Aanstootgevend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:37

Bedankt voor je uitgebreide reactie! :D
Je geeft goede punten aan en komt met ideeën, houden we van! Ik ga het even doorspelen achter de schermen (al leest het halve team hier wel mee, maar is makkelijker voor het overleg)

Edit: Zou het al voldoende zijn als een teamlid zelf dit plaatst bovenaan een reactie?
"Ik reageer persoonlijk, en niet vanuit functie"

Let ook wel op dat niet elke mod overal mag modden! Ik sta op Algemeen 2, dit zijn oa. BB en ENT etc. Als daar wat aan de hand is, dan grijp ik (of een van mijn collega's op A2) in.
Het is niet zo dat wij overal mogen doen wat we willen.

Bijsturen zou op zich wel kunnen, maar is ook niet altijd even fijn, want dan reageren we weer als mod in een topic waar we niet mogen modden. Snap je :=

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:05

[***] schreef:
@fohadie, wanneer het een teamlid betreft dan zul je contact moeten opnemen met de hoofd van dat desbetreffende teamlid :j Ik kan hier echt geen uitspraken over doen. Hand boven het hoofd houden is niet iets wat wij doen. De grens van mishandeling en écht mishandelen is soms heel dunnetjes.

Als random voorbeeld, heeft niks met bovenstaande te maken. (Dit is fictief, want ik rij helemaal niet :+ )
Ik rij helemaal bitloos, zadelloos, alles loos. Dat is helemaal mijn stijl. Ik vind dat wanneer iemand mét een bit rijdt totaal mishandeling en vreselijk. Is dat dan ook gelijk mishandeling, of is het alleen zo dat IK het mishandeling vind.

Soms is het heel lastig daar een weg in te vinden. De makkelijke zaken, (weer fictief) ik sla mijn paard elke dag met een stok met spijkers, tsja, dat is mishandeling, daar kun je niet omheen.

Hoop dat ik iets meer inzicht heb gegeven? Dus over je specifieke zaak, niet hier, maar met desbetreffende hoofd (mocht je niet weten wie dat is, dan wil ik je wel op weg helpen om de juiste persoon te vinden daarvoor)

Niet hier :D

Over niet onderbouwde medische tips, daar staat geen sanctie op voor zover ik weet, dus dat snap ik niet helemaal?

Maar anders gezegd, ja wij als kleurtjes moeten ons ook aan de regels houden :j

fohadie schreef:
En nog een vraag, klopt het dat je Mods niet op de foei kan zetten?

Klopt! Dit mag niet natuurlijk :D Mods kunnen je aanwijzingen sturen, OW's, vragen stellen etc. Dus kleurtjes kun je niet foeien :j

Dank voor je antwoorden. Over het eerste is je antwoord duidelijk, helaas.

Maar dat laatste is toch raar? Zo natuurlijk vind ik dat niet en ik vind de smilie wat ongepast.Er zijn personen Mod die ik misschien niet kan luchten of zien. (Voorbeeld!) Die zou k graag op foei willen zetten omdat ik hun berichten gewoon niet wil zien. Dat zou dan toch mogelijk moeten zijn? Wat heeft de foeiknop anders nog voor zin? Of ik heb bijvoorbeeld een persoon onder de foeiknop omdat ik degene de reacties erg vervelend vind, maar deze persoon wordt Mod. Dan betekent dat dus dat ik dan weer verplicht ben de reacties te zien? Doorscrollen gaat zo lastig, ik kijk niet bij elke reactie wie het geplaatst heeft. Pbs sturen snap ik, maar de reacties zelf die als niet als hulk geschreven worden zal je toch moeten kunnen foeien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:08

Oeps, ik zat nog helemaal in de PB functie! Vandaar mijn natuurlijk, want PB's van mods kun je niet 'weigeren'. Dit zijn vaak berichten met aanwijzingen of verzoeken namelijk. Mijn excuses!

Anders gezegd, deze mod die je misschien niet mag, plaats ook verzoeken waar je je aan moet houden. Wanneer je deze niet kan zien is dat natuurlijk niet handig voor de rest van het verloop in het topic.
Denk aan zo'n groene opmerking die je wel eens voorbij ziet komen.

