[Lusitano] 2 wijzigingen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rivano

[Lusitano] 2 wijzigingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 18:09

1)
Bij de eerste foto onderaan in de fotogallerij staat:
'Lusitano tijdens een working equitation wedstrijd in Brazilië'
en als je erop klikt:
'Een lusitano hengst tijdens een working equitation wedstrijd in Brazilië, foto door bokker Rivano'

Maar ik heb die foto niet gemaakt, zou ook niet weten of het in Brazilie is. De foto die ik wel gemaakt en ingestuurd heb staat in de foto historie eronder, de foto bij 25 feb 2011 10:32 en 10 okt 2007 09:50.

Vanuit Wiki Working Equitation is er ook een link naar deze foto die ik niet gemaakt heb (http://www.bokt.nl/wiki/Working_equitation).
Het heeft wel mijn onderschrift, maar geen idee wie die foto daadwerkelijk gemaakt heeft en of het wel in Brazilie is.

Opties:
Foto veranderen of onderschrift veranderen.

2) Er staat 'Op dit moment is er enige onduidelijkheid omdat zowel Brazilië als de USA een zelfstandig stamboek hebben opgericht voor Lusitanos.'
Hoe het zit met de USA weet ik niet, maar er zijn geen problemen tussen het braziliaanse stamboek ABPSL en het portugese stamboek FAR/APSL. Sterker nog, ze werken nauw samen. Maar omdat er onder fokkers nog onduidelijkheid bestond over deze samenwerking (omdat een handje vol fokkers het niet met deze samenwerking eens was), hebben de FAR/APSL en de ABPSL samen een contract ondertekend (1 oktober 2010) om deze samenwerking nòg officieler en duidelijker te maken zodat er geen twijfel (lees: roddels) meer mogelijk zijn.
Dit is de link op de officiele site van de APSL: (in portugees)
http://www.cavalo-lusitano.com/2010/10/ ... l-e-abpsl/

Het protocol met de handtekeningen: (in portugees)
http://abpsl.rpm.com.br/conteudo/downlo ... eracao.pdf

Er is dus geen onduidelijkheid meer. Graag text aanpassen.

Marieke_K

Re: [Lusitano] 2 wijzigingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:12

Bedankt voor je opmerkingen :) Opmerking twee heb ik aangepast in het artikel. Voor opmerking 1 ga ik even in overleg met de andere mods om te proberen te achterhalen wie de foto dan wel heeft gemaakt en welke tekst er bij hoort.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 22:29

Bedankt!
Heb nog een klein voorstelletje.

Er staat nu nog:
Op dit moment is er enige onduidelijkheid omdat

Maar dat zou dan verleden tijd tijd. Als in: Er was voorheen enige onduidelijkheid.

Maar van mij mag je eigenlijk dat hele stuk over 1, 2 of 3 stamboeken ook weglaten. Ik had het hierboven geschreven als achtergrond informatie en bronvermelding voor de wijziging.

Mogelijkheden:
Dat de tekst bijvoorbeeld ophoudt na: Op een gegeven moment is men zich bewust geworden van het feit hoe uniek de Lusitano's zijn en in 1966 werd het stamboek opgericht.
Of dat je alleen het amerikaanse stamboek vermeld vanwege de onduidelijkheid.
Of dat je alleen schrijft dat er een samenwerking is tussen de ABPSL en de APSL. (die samenwerking was eigenlijk in 1991 al ondertekend maar na wat persoonsgebonden rellen hebben ze besloten het opnieuw te ondertekenen.)
Anders staat het er misschien een beetje soap-achtig. Dat verdient de lusitano niet.