Algemene bokt vraag over commentaar.... met POLL

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zijn paardenmensen van natura afgunstig en negatief

Nee, alleen die op Bokt.nl
40 (43%)
Ja, iedereen
26 (28%)
Nee, maar ik weet alles beter
16 (17%)
Ja, anders ben je geen paandenmens
9 (9%)

Totaal aantal stemmen: 91

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:11

Nee, ik doe niet bot, ik kan gewoon in discussies (niet over foto's dan) mijn mening nogal lomp geven, dat het heel anders overkomt dan wat ik bedoel, dat ben ik nu eenmaal Lachen. En het is overigens niet als humor bedoelt dan Knipoog, gewoon mijn mening over een onderwerp. Op foto's probeer ik altijd leuke commentaar te geven, ook al gaat het niet zo fijn Knipoog.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 19:04

In een discussie kan ik me voorstellen dat je wel eens lomp uit de hoek kunt komen... ik ben ook niet heilige op dat gebied. Schijnheilig

Maar ik heb het puur over het plaatsen van een foto, iemand verteld iets vol trots.... En er komen negative reacties uit het niets !! Zonder dat iemand vraagt wat vindt je er van......

Als ik een foto zie waarvan wordt GEVRAAGD wat mijn mening is, dan kan het idd zijn dat ik ook niet echt positief ben, maar juist omdat ik het opschrijf zal ik er over nadenken hoe het tactvol te schrijven, maar toch aan te geven wat ik er van vindt (ipv je zit als een zoutzak, probeer rechterop te blijven zitten, vindt ik al heel wat aardiger....)

Maar goed daar gaat het eigenlijk niet zo zeer om, meer het feit dat ik constateer dat er veel negatiever gereageerd wordt dan een poos geleden, in het begin op Bokt.....

Maar zoals ik al aangaf het kan ook aan mij liggen dat het mij nu pas opvalt.........

pferdtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 19:28

Ludora schreef:
Kijk dat het niet PERSOONLIJK is !!!! DAT is echt wel duidelijk, er zijn er denk ik niet zo veel die elkaar echt kennen, en ik denk dat het zelfs zo is dat je als je iemand juist wel kent er geen commentaar opkomt.... (denk ik zo)

O dus als je het commentaar krijgt dat je paard niet mooi is of dat je niet goed zit ofzo dan moet je het niet persoonlijk opvatten???? Verward

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 20:23

Ik vind bokkers die zeuren over het commentaar van andere bokkers veel storender dan het commentaar dat gegeven wordt op foto's . Gaaaap

Mensen hebben nou eenmaal kritiek op elkaar, en dat zal dat is niet alleen in de paardenwereld zo. Via internet is het nou eenmaal snel gezegd.

Live, and let live. Lachen

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 20:28

pferdtje schreef:
O dus als je het commentaar krijgt dat je paard niet mooi is of dat je niet goed zit ofzo dan moet je het niet persoonlijk opvatten???? Verward

Nou nee !!!

Smaken verschillen.... Ik houdt bijvoorbeeld niet zo van Fjordjes..... Is mijn smaak.....

Maar................... Als iemand dan vraagt wat vindt je van mijn paard, en het is een Fjordje zou IK niet reageren..... (Niet dat er geen mooie fjorden zijn.... Haha! Maar ik kijk gewoon liever naar een rijpaard....) Maar goed, sommige reageren dan dus wel....... en als dan iemand vindt dat het paard niet mooi zou zijn dan is dat toch niet iets tegen jou persoonlijk ???

Zo zou ik dat niet opvatten...... Ik vindt jou trui niet mooi betekend niet dat ik je niet aardig zou vinden....

En dan tot slot.... De meeste mensen op Bokt ken je niet eens persoonlijk...... (ikke niet dan)

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 20:34

xtwisterx schreef:
Ik vind bokkers die zeuren over het commentaar van andere bokkers veel storender dan het commentaar dat gegeven wordt op foto's . Gaaaap

Mensen hebben nou eenmaal kritiek op elkaar, en dat zal dat is niet alleen in de paardenwereld zo. Via internet is het nou eenmaal snel gezegd.

Live, and let live. Lachen

Als het dan weer persoonlijk aan iemand gericht is oke, wel mee eens.... (zij zegt dit en die dat........... dan idd Gaaaap)

Maar nogmaals daar gaat dit niet over........ Het valt mij op dat het negative commentaar de laatste tijd erger is geworden....

