[Dienstmededeling]Nieuwe gebruikersvoorwaarden/privacybeleid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 12:17

Bedankt voor je reactie Bart. Even twee vragen:

Citaat:
Misbruik is inderdaad het verwijderen van je account en even later weer een nieuw account aanmaken.

Waarom is dat (met een schone lei beginnen) misbruik?

Citaat:
Wat je verzoek betreft;
De gegevens die we van je hebben staan netjes hier vermeld: https://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Privacybeleid

Volgens mij is dit een veel te algemeen antwoord op Corrie's verzoek tot inzage in de gegevens die je van haar hebt. Uiteraard ga ik er even vanuit dat Corrie niet daadwerkelijk wil dat je de exacte gegevens hier openbaar neerzet, maar als ik de regels zo lees is het wel haar recht dat je haar kenbaar maakt wélke gegevens je precies van haar hebt (met naam en toenaam). Dus niet een standaard/algemeen riedeltje.
Je zit zelf veel meer in de materie dan ik dus ik ben benieuwd of jij reden hebt om hier anders over te denken.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 12:17

Zelfs afgezien van allerlei wetgeving, en waar bokt nou precies verplicht toe is en niet, waarom niet gewoon die enkele gebruiker die dat wil deze diensten verlenen? Zonder te zemelen? Je gaat mij écht niet verkopen dat dit een veel voorkomende zaak is.
Je zou er als beheer op zijn minst een stuk sympathieker mee overkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 12:18

BartVB schreef:
Wat bedoel je met misbruik?

.

@Gast4901; We nemen de AVG zeker serieus, alleen is er bijzonder veel verwarring over wat de AVG nu precies wel/niet inhoud. Het beleid en de voorwaarden zijn dan ook opgesteld in samenspraak met een aantal juristen, ook hebben we geprobeerd zo helder mogelijk te zijn en zoveel mogelijk te kijken naar de belangen van de gebruikers. Maar, zoals gezegd, het blijft een belangenafweging.

Cookies zijn een goed punt, dat gaat op dit moment inderdaad nog niet goed op Bokt. Vervelende is dat de advertentienetwerken (inclusief Google) hier nog steeds niet over uit zijn, ook omdat in die hoek lang onduidelijk is geweest (en nog steeds is) wat nu precies de bedoeling van de GDPR/AVG is. Ik had gehoopt dat Google deze week met meer informatie zou komen maar daar lijkt het nog niet op. Dit staat in ieder geval hoog op onze prioriteitenlijst. Tot die tijd doen we wat 95% van de sites in Nederland als permanente oplossing heeft gekozen.

Het deel over PBs begrijp ik niet helemaal? Je punt is dat we niet garanderen dat PBs niet gelezen worden? Niets is zeker in het leven, als de site wordt gehackt dan is er de mogelijkheid dat je PBs op straat komen te liggen. Zelfde geldt voor je emails, voor je medisch dossier, voor je correspondentie met Marktplaats(ver)kopers, etc, etc. Ik kan je iig zeggen dat er door ons geen PBs worden gelezen tenzij we hier een bijzonder dringende reden voor hebben. Maar dat is inderdaad geen garantie, je zal me moeten geloven op mijn woord en verantwoordelijkheidsgevoel. Technisch is het vrijwel onmogelijk om dit te garanderen. Jouw email provider kan je dit ook niet garanderen, ik snap je punt dus niet helemaal?

Wat je verzoek betreft;
De gegevens die we van je hebben staan netjes hier vermeld: https://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Privacybeleid
Je voorwaardelijke verwijderverzoek snap ik niet? Je bent het niet eens met onze voorwaarden, wil alles laten verwijderen maar als we niet alles 100% weghalen blijf je gewoon gebruik maken van de site? Huh?
Als je je account wil sluiten dan kan je gebruik maken van de mogelijkheden die hier beschreven zijn: https://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Berichten_verwijderen

En wat betreft derde partijen; die zijn er niet heel veel. We hosten alles zelf, we gebruiken o.a. in verband met de privacy maar weinig externe diensten. De grootste uitzondering hierop zijn advertentienetwerken maar die krijgen van ons verder geen gegevens over profielen o.i.d.. Lijst met derden staat in de privacyovereenkomst.

