Als pesten te ver gaat wat doe je dan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waves

Re: Als pesten te ver gaat wat doe je dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 02:01

ongelooflijk...

Je laat je schofferen door de school, je dochter wordt jarenlang zeer ernstig mentaal en fysiek gepest met de traumatische ervaring van vorige week als toppunt. En wat doe je? Je brengt haar wéér terug naar die plek.

Waarom?

Als ik jou was zou ik allang in therapie zijn gegaan om daar achter te komen. Je dochter gaat het je namelijk ook vragen op een dag. En reken maar dat je dan verdomd goede antwoorden moet hebben.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 11:51

lautje76 schreef:

Je dochter gaat het je namelijk ook vragen op een dag.

Zelfs ik krijg al verdrietige gevoelens bij deze zin, moet je nagaan...

Stuur haar alstjeblieft niet meer terug naar die school, je kind zal er nog getraumatiseerder vanaf komen dan dat ze al was, al dat al mogelijk is Ach gut

Wil jij over een paar jaar de zin, "Mama waarom deed jij niets om me te helpen" beantwoorden ? of je dochter een keer vinden na het opensnijden van haar polsen ? of geplet door een trein ???
Enn hopeloos kind ZONDER hulp kan gekke sprongen maken, denk daar maar is over na.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 12:02

rakni schreef:
jee wat een heftige reacties allemaal!!!

Dat vind ik niet zo gek. Iedereen probeert al weken lang mee te denken met Marleen, in het belang van haar dochter. En nog steeds lijkt er erg weinig te gebeuren.

Marleen, stuur je kind alsjeblieft niet terug naar die school Het is een regelrechte hel voor je dochter, elke minuut daar is er een te veel. Dan zit ze maar een periode thuis hoor. En doe ook aangifte.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 15:49

en als ik dan denk dat zulke jonge pestkoppen tot dit soort dingen in staat zijn..........ik zou me kapotschamen als mijn kind dat soort gedrag zou vertonen,al ligt het ook wel voor een deel aan de ouders(het eeuwige ontkennen bv; nee hoor dat doet mijn kind niet)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:26

Ik had heel bewust een tijdje niet meegelezen, en had na een paar bladzijden bij te hebben gelezen echt het idee dat ik op pagina 17 zal lezen dat je dochter nog thuis is, dat het daar met haar geestelijk de goede kant wat op gaat, en dat jullie samen aan het zoeken zijn naar een nieuwe school.

Ik was echt oprecht blij om te lezen dat je haar thuis zal houden. Om het volgende bericht van je te lezen: ze moet weer heen.. ONGELOVELIJK.

Als je elke dag ergens heen moet, waar je je niet fijn voelt, dat is een hel.. En ik weet dat maar al te goed, ook al zat ik in een andere situatie. Mijn ouders lieten het op zijn beloop, en het zal vast wel beter gaan, en ik moest maar even doorzetten. Voor die periode gaf ik nooit op, nu is mijn doorzettingsvermogen nog niet echt terug. Ik heb toen zelf de beslissing genomen om die situatie te stoppen, was erg moeilijk, kreeg weinig steun, maar ik was ver genoeg heen om te weten dat het niet goed zal komen anders. Jou dochter is te jong om zelf dingen te beslissen, dat is jou taak Marleen.

Daarnaast, ik heb het ook al eerder gezegt, zal ik het persoonlijk fijn vinden als je wat meer reageert op andere mensen in dit topic. Iedereen leest mee, leeft mee, en jij reageert nergens op. Je doet je verhaaltje, en leest volgens mij de reacties niet eens, want je reageert nergens op.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 09:56

We zitten er boven op en de school ook, de school is 90 graden gedraaid.Echt super dat ze ons zo helpen,we hebben weer een gesprek gehad en er zijn veel dingen waar aan gewerkt wordt.We weten ook dat er veel dingen op school zijn waar de school niks aan kan doen buiten het pesten dan, dat hebben ze uitgelegd en daar ga ik achter aan.Ik ben erg opgelucht en we gaan met z,n allen snel zorgen dat ze snel een goed plekkie krijgt op een andere school.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:04

En wat als ze nu weer word gepest ondanks dat de school er 'bovenop' zit?
Ik vind het vreemd dat jij nu opeens weer zo'n vertrouwen hebt in die school. Je dochter is daar twee jaar gepest en daar werd niks aan gedaan (zowel door de school en door jou). En nu is alles prima in orde na een gesprek? Juistja...