Ik denk dat het technisch niet mogelijk is om dat voor elkaar te krijgen, om de ene berichten wel te foeien en de anderen niet. Heel cru om te zeggen, maar dan heb je in deze gewoonweg pech.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:11

Het lijkt mij technisch echt wel mogelijk om een "if green show post also when foei" subroutine in te bouwen.

Als ik nog een keer zuur mag zijn:

ik zie helaas heel regelmatig: kan niet/ik zie alleen maar problemen/oplossingen wat zijn dat? reacties vanuit het team.

In dit topic valt dat nog wel mee, maar in het verleden/de meeste topics op FZ is de eerste reactie echt heel vaak: ja maar en/of kan niet want: technniek/tijd/prioriteiten etc

En met name de ex-teamleden die hier reageren weten dat dat de norm een beetje is/was.
"We denken in problemen, niet in oplossingen."
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 24-07-20 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:14

De vraag is dan ook, willen we daar energie in stoppen om dat voor elkaar te krijgen?
Ik kan daar nu geen antwoord op geven en misschien later ook niet, ik zal het doorgeven en netjes op het lijstje zetten die ik verzamel van alle ideeën, suggesties en ergernissen die hier voorbij komen, meer kan ik in deze even niet doen :j

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:17

Sommige gebruikers op bokt voelen zich nu eenmaal heel groot en alsof ze alles kunnen maken (wat dus ook kan want ze worden nooit terug gefloten). Ik zie die steken onder water ook altijd van dezelfde mensen en ik kan niet geloven dat mods dat niet snappen want zelfs ik als ik er niets mee te maken heb zie het.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:17

[***] schreef:
Oeps, ik zat nog helemaal in de PB functie! Vandaar mijn natuurlijk, want PB's van mods kun je niet 'weigeren'. Dit zijn vaak berichten met aanwijzingen of verzoeken namelijk. Mijn excuses!

Anders gezegd, deze mod die je misschien niet mag, plaats ook verzoeken waar je je aan moet houden. Wanneer je deze niet kan zien is dat natuurlijk niet handig voor de rest van het verloop in het topic.
Denk aan zo'n groene opmerking die je wel eens voorbij ziet komen.

Ik denk dat het technisch niet mogelijk is om dat voor elkaar te krijgen, om de ene berichten wel te foeien en de anderen niet. Heel cru om te zeggen, maar dan heb je in deze gewoonweg pech.

Dat je pbs niet kan weigeren snap ik, dank voor de opheldering. De rest van je antwoord is een beetje jammer, maar ik had ook niets anders verwacht. Dit was nu een voorbeeld, maar er is in het verleden een Mod geweest die bij mij het bloed onder de nagels vandaan haalde, toen had ik nog nooit van een foeiknop gehoord. Op dit moment is er een Mod die zich in mijn ogen steeds op het randje begeeft, nog niet erg genoeg voor mij om te foeien, voor andere gebruikers wel lees ik. Nu hebben wij pech, maar is het dan een idee om steeds te temmen naar een HoofdMod? Want nu lijkt het soms alsof de groentjes altijd een hand boven het hoofd gehouden wordt. Ik weet dat je niet op specifieke situaties in mag gaan, dat vraag ik ook helemaal niet, maar zou dat een oplossing zijn ipv de foeiknop? Steeds temmen naar de HoofdMod? Krijgt degene wel veel tems vrees ik...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:19

Ik ben in dit topic al vaak genoeg tegengekomen dat een modje zei een voorgestelde oplossing mee te nemen. Zelfs nog bovenaan deze pagina vind je daar een voorbeeld van van [***].
Dat het beheer alleen maar zou denken in problemen vind ik dus een oneerlijke conclusie.
Laatst bijgewerkt door Gini op 24-07-20 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:20

[***] schreef:
De vraag is dan ook, willen we daar energie in stoppen om dat voor elkaar te krijgen?

Je hebt nu (weer) een hele wishlist die eens in de zoveel jaar boven komt borrelen. Aan die wishlist verandert niet veel, hij wordt hooguit langer, maar verbeteringen zien we (de gebruikers) weinig.
Daarom komt die wishlist ook iedere keer weer boven.

