Shadow0 schreef:Desiree schreef:We geven soms ongezouten onze mening en sommige mensen zijn gewoon te snel gekwetst.
Zijn andere mensen te snel gekwetst, of zijn de opmerking soms te ongezouten? Wie bepaalt dat?
De mensen zijn te snel gekwetst, spelen de geknakte onschuld. Werkt meestal bij bokt. Dan wordt er gesproken over lekker doelloos afzeiken, nou ik vind van mijzelf dat ik altijd streef naar een inhoudelijke discussieposts. Dan lees ik ergens in dit topic dat mensen IRL niet zo zijn, dit niet durven te zeggen, excuse me, het is normale praat in een discussie. Irl gaat het er vaak nog heftiger aan toe. Nooit in een discussie met tegenstanders gezeten waar zelfs de stemmetjes luider worden??
De mensen zijn niks gewend, out there is a jungle. Er wordt gedaan of het allemaal vrezelijk is. Penny scheldpartijen heb ik van geen een gelezen waarover er in dit topic geschreven wordt. Gewoon allemaal een eigen manier van redeneren en dat zou bokt nu zo smeuig maken, ipv dat miereneukerij over wat iemand zegt. Linken en associaties zijn snel en makkelijk te leggen als je op een knopje mag drukken, alles gaat op slot niemand mag en kan meer wat zeggen, straffen worden uitgedeeld en daarna gaan we weer vrolijk verder. Toch een raar systeem? Als ik irl mij aangevallen voel, dan vraag ik "wat bedoel je daarmee"? Leg ik een link die mij niet bevalt, dan vraag ik of het de bedoeling is, zo ja dan kan ik mij terecht of niet beledigd voelen. Laat de bokkers dit dan ook in een discussie doen, dan is het wel of niet uitgepraat. Maar woorden in de mond laten leggen en voorts monddood maken is een makkelijke weg om te kunnen winnen. Zo spelen kleine kinderen op het schoolplein en als het uit de hand loopt gaat de huilebalk naar de juf en de andere rennen of weg of lachen hard uit. Hoe zit dat hier?? Want laten we eerlijk zijn Het is een kliksysteem!! Je weet toch niet wie er temt?? Je kan toch denken dat je in discussie bent met een voor jouw zichtbaar groepje? Ineens wordt er getemt door een onzichtbaar iemand en je weet niet wie?? Lekker stiekum!! Laat dan in groot rood komen PIETJEPUK heeft getemt. Dan kan ik met die Pietjepuk in conclaaf waarom die beledigd of whatever het nodig vond om te temmen, misschien omdat die persoon een hekel aan mij heeft en zijn kans afwacht? Als er dan maar genoeg getemt wordt, lukt het vast wel een keer. Dat maakt het temmen stiekum, achterbaks en vind ik kliksysteem een terechte vergelijking. Okey 2e OW zal er wel aan komen.

Is ook idd niet anders dan in het echte leven, o zeker niet. Net ook weer iets meegemaakt, oooo
. Maar waar het mij over gaat is het verborgene en dat is jammer dat dat op bokt een plekje heeft gekregen.