Vraag over topics op FZ

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:33

Vienna2007 schreef:
Maar Bokt wil niet kijken waar het fout is gegaan. Die gaat er vanuit dat hun waarheid de waarheid, terwijl dat niet altijd het geval is.

Als ik het boktbeheer was zou ik ook niet ingaan op mensen die zo tekeergaan. Hoe terecht dat misschien ook is.
Laatst bijgewerkt door Koper op 10-12-10 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:35

Vienna2007 schreef:
Daar houd je niks mee draaiende. En zeker niet nu ik hoor dat er bepaalde gegevens achter de schermen vrij te lezen zijn, daarmee snijd Bokt zich echt enorm mee in de vingers.

Ik refereerde net aan deze post, ik zie nu dat je inderdaad niet schrijft dat die informatie op bokt staat. Excuus.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:41

hestejente schreef:
Vienna2007 schreef:
Maar Bokt wil niet kijken waar het fout is gegaan. Die gaat er vanuit dat hun waarheid de waarheid, terwijl dat niet altijd het geval is.

Als ik het boktbeheer was zou ik ook niet ingaan op mensen die zo tekeergaan. Hoe terecht dat misschien ook is.

Ik weet niet wat je bedoeld, of je een bepaald voorbeeld bedoeld of niet. Maar ik ken een toevallig voorval dat echt niet de schoonheidsprijs verdiend, en waarbij de desbetreffende persoon altijd heel netjes is geweest.

Maar ik denk niet dat het bedoeling is dat er hier individuele zaken besproken worden.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:01

Ik bedoelde ook niet specifiek voorbeeld. Wat ik bedoelde is dat niemand, zowel de teamleden als de gebruikers, van tevoren aannames zouden moeten doen, hoe niet eens je het ergens ook mee bent. Een misverstand ontstaat heel gemakkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:13

@Chevax
Ik ben het met je eens dat er de laatste tijd steeds vaker topics worden geopend met een doel, echter in mijn ogen is dat doel info krijgen. Lukt het subtiel en vrijbljivend niet, dan moet het directer. Ook ik merk aan mezelf dat ik de laatste tijd directer bent geworden. Waar het eerst nog 'Ik zou graag' is het 'Ik wil' geworden. Door de incompetentie van het team qua antwoorden geven worden mensen directer, want gaat weg A niet, dan maar B.

Over wat je zegt qua antwoorden ben ik het met je tekst eens, alleen niet met je bedoelingen :) Antwoorden zullen niet altijd de gewenste zijn, dat kan ook niet met zoveel mensen maar er komen geen antwoorden. Er komen geen gewenste antwoorden, ongewenste antwoorden, of enig antwoord. Enigste wat er uit het team komt is een heleboel tekst, zonder inhoud. We hebben het verhaaltje al 100 keer eerder gehoord OA van Bart. Had er een behoorlijk lange reactie op geschreven maar die ligt (inclusief topic) op de mesthoop of zou bijna zeggen doofpot... Je kan nooit iedereen gelukkig maken met de antwoorden, maar door geen antwoorden te geven maak je maar een paar mensen gelukkig.

Ook vind ik de opmerking over vriendelijk vaarwater enigszins raar. Vriendelijk vaarwater staat niet gelijk aan sorry jullie hebben gelijk. Sommige mensen hier zijn het (zeer) oneens met het bokt beleid maar nergens zie ik dat het onvriendelijk wordt. Wel word er harde woorden gesproken. Daarbij, even inbeelden dat het topic daadwerkelijk in onvriendelijk vaarwater zit, waarom zou het in vriendelijker vaarwater moeten? Lijkt me niet het doel van het topic om allemaal elkaar dood te knuffelen? Er zijn genoeg mensen irl die ik ook wel onder de mesthoop kan begraven, maar ook van hun wil ik weten hoe of wat. Thats the problem here.

Wat me opvalt is, zoals in eerdere topics ook het geval was, dat er maar antwoord uit 1 groen komt en de rest dood speelt. Beetje raar vind ik.

