Voorstel: rondetafelsessie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Re: Voorstel: rondetafelsessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 23:35

Begint haast op een motie van wantrouwen te lijken dit :=
En ik hoop oprecht dat Bokt hier goed mee om gaat, want dat er iets moet veranderen lijkt me inmiddels duidelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 23:42

Bubsj schreef:
Zo, en inmiddels dit topic doorgelezen.

Bellona_K schreef:
Hier sluit ik mij volledig bij aan. En ipv dat degene die de fout heeft gemaakt deze rectificeerd, verschuilt het beheer zich achter regeltjes en achter elkaar. 'Er wordt niet in het openbaar de sancties van anderen besproken'.

Ik denk dat dit inderdaad een van de grotere 'problemen' is.

Ik hoop dat ik deze ook als voorbeeld mag gebruiken. Ik pak hem even bewust omdat dit niet zo onder vuur ligt als de rest.

De Marialva situatie.

Heel heel lang is haar de hand boven het hoofd gehouden door het beheer. Vind ik meer dan logisch. Als forum je niet in dat soort zaken mengen. Heb ik alle begrip voor. Maar het is ook meer dan begrijpelijk dat betrokken bokkers daar wel wat over te zeggen hadden.

Ik persoonlijk had het dus enorm kunnen waarderen als het beleid achteraf had gezegt. Jongens. Jullie hadden gelijk. Wij hebben hierin nooit een kant willen kiezen en dus jullie ook niet ondersteund. Maar achteraf en nu het allemaal uitgesproken is. Er liep hier inderdaad een oplichtster rond.

Klaar. Toegegeven dat die bokkers toch gelijk hadden. Toegelicht waarom er niet naar gehandeld kon worden. Mijn respect (en hopelijk ook dat van anderen :+ ) binnen en fijne sfeer behouden.

In plaats daarvan is het stil. Gevolg. Bokkers hebben het idee dat bokt hun 'fout' van het aangeven dat bokkers dat niet openbaar mochten melden de doofpot in willen stoppen. En voila daar is de irritatie..

And thats the problem.
Als er hier een fout word gemaakt word er meteen op ingehakt, soms gewoon uit frustratie van enkele gebruikers. Vroegah toen ik mod was op andere delen van het internet, gaf ik als ik een fout had gemaakt dat gewoon toe voor iedereen. Mocht je je afvragen wat iedereen toen zei: 'Kan gebeuren.' Ik zorgde ervoor dat het niet nog een keer zou gebeuren en de gebruikers wisten waar ze aan toe waren. Als je openheid creëert creëer je vergevingsgezindheid. Als je dan een fout maakt 'kom je er makkelijker mee weg'. Nu word elke post van het team tot op de letter nauwkeurig ontleed.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 23:56

Ik wilde me helemaal niet bemoeien met deze zaak, heb nu ook andere forum gelezen, daar lijkt het wel een heksenjacht en er wordt met modder gegooid, maar ik zie ook dat dat mods soms temporaly not available zijn.
Het is helaas wel waar dat er soms topics op slot gaan en de mensen die als eerste aangeven dat er iets mis gaat als eerste een ban krijgen. Ik denk dat de mensen die een ban krijgen als het over de INHOUD gaat vaak de banketstaaf zijn of de banketstaaf.
Ik heb laatst een topic gehad waar ik me mee bemoeide die op slot ging, dat is echt heel erg goed op gelost door de mods uiteindelijk. In dat topic ging het om Vincenza die onder een schaduw account reageerde als Fresco1234 met veel commerciële links.

In dit geval heb ik dus ook echt getemd en uitgezocht samen met veel anderen. Als ik op Geit kijk zijn er toch ook echt meer dingen gebeurd die niet kunnen en zijn er topics op slot gegaan. Ik denk dat bokt eigenlijk een paardenforum is en geen chiuawa forum. Kan het niet iets kleiner en weer naar de basis? Bijvoorbeeld veterinair medisch echt bij medisch laten en geen blabla meer en reclame voor kwakzalvers? ( ik krijg hier acuut Q koorts, hartworm van en last van mijn bijnieren) Geen mensenwelzijn, politiek etc? Daar zijn ook andere fora voor.

Zou dat niet een optie zijn?

