Eindelijk gerechtigheid!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 13:15

nou zo lelijk is de turbo-pony met ingebouwde grasmaaier voorbeentjes nou ook weer niet extra uitstraling veel voorbeen en niet door de mand gevallen onder de gastruiters...nee terlia de reus met nu al dike gallen op de achterbenen en een trauma na de pavo-cup en Sandreo heeft het mooiste exterieur maar werd bij de gastruiters duidelijk steeds langer en meer op de voorhand ....

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 13:20

hé hé eindelijk is een verslagje waar we wat aan hebben OK dan!
Terlia gaat het denk fysiek nog erg zwaar krijgen ben ik bang Verdrietig

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 13:21

Heeft Terlia dan niet de stress van Krack meegekregen?

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 13:26

Krack C is een brave hengst heb ik van meerdere grooms en mensen die intensief met de hengst zijn omgegaan persoonlijk bevestigd gekregen ....hij laat zich onder het zadel goed bewerken en toont dan (en alleen dan) het juiste temperament en werklust *LOL* veel mensen zijn alweer vergeten dat de hengst in Jerez schitterde met een 8e plaats in de kur OK dan! in zijn 3of 4de kur ooit......jammer dat Salinero nog beter is...
Laatst bijgewerkt door pukpaleis op 29-08-04 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 13:30

Maar toen was hij té jong hoorde ik Anky zeggen. En nu mag hij niet meer mee?
De laatste keer dat ik hem zag mocht er niet geapplaudiseerd worden en is hij nooit met 4 benen tegelijk aan grond geweest in de prijsuitrijking. Ze moeten de stress ook aankunnen. Dan mag het nog zo'n lieverdje zijn.

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 13:34

Volgens mij heeft Krack C een groter hart dan Anky, mij viel ook op dat er erg veel Krack C 's in de finales meeliepen zowel aan de hand als in de Pavo-Cup is het Jazz tijdperk dan alweer voorbij...
Krack C presteert niet alleen zelf (nog steeds meer dan Jazz...) maar zijn kinderen ook en zij blinken uit in het te rijden zijn ..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 14:18

Zannekin schreef:
Maar toen was hij té jong hoorde ik Anky zeggen. En nu mag hij niet meer mee?
De laatste keer dat ik hem zag mocht er niet geapplaudiseerd worden en is hij nooit met 4 benen tegelijk aan grond geweest in de prijsuitrijking. Ze moeten de stress ook aankunnen. Dan mag het nog zo'n lieverdje zijn.

Dat herhaal je al jaren dat verhaal van Mechelen Gaaaap en is meen ik ook de enige keer dat je hem ooit zag, anders zou je dat allang aangepast hebben. Krack heeft een super karakter, maar van hem is in zijn jonge leven al heel veel gevraagd. Zijn eigenaar vond het nu niet nodig dat hij mee ging naar Athene als reserve, hij had nog merries te dekken.

Zowel bij de pavo als bij de rubrieken aan de hand liepen opvallend veel Krack kinderen in de hoogste regionen.
Daarbij waren er die sensibel leken en koele kikkers. Opvoeding, afstamming van moeders kant hebben ook veel invloed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 16:19

ART_UMA schreef:
Hij bedoelde z'n commentaar op het paard denk ik heel positief, Hij zei ook een droom van een paard, maar aan de andere kant is Rien volgens mij heel erg resoluut in wat hij goed en slecht rijden / africhten vind. Ik denk dat hij daar echt niet positief over was en terecht.
Wat mij ook positief opviel was het commentaar van Peters bij de 4 jarigen op de ruiters en dan met name het uitleggen van de hals (voorwaarts naar het bit) en niet strak inelkaar getrokken bovenin.

Je hele berichtje zijn allemaal aannames: Je denkt dat Rien het zo bedoelde, en hij zal wel "resoluut" zijn in wat goed en slecht africhten is.

Of te wel, erg vaag wat je hierboven omschrijft. Waar heeft Rien letterlijk gezegd dat hij vond dat het paard slecht afgericht was Verward

Mensen blijven wel heel erg goed in het tussen de regels doorlezen Scheve mond

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 16:38

sarabande schreef:
Dat herhaal je al jaren dat verhaal van Mechelen Gaaaap en is meen ik ook de enige keer dat je hem ooit zag, anders zou je dat allang aangepast hebben. Krack heeft een super karakter, maar van hem is in zijn jonge leven al heel veel gevraagd. Zijn eigenaar vond het nu niet nodig dat hij mee ging naar Athene als reserve, hij had nog merries te dekken.