Als laatste het akkoord gaan met de gewijzigde voorwaarden; dat is iets dat in 99 van de 100 voorwaarden staat. Relevanter is wat er per 25 mei in de voorwaarden is veranderd ten opzichte van 24 mei waar je het niet mee eens bent.

Wat denk ik ook belangrijk is in deze discussie is een verschil in verwachtingen en vooral de vergelijking met bijvoorbeeld Facebook. Facebook (en Instagram, etc, etc) draait om gebruikersgegevens. Ze willen van je weten wie je bent, wat je doet, hoe je sociale netwerk eruit ziet, welke merken je interessant vindt, etc, etc, etc. Die data gebruiken ze om advertenties te kunnen verkopen voor een zo hoog mogelijk bedrag. Wat jij op Facebook plaatst vinden ze helemaal niet zo boeiend, los van wat dit zegt over je voorkeuren. Op Facebook is geen focus op oudere content, er zijn vrijwel geen inhoudelijke discussies, het draait niet om het beantwoorden van vragen of delen van ervaringen. Dus als jij alles daar weg wil hebben dan vind Facebook dat prima, ze mogen je profiel niet meer gebruiken voor advertenties dus heb jij geen waarde meer voor ze. Dat je reacties op verhalen van vrienden verdwijnen maakt voor Facebook niets uit.

Op Bokt draait het niet om gebruikersgegevens, we verkopen jullie profielen niet, we proberen niet zoveel mogelijk gegevens van je te verzamelen. Op Bokt gaat het om het stellen van vragen, het delen van ervaringen, het helpen van elkaar. Die topics worden ook al ze oud zijn nog heel veel gelezen, flink wat mensen bezoeken Bokt via Google en komen dan terecht in topics van jaren oud over heel specifieke onderwerpen. Dat is ook hoe we geld verdienen, door advertenties bij recente topics (voor de gebruikers) en door (wat meer) advertenties bij oudere topics voor Google-gebruikers. Dit houd in dat oude topics voor ons heel veel meer waarde hebben dan bij Facebook, daarom maken we ook een heel andere belangenafweging.

Overigens staat er naast een hele hoop informatiefs ook behoorlijk wat 'onzin' of iig minder relevante informatie op Bokt. Het lastige is dat we dit onderscheid technisch moeilijk kunnen maken, hier zijn we echter wel stappen in aan het zetten. Het is bijvoorbeeld mogelijk om je eigen Huiskamer posts aan te passen die meer dan een jaar oud zijn. We zijn bijvoorbeeld aan het kijken of we die functie kunnen uitbreiden naar andere forums.

En, zoals gezegd, als jij last hebt van oude berichten dan kan je dit gewoon melden en dan zoeken we mee naar een oplossing. Over het algemeen kan er gewoon worden verwijderd. In een aantal reacties lees ik vooral dat het een principekwestie is. Heel eerlijk; ik kan daar niet heel veel mee. Als je echter een concreet probleem hebt dan denken we erg graag mee voor een oplossing.

.

@Bart.

Niet zo heel raar hoor, gebruik blijven maken van de site indien berichten niet verwijderd worden voor 100%. Dat is de spiraal waar Bokt ons in dwingt. Sterker nog, ook zonder account zou ik gewoon de topics lezen op bokt, maar wel gewoon heerlijk anoniem blijven. Het gaat mij om jullie machtspositie om berichten gewoon niet te verwijderen, na afsluiting account. Sterker nog, jullie hebben demacht te bannen maar wij niet de kracht om berichten te verwijderen. Verlaat ik bokt zonder dat mijn berichten gewist worden, heb ik totaal geen mogelijkheid meer er ooit nog eens iets over te zeggen. Zo simpel is dat.