Ook zeg je 'ik kan me heel goed voorstellen dat het je kan gaan duizelen als je van alle kanten info krijgt'. Dit is voor mij persoonlijk het probleem. Omdat ik altijd nieuwsgierig ben, ben ik is gaan googlen en kwam ik uit op 'Geit'. Opeens is er een hele andere kant van het verhaal qua Kiwiko, RunningKawa en nog ontelbaar andere dingen, dan wil ik weten hoe het nou zit. Dus dan vraag je hier is van 'Zo en zo word het altijd gedaan, en nu opeens bij haar word het volstrekt anders gedaan, waarom?' Dan krijg je een antwoord van specifieke ow blablabla. Ik wil niet weten waarom jullie haar een OW hebben gegeven, ik wil weten waarom jullie sommige mensen anders behandeld hebben.

Dat het hele team partijdig is weiger ik te geloven. Ik ben zelf mod geweest in verschillende teams, en je hebt overal wel mensen die net wat anders denken. Als ik spreek over 'het team' spreek ik vaak 'uitzonderingen daargelaten'. Wie de uitzonderingen zijn dat weet ik niet zeker, want ik kan niet achter de schermen kijken, al heb ik wel soms een gevoel.

Over de hand in eigen boezem steken ben ik ook volledig eens. Ik heb vroeger een OW gehad, nouja als ik dan terug kijk naar me posts bedenk ik bij mezelf ik ben idd net wat tever gegaan, dus met trots gedragen en verder gegaan. Echter sindsdien heb ik ook een aantal sturende PBs gehad waarbij ik dacht dat het kant nog wal raakte. Het is dat het maar PBs waren en ik er daarom verder niks mee gedaan heb.

Fouten die gemaakt zijn ben ik het eens, maar word niet toegegeven. Al eerder werd gezegd waar gewerkt word worden fouten gemaakt, maar die fouten worden ook toegegeven. Er word nu nergens toegegeven dat er fouten worden gemaakt, alleen, terugkomend, hele lappen tekst zonder inhoud.

Wel moet ik zeggen dat ik erg blij ben dat je reageert :)
Kan je van de rest niet zeggen..

@hestejente
Ik lees behoorlijk veel mee en ik moet zeggen ik heb al een heleboel manieren om aan antwoorden te komen voorbij heb zien vliegen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:18

Chevax, ik heb nog steeds geen antwoord op deze vraag. Hij is voor het gehele moderatorteam bedoeld, maar omdat jij tot nu toe de enige bent die constructief meepost als mod ben ik benieuwd naar jouw mening erover. Eventuele voorbeelden kan ik je per PB aanleveren, hoewel het mij juist erg nuttig lijkt om dit soort vragen nu eens openbaar te bespreken, omdat ik niet de enige ben met dergelijke vragen.
Heino schreef:
Mijn algemene vraag over het beleid is waarom het beleid niet consequent nageleefd wordt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:37

Asyaa schreef:
@hestejente
Ik lees behoorlijk veel mee en ik moet zeggen ik heb al een heleboel manieren om aan antwoorden te komen voorbij heb zien vliegen.

Ik ook. En toch, ondanks dat, vind ik niet alleen dat je jezelf als discussiepartner serieus moet nemen door fatsoenlijk te reageren maar ook vind ik dat we elkaar alleen maar opjutten als we steeds maar lopen te gillen. Dan wordt het toch alleen maar van kwaad tot erger?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:43

hestejente schreef:
Ik ook. En toch, ondanks dat, vind ik niet alleen dat je jezelf als discussiepartner serieus moet nemen door fatsoenlijk te reageren maar ook vind ik dat we elkaar alleen maar opjutten als we steeds maar lopen te gillen. Dan wordt het toch alleen maar van kwaad tot erger?

Bleef jij vroeger vriendelijk vragen aan je zusje op te stoppen met eten te gooien ook al ging ze door? Zo zou je dit ook kunnen stellen hier. Ik kan best de reacties van sommige mensen begrijpen. Bekende van hun of wellicht hun zelf zijn benadeeld op manieren soms dat het hun financiële situatie aantastte dus wil je duidelijkheid. Na 25 keer dat vriendelijk gevraagd te hebben zou ook ik zelf enigszins onvriendelijker en directer worden.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 18:18

hestejente schreef:
Ja, tuurlijk snap ik je. Ik begrijp dat je heel boos bent en dat je opheldering wil. Dat klopt toch?