Nu wordt 'het nieuwe forum' weer als argument gebruikt om er maar 'geen energie meer in te stoppen' terwijl het PB probleem al 15 jaar oud is, en het foei-probleem ook.

Snap je dat gebruikers en zeker ex-teamleden waaronder ikzelf die met dit bijltje aan de andere kant gehakt hebben, er niet zo héél veel fiducie meer in hebben?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:22

Gini schreef:
Ik ben in dit topic al vaak genoeg tegengekomen dat een modje zei een voorgestelde oplossing mee te nemen. Zelfs nog bovenaan deze pagina vind je daar een voorbeeld van van [***].
Dat het beheer alleen maar zou denken in problemen vind ik dus een oneerlijke conclusie.

Ze denken in ieder geval niet in oplossingen want die moeten van ons komen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:22

Als een mod de regels overtreed (dus niet alleen omdat iemand iemand vervelend vindt bijv.) dan kun je dat zeker melden, de HM in deze zal dan in gesprek gaan met jou (of degene die het meldt) en dan gaan zij verder kijken hoe en wat.

Temmen heeft overigens geen zin, dat komt gewoon bij ons als mods terecht. Je zult echt een PB moeten opstellen en die versturen naar de Hoofdmoderator. Hier zie je welke HM waarbij hoort: https://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Team

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:23

Ibbel schreef:
Gini schreef:

Ze denken in ieder geval niet in oplossingen want die moeten van ons komen :+

Dat heeft mijn werkgever ook wel graag eigenlijk. Dat als ik een probleem meld ik niet alleen naar hem kijk voor de oplossing, maar dat ik zelf al mogelijke opties aandraag.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:26

[***] schreef:
Als een mod de regels overtreed (dus niet alleen omdat iemand iemand vervelend vindt bijv.) dan kun je dat zeker melden, de HM in deze zal dan in gesprek gaan met jou (of degene die het meldt) en dan gaan zij verder kijken hoe en wat.

Temmen heeft overigens geen zin, dat komt gewoon bij ons als mods terecht. Je zult echt een PB moeten opstellen en die versturen naar de Hoofdmoderator. Hier zie je welke HM waarbij hoort: https://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Team

Duidelijk. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:28

Joh toe even := (dit slaat niet op jouw bericht Fohadie! Soms gaan de berichten hier best snel)

Een oplossing geven is heel fijn, maar dat betekent niet dat wij achter de schermen niet bezig zijn met bedenken en meedenken. Dat het eerder niet zo is gegaan toen jij teamlid was, betekent ook niet automatisch dat het nu ook niet zo gaat. Misschien zit er net iemand in het team die wél de verandering kan geven, of die ene oplossing die nodig is. We gaan het zien.

Dacht dat we al aardig op weg waren om te laten zien dat we wel luisteren en wel meedenken door de pilot op te starten qua medische diagnoses en topics.

Dat terzijde, ik begrijp dat het frustrerend kan zijn dat je wéét hoe het zit en weet hoe het gaat en dat je het idee hebt dat je weer in een cirkeltje zit.

Misschien helpt het om eens te kijken naar wat er allemaal wel verandert is? In mijn tijd als mod is er al behoorlijk wat anders gegaan, zijn er regels geschrapt, regels bijgekomen. Maar omdat het dan na een poosje heel 'normaal' is, valt dat niet meer op.

Edit:
Heb dan liever dat je even je frustratie eruit gooit bij mij privé, dan kunnen we dit topic echt alleen gebruiken om vooruit te denken?

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:32

Ibbel schreef:
Het lijkt mij technisch echt wel mogelijk om een "if green show post also when foei" subroutine in te bouwen.

Dit zou ook mijn voorstel zijn. Inderdaad echt een goed onderscheid in 'mod als normale gebruiker' en 'mod in functie'.
'Mod als normale gebruiker' moet je kunnen foeien, de relevante verzoeken en bulkopmerkingen blijven dan alsnog zichtbaar.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:46

[***] schreef:
Heb dan liever dat je even je frustratie eruit gooit bij mij privé, dan kunnen we dit topic echt alleen gebruiken om vooruit te denken?

