Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
thoroughbred schreef:Ook gelooft hij dat de 'vroegere'volbloeds met de voorbenen naar voren,en met de achterbenen tegelijk naar achter gestrekt galopeerden, zonder daarbij op hun snufferd te gaan

thoroughbred schreef:
Ik kan je met zekerheid zeggen dat een volboedfokker zo echt niet te werk gaat. Vooral dat 'laag aan de voorkant' idee....waarom zouden ze dat willen?
Een hengst en een merrie worden gecombineerd op bloedlijnen dus op welke afstand ze kunnen lopen (sprinter,myler,middenafstander of stayer)
greetje schreef:[FA] Anna pakt groot uit in de Hoefslag
"laag aan de voorkant idee"
Heel gemakkelijk te verklaren. Het geld ligt op de finish, oftewel de neus moet het eerst bij de eindstreep zijn.
Anya schreef:Hmm in zo'n geval moet vrijwel iedere quarter als eerste over de streep kunnen komen. Die zijn vaak overbouwd. Maar ik heb niet de indruk dat dat het geval is. Zijn ze ook niet voor gefokt overigens
CCCCorine schreef:Whahaha, mag ik even heel hard lachen? Voeger werden rengalopperende paarden altijd afgebeeld met beide voorbenen gestrekt naar voren en beide achterbenen gestrekt naar achteren, maar in werkelijkheid was dit gewoon gezichtsbedrog. Dat komt gewoon doordat er in die tijd nog geen fatsoenlijke foto's/beeldopnamen konden worden gemaakt.
) weer eens in FA en ik val met mijn neus in de boter. 
), die in hoge mate vierkant gebouwd is en al in deze vorm aanwezig is sinds de Romeinse tijd (ook op afbeeldingen). Ook Lusitano's en iets minder vaak Andalusiers zijn trouwens vaak vierkant van model.
). Ik ben erg nieuwschierig hiernaar. ceasario schreef:Toch een andere bril aanschaffen.![]()
edit anya: spam verwijderd

xyzutu2 schreef:De theorie van het lendenmechanisme zoals ik die te zien krijg (op de site, in reacties van Anna42 en nu in de Hoefslag) is een helaas een onlogisch construct dat het probleem van spectaculair, maar niet correct bewegende paarden op geen enkele manier weet te verklaren. En dat is erg jammer, want het probleem zelf is erg interessant en verdient zeker aandacht.
ceasario schreef:En nu staan de niet bokkers vandaag hun paarden in de stal te bekijken.