In principe verkopen jullie onze profielen wel. Jullie verkopen alleen geen persoonsgegevens. De reclame die ik gisteren te zien kreeg in de banner ging geheel over dit topic. Dit betekent dat de reclamebureau’s precies weten wat ik op dat moment voor topic aan het bekijken cq waarin ik reageer. Volgens mij verdienen jullie hier geld mee toch? Aan mijn profiel hangt een e-mailadres. Dit maakt mijn profiel persoonsgebonden.
Is dat niet een vorm van verkoop. Ik wil die cookies gewoon zelf kunnen aan of uitzetten.

Heel fijn dat je alle mogelijkheden gequote hebt om dit niet publiekelijk op te lossen. Maar verwacht je nu echt dat ik nogmaals al mijn bezwaren en frustraties privé afhandel terwijl je dus al geheel op de hoogte bent van mijn wensen ?

Moet ik nu echt gaan kopiëren en plakken in een privebericht of ben jij als eigenaar van deze site ook rechtschapen genoeg om dit probleem op te gaan nemen, omdat je op de hoogte bent.

Dit bedoel ik dus echt met dat bokt zich een monopolie toe eigent.

Wat is er moeilijk aan ipv “de klant “ allerlei moeilijke wegen te laten bewandelen, zelf actie te ondernemen en zaken op te lossen, indien zij bekend zijn.

Want echt waar Bart, ik betwijfel of jouw excuses lang staan zullen houden, want ook ik heb mijn informatie ingewonnen, net zoals jij jouw deskundigen hebt gebruikt om deze berichtgeving op te zetten.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 12:20

GDG: omdat iemand zich dan kan misdragen, zijn/haar account verwijderd en dan weer opnieuw kan beginnen bijvoorbeeld.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 12:22

quera schreef:
GDG: omdat iemand zich dan kan misdragen, zijn/haar account verwijderd en dan weer opnieuw kan beginnen bijvoorbeeld.

Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 12:22

quera schreef:

Waarmee de goeden lijden onder de kwaden ? En dat maakt het plausibel ?

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 12:25

Weet je waar het voor mij op neerkomt?
Ik had helemaal niet direct de intentie om van bokt te willen. Zoals gezegd heb ik altijd bewust nagedacht over wat ik online heb gezet. Ik ben al wat ouder en heb geen dingen uit mijn pubertijd online gegooid indertijd. Toch het voordeel van opgroeien in een iets andere tijd. En zo oud ben ik niet eens.

Maar omdat je er bij toeval moet achterkomen dat de voorwaarden wijzigen aan de hand van de AVG. Het topic op 18 mei gestart wordt en inloggen na 25 mei automatisch betekend dat je akkoord bent, dat stoort mij enorm en maakt het voor mij een principe om weg te willen. Stel dat je een ruime week of langer niet inlogt omdat je druk bent met studie/werk/vakantie en je logt in om te kijken wat er eventueel veranderd is, dan ben je al de sjaak en ben je blijkbaar al automatisch akkoord. Als je dit topic al überhaupt gevonden had...

De gunfactor is voor Bokt op elke manier verdwenen voor mij. Ik zal ook iedereen afraden om ooit een account op bokt te maken. En als door dit soort dingen de gunfactor verdwijnt zal het probleem voor bokt groter worden dan nu een enkele keer een account verwijderen inclusief alle posts.

Ik vraag mij af als er een enquete wordt gehouden (die net zo wordt neergezet als zichtbaarheid voor horse event, want een poll in een fz topic wordt maar weinig ingevuld ben ik bang) hoeveel gebruikers daadwerkelijk op de hoogte zijn van de nieuwe voorwaarden bij Bokt door de AVG. Ik denk dat deze schrikbarend laag is en een groot gros van de gebruikers zich niet bewust is van de consequenties.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 12:26

Hoho dat zeg ik niet. Maar dat is de enige reden die ik kan verzinnen. Zegt ook niet of ik het er wel of niet mee eens ben.

