altijd voldoende geanticipeerd is. Verder is de ontmod actie van gisteren alles behalve foutloos en daardoor erg vervelend verlopen. De afgelopen weken zijn een aaneenschakeling geweest van diverse fouten, verkeerde inschattingen en miscommunicatie. Wij hopen in ieder geval dat de betrokkenen deze periode uiteindelijk ook kunnen zien als een, erg uitgebreid, leer moment voor alle betrokken partijen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: [Dienstmededeling] Verklaring Yvonniej stopt met moderer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:40

bedankt voor deze uitleg Ellende... Lachen

Yvonniej: nogmaals jammer dat het zo gelopen is, bedankt voor de tijd en moeite die je toch in Bokt hebt gestoken, en welkom terug als "zwartje"... Lachen

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:41

Bedankt voor de uitleg. Van fouten leer je, dus laten we hopen dat dat in dit geval ook zo is. Lachen
Laatst bijgewerkt door Oamaru op 26-01-07 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:43

Ben benieuwd naar het verhaal van Yvonniej zelf Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:43

Bedankt om je uitleg, maar waarom kon dit gisteren niet inneens geplaatst worden?
Dan was alles toch veel simpeler verlopen?

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:44

Fijn dat er nu toch een uitleg is gekomen! Hopelijk hebben alle betrokken partijen er wat van opgestoken!

Faye voor zover ik weet klopt dit verhaal Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:45

Nou Youngster, dat mag jij denken, ik ben toch benieuwd naar Yvonniej's verhaal. Als ze er nu wel over mag spreken dan he? Knipoog

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:46

Dat neem ik toch aan van wel. Lachen

Ze heeft toch geen spreekverbod?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:46

Dat had ze gisteren nog wel volgens haarzelf, dusssssssss Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:47

youngster schreef:

Jep, volgens haar wel, volgens de mod niet.

Vind dat ook een beetje bizar Zij zijn groot en ik is klein!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:50

Yvonniej schreef:
Over de kwestie zelf mag ik niets zeggen in het openbaar op bokt. Ik en een andere gebruiker hebben een spreekverbod daarover. Doen we het toch is het een OW.

youngster

Mods??? Enige uitleg hierover?
Zou het wel een beetje belachelijk vinden als Yvonniej haar kant niet kan vertellen Bloos

ladylayJarig

ik ben ook zeer benieuwd naar yvonne's kant van het verhaal

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:51

Ellende schreef:
De voortdurende spanning, twijfel en ook langzame besluitvorming hebben ondertussen ook geleid voor toenemende spanning binnen het team. Ook Yvonniej zelf heeft een aantal keren aangegeven te twijfelen of zij zelf verder wilde gaan als moderator gezien de constante spanningen en het verminderde draagvlak, zowel bij de gebruikers als binnen het team.

Yvonniej schreef:
alja schreef:
sorry hoor maar dit zat er toch aan te komen, denk zelfs dat jij dit hebt moeten zien aankomen yvonniej!
maar ondanks nog veel plezier op bokt....

Het is jammer dat gewone bokkers niks mee krijgen op de modfora.
Want NEE, dit zat er in mijn ogen niet aan te komen. En in ogen van een aantal andere mods ook niet!

En waarom heb ik toch het gevoel dat hier maar de helft van waar is....
*edit; van het verhaal wat ellende hier plaatst bedoel ik. Knipoog voordat er onduidelijkheden ontstaan..
Laatst bijgewerkt door Sok op 26-01-07 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:52

Sja ik kan me dus totaal niet voorstellen dat Yvonniej hier niks van wist.
Dat gaat er bij mij dus echt niet in

ladylayJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:52

Citaat:
De voortdurende spanning, twijfel en ook langzame besluitvorming hebben ondertussen ook geleid voor toenemende spanning binnen het team. Ook Yvonniej zelf heeft een aantal keren aangegeven te twijfelen of zij zelf verder wilde gaan als moderator gezien de constante spanningen en het verminderde draagvlak, zowel bij de gebruikers als binnen het team.

sorry hoor maar dit zat er toch aan te komen, denk zelfs dat jij dit hebt moeten zien aankomen yvonniej!
maar ondanks nog veel plezier op bokt....

Het is jammer dat gewone bokkers niks mee krijgen op de modfora.
Want NEE, dit zat er in mijn ogen niet aan te komen. En in ogen van een aantal andere mods ook niet!

