Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
odD_Fotos schreef:@Murthul: Er heeft inderdaad wel degelijk een topic gestaan met de betreffende "niet betaald" foto.
Blijkbaar is het toch wel vanuit meerdere opzichten een gevoelig onderwerp. Als forum zijnde denk ik dat het wel belangrijk is om duidelijk aan te geven dat voor het publiceren van foto's altijd toestemming nodig is van de fotograaf. Ik neem ook aan dat jullie een beleid hebben m.b.t. het omgaan met klachten/vragen van fotografen over foto's die zonder toestemming geplaatst zijn.
Wel fijn om te zien dat er wel meegekeken en gedacht word!
MyWishMax schreef:Misschien als er zo'n topic voor uitgelicht uitgekozen wordt even contact opnemen met de bokker in kweste? Dat ze of de toestemming krijgt/laat zien, of de mogelijkheid om die foto te verwijderen? En dan niet de normale foto's met logo, maar wel waar groot 'niet betaald' / 'enkel voor nabestellen' of iets dergelijks?
Of is dat te omslachtig? Misschien dan even aandacht aan besteden dat bokkers zich weer realiseren dat het in de regels staat dat ze zelf verantwoordelijk zijn?
Murthul schreef:MyWishMax schreef:Misschien als er zo'n topic voor uitgelicht uitgekozen wordt even contact opnemen met de bokker in kweste? Dat ze of de toestemming krijgt/laat zien, of de mogelijkheid om die foto te verwijderen? En dan niet de normale foto's met logo, maar wel waar groot 'niet betaald' / 'enkel voor nabestellen' of iets dergelijks?
Of is dat te omslachtig? Misschien dan even aandacht aan besteden dat bokkers zich weer realiseren dat het in de regels staat dat ze zelf verantwoordelijk zijn?
Zoiets is niet te doenuitgelicht is echt al ontzettend veel werk, als je dan ook nog mensen moet PB'en en op reactie moet wachten ben je nog veel verder van huis, dan ben ik persoonlijk eerder voor een totaalverbod van topics die niet-betaalde foto's hebben.
Ook vind ik persoonlijk, maar let op; dit is mijn persoonlijke mening, niet die van het team oid, dat er op topics met niet-betaalde foto's best gemod zou mogen worden.
Topic dat hierboven door Ashleytjuhh genoemd word zou al niet snel bij mij in een uitgelicht-selectie terecht komen normaliter door de grote hoeveelheid overduidelijk niet betaalde foto's.