[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Juni 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Juni 2025

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-25 21:50

Op deze bloedhete eerste dag van juli sluiten we de maand juni weer af met een nieuw BoktBeheerBulletin. Dit keer nieuws vanuit beheer, een stabiel team en de traditionele top 3 van de nieuwsredactie.

Inhoudelijke mededelingen

Forum

Paard zoekt baas
Zoals de meeste van jullie weten is het topic over Paard Zoekt Baas al een tijd op slot. Over dit topic hebben we al een aantal maanden een verschil van inzicht met deze stichting. We hadden gehoopt dit in goed overleg op te lossen, omdat alle betrokken partijen gebaat zijn bij een situatie die op de lange termijn werkbaar is. Helaas is het niet gelukt om tot een oplossing te komen waar zowel wij als Paard Zoekt Baas mee akkoord kunnen gaan. Als gevolg daarvan hebben Paard Zoekt Baas en Henk ten Napel de eerder aangekondigde rechtszaak aangespannen bij de rechtbank in Enschede.

Daar moeten Bokt.nl en BartVB zich nu verdedigen tegen de gemaakte beschuldigingen. Kort samengevat wordt gesteld dat Bokt.nl onrechtmatige berichten over PZB te lang zou hebben laten staan, ondanks eerdere verzoeken tot verwijdering. Ook zouden er te lang foto's waarvan de auteursrechten bij PZB zouden rusten, op Bokt.nl hebben gestaan. We zijn het niet eens met de beschuldigingen en de geëiste schadevergoedingen. We zijn druk bezig met het schrijven van een verweerschrift. Dit kost veel tijd en energie en ondertussen is het topic ook nog steeds dicht. We moeten in juli ons antwoord inleveren, waarna de rechter de stukken zal gaan bestuderen en er een zittingsdatum kan worden bepaald. Naar alle waarschijnlijkheid zal het nog wel een paar maanden duren voor er een uitspraak is.

Nieuwsredactie
Ondanks de warmte hebben jullie de nieuwsberichten toch weer goed gelezen vorige maand. We zijn tot de volgende top 3 gekomen.

Op de derde plaats deze maand staat een artikel over activisten die het terrein van Harold Zoet van de BBB zijn binnengedrongen. Ze hebben daarbij vernielingen aangericht, waaronder bekladdingen op een muur. De provinciebestuurder en zijn gezin waren op dat moment thuis, en sliepen. Dit artikel kreeg 4929 views.

Op de tweede plaats staat het nieuws dat Hans Peter Minderhoud zijn paarden kwijtraakt na het stoppen van zijn sponsor. Dit artikel met video kreeg 5251 views.

Op de eerste plaats een artikel over de FEI die een totaalverbod op 'marshmallow fluff' wil. In hun herziening van de regels was dit een van de punten die ze willen wijzigen. Dit artikel werd 5502 keer gelezen.

Bezwaarcommissie
Termijnen?
Als je een bezwaar wilt indienen tegen een sanctie dan moet je dit binnen 1 kalendermaand doen. Latere verzoeken zullen niet behandeld worden. Let er daarnaast ook op dat je alleen voor de laatste OW een verzoek kunt indienen, verzoeken tot bemiddeling voor eerdere / oudere OW's zullen niet in behandeling genomen worden. Uitzondering hiervoor geldt wel als er 2 of meer OW's tegelijk gegeven worden. Dan kun je voor beide (of meerdere) OW's bezwaar aantekenen.

Binnen 2 werkdagen krijg je bevestiging van ontvangst van je bericht. Klachten zullen binnen 7 werkdagen worden afgehandeld. Het kan soms zijn dat de behandeling van een klacht langer dan 7 werkdagen gaat duren. In dat geval zal jouw contactpersoon aan jou vragen of jij toestemming geeft om de termijn te verlengen. Wil je dat niet, dan zal de bezwaarcommissie een beslissing nemen op basis van de dan bekende informatie.

Wiki
Deze maand is er geen bijzondere update vanuit de Wiki. Wil jij meeschrijven met de Wiki of heb je een aanvulling die je wil plaatsen? Kijk dan op het Wikizakenforum óf op de Wiki zelf hoe je dat moet doen.