BartVB
Eigenaar

Re: [Dienstmededeling]Nieuwe gebruikersvoorwaarden/privacybeleid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 13:00

Even weinig tijd, ik kom later terug op de andere zaken.

Wat betreft de aankondiging van de wijzigingen; dat hadden we inderdaad beter anders kunnen doen. Zoals ik eerder zei; de voorwaarden zijn verduidelijkt, niet veranderd. Ik heb in de weken voor (en na) 25 mei tientallen mails en popups gehad over voorwaarden. Dat heeft me een hoop tijd en gedoe opgeleverd (en ik heb er maar weinig gelezen), ik zag de toegevoegde waarde niet van nog meer bijdragen aan die lawine van mails en circus. Vooral omdat we, nogmaals, weinig tot niets hebben veranderd. In dit topic zie ik ook uitsluitend voorbij komen 'ik vind het stom dat ik geen keus heb gehad' en niet 1x een inhoudelijk bezwaar ivm een verandering. De privacyvoorwaarden stonden al in de wiki, daardoor is het erg gemakkelijk om te zien wat er is veranderd:
https://www.bokt.nl/w/index.php?title=B ... ldid=48632

Ik zie daar echt niet een ding staat dat het versturen van honderdduizenden mails (en dus ook het wegnemen van tijd bij al die mensen) rechtvaardigd?

Daarnaast is het bijzonder standaard om voorwaarden onaangekondigd te kunnen wijzigen. Op zich interessant, dat dit niet bekend is geeft denk ik ook aan hoe goed deze worden gelezen. Wat willekeurige voorbeelden:

https://www.eigenhuis.nl/privacystateme ... okiebeleid (onderaan)
https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/ (staat niets over wijzigen wat ik zo snel zag, ik heb nooit een melding gezien)
http://www.greenpeace.nl/footer/privacy/ (onderaan)
https://www.sanquin.nl/over-sanquin/ove ... erklaring/ (bovenaan)
AlbertHeijn (pfd) (2e alinea)
Etc, etc.

Bij grote wijzigingen ben ik het helemaal met jullie eens, niet netjes om die door te voeren zonder mensen een keuze te geven. Waar het mis ging is dat in de perceptie bij veel mensen de AVG een enorm ding is met veel veranderingen. We hadden bij een aantal gebruikers veel irritatie kunnen voorkomen door de aanpassingen explicieter aan te kondigen. We hebben toen voor iets anders gekozen met de beste intenties, het enige dat we nu kunnen doen is onze excuses aanbieden, uitleggen wat uit te leggen valt en gehoor geven aan mensen die alsnog hun account willen opheffen. Bij deze mijn welgemeende excuses voor de suboptimale communicatie van onze kant.

Zoals gezegd; later meer.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:06

Bart, er ging bij jou geen bel rinkelen toen je bedolven werd onder mailtjes met aankondigingen? Je dacht niet, gut, iedereen stuurt mail, misschien is het toch wel verstandig te doen, ook al leest geen hond ze?

Ergens in de AVG staat nl ook dat jíj moet kunnen aantonen dat je toestemming gevraagd hebt. Jíj moet dus kunnen bewijzen dat alle gebruikers op bokt, nu, na 25 mei, dit topic hebben gelezen.

Je had zelfs geen mail hoeven sturen. Iedereen opnieuw laten inloggen en even een hokje aan laten vinken had nl ook gewerkt, en was echt helemaal AVG-proof voor jóu geweest om aan te tonen dat iedereen akkoord is met de voorwaarden. Ook als ze helemaal niet gewijzigd zouden zijn moet jíj vanaf nu kunnen aantonen dat iedereen ze geaccepteerd heeft in de versie van ná 25 mei.