Thats all......... En ik ben gelukkig niet de enige die deze negativiteit ziet.... Ik vindt het gewoon jammer van het forum........

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 20:38

Ik vind niet dat het de laatste tijd erger is geworden.
Volgensmij zijn er ook steeds minder rellen op HAW en ITP. Lachen

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 20:43

ik geef ook regelmatig commentaar. en dan niet negatief bedoel. maar positief. (weet niet of iedereen dat altijd zo opvat) Maar probeer ook de goede dingen te zeggen. En wat ik wel erg irri vind is dat als er staat geen commentaar over dat ik te groot ben er heel veel zijn die er wel over beginnen. Terwijl het meisje het zelf aan geeft te groot te zijn.

pferdtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 20:44

Ludora schreef:
Nou nee !!!

Smaken verschillen.... Ik houdt bijvoorbeeld niet zo van Fjordjes..... Is mijn smaak.....

Maar................... Als iemand dan vraagt wat vindt je van mijn paard, en het is een Fjordje zou IK niet reageren..... (Niet dat er geen mooie fjorden zijn.... Haha! Maar ik kijk gewoon liever naar een rijpaard....) Maar goed, sommige reageren dan dus wel....... en als dan iemand vindt dat het paard niet mooi zou zijn dan is dat toch niet iets tegen jou persoonlijk ???

Zo zou ik dat niet opvatten...... Ik vindt jou trui niet mooi betekend niet dat ik je niet aardig zou vinden....

En dan tot slot.... De meeste mensen op Bokt ken je niet eens persoonlijk...... (ikke niet dan)

Dan ligt het dus geheel aan de manier waarop het geschreven wordt. Ik lees namelijk wel eens dingen die ik me persoonlijk zou aatnrekken als het over mij zou gaan.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:04

Op foto's geef ik niet echt negatieve commentaar, vind het zelf nl. ook niet fijn om dertig keer hetzelfde te horen. Maar meestal krijg ik toch wel 'tactvol gerichte' commentaar (kijk da's weer zo iets wat ik niet weet hoe uit te drukken Tong uitsteken).

Ow ja, en als je er een echt slechte foto opzet waar je iets serieus fout doet en je zegt het van ja, zo 'n erge foto ofzo Knipoog, dan vinden ze het allemaal heel knap dat je dat durft te tonen (heb ik een keer gehad, wie snapt er nog iets van Tong uitsteken)

BoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:20

ik vind het ook altijd wel jammer want veel mensen durven daardoor geen foto's meer te plaatsen Scheve mond .....oke als er iets is mag je dat natuurlijk zeggen maar hier worden dan altijd 3 pagina's volgeschreven met hetzelfde commentaar....terwijl die persoon het na 1 keer ook echt wel weet.
ik vind dat ook altijd op wedstrijden. inplaats van dat je gezellig kletst enzo en elkaar succes wenst is het gewoon een en al haat en nijd ze kijken elkaar gewoon de put in....ik vind dat echt nergens op slaan. oke het zal wel niet altijd zo zijn en het was ook niet op mijn manege wedstrijden maar wel eigenlijk alle wedstrijden waar we met onze fries naartoe gingen. en het klinkt misschien stom maar het viel me echt op, wij hebben ook meegereden met westernwedstrijden maar daar is het gewoon echt gezellig! een hele andere sfeer....niet beledigent bedoeld hoor en het kan ook toeval zijn maar het viel mij iniedergeval op....dus ik weet niet of het in heel de paardenwereld is...ik doe het iniedergeval niet Cool ik vind dat iedereen lekker moet doen waar die zin en heeft en helemaal zelf moet weten hoe die het doet...en daar ga ik geen commentaar op geven Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:31

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 23:24

hhhhhhmmmm gijsenkim, ik kan je geen ongelijk geven (momenteel zo'n geval op onze stal...) Maar dat is wat ik er van vindt, en hier vraagt ook iemand echt om tips en meningen..... Toch een ander verhaal vindt ik.... Mij is op een gegeven moment ook gevraagd wat zou jij doen.... Ik heb alleen maar mijn ervaring verteld (mijn paard is in de kudde opgegeroeit en daar ben IK positief over, maar daar zijn ook weer verschillende verhalen over, maar goed daar gaat t nu niet om.... Sorry liet me even meeslepen.........)