Begrijp jij ook dat als mensen maar steeds zo boos doen dat NIET constructief is? Als jij al twee jaar loopt te brullen (en let op, ik zeg áls, ik zeg dus niet dát je het doet want dat weet ik niet) wordt de zin om te reageren bij het beheer alleen maar kleiner, dat snap je toch zelf ook wel? Je krijgt wat je geeft... en ik begrijp dat er onvrede is bij jou en bij andere gebruikers. Maar als je steeds boos en stekelig doet... krijg je dat ook terug. Of je krijgt niets, omdat degenen van wie je een antwoord wil zich terugtrekken. Doe nou wat minder intimiderend, het is duidelijk wat je wil. Het zou inmiddels ook duidelijk kunnen zijn dat je dat niet krijgt als je zo gilt steeds.

Ik vind jou een prima wijf. Ik snap je reactie. Maar doe nou rustig... ook al ben je woest... wie weet krijg je dan ook een reactie die wat meer lijkt op wat je zou willen.

uh hallo, je doet net alsof ik al 2 jaar loop te gillen te blazen en te stieren :?
dus je slaat de plank wel aardig mis hoor......of misschien denk je aan een andere bokker?

de meeste keren ben ik juist diegene geweest die het allemaal nog netjes verwoord heeft, en op een normale manier gevraagd heeft
maar idd na 2 jaar raakt het geduld wel eens op, en niet alleen die van mij,maar van vele
en dan nog.............dan nog open ik een topic met een nette insteek,normaal gecommuniceerd, nette verwoordingen

het is alleen jammer dat je dan geen antwoord krijgt
en als je hoog van de toren blaast je alleen maar een rotschop kan krijgen....

dus stekelig of niet stekelig,antwoorden krijg je toch niet......

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 19:12

IDMW, ik quote mezelf even:

hestejente schreef:
Als jij al twee jaar loopt te brullen (en let op, ik zeg áls, ik zeg dus niet dát je het doet want dat weet ik niet)

Als je het met iemand niet eens bent, een geschil hebt oid is het niet reëel om te verwachten dat de ander wel naar jouw standpunt zal komen. Je moet beide water bij de wijn doen. Eerst van elkaar begrijpen dat je er samen uit wil komen. Dat kleed je dan een beetje tactvol in. Daarna ga je met de inhoud aan de slag. Daarbij is het niet ondenkbaar dat je over wat kleinere wrevel heen zal moeten stappen. Daar kun je het altijd nog over hebben, als het echte punt van onenigheid opgelost is. Dus even concreet: eerst met het boktteam duidelijk hebben dat er iets aan de hand is. Dan stel je je vraag, waar als het goed is dan een reactie op komt. Aangezien de "andere partij" (het team) ook akkoord is om het er eens over te hebben. Maar zover zijn we hier nog niet. En daarna kun je dan eventueel de bijkomende zaken, zoals waarom heeft het zo lang geduurd voordat ik antwoord heb gekregen, bespreken, als je dat dan nog nodig vindt. Je kunt wel heel principieel doen maar zo wordt het wel lastiger om samen met het boktteam tot een oplossing te komen.

Ojajoh

Re: Vraag over topics op FZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 19:19

ja dat zeg je zo wel, maar de rest van je bericht is toch echt het tegendeel...........

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 03:04

Hoe dan IDMW?

Asyaa, ik zou d'r naar de keel hebben gevlogen. Gelukkig werd er bij ons thuis niet met eten gesmeten maar mijn zus en ik wisten elkaar behoorlijk te treiteren.
Sinds we allebei uit huis zijn gaan we heel anders met elkaar om. Veel prettiger. We zitten minder op elkaars lip (logisch) en doen verwoede pogingen om de ander als weldenkend mens te zien. Dat is wat ik op bokt ook graag zou willen. Uit je reactie op mij (en die in een ander topic) maak ik op dat jij ook die kant op wil :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 10:36

`ik vind dit topic nog steeds niet echt nuttig....waarom komen er niet meer mods en waarom worden vragen ontweken?

