Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Winnie_Smit schreef:Ik ben zelf (nog) niet geconfronteerd met het fenomeen scheld- en dreigPB's maar ik vind het ergens vreemd dat op een gemodereerd forum er niets met klachten over de toon of inhoud van een PB gedaan wordt.
Nu is het PB een middel om in het geniep en zonder sanctie emmers stront over iemand heen te keren en daar wordt blijkbaar flink gebruik van gemaakt.
Ja, je kunt foei's instellen en je moet er maar boven staan maar je wilt toch ook een schone community? Mensen horen zich op een internetforum te gedragen zoals in het dagelijks leven betamelijk is. Schelden en dreigen via PB's (vergelijkbaar met een briefje in een enveloppe van een vagelijk te identificeren afzender) vind ik nogal laf. Wees dan ook zo flink dit op te schrijven in topic of verander je woordkeuze (vergelijkbaar met in gezelschap een ander uitschelden en bedreigen)
Voor de rest doet iedereen het in de paardenwereld op zijn eigen manier dus meningen verschillen.
Winnie_Smit schreef:Ik ben zelf (nog) niet geconfronteerd met het fenomeen scheld- en dreigPB's maar ik vind het ergens vreemd dat op een gemodereerd forum er niets met klachten over de toon of inhoud van een PB gedaan wordt.
Nu is het PB een middel om in het geniep en zonder sanctie emmers stront over iemand heen te keren en daar wordt blijkbaar flink gebruik van gemaakt.
Ja, je kunt foei's instellen en je moet er maar boven staan maar je wilt toch ook een schone community? Mensen horen zich op een internetforum te gedragen zoals in het dagelijks leven betamelijk is. Schelden en dreigen via PB's (vergelijkbaar met een briefje in een enveloppe van een vagelijk te identificeren afzender) vind ik nogal laf. Wees dan ook zo flink dit op te schrijven in topic of verander je woordkeuze (vergelijkbaar met in gezelschap een ander uitschelden en bedreigen)
Voor de rest doet iedereen het in de paardenwereld op zijn eigen manier dus meningen verschillen.
Citaat:Omtrent een TEM-systeem op pb's
marialva schreef:nou ik mag geen pbs posten maar ik krijg net een pb van de groep vriendinnen zoals ze beweren dat ze het gdaan hebben om mij te pesten![]()
ik ken hun niet eens en als jullie dit lezen waarom wat heb ik jullie misdaan behalve terug te schelden? ik zou een excuus dan wel op zn plaats vinden?
id schrijven kan soms heel verkeerd over komen, maar ik ben van nature een aardige en lieve vrouw met veel hart voor medemens en dier en daar leef ik voor maar ga soms ook heel hard onderuit doordat je vertrouwen geschonden wordt maar laat ik het zo zeggen als je problemen hebt kan je altijd al is het midden in de nacht bij mij terecht, en help altijd iedereen![]()
en vindt ik wel dat je mens en dier in zn waarde moet laten.
wat ook vaak het geval is dat als je 1 keer wat heb gehad dan blijven mensen er over door zeuren ondanks dat je in je recht staat!![]()
nog even terug te komen op mijn merrie die wordt 14 december 3 jaar dus nog 10 dagenen wordt ze verder niet meer bereden maar zijn we met het grond werk bezig, dat heb ik al vele malen eerder gezegt
buiten dat allemaal is dat natuurlijk ook mn eigen zaak, en wil je een indruk van mij mn trainsters en mn stal hebben is iedereen hier van bij uitgenodigd
![]()
ik snap de haat en neid niet ik vindt ieder paard of pony geweldig, en wat de eigenaar er ook mee doet (behalve mishandeling) laat die persoon in zn waarde, niets is vervelender dat iemand die uit pure passie van zijn of haar hobby de grond wordt ingeboordopbouwende kritiek OK maar schrijven kan hard over komen, dat spreek ik nu uit eigen ervaring dus let op mat wat je neer zet
![]()
Bokt is net als mijn Forum opgezet uit liefde voor het paard en zijn ruiter, laat mensen dan plezier hebben in hun hobby
er is al genoeg elende op de wereld toch?