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 23:58

Asyaa schreef:
And thats the problem.
Als er hier een fout word gemaakt word er meteen op ingehakt, soms gewoon uit frustratie van enkele gebruikers. Vroegah toen ik mod was op andere delen van het internet, gaf ik als ik een fout had gemaakt dat gewoon toe voor iedereen. Mocht je je afvragen wat iedereen toen zei: 'Kan gebeuren.' Ik zorgde ervoor dat het niet nog een keer zou gebeuren en de gebruikers wisten waar ze aan toe waren. Als je openheid creëert creëer je vergevingsgezindheid. Als je dan een fout maakt 'kom je er makkelijker mee weg'. Nu word elke post van het team tot op de letter nauwkeurig ontleed.

Dat is dus precies wat ik bedoel Asyaa! :D

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 00:23

Shellyke schreef:
Ik vraag mezelf af waarom de modjes ed zo graag zien dat je dit soort vragen of suggesties per pb doet. Gewoon in de openheid, daar kweek je vertrouwen mee. Zeker als er al op zoveel punten kritiek is mbt het modereren, sancties opleggen, geen gehoor krijgen op pb, het niet goed naleven van de regels enz enz. Lijkt mij niet zo moeilijk als alles eerlijk verloopt om daar uitleg over te geven.

Daar heb je wel een goed punt Shellyke. Doorzichtigheid is belangrijk en niet alleen op bokt.
Aan de andere kant van de medaille kunnen zo ook oeverloze hij zegt/zij zegt discusies tot stand komen. En dan komen er uiteindelijk nog twee partijen zonder een oplossing die voor beide kanten tot tevredenheid leidt.
Als het per p.b. gaat zal in elk geval een gebruiker of een moderator die naar een neutrale oplossing zoekt in elk geval niet het verwijt kunnen krijgen dat hij of zij naar medestanders zoekt.
Daar is ook wat voor te zeggen, toch?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 02:48

De quote in de als OP bedoelde post van Bubsj is van mij :o Ik ben blij dat er bokkers zijn die begrijpen wat ik bedoel. Hier op deze pagina Bubsj en Asyaa. En ook

Heino schreef:
En ik hoop oprecht dat Bokt hier goed mee om gaat, want dat er iets moet veranderen lijkt me inmiddels duidelijk

In het topic waar Bubsj mijn quote vandaan heeft heb ik aangegeven dat het voor een opbouwende discussie handig zou zijn als zowel gebruikers als teamleden het er eerst over eens kunnen worden dat er iets moet veranderen. Van daaruit kunnen we dan naar een oplossing zoeken. Want Bubsj heeft gelijk: we willen allemaal hetzelfde.

Dus ik hoop dat we hiermee een aanzetje hebben tot een positieve, opbouwende discussie. Zonder gegooi met modder en ander oneigenlijk materiaal, en met respect voor alle debattanten. Er zijn al minstens 4 bokkers die inzien dat verandering nodig is. Om bokt leuk te houden. Zijn er teamleden die vanuit dit startpunt mee willen doen? Chevax? Bart?

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 16:00

Balalance ook daar valt wat voor te zeggen. Ik ga dan denken, het kan ook 1 op 1, gewoon op het forum waarbij andere uitgesloten zijn om deel te nemen aan de discussie of hoe je ook noemen wilt. Het zal een aanpassing vereisen van Bokt maar wel 1 die de moeite waard is lijkt mij. Nu loopt alles en iedereen door elkaar te praten en dat zet geen zoden aan de dijk. Als Bokt weer een normaal forum wil worden zullen ze toch wat aanpassingen moeten doen, zeker omdat er nu te veel in het duister gebeurd waar stiekum veel mensen last van hebben.

Geit het andere forum is naar wat ik heb begrepen tot stand gekomen uit onvrede van de zaken zoals ze nu op Bokt zijn geregeld, daar kunnen de mensen die het willen hun ei kwijt, alhoewel het natuurlijk niet de plaats is. Hun ongenoegen gaat over Bokt en als ze hier hun ei niet kwijt kunnen om wat voor reden dan ook dan zal Bokt misschien wel z'n langste tijd hebben gehad. Nu is het hek van de dam, en nu kan Bokt wel zeggen dat er veel dingen die op Geit geschreven staan dat het een aan elkaar geplakte bedoeling is, maar hier gaat het denk ik nog niet eens om. Het gaat om de manier waarop dingen afgehandeld worden, of juist niet. Nog steeds moeten mensen bedelen om een eerlijk antwoord en dat zou zo niet moeten zijn. Er worden mensen van alles beschuldigd, er worden sancties uitgedeeld die niet eens terecht zijn, toch heel logisch dat je daar een antwoord op wilt? Ook schijnt het dat bepaalde mensen de hand boven het hoofd wordt gehouden, dan is het toch normaal dat je jezelf gaat afvragen waarom. Laat de mensen vragen stellen, en laat Bokt ze naar eer en geweten een antwoord geven en zich niet achter van alles en nog wat verschuilen.