Ik heb geen frustraties hoor. Ik zie alleen jaar in jaar uit hetzelfde gebeuren en probeer hooguit de algemeen bij op z'n minst een paar bokkers levende gevoelens van 'daar gaan we weer' te verwoorden.

Ik heb echt zelden of nooit hier op FZ het gevoel dat er primair gereageerd wordt met: "goh, hoe zouden we dit nu eens mooi kunnen oplossen ondanks dat we dénken dat er een hoop mitsen en maren aan vast zouden kunnen zitten."
Nee het is bíjna altijd: ja, ik snap het/ik neem het mee, mááááár... en dan komt er 'geen tijd, geen prioriteit, technisch moeilijk, hoeveel mensen willen dit -> te weinig, dus geen echt issue, er komt iets anders aan waarin dit wel anders gaat/opgelost is' en vul maar aan/in.

Dat rijtje wordt zo langzamerhand wat sleets. Die wortels worden ons al 15 jaar voorgehouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:48

Ceffyl schreef:
Ik lees vooral mee, maar kom hier nu toch even binnenvallen wat betreft het met elkaar omgaan op Bokt, ik lees net een topic waarin iemand iets heel normaals vraagt. Een Bokker die ik vaker met nare berichten zie voorbijkomen komt direct met gestrekt been het topic binnen om de TS aan te vallen. Er zit nota bene een mod in het topic mee te praten en die spreekt deze persoon er gewoon niet op aan. En deze persoon valt mij vaker negatief op, want ze zit altijd iedereen vreselijk af te katten en reageert heel vuil wanneer zij kritiek krijgt. Maar niemand die haar erop aanspreekt. De mod gaat met een heel normaal berichtje eronder verder. Ik heb getemd in dat topic, maar als ik haar naam zie dat weet ik gewoon dat het een rot topic wordt met moddergooien. Zulke mensen zouden van mij echt strenger behandeld moeten worden, want ze verzieken het zó voor de rest.

Dames dames. Voor het geval jullie het over mij hebben. Maak je niet druk hoor. Het mod team is erg actief en deelt naar hartenlust waarschuwingen en bans uit. Dus tem vooral, nee het zijn niet de zwangerschapshormonen zoals hier in dit topic al werd gesuggereerd. Mods zijn gewoon actief hoor, dus daarop kun je ze echt niet afschilderen :)
Overigens vind ik wel dat er veel mensen met tere zieltjes op dit forum zitten. En er bestaat nog altijd zoiets als de foei-knop. Maar enfin, dat is de discussie niet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-07-20 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:50

Ibbel schreef:
[***] schreef:

Ik heb geen frustraties hoor. Ik zie alleen jaar in jaar uit hetzelfde gebeuren en probeer hooguit de algemeen bij op z'n minst een paar bokkers levende gevoelens van 'daar gaan we weer' te verwoorden.

Ik heb echt zelden of nooit hier op FZ het gevoel dat er primair gereageerd wordt met: "goh, hoe zouden we dit nu eens mooi kunnen oplossen ondanks dat we dénken dat er een hoop mitsen en maren aan vast zouden kunnen zitten."
Nee het is bíjna altijd: ja, ik snap het/ik neem het mee, mááááár... en dan komt er 'geen tijd, geen prioriteit, technisch moeilijk, hoeveel mensen willen dit -> te weinig, dus geen echt issue, er komt iets anders aan waarin dit wel anders gaat/opgelost is' en vul maar aan/in.

Dat rijtje wordt zo langzamerhand wat sleets. Die wortels worden ons al 15 jaar voorgehouden.

Maar soms is het ook gewoon zo, dat er geen tijd is, dat het prioriteit is. Heb je dan liever dat we 'liegen' om het even heel stom te zeggen?

Ik ben ook maar een vrijwillig modje die niet alle ins en outs weet, dus ik kán niet overal op reageren of we het wel of niet gaan doen.

