Jannepauli schreef:Shadow: Kunnen we nu uit jouw posten concluderen dat 'Uitgelicht' niet meer terug komt?
Nee, er wordt gezocht naar een manier waarop het weer terug kan komen. Maar dat heeft wel iets meer voorbereiding nodig.
Citaat:
Ik vind het een zwaktebod van Bokt als dit zo zou zijn - bang voor koud water.
Het is altijd lastig dat soort zaken. Wanneer moet je de strijd aangaan en wanneer niet? Maar dit schreef Bart erover:
BartVB schreef:In dit geval ben ik er behoorlijk van overtuigd dat we binnen de juridische kaders blijven en dat we, buiten dat, ook ruim rekening houden met de belangen van de fotografen. Waar ik echter niet op zit te wachten is een fanatieke fotograaf die hard vasthoudt aan de 'het is een nieuwe openbaarmaking'-lezing waardoor ik veel geld en tijd kwijt ben om mijn standpunt te verdedigen bij de rechter. Ik ben helemaal voor principes maar de tijd en geld die dat zou kosten staan totaal niet in verhouding tot wat er hier aan de hand is.
En de kans is groot dat andere mensen een andere afweging daarin maken, dat verschilt uiteraard van situatie tot situatie, en van persoon tot persoon.
Citaat:
Maar dan vind ik ook dat vanaf nu alle professionele en semiprofessionele fotografen die een logo voeren, met onmiddellijke ingang wat hun foto's betreft, geband moeten worden van bokt. Geen gratis reclame meer.
Ik snap je gevoel, maar ook daarvan is de vraag: wat levert het op? Je benadeelt dan ook een heleboel fotografen die hier part noch deel aan hebben. En die zijn dan weer gefrustreerd, en juist daarom eerder geneigd om boos te worden als er toch een keertje iets mis gaat. Ook weer heel begrijpelijk. Dat geeft dus alleen nog maar meer escalatie, waarbij partijen aan alle kanten zich steeds meer ingraven en er alleen nog maar minder begrip en overleg mogelijk is. Op de lange duur denk ik niet dat dat de zaken verbetert.