Original en ik hadden 2015 erg goed afgesloten, we hadden nu 4 winstpunten in het springen en 5 in de dressuur. We waren ook van erg ver gekomen. Ik was erg trots op haar!
Januari
Het jaar begon gewoon zoals normaal, een aantal concoursen gereden en veel buitenritjes. Zo reden wij de B op het IDH in Beilen. Het was een van de weinige concoursen waar wij heen zijn geweest die groot was, veel muziek, veel deel name en een grote ring. Ondanks een weigering en een balk was ik erg trots over hoe ze zich had gedragen!
Ook hebben we mee gedaan aan Indoor Klein Oever. Dit was toch wel een van de hoogtepunten van 2016, ondanks het slechte weer en het inrijden in een ''tent'' was ze super rustig en hadden we alleen een balkje (door mijn eigen stomme fout)

Februari
In februari deden we ons dingetje, veel buitenritjes en genoten we van het heerlijke voorjaarsweer!

Maart
Maart was een regenachtige maand, toch van deze maand kunnen genieten! We hadden weer onze eerste oefencross kunnen rijden in Noord- Sleen! Deze verliep erg goed, ook al was ze erg druk en was het een beetje slecht, fijn kunnen rijden met ons nieuwe tuig!

Verder trainden we thuis gewoon door, hadden we twee keer in de week les en verliep het allemaal erg lekker!
April
In april reden Original en ik veel crosslessen, ook kregen we nog elke week privé les. Crossen was toch wel helemaal ons ding. Na twee succesvolle crosslessen gingen we bij de derde ook weer super de baan in, we sprongen alles vol vertrouwen, we zouden deze maand ook onze eerste cross gaan rijden in mijn thuis dorp, Westerbork. Dit leek mij een perfecte cross om mee te beginnen omdat het thuis was, aar tijdens de derde crosstraining was de opdracht om een rondje te maken, we gaan op de laatste hindernis af (kleine afsprong in de waterbak) en ik val. En dit was geen ''gewone'' val. Ik landde vol op mijn hoofd, waardoor ik mijn nek draaide, ook draaide mijn rug niet helemaal goed. Het eerste wat ik dacht was ''mijn nek gaat er aan''. Ik ben nog nooit zo angstig geweest, pas toen ik met mijn hoofd boven water kwam voelde ik de pijn in mijn arm. Er werd van alles om mij heen geroepen ''het is gebroken'' '' ze heeft de schouder uit de kom''. Gelukkig ben ik er vanaf gekomen met een zwaar gekneusde arm, ik heb echt een engel op mijn schouder gehad.

(filmpje)
https://www.instagram.com/p/BFRvFJ-xkPK ... =equusanne
Ook waren we eerder in april in Dalerveen op concours geweest, hier was ik er ook al afgevallen midden in de hindernis.
Mei
Ik merkte dat het vertrouwen tussen Original en mij steeds minder werd, nadat ik mijn arm gekneusd had heb ik een paar weken niet gereden. Hier na weer opgestapt. Ik ben zeker niet bang aangelegd, maar toen ik weer mijn eerste springles had was ik erg bang, ik ben ook zeker niet hoger gegaan dan 60-70 cm. Tot dat trainingsweek weer aanbrak, hier had ik les van Bram van Es. Zo fijn kunnen rijden, we hebben weer hoge hindernissen durven springen en ik had weer echt de inspiratie om verder te gaan trainen!

Juni
In juni hebben we weer veel gelest, het was gewoon weer helemaal mis.. Het lessen ging weer verschrikkelijk. Ze was niet te houden, weer naar masseur, tandarts, ook hebben we nog magnesium geprobeerd, niets hielp. Op wedstrijden was er eigenlijk ook geen lol meer aan, dus hebben we maar besloten geen wedstrijden meer te gaan rijden. Gewoon lekker rustig de zomer door buitenritten maken en een beetje thuis in de bak. Ook is ze bij de hengst gekomen, en is tevens drachtig gescand! Volgend jaar heeft ze dus een veulen!

Ik zie er verder niet het nut van in om het rest van het jaar nog te beschrijven... We hebben genoten van elkaar. Ik mag haar nu nog steeds rijden maar doe dat niet meer wekelijks omdat ik het nu ook erg druk heb met mijn studie etc. en ze staat helaas ook niet om de hoek..
Ook heb ik nog wel hele goede contact met de eigenaar, en dit zal ook zeker zo blijven. Ik wil ook deze ontzettende moeilijke merrie, de eigenaar en iedereen om me heen bedanken!

Vorig jaar mei

Vorig jaar september ( CH Zuidwolde )