En pfeerdje ik kan me voorstellen dat je je wel eens persoonlijk aangevallen voelt (na het lezen op wat er soms geschreven wordt) maar ik denk dat je je er in die situatie niet zo veel van aan moet trekken......

Ik denk alleen dat er onderling behoorlijk wat gekwebbeld wordt over hoe dingen wel of niet moeten, en als iemand er anders over denkt wordt er maar met weinig respect naar elkaar toe gereageerd....... En dat is wat mij opvalt.....

De negativiteit en 'respectloosheid' wordt in mijn ogen steeds meer..... in verhouding tot ik hier in het begin kwam surfen........

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 00:47

Ludora schreef:
commentaar als reaties....

(teugels te lang, benen bewegen, paard heeft een te groot hoofd, flaporen, waarom met sporen rijden, je kijkt stom, doe je cap goed en weet ik allemaal nog meer....)

ik ken ze... maar wat alles sloeg ik zie het aan zijn ogen!!!! terwijl die foto zo wazig was als wat, fottshoot was het. of vouw je benen meer om het paard(foto van proef met winstpunt) maar goed tig voorbeelden

das inderdaad mega jammer. een beetje een normale reactie tip kan nog, maar steeds weer negatieve reactie's of bergend e zelfde reactie;s en er staaat allang een antwoord op. na 1 keer weet je het wel (oke dit stond er ook al bij.

sommigen zeggen al, dat ze spijt er van krijgen die topic te openen, of kappen bij bokt.nl

waarom, ik heb geeeeeen idee. jammer is het wel.

wat wel zo is in de paarden wereld, , veel verschilllende meningen
, over hoe je bepaalde dingen doet, andere ervaringen ook misschien.

nooit iedereen zal de zelfde mening hebben over iets, atijd wel groepen. maar goed het is een forum, maar normaal mag het wel zijn.

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 16:01

Ik heb 'Ja, anders ben je geen paandenmens' gekozen. Volgensmij zijn alle paardenmensen jaloers: oo die heeft een mooier paard, oei, dat zadel is beter dan die van mij en ga zo maar door. Ik heb zelf eigenlijk ook wel commentaar als er rijke mensen zijn, bijvoorbeeld bij divoza komen er mensen aanrijden met een dikke auto en trailer erachter, kinderen in wedstrijdkleren. Dan denk ik ook bij mezelf: die zullen vást nog niet genoeg spullen hebben voor hun paard Misselijk . Dat vind ik ook best wel afgunstig van mezelf, maar hun hebben juist geluk, en ik ook want ik heb een paard! En wat maakt het dan eigenlijk uit dat ik alle spullen zelf meot betalen... ik heb toch een hele lieve pony?
Tja... soms snap ik mezelf ook niet Haha! .
Maarja, ind e paardenwereld is het alemaal afgunst Scheve mond .

Femmes86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 12:27

Ik weet dat dit een ouder topic is maar ik heb toch iets te melden waarvan k denk dat het toegevoegde waarde heeft.

Het schijnt dat er werkgevers zijn die als je ze verteld dat je paardrijd en wedstrijden rijdt, voorkeur aan dit soort mensen geven.
Waarom? De paardensport is kei en keihard en deze mensen leren met teleurstellingen en kritiek om te gaan.

Ik ben het met je eens dat het niet leuk is volledig de grond in geboord te worden, maar uiteindelijk weet je zelf wel beter toch? Dan hebben mensen in je naaste omgeving nog meer recht van spreken dan de mensen op bokt.

Laat het gewoon lekker gaan, als er mensen zijn die menen dat ze je paard zonodig af moeten zeiken, laat ze. Je verandert er namelijk geen zak aan, maar leert zelf wel om te gaan met kritiek. Stukje Persoonlijke Ontwikkeling! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 12:42

Ludora, geweldig topic, vinger op de pols, of zekere plek OK dan!

Denk er net zo als jij over *LOL*

Nu ga ik even de pagina's doorworstelen met de ontwijkende antwoorden

Trouwens een van de redenen dat ik met mijn kanjer lekker prive sta en niet op een grote manege/pensionstal, soms mis ik de luxe, maar dat andere Misselijk