En waarom heb ik toch het gevoel dat hier maar de helft van waar is....

heb ik ook, er zijn dingen verdoezeld...niet de gehele waarheid...
er voelt iets niet goed

ladylayJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:53

youngster schreef:
Sja ik kan me dus totaal niet voorstellen dat Yvonniej hier niks van wist.
Dat gaat er bij mij dus echt niet in

ze zegt het zelf

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:53

Het verhaal zal aan beide kanten wel een beetje wankelen denk ik..
Point is dat ik het gevoel heb dat het verhaal dat Ellende hier plaatst níet van Yvonne komt...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:54

youngster schreef:
Mods??? Enige uitleg hierover?
Zou het wel een beetje belachelijk vinden als Yvonniej haar kant niet kan vertellen Bloos

Eventjes terugzoeken, komt er iemand met de vraag of ze zwijgplicht heeft. Dat zie je in het gesloten topic.
Daarom antwoorden de mods nee, en dat je geen stomme speculaties mag voeren.
Maar toch blijft yvonnie beweren van wel?

Ik vind het toch slecht rieken...

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 13:54

Het 'spreekverbod' gaat niet over Yvonniejs aftreden als moderator maar over de persoonlijke vete tussen Lia_ en Yvonniej. Wij hebben geprobeerd om tot een constructieve oplossing te komen, dat bleek niet mogelijk. Daardoor is besloten om beiden daarover een spreekverbod op te leggen. Dat is standaard bij persoonlijke vetes tussen gebruikers: deze mogen niet op het forum worden "uitgevochten".

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:55

Fijn dat het nu in ieder geval is uitgelegd. Een dikke OK dan! voor het modteam voor de uitleg en het excusses die gemaakt zijn.

Yvonniej, ik hoop dat je nog veel plezier hebt in het gewone bokken en dat je je hierdoor niet uit het veld laat slaan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:55

Ik vind het zeer kwalijk dat jullie als modteam niet duidelijk achter Yvonniej hebben gestaan. Vanaf het begin af aan hebben jullie de zaken erg op z'n beloop gelaten en daarmee ruimte gegeven aan de mensen die daar misbruik van hebben willen maken.

Het is niet mijn gewoonte om dat soort dingen openbaar op Bokt te zetten, maar in dit geval vind ik het zeer kwetsend voor Yvonniej. Bovendien geven jullie hiermee een sterk signaal af dat onsportiviteit beloond wordt, en daarmee verlies je nog veel meer draagvlak.

Wat er ook is voorgevallen, DIT had nooit de afhandeling mogen zijn.

ladylayJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:56

Mietje schreef:
Het verhaal zal aan beide kanten wel een beetje wankelen denk ik..
Point is dat ik het gevoel heb dat het verhaal dat Ellende hier plaatst níet van Yvonne komt...

dat bedoel ik, uiteraard ben ik blij met wat jullie hiervan vinden, maar het is gewoonlijk als een mod zelf een topic opent, en als dat niet mag..zal er wel een reden moeten zijn...kan niet anders...
misschien mag het nu wel, of niet, dat weet ik niet, maar in elk geval heeft ze het niet geopent......
apart...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:56

katiavl schreef:
youngster schreef:

Jep, volgens haar wel, volgens de mod niet.

Vind dat ook een beetje bizar Zij zijn groot en ik is klein!

Er is een ruzie tussen haar en Lia_ zover ik weet. Beiden hebben volgens mij een verbod gekregen het over elkaar te hebben en hebben ook een contact verbod. Lia_ heeft eergister wel iets over Yvonniej gepost (denk ik: post is verwijderd) en heeft direct een ban aan haar broek gekregen....... (zie banlijst) Direct daarna is volgens mij Yvonniej voorzien van een pb waarin haar ontgroenning werd aangekondigd.

Ik vind het allemaal héél erg knullig verlopen en vind het onbegrijpelijk dat het topic van Lia_ toen over Yvonniej toen zo laks beoordeeld is door het team. Het verdient absoluut geen schoonheids prijs !!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:57

Shadow0 schreef:
Ik vind het zeer kwalijk dat jullie als modteam niet duidelijk achter Yvonniej hebben gestaan. Vanaf het begin af aan hebben jullie de zaken erg op z'n beloop gelaten en daarmee ruimte gegeven aan de mensen die daar misbruik van hebben willen maken.

Het is niet mijn gewoonte om dat soort dingen openbaar op Bokt te zetten, maar in dit geval vind ik het zeer kwetsend voor Yvonniej. Bovendien geven jullie hiermee een sterk signaal af dat onsportiviteit beloond wordt, en daarmee verlies je nog veel meer draagvlak.

Wat er ook is voorgevallen, DIT had nooit de afhandeling mogen zijn.

Ik snap het ook niet, in haar aanstelling hebben jullie gezegd dat die dingen tot een einde kwamen. En op bokt mochten geen oude koeien uit te sloot gehaald worden. Maar nu word ze afgezet door dat feit. En krijgen die mensen die de oude koeien uit de sloot halen toch gelijk?