Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Dribbel schreef:Zit m'n eigen post terug te lezen. Rund voor de opmerking? Fijn die autocorrect
Als ik het goed begrijp heb je basisnamen die samengevoegd kunnen worden als een paard meerdere eigenschappen heeft. Ik zou in de artikelen gaan voor de basisnamen. Of we de samenvoegsels ook gaan noemen is dan nog de vraag.
stef schreef:Dribbel schreef:Zit m'n eigen post terug te lezen. Rund voor de opmerking? Fijn die autocorrect
Als ik het goed begrijp heb je basisnamen die samengevoegd kunnen worden als een paard meerdere eigenschappen heeft. Ik zou in de artikelen gaan voor de basisnamen. Of we de samenvoegsels ook gaan noemen is dan nog de vraag.![]()
Hoe bedoel je dit?
Ik heb bijv zelf een grulloroan bonte, dus grullo, roan en tobiano in 1 paard.
Zij is gedekt met een silverbuckskin (dus silver en buckskin)
Ik kan dat niet kwijt onder silver, en ook niet onder buckskin.
Ik denk dat een artikel met "gecombineerde kleuren" wellicht het handigst is?
stef schreef:Ik denk dat de kleuren in grote lijnen wel kloppen (moet er ff voor zitten om t na te lezen). In wildkleur staat bijvoorbeeld wel "de engelse benaming is dun". Wat ik hier dan weer mis is cremedun (vos + flaxen + dun, dus een wildkleur zweetvos)
Ik zie hier ook gelijk dat cobwebbing verwijst naar http://www.bokt.nl/wiki/Kleurmutatie#Cobweb en daar is vervolgens niks over cobwebbing te vinden.
Voor Tovero zie ik zo snel helemaal niks terug
even een vluchtige blik hoor