Wat bedoel je met misbruik?
.
@Gast4901; We nemen de AVG zeker serieus, alleen is er bijzonder veel verwarring over wat de AVG nu precies wel/niet inhoud. Het beleid en de voorwaarden zijn dan ook opgesteld in samenspraak met een aantal juristen, ook hebben we geprobeerd zo helder mogelijk te zijn en zoveel mogelijk te kijken naar de belangen van de gebruikers. Maar, zoals gezegd, het blijft een belangenafweging.
Cookies zijn een goed punt, dat gaat op dit moment inderdaad nog niet goed op Bokt. Vervelende is dat de advertentienetwerken (inclusief Google) hier nog steeds niet over uit zijn, ook omdat in die hoek lang onduidelijk is geweest (en nog steeds is) wat nu precies de bedoeling van de GDPR/AVG is. Ik had gehoopt dat Google deze week met meer informatie zou komen maar daar lijkt het nog niet op. Dit staat in ieder geval hoog op onze prioriteitenlijst. Tot die tijd doen we wat 95% van de sites in Nederland als permanente oplossing heeft gekozen.
Het deel over PBs begrijp ik niet helemaal? Je punt is dat we niet garanderen dat PBs niet gelezen worden? Niets is zeker in het leven, als de site wordt gehackt dan is er de mogelijkheid dat je PBs op straat komen te liggen. Zelfde geldt voor je emails, voor je medisch dossier, voor je correspondentie met Marktplaats(ver)kopers, etc, etc. Ik kan je iig zeggen dat er door ons geen PBs worden gelezen tenzij we hier een bijzonder dringende reden voor hebben. Maar dat is inderdaad geen garantie, je zal me moeten geloven op mijn woord en verantwoordelijkheidsgevoel. Technisch is het vrijwel onmogelijk om dit te garanderen. Jouw email provider kan je dit ook niet garanderen, ik snap je punt dus niet helemaal?
Wat je verzoek betreft;
De gegevens die we van je hebben staan netjes hier vermeld:
https://www.bokt.nl/wiki/Bokt:PrivacybeleidJe voorwaardelijke verwijderverzoek snap ik niet? Je bent het niet eens met onze voorwaarden, wil alles laten verwijderen maar als we niet alles 100% weghalen blijf je gewoon gebruik maken van de site? Huh?
Als je je account wil sluiten dan kan je gebruik maken van de mogelijkheden die hier beschreven zijn:
https://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Berichten_verwijderenEn wat betreft derde partijen; die zijn er niet heel veel. We hosten alles zelf, we gebruiken o.a. in verband met de privacy maar weinig externe diensten. De grootste uitzondering hierop zijn advertentienetwerken maar die krijgen van ons verder geen gegevens over profielen o.i.d.. Lijst met derden staat in de privacyovereenkomst.
Als laatste het akkoord gaan met de gewijzigde voorwaarden; dat is iets dat in 99 van de 100 voorwaarden staat. Relevanter is wat er per 25 mei in de voorwaarden is veranderd ten opzichte van 24 mei waar je het niet mee eens bent.
Wat denk ik ook belangrijk is in deze discussie is een verschil in verwachtingen en vooral de vergelijking met bijvoorbeeld Facebook. Facebook (en Instagram, etc, etc) draait om gebruikersgegevens. Ze willen van je weten wie je bent, wat je doet, hoe je sociale netwerk eruit ziet, welke merken je interessant vindt, etc, etc, etc. Die data gebruiken ze om advertenties te kunnen verkopen voor een zo hoog mogelijk bedrag. Wat jij op Facebook plaatst vinden ze helemaal niet zo boeiend, los van wat dit zegt over je voorkeuren. Op Facebook is geen focus op oudere content, er zijn vrijwel geen inhoudelijke discussies, het draait niet om het beantwoorden van vragen of delen van ervaringen. Dus als jij alles daar weg wil hebben dan vind Facebook dat prima, ze mogen je profiel niet meer gebruiken voor advertenties dus heb jij geen waarde meer voor ze. Dat je reacties op verhalen van vrienden verdwijnen maakt voor Facebook niets uit.
Op Bokt draait het niet om gebruikersgegevens, we verkopen jullie profielen niet, we proberen niet zoveel mogelijk gegevens van je te verzamelen. Op Bokt gaat het om het stellen van vragen, het delen van ervaringen, het helpen van elkaar. Die topics worden ook al ze oud zijn nog heel veel gelezen, flink wat mensen bezoeken Bokt via Google en komen dan terecht in topics van jaren oud over heel specifieke onderwerpen. Dat is ook hoe we geld verdienen, door advertenties bij recente topics (voor de gebruikers) en door (wat meer) advertenties bij oudere topics voor Google-gebruikers. Dit houd in dat oude topics voor ons heel veel meer waarde hebben dan bij Facebook, daarom maken we ook een heel andere belangenafweging.
Overigens staat er naast een hele hoop informatiefs ook behoorlijk wat 'onzin' of iig minder relevante informatie op Bokt. Het lastige is dat we dit onderscheid technisch moeilijk kunnen maken, hier zijn we echter wel stappen in aan het zetten. Het is bijvoorbeeld mogelijk om je eigen Huiskamer posts aan te passen die meer dan een jaar oud zijn. We zijn bijvoorbeeld aan het kijken of we die functie kunnen uitbreiden naar andere forums.
En, zoals gezegd, als jij last hebt van oude berichten dan kan je dit gewoon melden en dan zoeken we mee naar een oplossing. Over het algemeen kan er gewoon worden verwijderd. In een aantal reacties lees ik vooral dat het een principekwestie is. Heel eerlijk; ik kan daar niet heel veel mee. Als je echter een concreet probleem hebt dan denken we erg graag mee voor een oplossing.
.