Het risico is denk ik ook te groot dat ze veel mensen die wel waarde hechten aan een goede verstandhouding te gaan verliezen, waarmee ze ook meteen een deel van hun leden en inkomen kwijt zijn. Dit lijkt mij niet de bedoeling, maar ik kan me vergissen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 17:53

Correctie, Geit is niet ontstaan door hoe de zaken op Bokt zijn geregeld, Geit is ontstaan door de grote doofpot affaire omtrent het verdrinken van poezen en katten en kittens door Slimmerik en haar Familie en hoe dat werd doodgezwegen EN wie daar de straffen voor kregen. En de manier waarop Boktbeheer deze vrouw wederom beschermde.

Geit is in 2 dagen van idee naar Live gegaan puur door de akties van sommige moderators. Geit is niet door Kiwiko, suleitha of runningkawa opgericht, maar wel in grote dank aanvaard door deze 3 Bokkers.

Ik ben 1 van de oprichters van Geit, je kan op Geit lezen waarom ik onvrede heb met sommige moderators.

Het beleid van Bokt is goed, de uitvoering alleen ver onder de maat!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:32

Het andere topic heeft redelijk wat overlap met de onderwerpen hier lijkt het, hier iig een post met wat antwoorden op vragen die daar gesteld zijn:
BartVB @ [FZ] Vraag over topics op FZ

Wat betreft dingen die moeten veranderen; wat moet er volgens 'jullie' veranderd worden en waarom?

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:33

Bart:

Bubsj schreef:
Asyaa schreef:
And thats the problem.

Dat is dus precies wat ik bedoel Asyaa! :D

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:35

Over openheid heb ik een heel epistel geschreven in de post waar ik in mijn vorige post naar link :)

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:39

Ik heb je beiden posten daar gelezen en dat is mij dan niet duidelijk.

Kun je aangeven welk deel van welke post je bedoelt?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:49

BartVB schreef:
Het andere topic heeft redelijk wat overlap met de onderwerpen hier lijkt het, hier iig een post met wat antwoorden op vragen die daar gesteld zijn:
BartVB @ [FZ] Vraag over topics op FZ

Wat betreft dingen die moeten veranderen; wat moet er volgens 'jullie' veranderd worden en waarom?

Nou ten eerste moeten jullie eens stoppen met het hand bovenbepaalde leden hun hoofd te houden
jullie beweren dat niet te doen, maar de praktijk wijst absoluut anders uit!
die personen kunnen vanalles zeggen, zuigen en zeiken, maar zodra als je weerwoord geeft, al is het in een grap, heb je gelijk een OW te pakken
en dat omdat er vriendjespolitiek heerst
ook dat zullen jullie ontkennen,maar de praktijk wijst anders uit

eline geeft in haar post toe fouten te hebben gemaakt
waarom hebben jullie het zo lang in de doofpot gedouwd en waarom een ieder die daar iets teveel over sprak een OW of ban gegeven?
en niet 1 grove fout bij 1 gebruiker, nee we spreken er hier over 3, en dan al niet te praten over de dikke hoeveelheid onterechte bot's van andere (zogezegd SA's) en ow's en bans

vooral "de naam die niet genoemd mag worden" is in grote opspraak geweest,maar jullie hebben alles van die persoon verwijderd, die persoon niet bestraft terwijl die wel de regels overtrad ,daar waar een ander allang bestraft was geweest, en diegene die tegen "die" waren kregen wel een tik op de vingers

er wordt beweerd dat er niet gemodereerd wordt op pb's
nou als ik in mijn eigen cases ga zoeken en printscreens maak,en feiten op een rij zet dan kan ik waarschijnlijk zelf nog bewijzen dat jullie wel degelijk op pb's moderen, en buiten bokt
maar nee, specifieke zaken mogen niet besproken worden.....nou ok prima
maar hou bokkers dan geen blad voor dat jullie dingen niet doen ,die jullie dus wel blijken te doen!

modsysteem klopt ook gewoon niet, laat idd de bokker maar beslissen met het team als achterban, een soort voice of holland idee,publiek kiest en jury kiest en samen kom je tot een keuze....

