NRPS hengstenkeuring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tsikala

NRPS hengstenkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 18:55

Hoi, misschien is dit topic al geweest, maar kon het zo gauw niet vinden. Een paar vriendinnen en ik willen zaterdag naar de hengstenkeuring van het NRPS gaan, in Ermelo (federatie centrum) en nu was ik benieuwd of hier ook een soort van programma van is, wanneer het begint, wat er te zien is etc.? Kan iemand mij hier mee helpen?

Gr. Melina

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 19:09

Ik kan het op de nrps site ook niet vinden, niemand een idee?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 21:23

2e bezichtiging op zaterdag 8 januari 2005 te Ermel
De 2e bezichtiging duurt 1 dag voor alle fokrichtingen en omvat beoordeling van:

het exterieur, stap en draf aan de hand op zachte bodem,
de draf en galop in vrijheid,
het exterieur, stap en draf aan de hand op harde bodem buiten,
het vrij springen,
de 3½ jaar en oudere hengsten onder het zadel,
veterinaire inspectie van ogen, hart en longen en locomotie-apparaat van de hengsten die geselecteerd zijn voor de 3e bezichtiging.
De veterinair meldt zijn bevindingen aan de Hengstenkeuringscommissie. De Hengstenkeuringcommissie maakt bekend welke hengsten voorlopig voor de 3e bezichtiging zijn aangewezen.

Dit is er iig te zien *LOL* (www.nrps.nl)

Hoe laa het begint weet ik niet, moet je even bellen. Je zult ongetwijfeld een catalogus kunnen kopen, maar de doorverwezen hengsten staan ook op de site

Als je gaat kijken vind ik het wel leuk als je voor mij even op een aantal hengsten wil letten Ik moet zelf namelijk werken zaterdag en op de hengstenshow de 22ste zie je ze alleen nog maar een rondje aan de hand lopen. Ik ben ook altijd wel benieuwd naar het springen (en van de vijf die ik interessant vind, wordt er vast wel wat gekeurd)

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 21:53

Ja, ik ga zeker weten! Bedankt voor je info, zal morgen even naar het stamboek kantoor bellen. Op welke hengsten moet ik letten? Dan schrijf ik het even op...

Gr. Melina

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 22:14

Het zijn er vijf waarvan ik wel graag wel weten hoe ze springen/lopen en gewoon wat jou indruk van ze is

Casco x Julio Mariner
Cantos x Royal Bravour
Numero Uno x Renville
Hold up Premier x Goodtimes
Corlando x Koriander

Als je even op ze wil letten voor me graag, komt het er niet van is het jammer, maar ik had het anders ook niet geweten.
De Oscar x Rossini van Van Norel schijnt trouwens ook de moeite van het bekijken waard te zijn

Veel plezier zaterdag!

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-05 22:36

Zal er even op letten, hoop ze allemaal te zien en zal je even een verslagje geven Knipoog

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 23:00

Super, alvast bedankt!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 08:04

Melina wil je ook even voor mij een verslagje maken? Ik ben vooral geïnteresseerd in de dressuurgefokte hengsten geïnteresseerd. Een mooie en goede allround hengst sla ik ook niet af hoor. Er zitten 2 Future nakomelingen in waarvan er een een platenbonte bruine hengst is. (niet dat kleur voor mij zo'n belang heeft), een royal dance zoon, een zoon van Dolany, een contango zoon, een Likoto xx en de laatste interessante hengst voor mij is een Dream of Love zoon. Ik heb vorig jaar de 2de bezichtiging gevolgd en ik vond dat heel interessant om eens mee te maken. dit jaar kan ik er helaas niet bij zijn. Verdrietig .

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 20:47

Petraaken, voor jou zal ik ook even opletten, je hoort het wel over de PB als ik leuke info voor je heb Knipoog
Gr. Melina

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 08:11

bedankt.

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 18:49

Ik ben vandaag naar de hengstenkeuring geweest, zie ook mijn topic bij In The Picture, hier heb ik al een aantal foto's van de hengsten van vandaag geplaatst. Waaronder een paar van de hengsten die jullie interessant vonden. Kijk even in dat topic en als jullie nog wat willen weten over de hengsten, stuur me even een pb, zal ik een verslagje sturen! Heb wel wat op geschreven hoor over de paarden die jullie genoemt hebben, dus als je nog meer info wilt, hoor ik het wel!
Gr. Melina

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 21:29

Weet iemand hoe het zit met Acapulco ?
Was niet aanwezig ivm veterinaire .........???
Wat heeft ie ?

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 21:49

Waaro zit die:
Wester Aikema;s.........*Isarco er niet bij???