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 10:59

Ik heb eigenlijk ook nog een vraag aan de mods wat betreft het op slot gooien van bepaalde topics. ( misschien hier in zijn geheel oftopic want heb niet de gehele topic gelezen, mijn excuses daarvoor)
Waarom worden oude topics waar naar zo'n lange tijd weer een reactie opkomt ineens op slot gegooit? Het scheelt een hoop ruimte in de capaciteit van dit forum wanneer niet iedereen een nieuw topic hoeft te openen voor inprincipe dezelfde vraag die al eerder gesteld wordt, maar diegene hier nog geen juist antwoord op heeft gehad. Zo krijg je veel topic's die overbodig worden.
Je zou het toch juist fijn moeten vinden dat diegene de zoekfunctie heeft gebruikt zonder eerst zelf een topic te openen met dezelfde vraag, maar nee dat wordt inprincipe niet gestimuleerd. Misschien krijg je ook wat minder pagina's in de overzichten als je het op zo'n manier zou aanpakken plus het feit dat de ts misschien ook nog het goede antwoord zou kunnen krijgen, zo vang je 2 vliegen in één klap.

excuses als het niet helemaal in dit topic valt, maar gaat in ieder geval ook over de vele slotjes die de mods uitzetten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 11:16

hestejente schreef:
Ja, tuurlijk snap ik je. Ik begrijp dat je heel boos bent en dat je opheldering wil. Dat klopt toch?

Begrijp jij ook dat als mensen maar steeds zo boos doen dat NIET constructief is? Als jij al twee jaar loopt te brullen (en let op, ik zeg áls, ik zeg dus niet dát je het doet want dat weet ik niet)
hier dek je jezelf in door te zeggen dat je niet zegt dat ik dat doe

. Doe nou wat minder intimiderend, het is duidelijk wat je wil. Het zou inmiddels ook duidelijk kunnen zijn dat je dat niet krijgt als je zo gilt steeds.

Ik vind jou een prima wijf. Ik snap je reactie. Maar doe nou rustig... ook al ben je woest... wie weet krijg je dan ook een reactie die wat meer lijkt op wat je zou willen.

maar hier praat je absoluut het tegendeel

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:15

Veel posts hier, ook veel (oude) frustratie wat het houden van een constructieve discussie niet altijd even makkelijk maakt. Ik heb het topic doorgelezen maar zie weinig vragen die concreet beantwoord kunnen worden, 'een goed onderbouwd antwoord op alles' zou ik graag willen geven maar helaas zit ik ook nog met een aantal existentiële vragen :) Alle antwoorden heb ik (nog?) niet.

Ik heb er echter een aantal vragen uitgepikt waarop wel een concreet antwoord mogelijk is, ik doe ook een poging om de oorspronkelijke vraag te beantwoorden. Meer vragen zijn natuurlijk welkom, zie ook onder.

Heino schreef:
Mijn algemene vraag over het beleid is waarom het beleid niet consequent nageleefd wordt.

Het simpele antwoord is dat dit onmogelijk is. Het langere antwoord is dat er:
- Gewerkt wordt met (veel) mensen (gemiddelde leeftijd van de mods is overigens ergens boven de 30)
- Iedere situatie ander is
- We geen rechtssysteem hebben met een wetboek waarin exact staat welke sanctie er op exact welke overtreding staat
- Er fouten worden gemaakt
- Er per dag meer dan 30.000 berichten worden geplaatst die we lang niet allemaal zien
- We niet de achtergrond kennen van iedere Bokker en daardoor steken onder water niet altijd op waarde kunnen schatten
- Vervelend gedrag regelmatig heel lastig aan te pakken is omdat het net binnen de regels blijft

Zie verder ook de post van Eline in een ander recent topic:
Eline @ [FZ] Voorstel: rondetafelsessie

(en als je van mening bent dat er niets in die post staat dan raad ik je van harte aan om te proberen om je irritaties en frustraties even aan de kant te zetten en lees de post dan nog een keer).

We zijn ons bewust van de beperkingen van het systeem maar die beperkingen zijn een behoorlijk bewuste afweging geweest om te zorgen dat de regels die we hebben op Bokt een beetje hanteerbaar blijven. Op dit moment zijn er eigenlijk alweer teveel regels op Bokt welke voor een groot deel ontstaan om te zorgen dat het makkelijker wordt om consequent te modereren (wat een uitdaging is met 50 moderators op erg verschillende forums). Het grote probleem van meer regels is dat het voor gebruikers en moderators daardoor steeds moeilijker wordt om duidelijk te hebben wat er nou wel/niet mag op de site.

Het liefst gaan we uit van gewoon gezond verstand van de gebruikers en dat is gelukkig in het over, over, overgrote deel van de gevallen ook helemaal voldoende. Zolang je op een respectvolle manier met je discussiepartners omgaat en je houdt aan de Nederlandse wet is de kans bijzonder klein dat je met de moderators in aanraking komt. Dit geldt voor de discussies die er niet al te verhit aan toegaan, als de gemoederen oplopen wordt het allemaal wat vervelender met mensen die elkaar uit de tent gaan lokken, de grens op gaan zoeken, etc, etc en daar is een groot deel van de regels voor. Deze proberen we zo consequent mogelijk toe te passen maar zie bovenstaande voor wat redenen waarom dat niet altijd lukt of kan.