Ik hoop dat ze teminste in een andere klas terecht komt? Want als ze in dezelfde klas blijft zal ze toch weer worden gepest hoor, welke maatregelen ze ook treffen...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:05

meis meis meis waar is je ruggegraat? Ik stop met reageren want dit is toch zinloos.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:15

Dat je het zelf niet ziet zeg.. ong!!! Boos!

De school probeert je gewoon af te poeieren met ja en amen..

Sorry maar ik snap je echt niet..

Overens, erg jammer dat je verder niet echt reageert zoals hier eerder is gezegt, en denk ook idd dat het geen nut meer heeft om hier te reageren..

Erg zielig en sneu voor het kind..
Laatst bijgewerkt door 0maris0 op 10-11-08 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:20

Als het mijn dochter was geweest had ik haar al lang van die ***school Boos! afgehaald. Ik zou 1x met die school in gesprek gaan om te laten weten wat er gaande is, doen ze er niks aan dan blijft mijn dochter thuis tot ik een andere school (desnoods in een ander dorp) gevonden heb. Ik denk dat ouders eens wat meer aan de opvoeding van hun kinderen moeten doen. Als ik soms kinderen bezig zie of woorden van ze hoor dan denk ik echt van jeeeeeey, weet je wat je in je mond haald? En dat moet de toekomst dan worden? Dat begint bij opvoeding!!! Dus ook bij jou. Zorg dat dat meissie op een andere school komt Bloos

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:23

Verdrietig Ik kan niet geloven dat een school daadwerkelijk 90 graden gedraaid is, is het daar nu niet gewoon te laat voor, en zeggen dat niet alleen maar zodat jij Ja en Amen zegt?
Gebruik a.u.b. je gezonde verstand en kies voor je kind, niet voor de school.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:56

Een school veranderd niet in een keer 90 graden.
Loze beloftes en op dezelfde voet verder gaan.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:01

Dit is een typisch voorbeeld van selectief denken Scheve mond
Marleen wil graag horen dat de school zijn best gaat doen blablabla.... de school zegt dit,en Marleen is tevreden.Ze heeft immers gehoord wat ze wilde horen...

Sorry Marleen,maar ik denk niet alleen dat je dochter een probleem heeft,maar jijzelf net zo goed.
Je komt niet over als een rationeeldenkende vrouw die weet wat ze wil.Je slaat om als een blad aan een boom,laat je ompraten en beïnvloeden....wáár ben je mee bezig?!
Echt,ga zelf ook eens hulp zoeken,hulp om op je strepen te staan,je niet uit je veld te laten slaan door loze beloftes...
Hoe red jij je in deze maatschappij als je voor je dochter niet eens op durft te komen?
Dit vraag ik me serieus af.
En hoewel ik betwijfel of je deze berichten überhaupt leest,laat staan dat je er iets mee doet,vind ik dat je superslecht bezig bent.
Je dochter,maar óók jij,hebben HULP NODIG.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 10:47

Jammer hoor..

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 10:56

Even realistisch geredeneerd: als ik de school ben en ik ben niet van goede wil tot er met politie gedreigd wordt... dan ga ik niet opeens alles op alles zetten voor dat ene kind waar ik voorheen ook al geen oren naar had. Dan gaat die school jouw kind gewoon nog meer een blok aan z'n been vinden.

Dit klinkt misschien heel cru maar dit is realiteit, dit is de huidige maatschappij.

Zij geven je een ijsje om jou te sussen en om vooral niet in de slechte publiciteit te komen. Maar voor de rest zijn ze je liever kwijt dan rijk hoor, wees daar maar zeker van.
JIJ zal dit niet merken, maar ik weet zeker dat jouw dochter er de gevolgen nog zal van dragen.

Haal eens de film BEN X in huis en ik hoop dat je oogjes opengaan.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 10:57

marleen_usar schreef:
We zitten er boven op en de school ook, de school is 90 graden gedraaid.Echt super dat ze ons zo helpen,we hebben weer een gesprek gehad en er zijn veel dingen waar aan gewerkt wordt.We weten ook dat er veel dingen op school zijn waar de school niks aan kan doen buiten het pesten dan, dat hebben ze uitgelegd en daar ga ik achter aan.Ik ben erg opgelucht en we gaan met z,n allen snel zorgen dat ze snel een goed plekkie krijgt op een andere school.

