Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nielsd schreef:Bij die voorbeelden kan je toch gewoon het zeggen, waarvoor zou je dan een smiley gebruiken?
Nienke schreef:Je kan toch op de vragen die de TS als voorbeeld geeft zo antwoord geven:
Ja
Nee
Het is niet altijd nodig om alleen maar met een ja knik of een nee schud smilie antwoord te geven toch
Dus ik snap het probleem niet zo...
Smilies zijn zeker nodig op een forum, maar je kan ook combinaties maken zoals hierboven, en als je niks vindt dat bij je gevoel past, dan leg je het toch gewoon uit?
Bienotje schreef:Ik denk ook niet dat het een probleem is voor de TS..
Vind het juist wel leuk om te lezen dat iemand zo op de smilies ingegaan en erover nadenkt hoe deze in elkaar steken..
Op een ander forum waar ik post hebben ze een smiley met een knipoog, maar deze is anders dan hier. De knipoog lijkt meer op een verontschuldigend/ waterige glimlach.. Terwijl je juist iemand een knipoog meegeeft om te plagen en duidelijk te maken dat je een grapje maakt. Niet om treurig over te komen. Dus wat dat betreft snap ik het punt wel
WildWings schreef:^ En soms ook niet, dus waarom zou je dan een smilie willen gebruiken die niet de juiste toevoeging geeft? Een smilie is niet noodzakelijk, zeker niet zoals in deze voorbeelden.
MarJoo_ schreef:Je mag niet eens een one-liner plaatsen
Dus je mag niet alleen een smiley plaatsen.
kippie17 schreef:WildWings schreef:^ En soms ook niet, dus waarom zou je dan een smilie willen gebruiken die niet de juiste toevoeging geeft? Een smilie is niet noodzakelijk, zeker niet zoals in deze voorbeelden.
Ik weet dat begrijpend lezen heel lastig is. Maar als je nou daadwerkelijk goed leest, dan zie je dat het hier niet over gaat. Het gaat over desmiley die een positieve gelaatstrek over zich heen heeft en de
smiley die een negatieve gelaatsdrukking over zich heeft.
En het gaat er dus niet om of je bij dat voorbeeld nou wel of niet een smiley gebruikt.
Aimee schreef:Smileys zijn wel degelijk noodzakelijk![]()
Voorheen gebruikte ik ze veel minder of anders, liet daardoor berichten open zoals ieder ze wilde interpreteren en dat ging vaak mis. IRL zeg ik hetzelfde maar dan met m'n eigen (overduidelijke) mimiek erbij, die voeg ik nu in de vorm van smileys toe en berichten worden al veel vaker goed geïnterpreteerd.
Nadir schreef:Er zit wel iets in Kippie, eigenlijk zou je ook nog een negatieve "ja smile" en een positieve "nee smile" moeten hebben.
Ekkie schreef:Als hij langskomt, dan kijk ik er altijd even naar, probeer een gevoel op te borrelen, maar er komt niks anders uit dan dat het een vieze smiley is die iets 18+-erigs doet bij haar vriend:![]()
Ben ik nou de enige die nooit van zijn leven zo nagelbijt, nagelbeet, of iemand zag nagelbijten?
edit: nu dat ik mijn post nalees is het zelfs nog erger: nou kan ik niet meer ophouden met lachen...van schaamte waarschijnlijk
Richtje schreef:Ekkie schreef:Als hij langskomt, dan kijk ik er altijd even naar, probeer een gevoel op te borrelen, maar er komt niks anders uit dan dat het een vieze smiley is die iets 18+-erigs doet bij haar vriend:![]()
Ben ik nou de enige die nooit van zijn leven zo nagelbijt, nagelbeet, of iemand zag nagelbijten?
edit: nu dat ik mijn post nalees is het zelfs nog erger: nou kan ik niet meer ophouden met lachen...van schaamte waarschijnlijk![]()
Geweldig!
Ik kan nu dus ook niet meer normaal naar die smiley kijken
Richtje schreef:Of je het er mee eens bent is een tweede, maar kan je je echt niet indenken dat mensen soms wel eens een gevoel beter met een smiley dan met woorden weer kunnen geven en dan bepaalde smileys missen?