'Moeilijke' kwestie EA Gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niezel

Re: 'Moeilijke' kwestie EA Gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:38

Ik snap het hele issue niet zo...

Jij bent toch degene die dat paard zoekt??

Zou leuk zijn met alle minderjarige pennies die een paard zoeken.... ''Nee, jouw vader betaald het grootste gedeelte van het aankoopbedrag en dus moet hij de advertentie plaatsen..."

Knulligheid in het kwadraat....

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:40

Ik snap het wel een beetje, het is juist zo fijn om paarden te (ver)kopen via bokt omdat het vooral tussen particulieren plaatsvindt. Als er veel tussenhandelaren, bemiddelaars, stichtingen etc gaan adverteren dan verlies je juist die korte lijntjes en wordt het gewoon als Marktplaats.

Maar goed, in dit geval als je het allemaal uitlegt moeten ze toch wel een uitzondering kunnen maken? :)
Daarnaast hebben de mods over het algemeen een totaal onvermogen om normaal te argumenteren en krijg je dan een suf bericht van "omdat het in de regels staat". Als ze nou eens op zijn minst zouden probéren om als volwassenen te communiceren dan zou dat tot wat meer begrip leiden.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:47

Ik zie zowel jouu kant als die van de mods, want 1x de regels wel verbuigen en dan zijn er anderen die dat ook willen en dan is het einde zoek.

Een paard voor een derde zoeken is nu nog niet toegestaan maar gebeurd veel meer wie weet wat in de regels aanpassen zodat je kan zien dat er voor derden word gezocht dan kan iedereen die zn paard aanbied direct zien dat het niet voor die bokker is maar voor een ander. Dan heb je als verkoper de keuze dit wel of niet te willen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:55

Waarom er op Bokt geen advertenties mogen worden geplaatst en waarom we hierop geen uitzondering kunnen maken kun je hier terug lezen.

Het team is op het moment druk bezig om te kijken of we deze regel voor het nieuwe systeem kunnen aanpassen zodat het wat gebruikersvriendelijker wordt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:02

Maar TS heeft de opdracht gekregen Marga, ze zal het paard niet betalen maar wel beslissen over de aanschaf. Wat is het probleem??

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:03

Net wat je daar leest, heeft hier eigenlijk weinig betekenis. TS is duidelijk een actieve bokker en gaat zelf het paard gebruiken. Dus volledig voor derden is het niet. Ook gaat het hier niet om spullen die bv. verzonden moeten worden (tweede stukje in die link), dus als het mis gaat zal Bokt sowieso niks kunnen betekenen hierin. Dit kan enkel als het om verzending/staat van goederen gaat. Bokt gaat toch niet tussenkomen bij bv. verborgen gebreken bij een paard?

Dus eigenlijk is het eenvoudig voor mensen die dus op die manier geen kans krijgen om een zoekertje te plaatsen: gewoon zwijgen op het forum over de derde partij, verder kan Bokt toch niet controleren.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:29

De regels op Bokt zijn een middel om een doel te bereiken. Het doel is in dit geval wel duidelijk, EA moet een extraatje voor bokkers blijven en doordat Bokt als extra voor de bokkers bemiddelt in geval van problemen, wil Bokt het duidelijk hebben wie met wie zaken doet en wie ze kunnen aanspreken in het geval van problemen.

In dit geval lijkt het eerder of het middel het doel is geworden en dat vind ik jammer. Bokkers worden er flauw van, zijn de betutteling zat en zijn in andere situaties minder begripvol voor toepassing van de regels, want blijkbaar zijn die regels zo rigide, dat ze hun doel voorbij schieten.

