Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ilindra schreef:Ik kom zo'n beetje wekelijks op de levende have in Nunspeet, dus als iemand nog wat door wil geven.......
Sjuimpje schreef:Afgelopen vrijdag werd de Pavo cup 4 jarige gewonnen door Sandreo, de Sandro Hit x Flemmingh.
Dit diertje stond net zo rustig de prijsuitreiking af te wachten, terwijl zijn fokster aan zijn oren trok, zijn neus greep en hem een flinke pakkerd gaf en met haar boeketje bloemen liep te zwaaien. Zo'n dier moet als veulen al veel in handen geweest zijn. Hij was ook de enige die echt goed reageerde op het applaus waarop zijn fokster zei dat dit kwam omdat ze op stal regelmatig de radio keihard aanzet.
toscana schreef:Tsja en toch is er een aanzienlijk deel van de bokkers groot voorstander van om veulens in een speciale veulenopfok te doen.
Als dit zo lees heeft ie als veulen toch niet met 30 anderen 24/7 in de wei gestaan...
ceasario schreef:Wat doe volgend jaar met een eventueel hengstveulen?
Mod. Sorry voor het off-topic.
sarabande schreef:Zoals al elders gezegd, mijn eventuele hengstveulens zijn al besproken, als dat niet zo was had ik ze toch verkocht, ik hou nooit hengstveulens aan. Ik ben fokker en fok om mijn merriestam vooruit te brengen.
Vervolgens fok in de merries op om ze te kunnen beoordelen tot 3 jaar en dan neem ik weer een beslissing.
Je had dit kunnen quoten.
toscana schreef:Tsja en toch is er een aanzienlijk deel van de bokkers groot voorstander van om veulens in een speciale veulenopfok te doen.
Als dit zo lees heeft ie als veulen toch niet met 30 anderen 24/7 in de wei gestaan...
Sjuimpje schreef:Ik ben een GROOT voorstander van de opfok, de basis zoals die van Sandreo, wordt gelegd in de eerste maanden.
Een paard zal daarna nooit meer 'verwilderen' of 'vervreemden'.
Dat wordt alleen gezegd en aangenomen door de mensen die er geen ervaring mee hebben.
)toscana schreef:Reuze...![]()
Hele fijne promotie... maar ja als je alleen een paar onrustige hengsten van het KWPN laat zien die niet getraind zijn als een politiepaard maar voor de wedstrijdsport en dat vergelijkt met een Hongaar die wel getraind was is het een geweldig reeele vergelijking