Shadow0 schreef:Desiree schreef:We geven soms ongezouten onze mening en sommige mensen zijn gewoon te snel gekwetst.
Zijn andere mensen te snel gekwetst, of zijn de opmerking soms te ongezouten? Wie bepaalt dat?
De mensen zijn te snel gekwetst, spelen de geknakte onschuld. Werkt meestal bij bokt. Dan wordt er gesproken over lekker doelloos afzeiken, nou ik vind van mijzelf dat ik altijd streef naar een inhoudelijke discussieposts. Dan lees ik ergens in dit topic dat mensen IRL niet zo zijn, dit niet durven te zeggen, excuse me, het is normale praat in een discussie. Irl gaat het er vaak nog heftiger aan toe. Nooit in een discussie met tegenstanders gezeten waar zelfs de stemmetjes luider worden??

Want laten we eerlijk zijn Het is een kliksysteem!! Je weet toch niet wie er temt?? Je kan toch denken dat je in discussie bent met een voor jouw zichtbaar groepje? Ineens wordt er getemt door een onzichtbaar iemand en je weet niet wie?? Lekker stiekum!! Laat dan in groot rood komen PIETJEPUK heeft getemt. Dan kan ik met die Pietjepuk in conclaaf waarom die beledigd of whatever het nodig vond om te temmen, misschien omdat die persoon een hekel aan mij heeft en zijn kans afwacht? Als er dan maar genoeg getemt wordt, lukt het vast wel een keer. Dat maakt het temmen stiekum, achterbaks en vind ik kliksysteem een terechte vergelijking. Okey 2e OW zal er wel aan komen.