Veel succes daarmee nu je deze gegevens niet hebt... Je hebt veel van je gebruikers, maar dit dus juist niet :+

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:39

Ik ontdek dit topic nu pas omdat het toevallig in de laatste berichten lijst stond toen ik Bokt zonet opende. Dus den kdat er inderdaad nog vele Bokkers zijn die hier geen idee van hebben. Zeker Bokkers niet die niet vaak op Bokt zijn. Vroeg me wel al af waarom ik tot op heden van Bokt geen melding had ontvangen voor het verlenen van toestemming.
Maar dat is dus nu beantwoord.

Overigens heb ik wel meer mails/"meldingen bij het openen van een site" ontvangen die aangaven dat als ik na 25 mei gebruik bleef maken van hun site ik automatisch instemde.
Maar die mail/melding heb ik dus niet van Bokt gehad. En dit topic ben ik dus alleen volledig bij toeval tegengekomen.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 14:40

Edit quote verwijderd.

Nou, ik vindt het wel prima om tussen alle bulten paniek voetbal e-mails die over het avg gingen, niet nog es ladingen te krijgen van alle fora's e.d.
Veel bedrijven wisten van narigheid niet wat ze doen moesten en zijn e-mails gaan versturen waarin je ook nog moest reargeren voor "toestemming"
En zijn er hier zat meteen in de spambak beland.

Algemene opmerking; ik zit niet in dit topic of op bokt om het team het zo moeilijk mogelijk te maken, maar probeer juist constructief mee te denken.
Er is voldoende openheid en eerlijkheid , maar vooral redelijkheid aanwezig om bokt toegangelijk te kunnen houden maar ook beheersbaar en controleerbaar komende tijd.
Uiteraard moet dat geheel verlopen binnen de wetgeving, en daar denk ik gaarne over na en/of doe onderzoek.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:27

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:53

@Marjoow: dat Bokt met zoekactviteiten hoog scoort bij je komt omdat je Bokt-bezoeker bent. Voor blanco bezoekers ligt de trefkans vele malen lager.

In mijn ogen kan al het geneuzel over kinderen, katten en mislukte relaties linea recta weg, maar een jaar lijkt me een prima termijn.

Voor de meer inhoudelijke paardgerelateerde zaken zou kennis in de wiki moeten opgaan, daarna kunnen de topics ook wel weg. Is er nieuwe kennis uit nieuwe topics dan vul je de wiki aan. Dat geeft toegevoegde waarde :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 17:26

Hilli schreef:
@Marjoow: dat Bokt met zoekactviteiten hoog scoort bij je komt omdat je Bokt-bezoeker bent. Voor blanco bezoekers ligt de trefkans vele malen lager.

In mijn ogen kan al het geneuzel over kinderen, katten en mislukte relaties linea recta weg, maar een jaar lijkt me een prima termijn.

Voor de meer inhoudelijke paardgerelateerde zaken zou kennis in de wiki moeten opgaan, daarna kunnen de topics ook wel weg. Is er nieuwe kennis uit nieuwe topics dan vul je de wiki aan. Dat geeft toegevoegde waarde :j

Eens. Het gevaar van oude topics is er namelijk ook. Kijk naar de medische ontwikkeling. Wat vroeger goed was is nu achterhaald. Oude adviezen kunnen nu tegenstrijdig zijn aan hedendaagse technieken.

Prima idee om een up to date wiki te hebben.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 19:34

Wow ik zie dit topic nu pas, naar aanleiding van het topic met de poll
[FZ] Ben jij op de hoogte van het gewijzigde privacybeleid?

