NRPS hengstenkeuring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tsikala

NRPS hengstenkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 18:40

Hoihoi, ik ben vandaag naar de NRPS hengstekeuring geweest in Ermelo, het was weer een geslaagd dagje al zeg ik het zelf. Er waren veel interresante hengsten en heb mijn ogen weer uitgekeken, over hoe sommige hun draf lieten zien. Verder werden er ook leuke pony hengsten gekeurd. Ik heb ook een heleboel foto's gemaakt, zie hier;

[ITP] NRPS hengstenkeuring!!!

Als jullie nog vragen over bepaalde hengsten hebben, kun je die altijd stellen, ik kan altijd nog even in mijn geheugen graven, of ik nog wat van die hengst weet Knipoog

Gr. Melina

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 02:11

Wat weet je van Cassini?

Van de nakomelingen?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 09:57

zet even een mooi verslag neer van wat jij van elke hengst vond Haha! vind iedereen wel leuk. ik ben met name geinteresseerd in de dressuur gefokte hengsten. bijv. de Contango.

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 15:43

Ranouk; ik zal even voor je kijken of ik nog iets opgeschreven heb over de Cassini nakomelingen. Ik heb een heleboel hengsten langs zien komen, maar heb van een paar (die ik zelf interesant vond) wat opgeschreven.

Merilyn; ik zal hier onder wel even een verslagje neerzetten van de hengsten waar ik wat van opgeschreven heb, wil je meer weten, stuur me dan even een pb!

Gr. Melina

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 16:03

Oke, even mijn schriftje erbij gepakt Knipoog Zal even wat schrijven over de hengsten die mij opvielen of waar ik op moest letten van medebokkers.

Nummer 39; Hold Up Premier x Goodtimes
Dit vond ik zelf een erg aansprekend dier, mooie bruinschimmel met een heel erg attent klein koppie erop. Hij had ook een erg betrouwbare uitstraling. Hij liet zich ook wel redelijk zien, hij had niet super ruime gangen, maar kon wel leuk soepel bewegen. Later op stal ook nog even gezien, stond er erg rustig bij en hij vond het fijn als je hem wat aandacht gaf, vond het zelf een leuk dier.

Nummer 25; Larenco x General I
Dit vond ik een erg mooi paard om te zien, erg donker van kleur, mooi klein sprekend hoofd, echt een chique paard om te zien. Erg apart bewegen.

Nummer 32; Dolany x Lorentin I
Erg compact paard, korte sterke rug, dikke hals, deze was ook erg donker van kleur, bijna zwart. Deze sprak me niet erg aan.

Nummer 17; Casco x Julio Marinir xx
Deze had een bijzonder mooie kleur, echt zo'n mooie blauw schimmel, daardoor trok dit paard mij ook erg aan. Hij had ook een leuk hoofd, het was een compact paard, niet erg lang dus, maar zag er sterk uit.

Nummer 16; Future x Samber
Dit was een bonte, leuk getekend, aansprekend paard. Viel op tussen de anderen Knipoog Een vriendin van mij die mee was had hier nog foto's van, voor de mensen die deze nog willen zien, moeten maar even een PB sturen! Dit paard had ook erg ruime/veerkrachtige gangen, met veel zweefmoment, erg leuk paard om naar te kijken, met (wat ik kon zien) een fijn karakter.

Nummer 34; Likoto xx x Partout
Dit paard sprak me niet echt aan, het had geen mooie hals/schoft verbinding er zat een kuiltje tussen. Vrij groot hoofd (niet aansprekend) en nog redelijk overbouwt. Ook niet speciaal bewegen.

Nummer 93; Future x Peter Pan
Leuk dier, donker van kleur, met leuke aftekening op het hoofd, wel een beetje een dun nekkie en hals/schoft verbinding kon beter. Paard kon erg goed bewegen, erg ruim. Sprak ook erg aan dit paard.

Nummer 22; Lord Calando x Catango Z
Erg mooi paard, spreekt ook erg aan. Donker van kleur met een kolletje op het hoofd. Het is geen lang paard, maar ook zeker niet kort. Een wat pony achtige uitstraling, wel leuk bewegen, maar liet zich (volgens mij) niet helemaal zien, kon beter.

Nummer 38; Contango x Jazz
Correct paard om te zien, mooi donker, leuk koppie. Erg goed bewegen, soepel en ruim. Onder het springen riep er iemand vanuit het publiek; "hij springt net als Jazz".

Nummer 28; Cantos x Royal Bravour
Leuk dier om te zien, chique paard, donker van kleur met een blesje. Kon goed bewegen.

