Ik had het vandaag nog. Iemand maakte een lichtelijk sarcastische opmerking, die echt als grapje was bedoeld. Daar werd deze smiley bij gebruikt
, die zij zag als een signaal van, neem het niet te serieus. Ik kon dat niet echt waarderen, want ik zag het echt als een sneer mijn kant op. Ik interpreteer die smiley als iemand die zo hard moet lachen dat die ervan moet huilen, en als dat samen gaat met een wat sarcastische opmerking komt het echt over "zie mij jou eens in de zeik zetten". Ook is er veel verwarring geweest over deze:
De ene ziet het als op je nagels bijten van angst, de andere als in je vuistje gniffelen lachen (een beetje stiekem lachen dus).
Sommige smileys zijn zo klaar als een klontje, maar andere kunnen echt anders geinterpreteerd worden.
Om welke smileys hebben jullie wel eens misverstanden gehad, of gemerkt dat anderen ze anders lezen? Ben zo nieuwsgierig of er meer smileys zijn die anders geinterpreteerd kunnen worden.
vind ik als mensen 100% ongelijk hebben maar ze denken dat ze gelijk hebben, en sommige mensen snappen die dan niet
. 
) dat je ze in de zeik zet terwijl dat dan absoluut niet de bedoeling hoeft te zijn inderdaad 
is een iets andere combinatie...
niet echt verkeerd denken wat betreft jouw idee over iemand anders, maar ik heb dus één smiley, waar ik echt de grootste moeite me heb. Als hij langskomt, dan kijk ik er altijd even naar, probeer een gevoel op te laten borrelen, maar er komt niks anders uit dan dat het een vieze smiley is die iets 18+-erigs doet bij haar vriend:

word gebruikt, maar dat uitleggen aan iemand van buiten bokt is tamelijk onmogelijk...
heel verwarrend
, maar dan vertwijfeld.