Nicole288 schreef:Dit stukje is opgenomen in de charter van F-AM en zal ook in de charters van rassensubs komen te staan:
Vragen over kleurvereving horen op F-AM, daaronder vallen o.a. vragen over de kleur van een paard zelf, waar zijn kleur vandaan komt (bijv uit anders gekleurde ouders) en welke kleuren hij door kan geven aan nakomelingen.
Ook algemene vragen over kleurengenetica horen thuis op F-AM. Bij topics over kleurengenetica plaats je op F-AM een [KG]-tag voor de titel.
Vragen over welke kleuren typisch zijn voor een bepaald ras of welke kleuren zijn toegestaan bij een ras kun je in de daarvoor bestemde rassensub stellen.
Dan hadden we het nog gehad over een centraal topic over KG, daar is maar weinig positieve respons op gekomen, moet ik daar uit opmaken dat er niet echt behoefte aan is dat dit er komt?
Dus niet meer onder WN-FA ?!
Nicole288 schreef:Nu bedoel je als er een sub zou zijn? Want in dit topic wordt best vaak gezegd dat raskenners nu juist niet bij KG kijken.
Dat is waar het me om te doen is hier he, ik had het ook bij het bericht 'er komt helaas geen sub' kunnen laten, maar ik zou graag zien dat KG toch meer gaat leven op het forum. Als er dan geen sub kan komen, hoe kunnen we het dan voor elkaar krijgen dat het toch een goedlopend onderwerp wordt. Kunnen we daar niet over brainstormen hier?
De enige manier om KG meer te laten leven is net één subforum.
Een centraal topic over kleurengenetica is imo geen alternatief. Kleurengenetica is (voor velen) complexe materie. In een centraal topic lopen vaak verschillende discussies door elkaar, wat in het geval van kleurengenetica alleen maar tot verwarring kan leiden.
Als men geen sub wil maken over specifiek KG, kan men misschien een GENETICA-sub maken (zoals iemand al voorstelde).
Daarin zal waarschijnlijk hoofdzakelijk kleurengenetica besproken worden, maar er is dan tegelijk mogelijkheid om andere "genetische zaken" te bespreken.
Wat Stef nu ervaart met het al-dan-niet verplaatsen van topics, heb ik - vorige keer toen we een KG-sub vroegen - ook ervaren. Bepaalde mods vertikten het om topics te verplaatsen of zelfs gewoonweg de [KG]-tag te plaatsen waar die ontbrak.
Ik begrijp echt niet de motivatie, waarom men voor KG geen sub WIL aanmaken, terwijl er zoveel niet-paardgerelateerde subs zijn.
BOKT is in eerste instantie toch een paardenforum... soms heb ik de indruk dat er vaak meer over andere dingen wordt gel*lt en dat men nog eerder tegemoed komt aan de wensen, die niks met paarden te maken hebben.