Advertentie's van derden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Advertentie's van derden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 23:02

Zoals wel bekend is het niet toegestaan advertenties voor derden op bokt te zetten.

Nu vraag ik mij heel hard af waarom en hoe deze regel ontstaan is?
Omdat ik geen onschuldige mod's wil aanvallen, maar wel benieuwd ben naar de mening van andere bokkers dit topic.

Persoonlijk zie ik het nut van deze regel niet zo. Zo wordt het paard wat ik in bruikleen heb gehad, en eigenlijk nog steeds bij mij hoorde te zijn, nu te koop aangeboden. De eigenaresse is geen bokker, ik ben nauw betrokken bij de verkoop, heb het paard zelf langer gehad dan de eigenaresse hem heeft, dus vond dat ik best dat ik hem op bokt te koop mocht zetten, bleek van niet.
Eigenaresse morgen maar uitleggen hoe bokt werkt dus.

Maar ik zal vast niet de enige zijn die in zo'n situatie heeft gezeten, zit, of komt te zitten, dus ben wel benieuwd of mijn frustratie onterecht is en of iemand mij uit kan leggen waarom deze regel bedacht is? Wie haalt hier nou voordeel uit?

xx_Irisje

Re: Advertentie's van derden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:04

Zou je niet voor dit soort gevallen toestemming kunnen vragen?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:08

Ik zie ook absoluut het nut niet!!
Zou liever willen dat iemand voor mij hier een paardje te koop aanbiedt, dan bijvoorbeeld op een of andere 'vage' site. Hier zijn het toch paardenmensen die op zoek zijn naar een paard/pony. Zou echt niet weten wat het dan uithaalt van wie/voor wie het paard/de pony te koop wordt aangeboden!?!?!
(uiteraard niet dat iemand zomaar iemand anders paard te koop aan gaat bieden, maar dat lijkt me logisch... }:0 )

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 23:09

Ik heb de mod de situatie uitgelegd en gevraagd naar een andere mogelijkheid. Een advertentie op bokt behoorde daar niet toe. Maar mijn persoonlijke topic was meer als voorbeeld, dat komt wel goed, ik ga morgen bij "mijn" paardje verkoopfoto's maken en hem gewoon eindelijk weer eens verwennen met wat aandacht (voor wie dat meer verwennen is laat ik in het midden :P ) en zal dan gelijk de eigenaresse ff bokt uitleggen. Het gaat er meer om dat ik gewoon echt niet snap wat er in dit geval aan schort...

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:10

Ik heb hetzelfde gehad en me er maar bij neergelegd. Ik had het dier zelf op stal en heb de komplete verkoop gedaan. Maar omdat hij niet van mij was kon ik hem niet plaatsen. Vond het erg flauw en heb me er maar bij neergelegd en onder mn onderschrift een regel geplaatst wat ik te koop had staan.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 23:10

Kentaro schreef:
Ik zie ook absoluut het nut niet!!
Zou liever willen dat iemand voor mij hier een paardje te koop aanbiedt, dan bijvoorbeeld op een of andere 'vage' site. Hier zijn het toch paardenmensen die op zoek zijn naar een paard/pony. Zou echt niet weten wat het dan uithaalt van wie/voor wie het paard/de pony te koop wordt aangeboden!?!?!
(uiteraard niet dat iemand zomaar iemand anders paard te koop aan gaat bieden, maar dat lijkt me logisch... }:0 )

Dat tweede, daar ben je snel genoeg achter.
En idd, dat eerste, volgens mij kunnen beiden partijen er baad bij hebben (verkoper en zoeker)

Paardlief staat zowat te verpieteren, en ik had via bokt meer reactie's dan de eigenaresse via mp, terwijl haar advertentie er al meer dan een week langer op stond.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:13

Ik wilde laatst ook een advertentie plaatsen voor iemand anders, maar mocht dus ook inderdaad niet. Dus met veel moeite uit gelegd hoe ze dat moest plaatsen op bokt, maar zou toch een stuk makkelijker geweest zijn als ik het had kunnen doen... Maar goed, zo zijn de regels he..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 23:19

Gefeliciteerd!

Mijn vraag dus, waarom deze regels?
In mijn ogen is modden om bokt prettig te houden voor de gebruikers, dit ervaar ik niet als prettig...

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 09:37

Het klopt inderdaad dat advertenties voor derden niet toegestaan zijn en dat is een bewuste keuze.
EA is een gratis onderdeel door en voor Bokkers. Het is niet de doelstelling om er een advertentiesite van te maken, het is slechts een gratis dienst die we graag willen bieden aan Bokkers die hun steentje bijdragen op het forum. Daarnaast is de advertentieruimte beperkt en we willen de beschikbare ruimte graag toebedelen een de mensen die actief zijn op het forum.

Aan het adverteren voor derden kleven ook nadelen. Stel dat je bijv. een rijbroek koopt via een advertentie op Bokt maar er blijkt iemand anders als eigenaar achter te zitten. Als zo'n transactie niet naar wens verloopt, dan worden onze mogelijkheden om hierin iets te betekenen erg beperkt. De plaatser van de advertentie is dan niet de eigenaar van de spullen en voor ons wordt het dan steeds lastiger om ergens aan te kloppen om tot een goede oplossing te komen.