En dat vind ik niet netjes, dat ik blijkbaar onwetend automatisch akkoord ben gegaan omdat ik de site na de 25e heb gebruikt. Terwijl ik NU vandaag een maand later, en via een link in een ander topic pas dit topic tegen kom waar die informatie in staat. Nu zal het niet zo'n vaart lopen maar het geeft als user wel een gevoel dat je genaaid bent :)

Ik heb een vraag over de nieuwe voorwaarden, deze:
Citaat:
1.4 Door het plaatsen van foto's geeft de gebruiker expliciet toestemming om eventuele bijzondere persoonsgegevens te verwerken. De gebruiker staat ervoor in dat met het plaatsen van een foto deze foto geen inbreuk maakt op rechten van derden, met name, maar niet uitsluitend, privacy- en auteursrechten. Door het plaatsen wordt eveneens toestemming verleend om een verkleinde en/of uitgesneden versie van de foto op de voorpagina van Bokt of andere media te plaatsen, tenzij daarover op voorhand anders over is afgesproken met Bokt.nl. Contact daarover kan worden opgenomen via support@bokt.nl.

Ik las eerder in dit topic dat er blijkbaar ook foto's op facebook worden gezet, dit zie ik nu voor het eerst. Daar is mijn toestemming nooit voor gevraagd en gaat mijn toestemming ook niet krijgen :) . De term media vind ik wat vaag, blijkbaar valt Facebook daaronder, maar waarmee doen jullie beeldmateriaal nog meer delen/verspreiden? ofwel, wat bedoelen jullie precies met 'andere media'?

Bij deze dan ook van mij het verzoek dat áls er iets van mij op facebook gezet is vanuit bokt, dat dit verwijderd wordt. Een paar maanden terug heb ik in uitgelicht gestaan, misschien dat dan ook op facebook terecht is gekomen, geen idee want ik heb zelf geen facebook, ik kan dat zelf niet controleren. Zo ja, graag weghalen. Bij deze wil ik daar dan ook graag afspraken over maken, want ik geef geen toestemming dat bokt mijn werk verspreid richting facebook. Is deze post in dit topic daarvoor voldoende of moet ik ook nog mailen naar support@bokt hiervoor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 19:51

Telpeva schreef:
Wow ik zie dit topic nu pas, naar aanleiding van het topic met de poll
[FZ] Ben jij op de hoogte van het gewijzigde privacybeleid?

En dat vind ik niet netjes, dat ik blijkbaar onwetend automatisch akkoord ben gegaan omdat ik de site na de 25e heb gebruikt. Terwijl ik NU vandaag een maand later, en via een link in een ander topic pas dit topic tegen kom waar die informatie in staat. Nu zal het niet zo'n vaart lopen maar het geeft als user wel een gevoel dat je genaaid bent :)

Ik heb een vraag over de nieuwe voorwaarden, deze:
Citaat:
1.4 Door het plaatsen van foto's geeft de gebruiker expliciet toestemming om eventuele bijzondere persoonsgegevens te verwerken. De gebruiker staat ervoor in dat met het plaatsen van een foto deze foto geen inbreuk maakt op rechten van derden, met name, maar niet uitsluitend, privacy- en auteursrechten. Door het plaatsen wordt eveneens toestemming verleend om een verkleinde en/of uitgesneden versie van de foto op de voorpagina van Bokt of andere media te plaatsen, tenzij daarover op voorhand anders over is afgesproken met Bokt.nl. Contact daarover kan worden opgenomen via support@bokt.nl.

Ik las eerder in dit topic dat er blijkbaar ook foto's op facebook worden gezet, dit zie ik nu voor het eerst. Daar is mijn toestemming nooit voor gevraagd en gaat mijn toestemming ook niet krijgen :) . De term media vind ik wat vaag, blijkbaar valt Facebook daaronder, maar waarmee doen jullie beeldmateriaal nog meer delen/verspreiden? ofwel, wat bedoelen jullie precies met 'andere media'?