Beheer
Vanuit beheer zijn er verder geen bijzondere mededelingen.

Technisch
Er zijn wat klachten gekomen van Bokkers die tekst voor een nieuw bericht kwijt raakten als hun browser crasht of automatisch de pagina ververst. Bijzonder vervelend natuurlijk. Aan de oorzaak kunnen we als Bokt.nl niet veel doen. Wel is er nu een functie toegevoegd die de tekst die je typt regelmatig opslaat. Hierdoor blijft de tekst in het 'snel antwoorden' vak staan; ook als je tussendoor naar een andere pagina gaat.

Standaard staat die functie uit omdat het handig is dit eerst wat meer te testen. Je kan het automatisch opslaan aanzetten via: Gebruikersnaam -> Instellingen -> Foruminstellingen -> Post standaarden.

Of klik dus op die laatste link. We horen graag hoe dit bevalt!

Team Mededelingen

Deze maand was stabiel in het team, er zijn geen wijzigingen.

Tips van het Team & Vragen van Bokkers

Zie je een storende of ongepaste advertentie op ons forum? Dan help je ons door deze hier te rapporteren: https://www.bokt.nl/tools/reportads.php.

Ik heb een vraag of een suggestie voor een tip!
Dat kan! Je kunt je vraag of suggestie pb-en naar Zwerte.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 21:59

Serieus? Ik heb er alle vertrouwen in dat Bart c.q. bokt dit gaat winnen. Er is niets verkeerds gedaan. Mijn mening.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op Gisteren, 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht in overleg met plaatser aangepast

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 22:48

Percy schreef:
Serieus? Ik heb er alle vertrouwen in dat Bart c.q. bokt dit gaat winnen. Er is niets verkeerds gedaan. Mijn mening.

Je haalt de woorden uit mijn mond.
Laatst bijgewerkt door Lau07 op Gisteren, 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote aangepast

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 22:54

Moderatoropmerking:
Speculeren is niet toegestaan
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op Gisteren, 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

Muronia

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin Juni 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 22:59

Ongelofelijk. Jullie staan niet alleen, ik sta volledig achter jullie en ik denk met mij velen. Ze moesten zich diep schamen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:05

Als zelfs meningen al niet meer mogen in Nederland. Creepy

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:35

Jullie hebben altijd prima gehandeld in dat topic, is dat niet terug te halen (m.b.t. alle acties die wél gedaan zijn), wat een bizarre gewaarwording moet dit zijn om je hiervoor te moeten verdedigen..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:40

Die zetten zich imo echt niet fraai neer.
Bevestigd alleen maar mijn mening over die toko.
En dat terwijl in de toekomst (hopelijk duurt dat nog lang) als een van mijn paarden komt te overlijden een weidemaatje bij zoek.
Nu weet ik 100% zeker waar niet.

Sterkte en succes Bart!

En handige functie van die tekst opslaan, heb het direct aangezet.

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:46

Ik verbaas me hier echt heel erg over... een forum is in mijn ogen een platform wat is bedoeld als plek waar verschillende mensen hun mening kunnen en mogen delen.
Dat die mening niet altijd fijn is om te horen als je het onderwerp bent dat snap ik, maar dat doet niks af aan het principe van een forum...
Dat het forum dan wordt aangeklaagd, vind ik echt te bizar voor woorden en voelt voor mij als een poging om invloed uit te oefenen op de vrijheid van meningsuiting.

Voor mij is dat een teken om mondeling extra mijn mening te uiten aan de mensen om me heen en hopelijk op die manier extra verspreiding te veroorzaken ook buiten bokt.
Door de onsympathieke actie hier zetten ze zich alleen maar negatiever neer, en is juist dit het voorbeeld waardoor bij mensen de ogen worden geopend.
ik hoop dat anderen het ook zo voelen en zo aanpakken!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:47

Ik wens het bokt team in het algemeen en Bart in het bijzonder succes en sterkte met deze zaak.

Die gaat om vrijheid van memingsuiting en weinig anders...

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:54

Femke_Tweety schreef:
Ik wens het bokt team in het algemeen en Bart in het bijzonder succes en sterkte met deze zaak.

Die gaat om vrijheid van memingsuiting en weinig anders...