Omdat het niet altijd goed gaat met het toepassen van de regels (zie bovenstaande weer :D) is het waarschuwingssysteem op Bokt.nl heel erg soepel. Je krijgt over het algemeen eerst een PB met het verzoek je gedrag aan te passen, is vervelend maar als je heel even wat afstand neemt en je afvraagt of er een kern van waarheid in die PB kan zitten dan voorkomt zo'n PB een hele hoop latere problemen. In zwaardere gevallen of als de PB genegeerd wordt delen we een OW uit. Deze vervalt na 6 maanden en de eerste OW heeft helemaal geen gevolgen. Als je het daarna voor elkaar krijgt om nog een OW te verzamelen binnen die 6 maanden dan volgt er een ban van een dag, daarna een week, etc. Op Bokt moet je echt je best doen om een serieuze ban te krijgen.

Daarnaast is er ook de bezwaarcommissie die met je mee kan kijken op het moment dat je het niet eens bent met een sanctie en je er met de moderators niet uitkomt. De BZC kijkt opnieuw naar de zaak en komt daarna met een beslissing met vaak wat meer (of soms betere) uitleg waarom de sanctie terecht was of de sanctie wordt teruggedraaid. Contrary to popular belief gebeurt dit laatste regelmatig, de BZC werkt niet samen met de mods om mensen 'OWs aan te smeren' en pakt haar taak erg serieus op. De berichten die zijn 'uitgelekt' betreur ik ten zeerste omdat ze echt geen goed beeld scheppen van wat de BZC doet. Zie verder ook mijn post in het andere topic.

Het sanctie systeem op Bokt zorgt ervoor dat redelijk wat problemen die inherent zijn aan de situatie op Bokt afgevangen worden. We hebben overleg tussen meerdere mods voor een sanctie wordt uitgedeeld en een BZC die eventuele fouten van het modteam corrigeert. Fouten die er dan nog doorheen glippen of verschillen van inzicht tussen gebruiker en team houd je dan nog over maar deze hebben geen grote gevolgen wat sancties betreft aangezien je behoorlijk wat OWs moet verzamelen voor je echt een tijd niet meer op de site kan komen.

Dan wat betreft de aanleiding van dit topic, het sluiten van een flink aantal topics op FZ. Op zich is dat al een behoorlijk aantal keren uitgelegd en staat ook in de regels maar ik doe nog een poging :) De gesloten topics waren allemaal naar aanleiding van een topic waarin een gebruiker aangeeft dat ze het niet eens is met een gegeven waarschuwing. Er is een regel dat sancties niet besproken worden op FZ en daar zijn een aantal redenen voor. Reden een is privacy, bij een sanctie zijn vrijwel altijd meerdere mensen betrokken, ook mensen buiten het team en de gebruiker die een OW heeft gekregen. Ook is het zo dat er regelmatig behoorlijk wat communicatie is geweest tussen team en gebruiker en voor ons niet duidelijk is wat die gebruiker daarvan wel/niet openbaar wil hebben. Een ander punt is dat het voeren van een openbare discussie de zaken alleen ingewikkelder en vervelender maakt. Veel mensen die alleen de kant van het verhaal van de gebruiker kennen bemoeien zich met de zaak, moderators en beheer zitten alleen in de verdediging en zijn om bovenstaande redenen met handen en voeten gebonden. Daarnaast is de kans ook niet groot dat de antwoorden die er gegeven worden door mods/beheer voldoende/bevredigend gaan zijn. De bottomline is wat dit soort dingen betreft dat het ergens gewoon ophoudt. Voor een sanctie wordt gegeven kijken er behoorlijk wat moderators mee. Natuurlijk is het mogelijk dat er dan nog iets misgaat maar daar is de BZC voor opgericht. Als je het daarna nog niet eens bent met de beslissing dan is dat heel vervelend maar op een gegeven moment zul je je er bij neer moeten leggen. Daarnaast is natuurlijk vervelend als je onterecht een OW op je naam hebt staan maar gevolgen heeft dit niet. Als die OW leid tot een ban van een maand dan zijn er al flink wat waarschuwingen aan vooraf gegaan en is de kans toch wel behoorlijk aanwezig dat je er een gewoonte van maakt om op constant uit te proberen waar het einde van de regels precies ligt. Dat uitproberen is iets dat we moeilijk kunnen verbieden maar wel iets dat de nodige risico's met zich meebrengt.