Wat het idee over geen uitzonderingen op de regel betreft, als je geen uitzonderingen wilt maken, dan moet je ook geen regels maken. Bokt probeert zo weinig mogelijk regels te maken (en dat zijn er op zo'n groot forum dan nog steeds heel veel) en dat betekent dat ze altijd de grootste gemene deler dekken. En soms wijkt een situatie zo van de grootste gemene deler af (zoals hier), dat een uitzondering beter aan het doel van de regel beantwoord dan de regel. Dan moet je gewoon een uitzondering durven en willen maken, want dat verandert niks aan je doel en de normale uitvoering van die regel in het geval van grootste gemene deler-situaties.

Ik vind het dus jammer dat voor deze oplossing is gekozen.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:31

Kun je de adcertentie niet gewoon op het commerciële deel van E.A. zetten? Staat het in elk geval ergens..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:53

Helemaal eens met Karl, in deze is de persoon die het paard zoekt en voor wie het paard is gewoon de TS, alleen betaalt zij hem niet. Mag iemand die een paard zoekt waarvan de ouders betalen dan ook geen advertentie plaatsen? Graag duidelijkheid hierover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 22:59

karin1985 schreef:
Kun je de adcertentie niet gewoon op het commerciële deel van E.A. zetten? Staat het in elk geval ergens..

Ja maar mijn ervaring is dat daar te weinig (serieus) volk kijkt.
Gelukkig duurt het niet lang meer voor het nieuwe EA en anders kijk ik wel naar een andere oplossing.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:59

Tja... mierenneuken noemen ze dat... in het team in een aantal gevallen héél erg goed in.
Ben benieuwd hoe dit gedaan wordt in het nieuwe EA

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 22:27

En trouwens, als je heel zwart/wit kijkt, staat er nergens dat je niet mag adverteren voor een orgaan. 'Derden' zijn i.m.o. personen en in dit geval is de 'derde' een orgaan.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 01:44

Karl66 schreef:
De regels op Bokt zijn een middel om een doel te bereiken. Het doel is in dit geval wel duidelijk, EA moet een extraatje voor bokkers blijven en doordat Bokt als extra voor de bokkers bemiddelt in geval van problemen, wil Bokt het duidelijk hebben wie met wie zaken doet en wie ze kunnen aanspreken in het geval van problemen.

In dit geval lijkt het eerder of het middel het doel is geworden en dat vind ik jammer. Bokkers worden er flauw van, zijn de betutteling zat en zijn in andere situaties minder begripvol voor toepassing van de regels, want blijkbaar zijn die regels zo rigide, dat ze hun doel voorbij schieten.

Wat het idee over geen uitzonderingen op de regel betreft, als je geen uitzonderingen wilt maken, dan moet je ook geen regels maken. Bokt probeert zo weinig mogelijk regels te maken (en dat zijn er op zo'n groot forum dan nog steeds heel veel) en dat betekent dat ze altijd de grootste gemene deler dekken. En soms wijkt een situatie zo van de grootste gemene deler af (zoals hier), dat een uitzondering beter aan het doel van de regel beantwoord dan de regel. Dan moet je gewoon een uitzondering durven en willen maken, want dat verandert niks aan je doel en de normale uitvoering van die regel in het geval van grootste gemene deler-situaties.

Ik vind het dus jammer dat voor deze oplossing is gekozen.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik ben bang dat de sommige modjes veel te ver zijn doorgeschoten met hun regeltjesgedrag. Leave it!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 11:41

Ik heb hetzelfde aan de hand gehad toen ik een paard moest verkopen wat ik in training had staan.
De eigenaar van het paard had mij alles in handen gegeven, het dier stond bij mij op stal, ik zorgde voor de training, ontving mensen die interesse hadden in het paard en zorgde voor de financiele afhandeling.
En nóg mocht ik zelf de advertentie niet plaatsen :?

Jou geval is imo net zo iets... vind het van de zotte dat je als "trouwe bokker" zijnde zo'n advertentie niet zou mogen plaatsen.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 15:39

Daarnaast zie ik toch ook wel advertenties voorbij komen van Bokkers die hun eigen paard te koop zetten maar (semi)professioneel bezig zijn. Het argument dat het handelingen tussen particulieren moeten zijn is hiermee van de baan.

