Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Koper schreef:Gini schreef:Ik bedoel ermee te zeggen dat we onze eigen voorkeuren moeilijk van ons af kunnen zetten. En eigenlijk moeten we dat ook niet doen, we hebben recht op onze eigen voorkeur en eigen mening. Maar ik ga een mening die 100% haaks op die van mij staat nooit kudo'en. Hoe onderbouwd die mening ook is en hoeveel kennis die persoon ook bezit.
Dat is helemaal jouw eigen keuze. En een ander doet het wel. En zo kun je denk ik uiteindelijk toch best een idee krijgen van hoe iemands houding is qua posten. Ik denk dat er genoeg mensen zullen zijn die een goed geformuleerde post ook kunnen waarderen als de poster een andere mening heeft. Dat geloof ik echt. Zo ben ik het nu in deze discussie niet met je eens maar dat is voor mij geen reden om jou geen kudos te geven. Wat wel een reden zou zijn is de inflexibiliteit die uit je post spreekt (nooit iemand met een andere mening kudo'en) terwijl een ander dat misschien juist weer bewonderenswaardig standvastig vindt. En zo krijg jij precies de kudos die de bokkers vinden dat je verdient.
Gini schreef:Een post waarderen is nog iets anders als een kudo geven.
Katja schreef:Jannepauli schreef:Nee, slecht idee..
Ik denk dat dit soort teksten het voor veel gebruikers minder leuk maken op Bokt. Ik begrijp ook nooit zo goed of het bedoelt is om te provoceren of gewoon onhandig geschreven.
"Nee, ik vind het een slecht idee" leest al zoveel prettiger.
Ibbel schreef:Ik kan me ook voorstellen dat je inhoudelijk zinvolle posts voor de wiki wilt gaan gebruiken. Dan zou je kudo systeem/waarderingssysteem een soort 'meld het de wiki-redactie' kunnen worden.
Overigens denk ik dat je kudo's systeem een hele tijd nodig heeft om in evenwicht te komen. Je zou het eerste jaar vermoedelijk eigenlijk al niets zichtbaar moeten maken. Meeste fora die dit gebruiken kennen het van begin af aan, en dan groeit het evenwichtiger uit dan wanneer je het pas later introduceert.
Katja schreef:Maar lost dat het probleem op? Ik ga niet meer reageren omdat ik daar misschien credits voor krijg. De reden dat ik weinig reageer is mensen die onprettig reageren of hun mening op proberen te dringen. Voor mij zou het dus niets uitmaken.
Misschien is de foei functie toch de oplossing hiervoor. Ga het maar eens proberen met dit topic wat de ergernis loopt alweer op terwijl ik alleen een poging deed om mijn standpunt over te brengen
Ibbel schreef:Op Amazon kun je van recensies aangeven: was deze recensie nuttig voor je - ja/nee. Zoiets zou natuurlijk ook kunnen. Onder de 5 reacties komt er geen gemiddelde, daarboven krijg je dan bv "67% vond deze post nuttig/zinnig/behulpzaam/whatever" te zien.
Koper schreef:Gewoon omdat ik wil dat mensen mijn posts met aandacht lezen.
Katja schreef:Maar lost dat het probleem op? Ik ga niet meer reageren omdat ik daar misschien credits voor krijg. De reden dat ik weinig reageer is mensen die onprettig reageren of hun mening op proberen te dringen. Voor mij zou het dus niets uitmaken.