Ik lees hier toch wel degelijk dat ze een plekje krijgt op een andere school.

Ik ben EN vroeger vreselijk getreiterd, EN heb daarna ook in de hulpverlening gewerkt.
Ik heb beide kanten gezien en zeg maar 1 ding: NAAR EEN ANDERE SCHOOL.
Wanneer je kind in een dergelijk 'systeem' zit, komt ze daar niet meer uit.... therapie, weerbaarheidstraining, etc.... zullen helpen om een frisse start op een nieuwe plek te maken, maar helpen niet meer in deze situatie.
De kinderen om haar heen zijn 'verslaafd' aan de adrenaline van het treiteren en laten het niet meer los. Ook het systeem van de school heeft aangetoond niet alert genoeg te zijn... basta dus!

Mensen die zeggen dat je een vuist moet maken, niet moet weglopen, je niet weg moet laten jagen, hebben blijkbaar een situatie als deze niet aan den lijve ervaren.

Ik ben echt verschrikkelijk getreiterd, en nu ik de dertig gepasseerd ben is het nog steeds iets dat me boos kan maken wanneer ik terug denk aan die tijd. Ik heb het toen voor me gehouden, en ben daarom op dezelfde school gebleven.
Het heeft in de adolescente fase mijn vriendschappen, relaties en zelfbeeld bepaald.
Nu zit er een redelijk koppie op mijn schouders, en heb ik al deze zaken een positieve wending kunnen geven.
Onderschat echter het aantal mensen niet dat dergelijke zaken nooit echt te boven komt. Dit gaat dieper zitten dan je denkt.

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 10:59

En by the way, bij deze besluit ik ook dit topic niet meer te openen want hierdoor komt heel veel onverwerkte haat terug naar boven en ik kan niet om met de wetendheid dat zulke praktijken nog steeds gebeuren.

HAAL JE KIND DAAR WEG!!!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 11:04

Ninx schreef:
Ik lees hier toch wel degelijk dat ze een plekje krijgt op een andere school.

Dat klopt, maar volgens Marleen gaat dat wel nog enkele maanden duren:
marleen_usar @ [LZP] Als pesten te ver gaat wat doe je dan? schreef:
.Daar waren ze wel beledigd over maar dat interesserd mij niet,haar laatse maanden* worden dus zo leuk mogelijk gemaakt daar.

* onderstreping van mij

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 11:06

Dat had ik niet gezien.
Zeker wanneer bekend wordt dat ze vertrekt kan het pesten nog eens extra aangewakkerd worden.
En dan kan het op een gegeven moment zelfs fysiek worden; klappen of erger... aanranding.
En dan overdrijf ik niet.

Het is duidelijk, het kind is daar niet veilig.
Een paar maanden school missen is minder schadelijk dan een trauma dat zich jarenlang voortsleept.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 11:14

Ik hoop dan weer niet dat die laatste maanden betekenen dat ze het schooljaar op deze school af gaat maken...

Maar goed, ik heb mijn zegje gedaan. Verder sluit ik me geheel bij Ninx aan.

En die mishandeling is al gaande: een kind tegen de kast schoppen ONDER LESTIJD!!!
H0E KUN JE DAT BAGATELLISEREN???

Voor mij gewoon werk aan de winkel voor inspectie, politie, vertrouwensarts en wat er maar bestaat.
En dat kind daar geen seconde meer door laten brengen.
Maar al deze raad is tevergeefs. Ik krijg het idee dat Marleen totaal geen aansluiting bij de realiteit heeft in deze.

Marleen, er bestaan heel goede boeken waarin de mechanismen van pesten goed uitgelegd worden. Er bestaan ook boeken over wat er gebeurt met degenen die misstanden aan het licht brengen binnen een sociale situatie.
Ga naar de bieb, léés ze!

