Gaan sommige mod's te ver met hun bemoeienissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Gaan sommige mod's te ver met hun bemoeienissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:57

Tita, ook jouw berichten vind ik dus onverzorgd. jij hebt het over alineagebruik, dat ontbreekt dus volkomen in jouw teksten. Dat maakt de discussie er niet makkelijker op (zie bv het feit dat jij een tekst van Manon ongequote in je bericht zet).

Bovendien zorg het even nalezen van je tekst (algemeen bedoeld) dat je ook nog even de toon en de boodschap kunt nagaan.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:01

ik gebruik wel degelijk alinea's ik zet niks zomaar achter elkaar

Nee ik lees niks meer na. ik denk al van te voren.
En dat is ook waar deze discussie op uitdraait

Bovendien wil ik wel ff weten waar ik een tekst van manon ongequote neerzet want dat doe ik dus nooit zomaar kan met per ongeluk zijn maar ik weet er niks van af

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:03

Citaat:
zie bv het feit dat jij een tekst van Manon ongequote in je bericht zet

ik zie hem niet waar is ie dan?

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 15:06

Dames, voor schrijf/taalfouten bestaat een Taalbloopers topic, het heeft geen nut om hier zo uitgebreid over te kibbelen. Haha!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:10

Ikima schreef:
Dames, voor schrijf/taalfouten bestaat een Taalbloopers topic, het heeft geen nut om hier zo uitgebreid over te kibbelen. Haha!

Precies, heeft ook niet veel meer van doen waarover dit topic is begonnen.
Maar goed, Dames kibbelen nu blijkbaar graag Clown

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:13

Ikima, daar ben ik het niet mee eens. Het gebeurt regelmatig dat iemand iets schrijft dat eigenlijk anders bedoeld was. Dat levert onduidelijkheden, misverstanden en frustraties op. Het gaat verder dan alleen maar een taalfout op zich: soms begrijpen gebruikers elkaar verkeerd en dat komt deels doordat men erg slordig is in het reageren.

En dat levert dan weer vervelende situaties op waar de mods op ingrijpen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:17

het gaat hier niet over taalfouten, het gaat over hoe je een bericht opbouwt. En dat is wel degelijk relevant in een discussie over discussieren, want een goede argumentaite en verzorgd taal gebruik kan een hoop onduidelijkheid voorkomen.

Tita, je zet overal enters neer, dat is wat anders dan goed alineagebruik. De quote zal ik even voor je terug halen.

/add
Maya heeft het al gerepareerd, maar in deze link tita @ [FZ] Gaan sommige mod's te ver met hun bemoeienissen? dus een voorbeeld met een tekst van mezelf.

+ edit
iets anders verwoord.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:23

Hoe je een bericht opbouwd is wel van belang, zeker, want daar ontstaan idd vaak misverstanden door die niet hadden gehoeven.
Ik bedoel meer dat je niet bij elk schrijf foutje meteen elkaar op de vingers hoeft te gaan tikken.
Niet iedereen is even goed in de Nederlandse gramatica.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 15:25

Juist Onassa, je zegt het goed. Haha!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:27

Ik heb ook dyslectie.
En ik kom heel vaak quotes van mij weer tegen in een HK topic, dat ik 'dom' ben, idd ook niet bepaalt leuk.
Ik stuur ook altijd wel een PM dan.
Zoals ik een keer ego schreef ipv echo.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:29

Kir_Ples schreef:
Ik heb ook dyslectie.
En ik kom heel vaak quotes van mij weer tegen in een HK topic, dat ik 'dom' ben, idd ook niet bepaalt leuk.
Ik stuur ook altijd wel een PM dan.
Zoals ik een keer ego schreef ipv echo.
Wordt dat dan niet aangepakt door de Mods?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:30

Ik denk dat als je de mods een PM stuurt dat ze er wel wat aan doen, maar ik heb er nooit wat van gezegt tegen de mods. Lachen

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:33

Ikima schreef:
Juist Onassa, je zegt het goed. Haha!

Dus ik mag blijven??? Haha!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:38

Moderatoropmerking:
Dit topic is ge-opend met de opmerking dat mods zich teveel met de topics bemoeien en wat jullie daar nu van vinden.
De discussie verliep pittig, maar eerlijk en dat is prima. Helaas zijn er toch weer een aantal bokkers die off topic gaan, op de man beginnen te spelen en op deze wijze de discussie verpesten. Bij deze het vriendelijke doch dringende verzoek ontopic te blijven en te discussieren over het standpunt dat in het begin is neergezet. Alle andere opmerkingen kunnen prima via de Pb.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:40

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik persoonlijk het wel eens verwarrend vind al die onderdelen en de subs.
En zeker als die ook weer verschillende regels hebben.
Ik geef eerlijk toe, ik ben te gemakzuchtig om alle Bokt regels te lezen, haal dat dan ook snel weer door elkaar.
Maar mocht ik ergens wat fout doen, verkeerd plaatsen of toch iets te fel van leer zijn getrokken vind ik het alleen maar goed dat een mod me daar dan op wijst.
Het zijn nu eenmaal de regels, je gaat stemt daarmee in of niet.
Zo niet dan ben je denk ik op het verkeerde forum.
Of je het nou leuk vind of niet, het hele leven bestaat zo'n beetje uit regels (ik vind ze ook niet altijd leuk hoor en sjoemel ook wel eens) maar we hebben er ons toch zoveel mogenlijk aan te houden anders zou het een zooitje worden overal als iedereen maar doet wat die wil.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:58

