Omdat Triumph altijd behoorlijk schrikkerig was heb ik hem daar dit voorjaar voor opgegeven.
Een kijkeriger terrein vind je in de wijde omgeving namelijk niet
Het paardengebeuren ligt namelijk strak aan het terrein van de rest van het Gilde, daar waar een gigantisch luchtkussen staat opgesteld, grote tenten staan met keiharde muziek, schietoefeningen voor het Koningsschieten en natuurlijk veel publiek.
Ik had verwacht dat ik een aardige dobber aan Triumph zou hebben, maar niets was minder waar. Triumph heeft zich zo zoet gedragen, zelfs zo lief dat ik na een paar rondjes door de voorzitter van de organiserende vereniging werd gevraagd of ik in de afsluitende parade het voortouw wilde nemen mèt het vaandel.
Phieuw, daar had ik niet op gerekend, ik heb nog nooit in de parade meegereden omdat mijn paarden altijd flipten in die gigantische rij. Maar ik was er voor de ervaring en dit pastte dus super in mijn plan

Samen met een fantastische vrijwiller zijn we naar een terrein verderop gereden en hebben daar Triumph langzaam aan het Vaandel laten wennen. Triumph was al snel zijn angst voor die vlag kwijt en vond al die aandacht heerlijk, hij kroop nog net niet bij die man op schoot.
Toen hij gewend was aan dat rare flapperende ding boven zich zijn we naar het opstel terrein gereden, achter mij moesten alle shetjes twee aan twee, daarachter de aanspanningen met voorop de aanspanning met Gildekoning, daarachter alle pony's en aan het einde de paarden.
Vanaf het opstelterrein moesten we een stuk over de weg naar het hoofdterrein (Speaker: "En daar komen ze, met Suzanne en haar paard voorop") en daar werden we in die giga ring losgelaten
Triumph had even wat twijfels maar na een geruststellend woordje liep hij dapper en alleen die gigantische lege ring binnen met in zijn kielzog de parade.
Tjonge wat was ik trots op mijn knol! Mijn angsthaas liep daar toch even stoer te wezen. Hij heeft wel een paar keer gehinnekt, ook wel een paar sprongetjes gemaakt toen mensen bijvoorbeeld pal voor zijn neus klapstoeltjes uit de auto flikkerde *zucht*. Ik had hem echter weer heel snel onder controle (begeleid door de speaker die iets schalde als: "Suzanne is een zeer ervaren amazone en zoals u kunt zien heeft zij het paard weer snel onder controle, werkelijk klasse" Erg goed voor je ego
) en kon rustig de parade in een grote slangevolte over het terrein verdelen om vervolgens op te stellen voor de burgermeester.Toppie he? Gewoon een Grib aan kop
Wie zei nou dat KWPNers niet meer geschikt waren voor de recreanten en politie?
Net heb ik nog even mijn vader gesproken en ik ben iig weer uitgenodigt voor volgend jaar, ze waren erg blij met mijn Triumphie omdat ze volgens hun zeggen nu eindelijk een paard hadden gevonden die braaf was, maar welke ook uitstraling had
Ik werd net gepbd door Steffi, die was er ook (en heeft mij niet eens durven aan te spreken
)Zij heeft een fotootje van Triumph gemaakt:
(er komen er nog meer van de vereniging, de beheerder van de site zei iig dat hjij mij op de beginpagina ging zetten
)
.
)