wat moet er veranderen, nou er is door de jaren heen genoeg aangedragen aan ideeen,maar altijd komt er een groot lap tekst, met weinig inhoud, een wegwuiving.....en het slappe excuus telkens "ja waar mensen werken worden fouten gemaakt"

ik heb door de jaren heen nog nooit zovaak het excuus gezien als bij het boktbeheer,prachtig systeem om achter te verschuilen overigens

bokkers moeten alles maar pben........
op vele pb's naar het beheer heb ik niet eens een antwoord gekregen!
of ik krijg een politiek correct antwoord met het bovenstaand systeem

gebruikers worden wel degelijk negatief besproken door mid's en mod's
aantal jaar geleden waren hier bewijzen van, en nu rollen er weer nieuwe de kast uit, stelt toch wel vraagtekens bij ons wat betreft jullie eerlijkheid

en dit zijn maar enkele van de constateringen van de afgelopen jaren bokt waarvan de afgelopen maanden zeker zeer ernstig te benoemen zijn

genoeg punten nu voor jou wetende om aan te werken

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 20:00

ik krijg geen eens antwoord als Bart mij persoonlijk een PB stuurt en ik geef hem tekst en uitleg.....

Dan hoor ik niks meer

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 20:33

@bubsj: Het 'Dan wat betreft de aanleiding van dit topic, het sluiten van een flink aantal topics op FZ' deel :)
@Frantic: Waarvoor excuses, PB is waarschijnlijk binnengekomen op een druk moment en daarna ondergesneeuwd :\ Erg slordig, ik ga hem zo opzoeken.

@ikdoemaarwat: Is even wat meer werk, zo een reply.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 20:35

nou gaat het in 2 topics, excuses, heb je in het andere topic al een sneer gegeven op die PB.....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 20:50

BartVB schreef:
@ikdoemaarwat: Is even wat meer werk, zo een reply.

ow ik ben redelijk geduldig hoor,maar verwacht wel je antwoord binnen een week, want met zaken waarin ik fouten maak, zijn jullie ook niet zo geduldig met het geven van de bans ,waarin ik dus gen tijd krijg om bezwaar te schrijven
wanneer ik dat eenmaal gedaan heb , heb ik de straf al gehad (ook zo een idiote regel trouwens)

dus......zie graag het antwoord wel tegemoed, en ik niet alleen,meerdere wachten hier al een poos op

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:06

Even heel zwartwit
Een mod moet volgens de regels werken die bokt heeft staan en daarbij zijn/haar eigen mening/gevoel niet mee te nemen. leg het "probleem" tegen de regels aan en kom tot een conclusie.
Een agent handhaaft ook de regels en zal hoe moeilijk het soms ook is zijn/haar eigen mening erbuiten moeten laten. Tuurlijk gaat het soms fout. Iedereen is menselijk. Fouten worden gemaakt. probeer het niet te verbergen. Men heeft meer respect voor iemand die een fout/ inschattings fout maakt en ook toegeeft dan iemand die er alles aan doet om zijn/haar fout te verbergen. Van fouten kan je leren.

Daarnaast zal je regels moeten blijven aanpassen. Tijden veranderen. regels die vandaag de dag voldoen hoeven morgen niet meer te werken.

Er zijn ook genoeg gebruikers de zelf de problemen veroorzaken en ook in sommige gevallen steeds opnieuw. Pak deze mensen aan (volgens de regels) maar laat daar niet een grote groep de dupe steeds van zijn door overal een slot op de gooien.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:11

Het probleem is dat een aantal mensen net altijd just BINNEN die regels post, maar wel retevervelend zijn, of dingen doen die velen erover vinden etc, maar die mensen kun je volgens de regels dus niet bannen.

Mijn idee met zo'n mensen: mijd ze. Klootzakken lopen er overal, en vervelende mensen al helemaal, laat je niet opnaaien...

En voel je toch die onweerstaanbare drang om de wereld te veranderen: soms kun je je beter focussen op dingen waarmee je goeds kunt doen, dan te vechten tegen 'slechte' dingen...