Van deze paarden had ik wat opgeschreven, hoop dat niemand zich aangevallen hoeft te voelen en het kan zijn dat je een andere interpetatie van een paard hebt, iedereen kijkt er toch anders naar Knipoog

Gr. Melina

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 17:41

Nu vraag ik mij toch echt af of de hengstenhouders met de jonge dressuurhengsten nog wel de moeite doen om ze te leren springen. Mij maak je niet wijs dat je ze niet kan redelijk leren springen of hij moet er echt geen verstand van hebben. Vorig jaar kon het niet op van de dressuur richting maar dit jaar zijn de springers weer aanbod. Ach het ene jaar zo en het andere jaar zus. Misschien krijgen we de eerste jaargang Florenciootje te zien. Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 20:50

Vind het jammer dat de hold up premier niet door is, dat vond ik op de foto's een hele fijne

Als ik het zo lees moet ik vooral de Casco in de gaten houden Dat lijkt me nog wel een fijn dier voor mijn merrie. De cantos ook wel trouwens, maar die heeft iets meer lengte en dat heeft die van mij niet direct nodig. Ze hebben alletwee Ramiro in de derde generatie zitten, vind ik wel fijn

Heel erg bedankt voor je verslagje
Ben je er de 22ste ook of niet Verward

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:18

Ik snap de doorverwijzing van die frans gefokte voshengst eigenlijk niet, jemig wat een beroerd type!

En de toekomst voor de rijponys is ook vastgelegd met doorverwijzing van slechts 2 ponyhengsten. Ik vind de le matsjo wel leuk, ook omdat hij uit een moeder komt van winobert, een voswelsh die enorm veel beweging had maar helaas gecastreerd is voor de sport.
Ze wilden geen ponys hebben mer rijpaard bloed maar er wordt wel een pony met zodiak erin doorverwijzen, maar ja das natuurlijk een pony die 1,60m meet! Haha!

Die casco en de cantos lijken mij ook twee paarden om naar uit te kijken!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:40

Ik vond dat Franse dier ook niet zo spannend, maar misschien loopt of springt hij wel heel spectaculair Verward

Die le matsjo lijkt aardig hè? Vond ik ook al. De afstamming van moederszijde zei me niet zo heel veel(zit niet zo heel erg in de pony's), maar vond het wel een aansprekend dier.

Zodiak is zelf idd net een pony en hij fokt ook vnl pony's dus daar zou ik ook niet over vallen *LOL* Rijpaard mocht pas in de derde generatie zitten toch Verward

Zijn we het alweer eens Haha! (over de Casco en Cantos)

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 23:15

Hij zal vast goed kunnen springen hoop ik voor de keuringscomissie. Haha!

Ik heb t idee dat het nrps zelf eigenlijk niet goed weet wat ze nu wel en niet willen hebben, die zodiak, zebrano is volgens mij nooit bij het nrps ggk geweest, andere ponys van eigen bodem sturen ze naar huis. Le matsjo is namelijk volledig welsh gefokt... Verward

En gomir ik houd ook van Ramiro bloed in de moederlijn dus dat delen we ook samen Knipoog

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 08:17

Ik vermoed dat het NRPS even wat ander bloed wilt om teveel inteelt te voorkomen bij de pony's. Als ik de hengsten bekijk maar ook de programmaboekjes van de merriekeuringen. Zie je toch heel erg veel hetzelfde bloed of combinaties van hetzelfde bloed. Vorig jaar vond ik al dat ze dringend ander bloed nodig hadden. VAndaar waarschijnlijk dat Welschbloed (omdat daar nog een x-aantal percentage arabisch bloed inzit).

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 17:44

gomir schreef:
Heel erg bedankt voor je verslagje
Ben je er de 22ste ook of niet Verward

Geen dank, voor mezelf ook wel handig om het even op te schrijven Knipoog

Of ik de 22 ste nog ga, weet ik niet. Ik wou begin febr. ook nog naar de hengstenkeuring van het AVS, dus dat word wel veel allemaal en heb het ook vrij druk met school rond die tijd, maar als ik ga, zal ik het even doorgeven Knipoog

Gr. Melina

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 11:44

Als je heen gaat hoor ik het wel, dan kunnen we misschien even meeten *LOL*

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 13:01

Lijkt me gezellig Lachen

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:03

petraaken schreef:
Ik vermoed dat het NRPS even wat ander bloed wilt om teveel inteelt te voorkomen bij de pony's. Als ik de hengsten bekijk maar ook de programmaboekjes van de merriekeuringen. Zie je toch heel erg veel hetzelfde bloed of combinaties van hetzelfde bloed. Vorig jaar vond ik al dat ze dringend ander bloed nodig hadden. VAndaar waarschijnlijk dat Welschbloed (omdat daar nog een x-aantal percentage arabisch bloed inzit).

Daar heb je gelijk in maar diverse ponys met ander interresant bloed zijn ook naar huis gestuurd.
Ik vind het doodzonde dat ze niks meer hebben van aron bijvoorbeeld. Ik wil mijn pony met een hengst uit duitsland laten dekken waravan het bloed nog niet is gebruikt wellicht dat daar iets moois uitkomt! Ze hebben de deur te lang dichtgehouden voor vreemd bloed en dit is het gevolg...

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 21:30