Afijn, mijn entree bij KPN begon al goed: ik kreeg een nummer toegewezen dat pas 5 weken (!) uit de roulatie bleek te zijn. KPN heeft een tekort aan nummers en kan dus niet (zoals gebruikelijk is) ieder opgezegd nummer 1 tot 2 jaar achterhouden tot het weer mag worden uitgegeven. Maar ik zag het toch niet zo zitten om de personal assistant te spelen van de jongen van wie het nummer was geweest (ik werd meteen de eerste middag al 3 x voor hem gebeld en vervolgens door hemzelf), dus snel een nieuw nummer aangevraagd. Dat kon, was binnen een uurtje geregeld, heel fijn - hoewel pas na het weekend want ik kwam er natuurlijk vrijdagavond na 6 uur achter en ik zat inmiddels aan de andere kant van het land
. Gelukkig kreeg ik weer een erg makkelijk te onthouden nummer. KPN kon alleen niet garanderen dat met dit nummer niet hetzelfde aan de hand was, maar toen ik na 48 uur nog steeds niet voor iemand anders was gebeld, geloofde ik het wel.Tussendoor nog ff een klein akkefietje met mijn nieuwe 3410 die een lamme 8-toets bleek te hebben. Lekker als je zo'n sms-grootverbruiker bent als ik, je ramt je duim lam op t's, u's en v's. Maar goed, telefoontje kon ook nog makkelijk omgeruild worden, dus ook tot zover heel fijn.
Afgelopen weekend ontving ik mijn eerste rekening. Maar helaas, niets Hi Profile met kortingsactie zoals ik heel netjes geregeld had, maar een peperduur FlexiBel Premium-abonnement stond op die factuur. En men wilde volgende week via automatische incasso 141 euro van mijn rekening gaan halen. Dus vanmorgen maar eens gebeld en idd, ik stond met het verkeerde abonnement in het systeem... Klantenservice heeft er een aantekening van gemaakt en nu zorgen ze ervoor dat binnen een paar dagen het juiste abonnement aan mijn nummer wordt gekoppeld. Hoop ik...
Last but not least was de factuur ook nog geadresseerd aan 'de heer'. Heb meteen maar verteld dat ik toch echt een vrouwtjesmens was, en gelukkig geloofde het meisje aan de telefoon mij op grond van mijn stem.

Zucht... een goed begin is het halve werk, zeg ik altijd maar. Ben benieuwd wat me nog allemaal te wachten staat bij KPN.

Waar zouden we zijn zonder... oh nee, dat was een ander bedrijf.