ik zal wat rustiger aan doen op bokt want deze pesterij is mij niet in mn koude kleren gaan zittenen zal voortaan ook opletten hoe ik terug antwoord op topics, want ik kan ook soms banketstaaf uit de bocht komen terwijl ik het absoluut niet zo bedoel
marialva schreef:er zit nu ook een hele mooie kant aan dit verhaal, door dit topic is mijn vriendenkring sterk uitgebreidtik heb nu veel mensen via pb leren kennen en 1 in het bijzonder
( met deze vrouw heb ik veel gemeen) en ik denk dat dit ook het begin is van veel prachtige vrienschappen
Nanne schreef:Erg jammer dat TS zich als een slachtoffer opstelt en doet voorkomen alsof zij, volledig onterecht, met PB's is bestookt.
Dat TS dit zelf uitlokt wordt niet verteld en dan word er geroepen zo is bokt en dat soort mensen hebben aandacht nodig.
Ik ben het er volledig mee eens dat bokt heel zeikerig kan zijn, absoluut.
Maar niet alles valt daar op af te schuiven. Waar twee vechten, hebben twee schuld. Niet alles komt van een kant.
Het is alleen jammer dat een hoop mensen het wel zo doen voorkomen als ze hun kant van het verhaal "vertellen".
Maya schreef:Dames. Het lijkt me absoluut niet nodig om dit nou in het openbaar te gaan uitvechten en steggelen. Regel het onderling op fatsoenlijke wijze per pb. Maar ga niet openbaar de boel lopen bespreken en mogelijk verdraaien om zoveel mogelijk medestanders te krijgen. Ik weet niet wie er gelijk heeft, en dat ga ik ook nooit te weten komen.
Waar er twee 'vechten' hebben er twee schuld. Kijk niet alleen naar wat de ander verkeerd doet, maar kijk ook naar jezelf. Als jij van jezelf weet dat je hebt lopen terugschelden, dan lijkt het me niet realistisch om van de ander een excuus te verwachten omdat die dat bij jou uitgelokt zou hebben, en zelf vervolgens niet je excuus aan te bieden over jouw gescheld.
Ieder mens is verantwoordelijk voor zijn eigen posts. Als jij je uitgelokt, geschoffeerd of wat dan ook voelt. Dan heb je zélf de keuze om erop in te gaan. En je hebt de keuze om dat niet te doen. Als je er wel op ingaat, dan bepaal jij, en alleen jijzélf hoe je dat doet. Blijf je fatsoenlijk, of ga je ook tekeer 'omdat de ander dat uitgelokt heeft, dus het is rechtvaardig' ?
Karl66 schreef:Moderatoropmerking:Het heeft geen zin om allerlei discussies, die eerder al veel gezeur opleverden, hier nog eens dunnetjes over te doen. Je kan het ook prima over het onderwerp hebben zonder die discussies opnieuw aan te halen. Graag ontopic blijven dus.
Tallie_Ho schreef:manueeltje82 schreef:Ik word ook in een forum compleet afgezeikt omdat ik 2 keer mijn kat met haar neus door haar eigen pies met peper heb gewreven en haar een paar tikken heb verkocht. Mensen die door hun katten het hele huis ondergezeikt krijgen hebben me uitgebreid verteld dat ik mijn kat mishandel en gek ben. Maar ja heb wel geen kat die mijn huis van boven tot onder onderpiest![]()
Maar ook op andere forums zie je hoe mensen flink afgezeikt worden. Je kunt het toch met iemand niet eens zijn zonder dat je persoonlijk moet worden.
Dat je een kat met zijn kop door zijn pies trekt is een mogelijkheid, MITS je de kat op heterdaad betrapt, ik snap alleen het peperverhaal in jouw geval niet
Als je de kat niet op heterdaad betrapt en het pas uren later doet, ja, dan is het inderdaad mishandeling, een kat moet je binnen enkele seconden straffen voor iets wat ze doet. Geld ook voor een hond, paard of welk dier dan ook.
En om op de TS terug te komen, dat is inmiddels opgelost, toch?
Menino schreef:Meestal jaloezie. Ik snap ook niet dat mensen zo'n ontzettend afz..kerig berichtje uit hun vingers krijgen, en dat ze zelf niet inzien dat het vooral afgunst is, en het inhoudellijke er niet meer zoveel toedoet.