ikben een meisje van 13 1.70 lang en 50 kilo, ik houd van een sprongetje op zijn tijd, heel erg van buitenritten, maar in de bak is het ook leuk!\ wat voor ras past het beste bij mij?
Hmm, zit jij er erg mee als je lang/te groot lijkt voor je pony?
Anders raad ik je de Garrano aan. http://www.bokt.nl/wiki/Garrano Ontzettend stoere, slimme, brave pony, mooi behang, kan goed springen (doordat ze in de bergen leven) en (die van mij iniedergeval) is verkeersmak (kwam uit Portugal), heb een hoop enge dingen opgezocht maar niks vind hij eng. Ze zijn ook ontzettend betrouwbaar en hebben een hoop respect voor mensen.
Het is C pony maat, maar zijn breed gebouwd en kunnen met gemak volwassenen (mits niet te zwaar) dragen. Zie mijn profiel voor meer foto's.
SoraYa_X3
Geplaatst: 04-11-10 02:45
Waarom altijd een ras, zoek een paard/pony die jou aanstaat Zo zijn mijn 2 pony's "rasloos" en toch zijn ze evengoed voor mij hoor
zoofje
Geplaatst: 04-11-10 17:13
knwpn er? ze zijn er in alle soorten en maten (ja ik weet dat het geen ras is)
KWPN is wel een ras, alleen met veel verschillende types.
een ijslander is misschien iets voor jou? Ze zijn meestal niet groot, maar wel heel geschikt om buitenritten mee te doen, ze kunnen leuk springen en ze hebben een fijn karakter. Temperament, maar niet oncontroleerbaar. Zijn over het algemeen ook geen nerveuze typjes die voor iedere bewegende graspriet opzij springen
piezze
Geplaatst: 09-11-10 21:17
Ik zou een NRPS kiezen. Zien er mooi uit, sjieke uitstraling, heb je in grote maten en zijn erg veelzijdig en werkwillig. Door arabische invloed hard op de benen en de hoeven en gezond en met enorm uithoudingsvermogen. (dus ideaal voor lange buitenritten) Verder zijn het super sportponies/paarden dus ook op een wedstrijdje sla je geen flater. OH ik lees net de discussie hierboven. NRPS is niet een ras maar een stamboek, het is een mengeling van rassen met een minimaal percentage Arabisch. Er zit dus vaak Welsh, Duitse rijpony, New Forest, Engelse volbloed (noem maar op) in, maar ze zijn gefokt met het oog op sportprestaties/mogelijkheden in de paardrijderij.
Barcelano
Geplaatst: 10-11-10 22:53
maak een lijst van welke rassen je leuk lijken. Gaat naar wat fokkers laat je eigen voorlichten. Rij er op en kijk dan wat je leuk vind.
Kwpn is een stamboek geen ras,er zijn namelijk ook duitse paarden ingeschreven in het kwpn stamboek en een enkele arabier.
Hoi! wij hebben 3 paarden! een fjord en die is van mijn stief zus(abby) en wij hebben ook 2 friezen! Vronie en Fenne! Fenne is 1 jaar! en Vronie 12 jaar! ik vertrouw mijn paarden heel erg en ik hou ook heel erg van ze! Vronie is de moeder van fenne!!