Bij deze dan ook van mij het verzoek dat áls er iets van mij op facebook gezet is vanuit bokt, dat dit verwijderd wordt. Een paar maanden terug heb ik in uitgelicht gestaan, misschien dat dan ook op facebook terecht is gekomen, geen idee want ik heb zelf geen facebook, ik kan dat zelf niet controleren. Zo ja, graag weghalen. Bij deze wil ik daar dan ook graag afspraken over maken, want ik geef geen toestemming dat bokt mijn werk verspreid richting facebook. Is deze post in dit topic daarvoor voldoende of moet ik ook nog mailen naar support@bokt hiervoor?

Daar is nog geen duidelijkheid over. Heb die vraag ook gesteld daar ik duidelijk mijn wensen kenbaar heb gegeven en het gelezen is. Helaas geen antwoord ontvangen

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:18

Ja dat had ik gezien, ik denk alleen dat mijn issue wellicht simpeler is om op te lossen. Ik heb voor een antwoord ook niet specifiek Bart nodig, ik gok dat mods dit eventueel ook kunnen beantwoorden :) Ik ben tevreden met mijn account en ben niet van plan te vertrekken, in de voorwaarde (1.4 die ik aanhaalde) staat ook dat er ruimte is voor afspraken over het delen van beeldmateriaal dus daar wil ik daarom graag wat meer informatie daarover, en eventueel afspraken maken.

Reden dat ik het hier neerzet is omdat andere tekenaars, schilders, fotografen kunstenaars e.d. dit wellicht ook interessant vinden om te weten, anders had ik al direct naar support gemaild.

Ik zou bijv. graag willen weten over wat voor soort beeldmateriaal het dan gaat, wat wordt er wel verspreid naar derden en wat niet? ik ben het er gewoon niet mee eens dat materiaal van mij misschien gekopieerd wordt naar andere websites, bokt/wiki/uitgelicht vind ik prima maar andere websites waar ik geen account of binding mee heb (facebook bijvoorbeeld) daar wil ik mijn spullen ook niet op hebben. Afhankelijk van wat ze erover gaan zeggen vanuit het team gaat dit voor mij inhouden dat ik misschien ga stoppen met het delen van mijn tekeningen/kunst/whatnot op bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:12

@ Bart
Wegens uitblijven van een reactie
via het officiele kanaal support@bokt.nl een verzoek gedaan tot totale verwijdering inclusief al mijn berichten.

Ik heb hierbij aan mijn verplichting gedaan.

Hoop op een positief antwoord

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:14

Telpeva schreef:
Ja dat had ik gezien, ik denk alleen dat mijn issue wellicht simpeler is om op te lossen. Ik heb voor een antwoord ook niet specifiek Bart nodig, ik gok dat mods dit eventueel ook kunnen beantwoorden :) Ik ben tevreden met mijn account en ben niet van plan te vertrekken, in de voorwaarde (1.4 die ik aanhaalde) staat ook dat er ruimte is voor afspraken over het delen van beeldmateriaal dus daar wil ik daarom graag wat meer informatie daarover, en eventueel afspraken maken.

Reden dat ik het hier neerzet is omdat andere tekenaars, schilders, fotografen kunstenaars e.d. dit wellicht ook interessant vinden om te weten, anders had ik al direct naar support gemaild.

Ik zou bijv. graag willen weten over wat voor soort beeldmateriaal het dan gaat, wat wordt er wel verspreid naar derden en wat niet? ik ben het er gewoon niet mee eens dat materiaal van mij misschien gekopieerd wordt naar andere websites, bokt/wiki/uitgelicht vind ik prima maar andere websites waar ik geen account of binding mee heb (facebook bijvoorbeeld) daar wil ik mijn spullen ook niet op hebben. Afhankelijk van wat ze erover gaan zeggen vanuit het team gaat dit voor mij inhouden dat ik misschien ga stoppen met het delen van mijn tekeningen/kunst/whatnot op bokt.

