Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karl66 schreef:De regels op Bokt zijn een middel om een doel te bereiken. Het doel is in dit geval wel duidelijk, EA moet een extraatje voor bokkers blijven en doordat Bokt als extra voor de bokkers bemiddelt in geval van problemen, wil Bokt het duidelijk hebben wie met wie zaken doet en wie ze kunnen aanspreken in het geval van problemen.
In dit geval lijkt het eerder of het middel het doel is geworden en dat vind ik jammer. Bokkers worden er flauw van, zijn de betutteling zat en zijn in andere situaties minder begripvol voor toepassing van de regels, want blijkbaar zijn die regels zo rigide, dat ze hun doel voorbij schieten.
Wat het idee over geen uitzonderingen op de regel betreft, als je geen uitzonderingen wilt maken, dan moet je ook geen regels maken. Bokt probeert zo weinig mogelijk regels te maken (en dat zijn er op zo'n groot forum dan nog steeds heel veel) en dat betekent dat ze altijd de grootste gemene deler dekken. En soms wijkt een situatie zo van de grootste gemene deler af (zoals hier), dat een uitzondering beter aan het doel van de regel beantwoord dan de regel. Dan moet je gewoon een uitzondering durven en willen maken, want dat verandert niks aan je doel en de normale uitvoering van die regel in het geval van grootste gemene deler-situaties.
Ik vind het dus jammer dat voor deze oplossing is gekozen.
Maartje1990 schreef:jeminee.... kijk ik snap dat de overheid van nederland geen uitzondering op de regel kan maken voor iemand zoals Mauro, maar serieus, jullie zijn een FORUM, geen overheid... daar kan je bést een uitzondering maken. Als ze die advertentie had geplaatst zónder er iets bij te vermelden waaruit bleek dat het 'voor derden' was, dan waren jullie je van geen kwaad bewust geweest en was het wel 'goed' geweest.
Optiwolk schreef:Dus stel: 2 familieleden die een paard delen.
A is bij moment aankoop minderjarig dus B is op papier eigenaar.
In overleg wordt het paard verkocht, A doet de bokt-advertentie ... dit mag dus niet?