Als je overigens het idee hebt dat er idd Groot Onrecht is aangedaan aan een gebruiker waar je goed mee op kan schieten dan is het openen van een FZ topic over dat specifieke onderwerp geen goed idee (zie boven). Wel kun je de moderators of Eline of mij een PB sturen met je bedenkingen en dan liefst op een rustige en beargumenteerde manier. Houdt er daarbij rekening mee dat we niet kunnen melden wie er wel/geen sancties hebben gekregen, het zorgt er wel voor dat duidelijk wordt dat er gebruikers zijn die ook hun vraagtekens stellen bij b.v. een sanctie.

Oh, ik zag ook nog een vraag voorbij komen over oude topics die op slot gaan. Het beleid is in principe dat oude topics niet omhoog geschopt mogen worden tenzij er een 'nuttige' bijdrage komt. Een reactie die na 2 jaar komt met 'oh, wat leuk voor je!' is niet heel nuttig. Een advies aan de topicstarter is na een half jaar waarschijnlijk ook niet meer heel actueel, in dat geval is een PB handiger. Als het echter gaat om een vraag die regelmatig terugkomt of je nuttige extra informatie of een extra vraag hebt dan zal het topic over het algemeen open blijven. Overigens zijn oude topics een onderwerp dat ook bij de mods nogal eens voor onduidelijkheid zorgt, wat is nou precies 'nuttig' en is het niet handiger om voor een vraag een nieuw topic te openen? Is iets waarvoor we aan het kijken zijn hoe we dit duidelijker kunnen krijgen maar is lastig. Over het algemeen is het overigens handiger om idd gewoon een nieuw topic te openen als je een nieuwe vraag met een nieuwe situatie hebt. Zie overigens ook de grote dik gedrukte melding die je krijgt als je wilt reageren op een oud topic :)

Dit is weer veel te veel tekst geworden :+ Hoop iig dat er een aantal dingen wat duidelijker zijn geworden? Meer (liefst een beetje concrete) vragen zijn natuurlijk welkom. Eigenlijk wordt er in bovenstaande ook veel te veel behandeld. Als je het idee hebt dat ik een vraag niet voldoende heb beantwoord of als je ergens wat dieper op in wilt gaan dan kan dat in dit topic maar voel je vrij om een nieuw topic te starten op FZ zodat niet alles helemaal door elkaar gaat lopen. Quote in zo'n geval een deel van mijn post met daaronder een link naar je nieuwe topic zodat andere users ook daarheen kunnen met hun vragen/opmerkingen. Dezelfde discussie op meerdere plaatsen is nog onhandiger/onoverzichtelijker dan 1 topic met een aantal onderwerpen door elkaar heen :) En houd er aub ook rekening mee dat het geven van antwoorden iets is dat behoorlijk wat tijd kost en jullie (met duizenden) veel meer en sneller vragen kunnen stellen dan wij potentieel kunnen beantwoorden. Heb dus wat geduld, er moeten hier ook andere dingen gedaan worden (en er moet ook sociaal worden gedaan in het weekend :D).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:19

ik heb wederom de concrete vraag:
wáárom kunnen oude posts niet verwijderd worden?
privacy gevoelige info moet verwijderd kunnen worden,en daar wordt hier op bokt enorm moeilijk over gedaan.
net zoals je account verwijderen.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:26

@Darkchrystal: Er wordt zeker niet moeilijk gedaan over het verwijderen van privacygevoelige informatie. Als jij een PB stuurt naar een moderator of een mail naar webmaster dan worden berichten met je volledige naam, telefoonnummers, etc, etc. zondermeer verwijderd.

Het beleid op Bokt is de afgelopen jaren flink veranderd wat betreft het verwijderen van content. In de beginjaren was het beleid dat in principe alles bleeft staan omdat we ervan uitgaan dat mensen nadenken voor ze iets op internet gooien. De laatste jaren zijn we daar op teruggekomen, o.a. omdat we users hebben die als 14 jarige op Bokt hebben gezet dat ze in 1 weekend 2 soorten drugs en 4 verschillende jongens hebben gedaan en die komen er nu achter dat dat niet perse heel handig was (ok, extreem voorbeeld maar you get my drift).