Inderdaad en alles wat er besproken is, staat gewoon op hun eigen Facebooksite inclusief de foto's die ze zelf openbaar zetten, naar mijn idee en beleving en mening. Succes, jullie kunnen het vast goed onderbouwen allemaal!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:06

He... dit is voor hun ook geen goede reclame he. Dit kan iedereen ook lezen zodra ze de naam opzoeken.
Succes Bart en team !

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:25

Ik bedenk me net, zo'n zaak kost klauwen met geld.

Ik heb zelf niet veel, maar zou absoluut bereid zijn om een kleine bijdrage te doen, mocht bokt hierdoor in de problemen komen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:30

Femke_Tweety schreef:
Ik bedenk me net, zo'n zaak kost klauwen met geld.

Ik heb zelf niet veel, maar zou absoluut bereid zijn om een kleine bijdrage te doen, mocht bokt hierdoor in de problemen komen.

Ik doe met je mee, mocht het nodig zijn.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:45

Ik wens jullie ook veel succes.
En we moeten vooral niet vergeten dat deze rechtszaak los staat van het gedrag/de handelingen die PZB verricht en waar door sommige mensen over gevallen wordt.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:44

Polar schreef:
En we moeten vooral niet vergeten dat deze rechtszaak los staat van het gedrag/de handelingen die PZB verricht en waar door sommige mensen over gevallen wordt.

Huh? Is het niet het uiten van het vallen over bepaalde zaken waardoor die rechtszaak uberhaupt aangespannen wordt? Het een is het gevolg van het ander. Hoe kan je dat dan als losstaand zien?

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:49

Een hart onder de riem van mijn kant voor Bart en het team. Zo'n verweerschrift is niet plots opgesteld. Succes toppers!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:03

Ibbel schreef:
Polar schreef:

Huh? Is het niet het uiten van het vallen over bepaalde zaken waardoor die rechtszaak uberhaupt aangespannen wordt? Het een is het gevolg van het ander. Hoe kan je dat dan als losstaand zien?

Het onderwerp van de smaad / laster aantijgingen is niet van invloed op het feit of het wel of niet strafbaar is hoe Bokt ermee om gegaan is.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:07

Wat MarlindeRooz zegt inderdaad.
PZB klaagt Bokt aan omdat het bepaalde berichten naar hun mening te lang heeft laten staan.
Dus stel dat PZB in het gelijk wordt gesteld, dan betekent dat niet automatisch dat de mensen die de berichten schreven geen punt hadden of onwaarheden verkondigden.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:24

En toch komt daar ook de vraag bij kijken of ze überhaupt weg moesten wettelijk gezien.

Want als ze wettelijk niet weg hoeven, dan is de discussie over dat ze te lang aanwezig waren al niet meer relevant.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:49

Polar schreef:
Wat MarlindeRooz zegt inderdaad.
PZB klaagt Bokt aan omdat het bepaalde berichten naar hun mening te lang heeft laten staan.
Dus stel dat PZB in het gelijk wordt gesteld, dan betekent dat niet automatisch dat de mensen die de berichten schreven geen punt hadden of onwaarheden verkondigden.

Maar daarmee is het niet losgekoppeld :D

De rechtszaak gaat niet over wat PZB wel of niet doet. Dat spreekt voor zich, je spant geen zaak tegen jezelf aan :+

Maar het gaat wél over of de meningen daarover geuit mogen worden. En daarmee is er een koppeling, per definitie. Want PZB spant geen zaak aan tegen bokt over wat er hier aan meningen wordt geuit over hoefijzers of dekens.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:54

Femke_Tweety, klopt hoor, maar ik bedoel dan echt in het geval dat de rechter PZB gelijk geeft.
Dat het dan niet gelijk staat aan:"De berichten van de bokkers waren onwaar".

Ibbel, de rechtszaak gaat over het moderen van/door Bokt, dus ook al zijn die twee niet volledig losgekoppeld, het juridische oordeel zal niet persé iets zeggen over wie er inhoudelijk gelijk heeft.
Dat onderscheid vind ik belangrijk om te blijven maken.
Maar ik denk eigenlijk dat je wel begrijpt dat ik dat bedoel. :)