Afgelopen weekend ging ik pinnen en toen kwam ik erachter dat er veel minder op m'n rekening stond dan ik had verwacht. Het zou toch niet... Afijn, vandaag Rabofoon gebeld en jawel hoor: op 2 juli was er 141 euro afgeschreven. Juist... die automatische incasso van dat verkeerde abonnement.

Heb natuurlijk meteen vanavond KPN Klantenservice gebeld. En wat blijkt: zij kunnen het niet terugstorten, ik moet dat zelf gaan regelen bij de bank. En wanneer is mijn bank open? Van 10 tot 5, als ik op mijn werk zit. En heb ik deze week een vrije dag? Dacht het niet... Dus mag ik ergens deze week 2 uur werktijd inleveren om dit grapje in goede banen te leiden, tussen werk en bank zit namelijk zo'n anderhalf uur reistijd.
Ik ben net heel erg uit m'n slof geschoten tegen die medewerker aan de telefoon. Door een fout van hen moet ik vrij gaan nemen om de boel op te lossen. Gelukkig bleef hij rustig en ik heb ook maar gezegd dat het niet persoonlijk naar hem toe was bedoeld, maar ik was echt pislink... Maar goed, ik schijn nu inmiddels wel met het juiste abonnement in het systeem te staan en volgens die medewerker zou ik geen verrassingsfacturen meer krijgen.
Ik wacht het af, eerst maar eens zorgen dat die 141 euro weer op mijn rekening terecht komt... *zucht*

Natuurlijk wilde ik dus zo snel mogelijk mijn eigen telefoon, dus de PTT gebeld. Binnen korte tijd kreeg ik een nummer toegewezen en een rekening voor de aansluitkosten. Ik netjes betaald, maar toen bleek dat ik een aantal weken moest wachten, omdat er een nieuwe lijn getrokken moest worden en dat ging niet omdat het vroor.