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:13

@ikdoemaarwat: Veel punten, ik trek je post even uit elkaar:

- We houden bepaalde gebruikers de hand boven het hoofd
Dat is volgens mij inderdaad niet waar. Ik heb overigens ook gelezen dat we steekpenningen zouden krijgen, ook niet waar :+ Wel is het zo dat het mogelijk is om het systeem op Bokt te 'misbruiken' door zelf net binnen de regels te blijven en daardoor mensen uit te lokken. Als die mensen zich vervolgens niet kunnen beheersen en uithalen (door een scheldpartij of door op de man te gaan spelen) dan loop je de kans dat de laatste partij een OW krijgt en de eerste partij niet. Deze bleef immers (net) binnen de regels. Dit is een erg vervelend probleem waar we al tijden mee worstelen en waar we ook nog geen fatsoenlijke oplossing voor hebben. Eline noemde dit ook al uitgebreid in haar post. Om dit op te lossen moeten we op de een of andere manier mensen die strikt genomen grotendeels binnen de regels blijven (of netjes 6 maanden wachten tot er weer een OW verlopen is) toch een sanctie kunnen geven. Die sanctie komt dan neer op 'Hier heb je een OW want we vinden dat je vervelend aanwezig bent op de site'. Dat is nogal vaag en dat geeft flink wat wrijving (en FZ discussies :+). Lastig om op te lossen dus, suggesties voor oplossingen zijn zeer welkom.

- Eline geeft aan dat er fouten zijn gemaakt, waarom is dat in de doofpot geduwd?
Eline geeft inderdaad aan dat er fouten zijn gemaakt in het team topic dat over Kim gaat. Hier heb ik in mijn vorige post ook al uitgebreid over geschreven. De fouten waar het hier om gaat hebben niets tot weinig te maken met het wel/niet uitdelen van sancties. Die sancties zijn (in onze ogen) allemaal terecht. De mensen die de sancties gekregen hebben zijn het daar niet mee eens, dat is prima maar niet iets waar wij verder iets mee kunnen. Als ik gok over welke gevallen je het hebt dan zijn die sancties al uitgebreid bekeken en is de enige conclusie voor ons dat deze sancties terecht zijn gegeven en dus blijven staan. Heel vervelend als een gebruiker zich daar niet bij neer kan/wil leggen maar blijven roepen dat het onterecht is verandert daar niets aan. Zoals gezegd zijn er flink wat beroepsmogelijkheden en moet je het sowieso heel gek maken voor je een ban van enig formaat krijgt. Op een gegeven moment houdt het voor ons gewoon op.

- Andere punten komen later, eerst eten koken e.d.

Nog even snel:

@PascalB: De vergelijking met de agent gaat alleen niet op. De agent heeft een aantal wetboeken die vrijwel exact vastleggen welk gedrag wel/niet acceptabel is. Op Bokt proberen we de lijst met regels zo eenvoudig/kort mogelijk te houden waardoor er veel meer gevraagd wordt van het 'gevoel' van de moderator. Zie verder ook mijn eerste punt in deze post waarin duidelijk wordt dat puur op de regels modereren ook flink wat problemen geeft omdat die regels altijd te ontwijken zijn (zolang je geen compleet wetboek hebt).

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:18

BartVB schreef:
@PascalB: De vergelijking met de agent gaat alleen niet op. De agent heeft een aantal wetboeken die vrijwel exact vastleggen welk gedrag wel/niet acceptabel is. Op Bokt proberen we de lijst met regels zo eenvoudig/kort mogelijk te houden waardoor er veel meer gevraagd wordt van het 'gevoel' van de moderator. Zie verder ook mijn eerste punt in deze post waarin duidelijk wordt dat puur op de regels modereren ook flink wat problemen geeft omdat die regels altijd te ontwijken zijn (zolang je geen compleet wetboek hebt).

Het blijft idd schipperen maar zoals ik al aangaf soms moet je regels wat strakker zetten om ze beter te kunnen "handhaven" Als team kom je denk ik best zaken tegen waarvan je hebt. misschien moet dit duidelijker worden uitgeschreven of dit moeten we anders aanpakken. Tijden veranderen en soms moet je de regels ook daarbij aanpassen.
Dit kan ook betekenen dit je in sommige gevallen de teugels wat meer kan laten vieren.
Het gevoel van een mod kan een gevaarlijke zijn waardoor je weer de opmerking krijgt er wordt met 2 maten gemeten
Wat voor de 1 acceptabel is hoeft dit voor de ander niet te zijn.

En ik ben er niet op uit om mods af te branden. Als iets terrecht is dan zal je mij ook niet horen. Maar ik krijg soms het gevoel van kan dat nou niet anders. Misschien ook iets persoonlijk van mij zelf ;)

Ik heb zelf nog geen last gehad van ow of wat dan ook. Meestal probeer ik er eerst over na te denken voor ik 1 ergens neerzet.
Al blijft het lastig omdat woorden ook kleurloos zijn. Het gevoel/kleur is iets wat ook vaak door de ontvangende partij word gemaakt.