Zowel bij de pavo als bij de rubrieken aan de hand liepen opvallend veel Krack kinderen in de hoogste regionen.
Daarbij waren er die sensibel leken en koele kikkers. Opvoeding, afstamming van moeders kant hebben ook veel invloed.

Ik stel gewoon vast dat hij toch niet mee was in Athene, niet goed genoeg dus en ik hoorde nu opnieuw de echo van dat jong zijn... gangwerk had Krack over dus wat maakt hem slechter dan Salinero?
Was Krack er in Aken bij?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 16:46

Zannekin schreef:
Ik stel gewoon vast dat hij toch niet mee was in Athene, niet goed genoeg dus en ik hoorde nu opnieuw de echo van dat jong zijn... gangwerk had Krack over dus wat maakt hem slechter dan Salinero?

Anky kan maar een paard rijden op een OS en koos voor het op dat moment beste paard en terecht ze heeft goud.

Krack is zwaar geblesseerd geweest en heeft toen niet kunnen dekken. Gezien zijn resultaten als vaderdier heeft het team rond hem terecht gekozen om dat te laten prevaleren.
Dat hij kan presteren heeft hij op de Wereldspelen al laten zien.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 16:53

Zannekin schreef:

Sjezus he,
Krack kan niet tippen aan Salinero, So What?
Hoeveel paarden kunnen dat überhaupt?

Het gaat hier niet eens over Krack, maar over zijn nakomelingen. Ja, Terlia was erg gespannen...
Maar Terlia was ook de merrie die vorig jaar op de hengstenshow van Van Uytert werd rond gereden terwijl ze nog geen week zadelmak was.
Daarbij liepen er ook nog een Tuschinski, Spargo en Stradivarius die wel heel goed met de spanning om konden gaan.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:02

Het ging inderdaad om Terlia en wat jonge paarden al dan niet aankunnen. Zij is nog jong en kan overvraagd zijn maar zoals je zelf opmerkt: waarom de ene wel en de andere niet. Stress in hoge mate kunnen verwerken is essentieel om aan de top te blijven staan én regelmatig te presteren.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:06

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:07

Suzanne F."]
Rien is africhter pur sang! Hi kan super scholen
[/quote]

Uit: [HAW] winnaars PAVO Cup: Sandreo & Florencio
Rien op Sandreo:
Afbeelding

Happie op Sandreo:
Afbeelding

[quote="saluut"]
Zo uitelkaar gevallen liepen alle paarden onder Rien v.d Schaft!
[/quote]

[quote="Sannah schreef:
Ik vond Rien v.d Schaft bij de eerste paarden trouwens nog met teveel druk rijden. Suzanne Miesner was vanaf het begin al bezig met proberen ontspanning op te zoeken.

Ik ben er niet geweest, dus kan er niet over oordelen dat laat ik wel over aan mensen die er wel geweest zijn Lachen

Waarom dit jaar geen Ellen Bontje, of een "dr" uit Duitsland?

Over Florencio, tja dit is toch geen nieuws? Haha! gaat veel vaker zo bij het wpn *LOL*

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:09

De onwerelds apart bewegende Terlia is een heel groot paard en heeft te weinig de kans gehad om haar groei te verwerken denk ik.
Juist door haar super karakter heeft ze eraan meegewerkt dat er meer gedaan dan is op haar leeftijd zou moeten.
Zo te zien had ze nu een breekpunt en een veel mindere ruiter dan Ed.
Maar Zannekin kom eens kijken in Nederland op een keuring waar jonge Kracks onder het zadel of aan de hand voorgesteld worden, dan praten we daarna eens verder.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:12

Ik wacht wel tot die jonge Kracks buiten Nederland verschijnen

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:12

Wat een vertekend beeld, bij Rien klapte hij dan niet zo over de benen, maar zijn aanleuning vond ik persoonlijk wel verbeteren.
Bij Anne was het dramatisch, zij werd continue uit het zadel getrokken, HP is natuurlijk veel sterker en kundiger maar je zag gewoon dat hij nog heel regelmatig douwerig was. Rien probeerde hem nu zoveel mogelijk op zijn eigen benen te laten lopen.
Een gastruiter is er niet om de beesten spectaculairder te laten gaan, maar vooral om te voelen welk dier het meeste potentie heeft. Een aparte draf is dan misschien wel de minst belangrijke factor.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:15

Sjuimpje schreef:
Een aparte draf is dan misschien wel de minst belangrijke factor.