Misschien is het voor de mods een optie om te modden naar de geest van de regels ipv naar de letters van de regels. Zo doen rechters dat ook met onze wetten. Hanteren zoals bedoelt en niet zoals opgeschreven.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:33

Manman, weer een overijverige Mod getroffen dus.
Ze kunnen hier wel op alle slakken zout leggen hoor.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:42

Zo'n zelfde situatie had ik met een paar paarden die ik moet verkopen. Eigenaar snapt niets van internet en heeft mij de opdracht gegeven om de paarden te verkopen. Maar omdat ik op papier niet de eigenaar ben mag het niet. Denk dat het in jou geval hetzelfde is. Jouw naam komt niet op het papier van het paard te staan, dus mag het niet. Jammer

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 02:28

jeminee.... kijk ik snap dat de overheid van nederland geen uitzondering op de regel kan maken voor iemand zoals Mauro, maar serieus, jullie zijn een FORUM, geen overheid... daar kan je bést een uitzondering maken. Als ze die advertentie had geplaatst zónder er iets bij te vermelden waaruit bleek dat het 'voor derden' was, dan waren jullie je van geen kwaad bewust geweest en was het wel 'goed' geweest.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 15:15

Maartje1990 schreef:
jeminee.... kijk ik snap dat de overheid van nederland geen uitzondering op de regel kan maken voor iemand zoals Mauro, maar serieus, jullie zijn een FORUM, geen overheid... daar kan je bést een uitzondering maken. Als ze die advertentie had geplaatst zónder er iets bij te vermelden waaruit bleek dat het 'voor derden' was, dan waren jullie je van geen kwaad bewust geweest en was het wel 'goed' geweest.

Feit, de ad had onder commercieel geplaatst gekund.
Maar daar wordt te weinig gekeken.
Feit, wanneer liegen geaccepteerd wordt is elke handelaar gis genoeg op particulier één paard te showen en bij proef kijken plots 5 extra achter de schuur vandaan te toveren.

Dan de vraag aan de mod's of het toegestaan is om de ad in een link hier of op Aangepast Paardrijden geplaatst mag, welke verplaatst is naar commercieel....?
Het niet mogen bespreken van ads, marktplaats of anderen, maakt het moeilijk openbaar links te geven.
Maar het hoeft niemand te weerhouden deze via pb aan Kanelly te sturen.
De constructie houdt volgens mij stand :)

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 18:43

Niet melden, is geen liegen. Da's hooguit verzwijgen.

Kan de advertentie nu niet gewoon op Bokt Markt worden geplaatst? Regels daaromtrent kan ik niet vinden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 19:19

Nee want adverts voor derden zijn nog steeds niet toegestaan.

Overigens weer jammer dat reactie vanuit het team (op het bericht can nuage na) uit blijft, maarja, whats new....

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 19:27

Dus stel: 2 familieleden die een paard delen.
A is bij moment aankoop minderjarig dus B is op papier eigenaar.
In overleg wordt het paard verkocht, A doet de bokt-advertentie ... dit mag dus niet?

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:40

Optiwolk schreef:
Dus stel: 2 familieleden die een paard delen.
A is bij moment aankoop minderjarig dus B is op papier eigenaar.
In overleg wordt het paard verkocht, A doet de bokt-advertentie ... dit mag dus niet?

Nee, denk het niet. Tegen mij werd gezegt dat alleen degene die op papier eigenaar gaat worden of is een paard mag kopen/verkopen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:00

Terwijl papieren in nl. Geen bewijs van eigendom zijn... Maar vooruit ;)

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:32

stef schreef:
Nee want adverts voor derden zijn nog steeds niet toegestaan.

Overigens weer jammer dat reactie vanuit het team (op het bericht can nuage na) uit blijft, maarja, whats new....

Waar kan ik die regels vinden dan? Ik heb er echt naar gezocht. Ben ik zo blond of zijn ze praktisch onvindbaar?