Naja weetje de mods zijn niet de mensen die hier de regels regelen denk ik? Het lijkt me dat Bart de regels verzint en dat de mods in moeten grijpen als er niet aan de regels gehouden word.
Ik vind helaas wel dat bokt erg streng is... Met name de HAW daar is geen donder meer aan.
Ik ben echt super benieuwt naar de uitslag...
Stel je voor je bent horeca eigenaar, je had altijd top gehaktballen iedereen vond ze lekker, opeens neem je andere gehaktballen want dat is minder werk maar die zijn lang niet zo lekker als de vorige gehaktballen, dus je krijg daar klachten over en de gehaktballen worden niet meer verkocht... Dan haal je toch ook de oude gehaktballen weer terug?
Naja zo vind ik dat de HAW ook in elkaar steekt. Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:08

ik vind deze mod opmerking wel een leuk voorbeeld.
Ik ben ervan overtuigd dat dit niet voor mij geldt, maar ik weet ook zeker dat de anderen dat ook vinden, en wie er gelijk heeft laat ik dan maar in het midden Knipoog Daarnaast denk ik dit een paar pagina's terug zeker hetgeval was, maar nu beduidend minder. Dan komt zo'n melding IMO niet meer op het juiste moment, of hij moet wat meer worden toegelicht. En persoonlijk ben ik voorstander van er mensen ook rechtstreeks op aanspreken en niet in zijn algemeen houden.

Kir, daar zit je er volkomen naast. De mods en hoofdmods stellen de regels op; beheer (Eline en Bart) doet vooral toezicht en technische zaken.

Wb HAW, daar heb ik eerder al uitgebreid op gereageerd.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:10

Maar wel met goedkeuring van Bart en Eline toch? Lachen

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:27

Lielle schreef:
Ik ben ervan overtuigd dat dit niet voor mij geldt, maar ik weet ook zeker dat de anderen dat ook vinden, en wie er gelijk heeft laat ik dan maar in het midden Knipoog Daarnaast denk ik dit een paar pagina's terug zeker hetgeval was, maar nu beduidend minder. Dan komt zo'n melding IMO niet meer op het juiste moment, of hij moet wat meer worden toegelicht. En persoonlijk ben ik voorstander van er mensen ook rechtstreeks op aanspreken en niet in zijn algemeen houden.
Hier ben ik het mee eens. Roep dan de mensen op het matje die er zich schuldig aan maken en niet zo'n opmerking in het algemeen. Ook ben ik het er mee eens dat de opmerking in deze nogal laat komt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:44

Lielle schreef:
Ik ben ervan overtuigd dat dit niet voor mij geldt

Persoonlijk heb ik eigenlijk altijd dat ik geen idee heb voor wie zo'n moderatoropmerking nu eigenlijk bedoeld is. Wat mij betreft mag dat best duidelijker, desnoods via pb.

Komt waarschijnlijk inderdaad ook omdat ze soms 2 pagina's verder worden geplaatst dan de opmerkingen waarvoor ze bedoeld zijn. Knipoog

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:51

Dat op het matje roepen gebeurt per persoon, 1 op 1 via de Pb en niet in het openbaar op het forum. De modopmerking in het topic is bedoeld om een waarschuwing te geven dat er op gelet wordt.
Tja, verwachten dat er a la minuut ingesprongen wordt als het off topic gaat is niet realistisch. Moderators werken ook, hebben gezinnen en doen meer dan achter de Pc zitten. We grijpen in op het moment dat we dat kunnen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:52

Ik vind die moderatoropmerkingen juist erg gebruikersvriendelijk en ook hier geldt: wie de schoen past, trekke hem aan.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:08

suleilitha schreef:
Ik vind die moderatoropmerkingen juist erg gebruikersvriendelijk en ook hier geldt: wie de schoen past, trekke hem aan.

Mensen met hele lange tenen passen doorgaans een stuk minder schoenen... Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:37

Ja, die hebben een wat grotere maat Haha!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:43

Jacimatho schreef:
Dat op het matje roepen gebeurt per persoon, 1 op 1 via de Pb en niet in het openbaar op het forum. De modopmerking in het topic is bedoeld om een waarschuwing te geven dat er op gelet wordt.
Tja, verwachten dat er a la minuut ingesprongen wordt als het off topic gaat is niet realistisch. Moderators werken ook, hebben gezinnen en doen meer dan achter de Pc zitten. We grijpen in op het moment dat we dat kunnen..

Niemand zegt dat het a la minuut moet gebeuren, maar wat duidelijker zou ik persoonlijk prettig vinden.
Heb na de modopmerking in dit topic echt moeten zoeken wie er op de persoon aan het spelen was en ik ben er nog niet helemaal uit.

Het was geen kritiek, gewoon een opmerking. Jammer dat het gelijk als kritiek wordt opgevat.
Vind de opmerking dat moderators ook werken, gezinnen hebben en meer doen dan achter de pc zitten niet nodig eigenlijk. Niemand beweert hier namelijk dat ze niets beters te doen hebben dan op bokt zitten en ook al hadden ze niets beters te doen is dat nog altijd hun zaak. Knipoog