*LOL* sorry hoor maar ik vind het nog steeds het "open" NK voorbeenzwaaien

Als je je paard zo voorstelt op de voorselectie van de Pavo als op die foto van Rien word je met 55 punten naar huis gestuurd

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:17

Wouter24 schreef:
Ik ben er niet geweest, dus kan er niet over oordelen dat laat ik wel over aan mensen die er wel geweest zijn Lachen

Waarom dit jaar geen Ellen Bontje, of een "dr" uit Duitsland?

Over Florencio, tja dit is toch geen nieuws? Haha! gaat veel vaker zo bij het wpn *LOL*

Foto's zijn momenten, Rien pakte de paarden inderdaad eerst aan en zocht echt naar de goede punten.

Waarom wel Ellen Bontje die heeft het jaren gedaan, ik vond deze ruiters het prima doen, ook het feit dat ze echt onafhankelijk moesten punten.

Niet meer die onderonsjes zoals vorig jaar toen Ellen en Tineke samen gezellig babbelend dezelfde cijfers gaven.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:17

Rien is toch ook geen jury

Rien deed gewoon zijn eigen ding en liet zich niet verleiden tot onzinnig spectacel maar testte de dieren op de zwakke punten die hem 's ochtends waren opgevallen.
Dat was voor elke leek zichtbaar, een Stradivarius probeerde hij te sluiten, een Sandreo probeerde hij uit te schuiven, bij Terlia werkte hij aan ontspanning.

Was je er bij Wouter?

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:20

Sjuimpje schreef:
Was je er bij Wouter?

Nee maar er word nu gedaan alsof de pavo een geweldige aanlegtest is, was het maar zoals Rien reed, mocht je je paard maar zo voorstellen dan hadden we de laatste jaren heel wat andere kampioenen gehad

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:23

banketstaaf dan niet zo dom Wouter,
je veroordeelt Rien op een foto terwijl je niet eens weet waar hij mee bezig was.

Ik heb verder helemaal niet gezegd dat Pavo een geweldige aanlegtest is (er zijn overigens zat toppers uit gekomen, maar natuurlijk zijn er ook zat toppers die op dat moment niet gespot werden), ik had het er duidelijk over dat de gastruiters de potentie van de paarden aan het testen waren en die zich dus niet gericht hebben op spectakel.

Voel je je soms tekort gedaan door de Pavo cup?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:24

Wouter24 schreef:
Nee maar er word nu gedaan alsof de pavo een geweldige aanlegtest is, was het maar zoals Rien reed, mocht je je paard maar zo voorstellen dan hadden we de laatste jaren heel wat andere kampioenen gehad

En dat leidt je allemaal af van een foto Verward

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:29

Sjuimpje schreef:
banketstaaf dan niet zo dom Wouter

Pardon?!

Is nog steeds een forum en ik mag net zo goed als jij me mening geven, dat jij dat dan gelijk dom gel*l vind zegt meer over jou dan over mij

@ Sarabande, ik zei "Nee maar er word nu gedaan alsof de pavo een geweldige aanlegtest is, was het maar zoals Rien reed, mocht je je paard maar zo voorstellen dan hadden we de laatste jaren heel wat andere kampioenen gehad "

Waar haal jij het vandaan dat ik dat een negatief punt vind? Het negatieve aan dit vind ik dat er pas in de finale door de gastruiters naar dit soort dingen gekeken moet worden Knipoog

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:31

Je kan toch pas een mening geven als je weet waar het over gaat Verward
Ik heb toch ook mijn mening niet gegeven over het laten staan van Florencio van vorig jaar, die heb ik vorig jaar namelijk net gemist.