Ik denk dat ik dit topic ook maar laat. Ik vermoed ook over een tijdje te lezen dat Marleens dochter écht gruwelijk beschadigd gaat worden.
En ik trek me dit soort dingen erg aan, ook al is het vanachter een toetsenbord.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 11:41

Té vaak hoor, en lees ik hier ook trouwens op dit forum, van onderwijzeressen: "Dat wij er ook niks aan kunnen doen". Slap geklets! Zet er collega's neer als pleinwacht, en het pestprobleem op school is opgelost. Bij mijn schoonpa werd niet gepest op school, hij zag daar persoonlijk op toe! Maar ja, onderwijzers zitten tegenwoordig liever te beppen in de onderwijzerskamer. Tja, het kóst wat, in het onderwijs werken...
Natuurlijk kan degene die gepest wordt leren aan zijn/haar gedrag te werken, maar als pesters willen pesten, vinden ze ALTIJD wel een reden.

Het valt me trouwens op, dat vrouwen voor de klas minder overwicht hebben dan mannen. Ze zijn vaak te lief. Dus dames, zet je beste PMS gezicht op, als er weer een etter terecht moet worden gewezen. Haha!

Er zijn trouwens scholen, waar men doelbewust problemen bagatelliseert, of compleet ontkend, dat wil de direktie, om de "goede naam" van de school te beschermen.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 11:43

Ik heb hier al eens eerder een (heftige) reactie neergezet. Toen een hele tijd niet meegelezen en vandaag zag ik toevallig het topic weer en............ het is nog 10x zo erg geworden Scheve mond .

Ik heb ontzettend te doen met je dochter en dan druk ik me nog zachtjes uit. Mens, wanneer ga je eens wat doen? Wanneer word je wakker? Wanneer laat je je eens NIET in een hoekje l*llen?? Je pikt dit toch niet?? Het is verdomme je KIND!

En in godsnaam, je stuurt je kind toch niet weer naar die school, wat ze ook zeggen? Dat geloof je toch niet? Ze hebben al zo vaak beterschap belooft. Is dat er ooit gekomen? Nee! Dus zou dat dan nu wel zo zijn? Ik mag toch hopen dat je niet ZO naïef bent!!! Maar blijkbaar ben je dus wel zo naïef.

Ik snap hier echt niet van. Wordt hier alleen maar heel treurig van. Ongelooflijk.

Arm, arm kind.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 11:55

Even on topic: Ik kan me ook niet voorstellen, dat je dochter nu ineens niet meer gepest wordt. Het heeft al twee jaar geduurd, en nu is het ineens over? Hoe gaat het momenteel met haar? Ik zou voor een andere school kiezen, maar eerlijk gezegd, denk ik wel dat je dochter jouw onzekere houding heeft overgenomen. En die neemt ze mee naar andere scholen...Ze heeft dus extra hulp nodig, gedragstherapie, en/of een weerbaarheidscursus.
Ik ben zelf ook gepest (mishandeld) op de lagere school en waarschijnlijk kwam dat doordat ik me te onzeker voelde mijn moeder was psychotisch, en ik leerde mezelf "onzichtbaar" maken om boze buien van haar te vermijden. Maar daardoor viel ik juist op bij pesters...
TS, ben je zelf al eens in behandeling geweest voor je houding? Het zou voor jou en je dochter erg goed zijn als je ook wat assertiever werd.

(Je hoeft die laatste vraag alleen maar voor jezelf te beantwoorden, niet op
bokt).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:13

Ik kan me de heftige reacties wel enigzins voorstellen.
90 graden is immers nog steeds geen 180 graden. Daarnaast gaf TS eerder nog aan dat haar dochter nog geen minuut meer op de school zou hoeven blijven, maar moet ze er nu toch nog een aantal maanden uitzitten.

Ik wens jullie veel wijsheid toe. Bedenk wel dat dit een kind (die zo wordt behandeld op school) ernstig kan beschadigen.
Daar kunnen die paar weken vermoorde onschuld spelen van school niet tegenop.
Daarnaast is het erg dubieus dat een school nu opeens 'omgeslagen' is omdat er is gedreigd de politie erbij te halen.
Je zou denken dat de prioriteiten bij de kinderen liggen ipv de vuile was niet bij de politie uit te hangen.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:08

WAT VIND JIJ NOU BELANGRIJKER< DAT JE KIND EEN PAAR MAANDEN THUIS IS EN EVT EEN JAAR OVER MOET DOEN, OF DAT ZE NOG MEER SCHADE OPLOOPT DAAR OP DIE ROTSCHOOL.

DENK DAAR ES OVER NA.
en verder less ik hier niet meer mee, maak me kwaad hierom...