En ik hoop oprecht dat Bokt hier goed mee om gaat, want dat er iets moet veranderen lijkt me inmiddels duidelijk
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bubsj schreef:Zo, en inmiddels dit topic doorgelezen.Bellona_K schreef:Hier sluit ik mij volledig bij aan. En ipv dat degene die de fout heeft gemaakt deze rectificeerd, verschuilt het beheer zich achter regeltjes en achter elkaar. 'Er wordt niet in het openbaar de sancties van anderen besproken'.
Ik denk dat dit inderdaad een van de grotere 'problemen' is.
Ik hoop dat ik deze ook als voorbeeld mag gebruiken. Ik pak hem even bewust omdat dit niet zo onder vuur ligt als de rest.
De Marialva situatie.
Heel heel lang is haar de hand boven het hoofd gehouden door het beheer. Vind ik meer dan logisch. Als forum je niet in dat soort zaken mengen. Heb ik alle begrip voor. Maar het is ook meer dan begrijpelijk dat betrokken bokkers daar wel wat over te zeggen hadden.
Ik persoonlijk had het dus enorm kunnen waarderen als het beleid achteraf had gezegt. Jongens. Jullie hadden gelijk. Wij hebben hierin nooit een kant willen kiezen en dus jullie ook niet ondersteund. Maar achteraf en nu het allemaal uitgesproken is. Er liep hier inderdaad een oplichtster rond.
Klaar. Toegegeven dat die bokkers toch gelijk hadden. Toegelicht waarom er niet naar gehandeld kon worden. Mijn respect (en hopelijk ook dat van anderen) binnen en fijne sfeer behouden.
In plaats daarvan is het stil. Gevolg. Bokkers hebben het idee dat bokt hun 'fout' van het aangeven dat bokkers dat niet openbaar mochten melden de doofpot in willen stoppen. En voila daar is de irritatie..
Asyaa schreef:And thats the problem.
Als er hier een fout word gemaakt word er meteen op ingehakt, soms gewoon uit frustratie van enkele gebruikers. Vroegah toen ik mod was op andere delen van het internet, gaf ik als ik een fout had gemaakt dat gewoon toe voor iedereen. Mocht je je afvragen wat iedereen toen zei: 'Kan gebeuren.' Ik zorgde ervoor dat het niet nog een keer zou gebeuren en de gebruikers wisten waar ze aan toe waren. Als je openheid creëert creëer je vergevingsgezindheid. Als je dan een fout maakt 'kom je er makkelijker mee weg'. Nu word elke post van het team tot op de letter nauwkeurig ontleed.
Shellyke schreef:Ik vraag mezelf af waarom de modjes ed zo graag zien dat je dit soort vragen of suggesties per pb doet. Gewoon in de openheid, daar kweek je vertrouwen mee. Zeker als er al op zoveel punten kritiek is mbt het modereren, sancties opleggen, geen gehoor krijgen op pb, het niet goed naleven van de regels enz enz. Lijkt mij niet zo moeilijk als alles eerlijk verloopt om daar uitleg over te geven.
Heino schreef:En ik hoop oprecht dat Bokt hier goed mee om gaat, want dat er iets moet veranderen lijkt me inmiddels duidelijk
Bubsj schreef:Asyaa schreef:And thats the problem.
Als er hier een fout word gemaakt word er meteen op ingehakt, soms gewoon uit frustratie van enkele gebruikers. Vroegah toen ik mod was op andere delen van het internet, gaf ik als ik een fout had gemaakt dat gewoon toe voor iedereen. Mocht je je afvragen wat iedereen toen zei: 'Kan gebeuren.' Ik zorgde ervoor dat het niet nog een keer zou gebeuren en de gebruikers wisten waar ze aan toe waren. Als je openheid creëert creëer je vergevingsgezindheid. Als je dan een fout maakt 'kom je er makkelijker mee weg'. Nu word elke post van het team tot op de letter nauwkeurig ontleed.
Dat is dus precies wat ik bedoel Asyaa!
BartVB schreef:Het andere topic heeft redelijk wat overlap met de onderwerpen hier lijkt het, hier iig een post met wat antwoorden op vragen die daar gesteld zijn:
BartVB @ [FZ] Vraag over topics op FZ
Wat betreft dingen die moeten veranderen; wat moet er volgens 'jullie' veranderd worden en waarom?
BartVB schreef:@ikdoemaarwat: Is even wat meer werk, zo een reply.
BartVB schreef:@PascalB: De vergelijking met de agent gaat alleen niet op. De agent heeft een aantal wetboeken die vrijwel exact vastleggen welk gedrag wel/niet acceptabel is. Op Bokt proberen we de lijst met regels zo eenvoudig/kort mogelijk te houden waardoor er veel meer gevraagd wordt van het 'gevoel' van de moderator. Zie verder ook mijn eerste punt in deze post waarin duidelijk wordt dat puur op de regels modereren ook flink wat problemen geeft omdat die regels altijd te ontwijken zijn (zolang je geen compleet wetboek hebt).
BartVB schreef:@ikdoemaarwat: Veel punten, ik trek je post even uit elkaar:
- We houden bepaalde gebruikers de hand boven het hoofd
Dat is volgens mij inderdaad niet waar. Ik heb overigens ook gelezen dat we steekpenningen zouden krijgen, ook niet waarWel is het zo dat het mogelijk is om het systeem op Bokt te 'misbruiken' door zelf net binnen de regels te blijven en daardoor mensen uit te lokken. Als die mensen zich vervolgens niet kunnen beheersen en uithalen (door een scheldpartij of door op de man te gaan spelen) dan loop je de kans dat de laatste partij een OW krijgt en de eerste partij niet. Deze bleef immers (net) binnen de regels. Dit is een erg vervelend probleem waar we al tijden mee worstelen en waar we ook nog geen fatsoenlijke oplossing voor hebben. Eline noemde dit ook al uitgebreid in haar post. Om dit op te lossen moeten we op de een of andere manier mensen die strikt genomen grotendeels binnen de regels blijven (of netjes 6 maanden wachten tot er weer een OW verlopen is) toch een sanctie kunnen geven. Die sanctie komt dan neer op 'Hier heb je een OW want we vinden dat je vervelend aanwezig bent op de site'. Dat is nogal vaag en dat geeft flink wat wrijving (en FZ discussies
). Lastig om op te lossen dus, suggesties voor oplossingen zijn zeer welkom.
Cayenne schreef:Niet alle OW's zijn te zien in de banlijst.
Wanneer een tweede OW niet binnen een bepaalde tijd volgt, komt er ook geen ban en dus is de eerste OW niet te zien in de lijst. Je kunt dus nooit zeker weten of iemand wel of geen OW heeft gehad.
PascalB schreef:Het blijft idd schipperen maar zoals ik al aangaf soms moet je regels wat strakker zetten om ze beter te kunnen "handhaven" Als team kom je denk ik best zaken tegen waarvan je hebt. misschien moet dit duidelijker worden uitgeschreven of dit moeten we anders aanpakken. Tijden veranderen en soms moet je de regels ook daarbij aanpassen.
Dit kan ook betekenen dit je in sommige gevallen de teugels wat meer kan laten vieren.
Duidelijkheid en eerlijkheid is wat iedereen wil.