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 21:51

Er is trouwens niet veel door naar de derde bezichtiging
er zijn er toch 2 van de vijf van mijn lijstje door. Ben benieuwd hoe de Cantos en de Casco live zijn

Acapulco moest verrichtingsexamen doen, maar hij was idd niet aanwezig. Omdat hij de tweede beoordeling ook al gemist heeft mag hij geen na-examen doen, maar kan hij volgend jaar opnieuw aangeboden worden voor het gehele verrichtingstraject

Missisa; die vonden ze dan vast niet goed genoeg Knipoog

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 11:19

Voor mij dikke pech geen van de dressuurgefokte hengsten is door. De enige die misschien allround gefokt is, is de Oscar x Rossini. Benieuwd hoe die eruit ziet en loopt.

Geen nieuwe lichting dressuurhengsten bij het NRPS dit jaar.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 13:11

petraaken schreef:
Voor mij dikke pech geen van de dressuurgefokte hengsten is door. De enige die misschien allround gefokt is, is de Oscar x Rossini. Benieuwd hoe die eruit ziet en loopt.

De oscar X Rossini is een dressuur gefokte hengst. maar dat is ook al de enige. ik vraag me af hoe de kwaliteit was. er zijn verder alleen spring gefokte hengsten door.

Zit er daar 1 bij die uitzonderlijk kan bewegen? was de kwaliteit van de dressuurhengsten zo bedroevend?

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 15:40

Ik zal eens even in mijn geheugen graven, wat ik nog ongeveer weet van de keuring, waar jullie een antwoord op hebben, heb zoveel hengsten langs zien komen Knipoog

MissSisa; Ik weet over welke hengst jij het hebt, we hebben hem zien draven op het harde en zien springen, vond het zelf een zeer aansprekende hengst, mooie kleur en volgens mij echt het type wat ze zoeken bij het NRPS, hij sprong ook leuk. Heb jammergenoeg geen foto van hem, omdat het smorgens (toen wij aankwamen) erg aan het regenen was en het nog donker was, de foto's zijn daardoor heel vaag geworden en daarom heb ik ze niet geplaatst. Vond het zelf een zeer aansprekende ponyhengst, een van de besten (vond ik)!

Gomir; Zal jou zo even een pb sturen!

Petraaken; Heb zelf de uitslag nog niet eens bekeken Bloos Maar dat ga ik zo even doen, ben benieuwd welke hengsten door zijn gegaan. Ik heb wel wat punten op geschreven, over de hengsten die jij mij vroeg. Ik zal je straks even een pb'tje sturen!

Merilyn; Ik vond er leuke dieren tussen zitten, vind het jammer dat er zo weinig dressuurgefokte hengsten door zijn gegaan, waar het aan ligt weet ik niet, lieten denk ik te weinig zien (voldeden niet aan de eisen), als je iets over bepaalde hengsten wil weten, kan het zijn dat ik er wat over op geschreven heb, dan moet je me maar even een pb sturen, voor meer info!

Gr. Melina

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 16:00

petraaken schreef:

Oscar x Rossini

Afbeelding

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 16:06

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 20:01

De Oscar x Rossini is gefokt bij Van Norel(KWPN-fokker van het jaar 2004). Is bij het KWPN ook een heel eind gekomen in de selectie, maar hoe ver precies weet ik niet meer

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 20:31

@Melina: Weet je ook waarom die hengst niet door was???

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 08:21

gomir schreef:
De Oscar x Rossini is gefokt bij Van Norel(KWPN-fokker van het jaar 2004). Is bij het KWPN ook een heel eind gekomen in de selectie, maar hoe ver precies weet ik niet meer

Was geselecteerd voor het verrichtingsexamen volgens hun site (jaja al even research gepleegd naar Oscar) en hij zou het najaarsonderzoek doen. Maar aangezien hij niet tussen de gekeurde hengsten staat heeft het naar alle waarschijnlijkheid net niet gehaald.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 13:51

Er stond iets over die hengst in het kerstnummer van de In de strengen (stond een artikel in over Van Norel) Ik dacht ook dat hij de verrichtingen niet gehaald had, maar ik weet het niet zeker en kan die IDS niet meer vinden.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 14:04

gomir schreef:
Er stond iets over die hengst in het kerstnummer van de In de strengen (stond een artikel in over Van Norel) Ik dacht ook dat hij de verrichtingen niet gehaald had, maar ik weet het niet zeker en kan die IDS niet meer vinden.

Dan zou die Oscar x Rossini zich in de 3de bezichtiging onder het zadel ook te zien zijn.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 14:14

Zou leuk zijn Weet iemand wanneer het programma van de showdag op de site komt Verward Dan heb ik iig een idee wat er komt
(hoewel Chico al drie jaar op de lijst staat en hij nog nooit geweest is...Scheve mond )