Dit zijn voor ons de overwegingen om advertenties voor derden niet toe te staan. Je mag wel altijd een link in je profiel en/of onderschrift opnemen naar een advertentie die elders geplaatst is. Op deze manier heb je toch nog de mogelijkheid om een advertentie onder de aandacht te brengen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 09:39

Ik had dat probleem ook, hadden een leuke pony hier staan die gratis wegmocht. Had toestemming van de eigenaar om 'm op Bokt te zetten (zit ze zelf niet op) maar ook met toestemming mocht het niet..
Ik snap opzich wel de redenen die erachter zitten maar vind ze soms wat ver gezocht..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 13:28

Het is een kromme regel en ik hoop dat deze in de toekomst word aangepast op Bokt. Voor het aanbieden van paarden.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 18:39

Kan het dan niet veranderen dat het voor paarden wel is toegestaan?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 18:42

Ik vind ook dat ze dat moeten aanpassen :j

Al is het alleen maar voor paarden.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 18:50

Ik vind het ook een kromme regel. Je mag wel bemiddelen voor derden maar je mag geen advertentie plaatsen. De manege waar ik vroeger stond is er mee gestopt, en er zijn ñog enkele paarden en ponies die een goed te huis zoeken. Mocht dus niet en was ook geen uitzondering.

Voor paarden vind ik dat ook anders dan voor een paardrijbroek ofzo.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:14

In het verleden waren advertentie voor paarden van derden wel toegestaan.
Hier is erg veel kritiek op gekomen omdat heel veel Bokkers vinden dat het 'alles of niets' is. Geen spullen voor derden, dan ook geen paarden voor derden.
't Is dus best lastig om het iedereen naar de zin te maken en uiteindelijk hebben we besloten om 1 lijn te trekken, nl. geen advertenties voor derden meer.

Zoals gezegd speelt het ook mee dat de gratis advertentieruimte beperkt is. EA in de huidige vorm is een erg druk onderdeel en de advertenties staan maar even in de schijnwerpers op de eerste pagina('s). We willen graag dat deze plaats zo goed mogelijk beschikbaar blijft voor Bokkers die ook hun steentje bijdragen op het forum. Naar onze mening is het niet te verkopen om advertenties van trouwe Bokkers snel te laten verdwijnen en derden die helemaal geen belang hebben/bijdrage leveren op het forum wel alle mogelijkheden te bieden. Bovendien heeft bijna iedereen tegenwoordig internet, dus nagenoeg iedereen is wel in staat om zelf een account aan te maken en zelf een advertentie te plaatsen.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:36

ouderen die hun paarden hebben en hier niet meer voor kunnen zorgen hebben meestal geen internet en weten ook niet hoe dat werkt. Snap jullie wel maar vind het gewoon soms krom. Je mag nl wel bemiddelen maar je mag niet adverteren voor derden.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:31

Je kan en mag er niet vanuit gaan dat iedereen internet heeft. Of zegt Bokt nu: als ze een advertentie willen plaatsen schaffen ze maar internet aan. Leuk voor de ouderen. :n. Maar ook zijn er andere omstandigheden waarom iemand niet op internet zou kunnen. Spullen voor derden is toch heel iets anders dan paarden en pony's voor derden?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:47

Ik ben het er ook mee eens dat ik het een onzinregel vind. En vraag me af welke bokkers er nu moeite mee hebben dat er een paard voor derden aangeboden wordt.

Ik heb ook een paard te koop aangeboden, dat niet geheel van mij was, maar waar ik wel alle zeggenschap over had, en de verkoop regelde.
Iemand heeft toen schijnbaar gezeurd bij een mod, want jawel ik bood een paard van derden aan, terwijl ik degene ben die hem verkoop en alles eromheen regel.
Misschien iemand die gewoon heel erg flauw wilde doen, want hoe komt het anders bij een mod?

Dus mijn handtekening heb je, ik vind het ook een onzinregel!

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:53

Eens, ik heb een aantal weken terug ook een mod gemaild of ik een paard voor iemand anders online mocht zetten. Ik heb daar niet eens een reactie op gekregen.

Hoe zit het bijvoorbeeld met paarden die je voor iemand anders uit brengt en verkoopt, vaak voor een percentage van de verkoopprijs. Dan verkoop je toch niet alleen voor derden, maar dan heb je er zelf ook belang bij.
Of zoals in mijn geval, mijn schoonouders zijn eigenaar van de paarden die wij nu nog hebben, wij dragen waar wij kunnen financieel iets bij, maar zijn officieel geen eigenaar. Zijn dat ook paarden van derden als we die ooit zouden willen verkopen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:15

Oscar schreef:
Bovendien heeft bijna iedereen tegenwoordig internet, dus nagenoeg iedereen is wel in staat om zelf een account aan te maken en zelf een advertentie te plaatsen.

Dit is IMO een hele foute aanname.
Dat je internet hébt zegt nog niet dat je ermee om kunt gaan of er uberhaubt tijd voor hebt.
Maar goed, ik tel nog steeds af...nog 5 maanden... we shall see....

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:30

vind de regel ook wat krom

grote handelstallen mogen met de nieuwe regels wel eventjes bv 20 paarden aanbieden ,Gratis omdat die van hun zelf zijn

maar een partikulier die bv een ouder persoon zonder enig verstand van internet wil helpen met de verkoop ,dat kan dan weer niet
vaak gaat het hier maar om 1 paard

kort het aanbod van gratis instellen tot bv 2 paarden per jaar zou ik zeggen als om beperkte ruimte gaat

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:51

Ik vind het ook een waardeloze regel want eerlijk is eerljk, als je niks verteld over dat het te koop aangeboden paard niet van jezelf is, wordt er niks aan gedaan.
Als je eerlijk bent wordt je wel gestraft want dan wordt de ad verwijderd. Hoe krom is dat :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:44

Krom, krommer, kromst :')
Er zal in het verleden dan wel misbruik van zijn gemaakt :(