Nieuw venster.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Nieuw venster.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 23:15

Hallooo allemaal,

Ik vind het altijd zo irritant dat als er ergens een link staat op bokt, en je klikt dat aan, dat bokt dan verandert in die site, i.p.v. dat er een nieuw venster verschijnt. Snappen jullie het nog? :D Altijd als ik klaar ben met zo'n link-site te bekijken klik ik het weg, en denk ik: Ooh, oliebol, ik heb bokt ook weggeklikt.
Bovendien kan ik niet ondertussen door bokken, en nieuwe reacties bekijken. Hebben meer hier last van?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-04-09 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Nieuw venster.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 23:16

Gewoon jezelf aanwennen dat je Shift+klikt :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 23:23

Je kunt ook met je rechter muisknop op de link klikken en dan de optie 'open in nieuw venster' :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 23:30

Ooh. xD

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 23:33

Ik klik altijd met het wieltje van mijn muis, dan opent hij in een nieuw tabblad

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 23:37

Ctrl klik is ook nieuw tabblad.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 23:46

ah weer wat geleerd :D :')

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 00:03

Het is een bewuste keuze van Bart om het op deze manier te doen. Vraag me niet precies hoe het zit, maar het heeft iets met internetetiquette van doen. Gelukkig zijn er genoeg manieren om er omheen te werken, zoals je hier kan lezen.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:40

Marjo_x schreef:
Ik klik altijd met het wieltje van mijn muis, dan opent hij in een nieuw tabblad

Goeie, dat wist ik niet, die ga ik onthouden. Ik doe normaliter ook rechtermuisknop + 'open in nieuw venster'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:02

Dankjullie wel allemaal. Wist niet dat dat allemaal kon. Ben soms nogal een computer-nono. Weer wat geleerd. :o Die van het muiswieltje is wel handig inderdaad. :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:31

Zwartwitje schreef:
Marjo_x schreef:

Goeie, dat wist ik niet, die ga ik onthouden. Ik doe normaliter ook rechtermuisknop + 'open in nieuw venster'.

Die wist ik ook nog niet nee *heeft weer wat geleerd*.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:06

Allereerst hoop ik dat er mensen me steunen om dit als optie te krijgen, Shadow0 @ [FZ] 'Pluspakket' voor Bokt.nl zodat iedereen hier zelf voor kan kiezen, of niet. Dit onderwerp komt heel regelmatig langs en er is dus beslist wel vraag naar.

In Firefox is er overigens een methode om het automatisch te laten gebeuren: Shadow0 @ [FZ] Opent alles in nieuw venster? werkt bij mij al jaren probleemloos. (Maar voordat het team nu zegt: "zie je wel, dat is toch een mooie oplossing", dit geldt dus alleen voor mijn eigen computer. Op andere computers kan ik dit uiteraard niet installeren. En ik zit niet alleen thuis op Bokt. Dus ik zou het veel liever als gebruikersinstelling hebben zodat ik ook op andere computers, soms zelfs met muizen zonder rechtermuisknop, gewoon een nieuw scherm krijg.)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 13:45

Grootste probleem dat ik heb met 'link openen in nieuw venster' is dat er wel 500 manieren zijn om een link te openen in een nieuw scherm (middle click b.v.) maar een link die opent in een nieuw venster kan je niet in hetzelfde window openen. Zoals het nu is heb je de keuze of je de link in hetzelfde scherm, een nieuw tabblad of in een nieuw window wilt hebben.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 14:07

Dat is ook weer waar, maar een profieloptie maakt dat je het in elk geval voor jouw eigen account zo kunt houden als het is, en dat de keuze zoveel mogelijk bepaald wordt door de gebruiker zelf. Niet door browserbouwers (die wat mij betreft zeker een rechtermuisknop-optie en toetscombi mogen toevoegen om links NIET in een nieuw window te openen, en dit in het algemeen best beter mogen uitwerken), niet door usability-goeroes die beter weten dan ikzelf wat ik prettig vind werken, maar bij de individuele (ingelogde) gebruiker.