Als degene die dat wel kunnen/mogen/gaan doen ook nog eens hier alles moeten meelezen en reageren, dan is er nooit meer tijd voor andere zaken. Ik heb er al bijna een dagtaak aan om te reageren, door te spelen, verzamelen, overzichten maken. Maar ik doe het nog steeds met liefde!

En nogmaals, ik snap je :j Ik ben natuurlijk ook niet gek en kan (vind ik) goed lezen en onthouden :j Al is het laatste iets minder afgelopen tijd.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:50

Maar team, wat staat er nu op het verzamelde lijstje wensen, wat zijn de mogelijke oplossingen die hier zijn aangedragen en wat zijn de mogelijke beren op de weg voor die oplossingen?

Kunnen we met z'n allen die beren dan nog proberen te lijf te gaan? Want volgens mij hebben we een hele boel al de revue laten passeren en is er alweer een flinke waslijst met verlangens waar evenveel technische struikelblokken bij lijken te zitten en daar staat de boel nu stil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:53

Oh zover zijn we nog niet! Ik ben net pas begonnen met alles in een overzicht zetten. Puur omdat ik daar persoonlijk van hou en het het gevoel geeft dat we niks missen. Dus die hou je nog tegoed :j

Verder, het stukje van de Pilot van MWS (staat op FZ) kwam voorbij, daar zijn we dus mee bezig.

De PB's en wat daarmee te doen zijn we mee bezig, Prrr heeft hier al gereageerd met wat zaken.

Wat wil je nog meer horen? Jij als ex teamlid zou dan zeker moeten weten dat je niet zomaar alles kan delen zonder bepaalde goedkeuringen? Dat het soms heel moeilijk is om gebruikers tevreden te houden omdat je zelf ook tegen zaken aanloopt?

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:53

Hebben jullie dan ook het hele profiel gebeuren opgenomen in de lijst [***]?

Want ik ben oprecht van mening dat het tot aan het begin kunnen terugkijken in berichten en alle advertenties die altijd en eeuwig blijven staan voor iedere gebruiker, het pestgedrag juist vreselijk in de hand werkt.

Dat eeuwige gezeik hier van sommige "sherlock holmsen" die idd met gestrekt been in komen zetten bij sommige ts-en, wijst daar overduidelijk op namelijk; "Je hebt in dat en dat topic, dat en dat gezegd, dus nu mag je niet ineens wat anders zeggen" gezemel. Is gewoon sneu.

Dat dit voor jullie als boktbeheer zichtbaar is lijkt mij meer dan logisch, maar voor iedereen hier met een profiel? Dat is vragen om ongelukken en wegpesterij wat dus ook vaker dan jullie lief is gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:54

Nee! Profiel gebeuren, zou je dat kunnen uitleggen? Daar heb ik overheen gelezen dan.
Als in, profiel af kunnen schermen?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:55

[***] schreef:
Maar soms is het ook gewoon zo, dat er geen tijd is, dat het prioriteit is. Heb je dan liever dat we 'liegen' om het even heel stom te zeggen?

Die eerlijke feedback is er dus soms juist niet:
"jullie willen kunnen temmen op PBs maar we vinden dat geen prioriteit dús we hebben er geen tijd voor (die 2 zijn gelinkt nl ;) ) -> dat krijgen we niet.
De feedback die we krijgen is het leugentje: "dat kan technisch niet" en tegenwoordig: "dat is lastig met de AVG" - wat ook niet klopt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:56

Maar daar heb ik al over gezegd dat ik nog geen feedback kan geven, want daar zijn we nog over in overleg.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:57

[***] schreef:
Nee! Profiel gebeuren, zou je dat kunnen uitleggen? Daar heb ik overheen gelezen dan.
Als in, profiel af kunnen schermen?

Nee, ik denk het niet kunnen zoeken op posts uit het verleden.
Het idee van: alles wat ouder is dan 1-2 jaar archiveren en alleen voor de poster toegankelijk houden.
Zoals dat ook op FB kan bijvoorbeeld.

Dan kun je dus niet verder terugzoeken dan een jaar op iemands berichten, en dus niet in iemand 'penny verleden' van 10 jaar terug gaan zoeken naar een stok om iemand te slaan.