Berichten worden in principe gewoon verwijderd als je daarom vraagt, ook als het niet om drugsgebruik e.d. gaat. Wat we echter niet kunnen doen is een compleet account of alle berichten van de afgelopen x jaar verwijderen. Dit maakt veel discussies onleesbaar en die discussies is waar Bokt.nl voor een heel groot deel uit bestaat. Dat soort verzoeken (alles verwijderen) krijgen we gelukkig vrijwel nooit binnen behalve de afgelopen weken sinds er een topic over gestart is op het Geit forum.

Het verwijderen van een heel account kan dus niet, anoniem maken van een account is wel iets dat tot de mogelijkheden behoort. Maar in 99.99% van de gevallen volstaat het sturen van de links naar de berichten die problemen voor je opleveren. Deze worden vervolgens voor je aangepast of verwijderd. Bovenstaande geldt overigens ook voor gebande gebruikers, zelfde voor de profielen van gebande gebruikers.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 20:04

Toch wel een heldere lap tekst vind ik, en ik vind het ook best logisch klinken allemaal!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 20:10

Citaat:
Het beleid op Bokt is de afgelopen jaren flink veranderd wat betreft het verwijderen van content. In de beginjaren was het beleid dat in principe alles bleeft staan omdat we ervan uitgaan dat mensen nadenken voor ze iets op internet gooien. De laatste jaren zijn we daar op teruggekomen, o.a. omdat we users hebben die als 14 jarige op Bokt hebben gezet dat ze in 1 weekend 2 soorten drugs en 4 verschillende jongens hebben gedaan en die komen er nu achter dat dat niet perse heel handig was (ok, extreem voorbeeld maar you get my drift).

Bij een 14 jarigie o.k., maar waarom dan een topic verwijderen waarin een volwassen bokker er trots op is dat ze per week 5 katten vermoord???

Citaat:
was het beleid dat in principe alles bleeft staan omdat we ervan uitgaan dat mensen nadenken voor ze iets op internet gooien.

Maar dat geldt dus niet voor iedereen, jullie meten dus met 2 maten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 20:19

Bart, begrijp ik goed dat als ik je een lijstje stuur van alles posts die ik verwijderd wil hebben, dat jij dat dan doet? Of als ik vraag om mijn account anoniem te maken, dan kan dat ook? Dus stel dat ik vanaf heden Gast43 wil heten, dan kan dat?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 20:28

@Lovely; dat kun je ook zelf doen, je kunt je naam gewoon wijzigen in Gast43, zie de helpfunctie. Lijst opsturen van de posts die je verwijderd wilt hebben, sure. In iedergeval zolang dat binnen de perken blijft, als je 1000 posts verwijderd wilt hebben zonder reden dan zijn wij daar niet heel happig op. Als je een lijst doorstuurt met berichten waar je nu last van hebt of denkt te krijgen dan worden die verwijderd idd.

@Frantic; Ik ben helemaal voor een constructieve discussie zolang dat ook op een constructieve manier gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 20:31

Oh, ik wilde eigenlijk 26018 + HK posts verwijderd hebben.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 20:34

BartVB schreef:
@Lovely; dat kun je ook zelf doen, je kunt je naam gewoon wijzigen in Gast43, zie de helpfunctie. Lijst opsturen van de posts die je verwijderd wilt hebben, sure. In iedergeval zolang dat binnen de perken blijft, als je 1000 posts verwijderd wilt hebben zonder reden dan zijn wij daar niet heel happig op. Als je een lijst doorstuurt met berichten waar je nu last van hebt of denkt te krijgen dan worden die verwijderd idd.

@Frantic; Ik ben helemaal voor een constructieve discussie zolang dat ook op een constructieve manier gebeurt.

Ik ook alleen wel heel jammer dat je dan pb stuurt met de vraag wat en wanneer er aan de hand is, ik geef jou een uitgebteidt voorbeeld per Pb en dan................ totale stilte!
Chapeau!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 20:38

eline heeft idd posts van mij verwijderd. maar aangezien ik al 7 jaar post...is het aardig wat om door te spitten en dat vind ik hoogst irritant.
ik zou het liefste gewoon alles tot vorig jaar weg hebben. en dat kan dus niet...