Duidelijkheid en eerlijkheid is wat iedereen wil.
Laatst bijgewerkt door PascalB op 11-12-10 21:46, in het totaal 4 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:19

BartVB schreef:
@ikdoemaarwat: Veel punten, ik trek je post even uit elkaar:

- We houden bepaalde gebruikers de hand boven het hoofd
Dat is volgens mij inderdaad niet waar. Ik heb overigens ook gelezen dat we steekpenningen zouden krijgen, ook niet waar :+ Wel is het zo dat het mogelijk is om het systeem op Bokt te 'misbruiken' door zelf net binnen de regels te blijven en daardoor mensen uit te lokken. Als die mensen zich vervolgens niet kunnen beheersen en uithalen (door een scheldpartij of door op de man te gaan spelen) dan loop je de kans dat de laatste partij een OW krijgt en de eerste partij niet. Deze bleef immers (net) binnen de regels. Dit is een erg vervelend probleem waar we al tijden mee worstelen en waar we ook nog geen fatsoenlijke oplossing voor hebben. Eline noemde dit ook al uitgebreid in haar post. Om dit op te lossen moeten we op de een of andere manier mensen die strikt genomen grotendeels binnen de regels blijven (of netjes 6 maanden wachten tot er weer een OW verlopen is) toch een sanctie kunnen geven. Die sanctie komt dan neer op 'Hier heb je een OW want we vinden dat je vervelend aanwezig bent op de site'. Dat is nogal vaag en dat geeft flink wat wrijving (en FZ discussies :+). Lastig om op te lossen dus, suggesties voor oplossingen zijn zeer welkom.

Betreffende gebruiker(s) hebben wel degelijk posten geplaatst die ,als ik die zou posten, of andere die niet geliefd zijn, wel degelijk zouden worden bestraft met een ow
ik let dagelijks op de ow en ban lijst sinds een poosje omdat ik al bemerkte dat er dingen niet klopte

en idd, nooit geen ow, nooit geen ban
maar WEL degelijk opmerkingen die ow waardig waren ,meermalen binnen 6 maanden.....

en dat nog beweren dat er niet met 2 maten gemeten wordt........
yeah....right....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:20

Niet alle OW's zijn te zien in de banlijst.
Wanneer een tweede OW niet binnen een bepaalde tijd volgt, komt er ook geen ban en dus is de eerste OW niet te zien in de lijst. Je kunt dus nooit zeker weten of iemand wel of geen OW heeft gehad.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:22

Cayenne schreef:
Niet alle OW's zijn te zien in de banlijst.
Wanneer een tweede OW niet binnen een bepaalde tijd volgt, komt er ook geen ban en dus is de eerste OW niet te zien in de lijst. Je kunt dus nooit zeker weten of iemand wel of geen OW heeft gehad.

cayenne, als je mijn tekst goed leest staat er ook : meermalen binnen 6 maanden......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:23

PascalB schreef:
Het blijft idd schipperen maar zoals ik al aangaf soms moet je regels wat strakker zetten om ze beter te kunnen "handhaven" Als team kom je denk ik best zaken tegen waarvan je hebt. misschien moet dit duidelijker worden uitgeschreven of dit moeten we anders aanpakken. Tijden veranderen en soms moet je de regels ook daarbij aanpassen.
Dit kan ook betekenen dit je in sommige gevallen de teugels wat meer kan laten vieren.
Duidelijkheid en eerlijkheid is wat iedereen wil.

Dan ben ik eerder voor de regels ruimer zetten zodat ik iets terug kan zeggen zonder dat ik een OW heb. Ik voer graag discussies, ben ook absoluut niet vies van een wat heftigere discussie waar bij sommige mensen de gemoederen hoog oplopen, maar ik heb veel liever dat mensen gewoon duidelijk zeggen dat ze me een ongelofelijke banketstaaf vinden, dan dat ze net net binnen de regels gaan lopen poedersuiker. Als iemand loopt te steken laat iemand dan gewoon terug zeggen 'meid als je problemen hebt zeg ze dan maar hou anders je mond', want in mijn gevoel zou deze opmerking een OW opleveren vanwege op de man.

@Cayenne
Als iemand bijvoorbeeld 5 OW waardige berichten (bijv) heeft geplaatst binnen 6 maanden en er niks te zien is weet je vrij snel hoe of wat.