Ik heb even een berichtje gestuurd naar de dames die verantwoordelijk zijn voor het Facebook account Telpeva. Het antwoord zal snel volgen :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:26

Fijn dankjewel +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 17:08

Wat ik heel vervelend vind is dat er nu een stilte is. Geen antwoord in welke vorm dan ook.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 17:19

Geduld is een schone zaak

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 17:25

BartVB schreef:
Excuses, laatste vraag van Hilli gemist; Buiten de advertentienetwerken en Google Analytics na worden je gegevens vrijwel niet gedeeld omdat we veel zelf doen, o.a. uit privacyoverwegingen. We hebben een webshop, dat is iets dat we wel hebben uitbesteed. Ook gebruiken we Pingdom.com om de snelheid van de site te monitoren en om te kijken of de site nog in de lucht is. Zij krijgen alleen het IP adres van een klein deel van de bezoekers. Cloudflare.com is een partij waar je computer/telefoon wat bestanden van download die nodig zijn voor de site, ook zij krijgen alleen het IP adres.

Dan heb je nog een aantal diensten waar b.v. een gebruikersnaam voor kan komen. We gebruiken Google Docs voor documentatie e.d. Je gebruikersnaam kan daarin komen staan bij b.v. een prijsvraag of als je meedoet aan een clinic op Horse Event. Afhankelijk van de prijs/clinic kan daar ook je adres en/of telefoonnummer bij staan. Je gebruikersnaam kan ook op Github.com terecht komen als je b.v. een bug hebt gemeld met een technische oorzaak. Dan staat ergens iets als 'gebruiker x heeft problemen met y zie topic z'. Google Docs en GitHub doen zelf niets met die persoonsgegevens.

Het lijstje met partijen wordt nog wat uitgebreid, maar het is verbazend hoe laat veel bedrijven zijn met aangepaste privacy policies e.d. Ook wat betreft de advertentienetwerken gaat er de komende weken nog wel het e.e.a. veranderen schat ik in, maar zelfs Google kwam gisteren pas met een op de GDPR aangepaste overeenkomst :\

Afbeelding
Klopt dit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 18:20

janderegelaa schreef:
BartVB schreef:
Excuses, laatste vraag van Hilli gemist; Buiten de advertentienetwerken en Google Analytics na worden je gegevens vrijwel niet gedeeld omdat we veel zelf doen, o.a. uit privacyoverwegingen. We hebben een webshop, dat is iets dat we wel hebben uitbesteed. Ook gebruiken we Pingdom.com om de snelheid van de site te monitoren en om te kijken of de site nog in de lucht is. Zij krijgen alleen het IP adres van een klein deel van de bezoekers. Cloudflare.com is een partij waar je computer/telefoon wat bestanden van download die nodig zijn voor de site, ook zij krijgen alleen het IP adres.

Dan heb je nog een aantal diensten waar b.v. een gebruikersnaam voor kan komen. We gebruiken Google Docs voor documentatie e.d. Je gebruikersnaam kan daarin komen staan bij b.v. een prijsvraag of als je meedoet aan een clinic op Horse Event. Afhankelijk van de prijs/clinic kan daar ook je adres en/of telefoonnummer bij staan. Je gebruikersnaam kan ook op Github.com terecht komen als je b.v. een bug hebt gemeld met een technische oorzaak. Dan staat ergens iets als 'gebruiker x heeft problemen met y zie topic z'. Google Docs en GitHub doen zelf niets met die persoonsgegevens.

Het lijstje met partijen wordt nog wat uitgebreid, maar het is verbazend hoe laat veel bedrijven zijn met aangepaste privacy policies e.d. Ook wat betreft de advertentienetwerken gaat er de komende weken nog wel het e.e.a. veranderen schat ik in, maar zelfs Google kwam gisteren pas met een op de GDPR aangepaste overeenkomst :\

[ [url=m/wVCUOB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Klopt dit?

Ziet er eng uit