x

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:32

Lovely schreef:
Volgens het CPB ligt het BMI dit jaar op:

Bruto modaal inkomen sept 04 (euro): 29000 .

29000/12= ruim 2400 bpm, daar gaat nog een beste klap vanaf voor je netto overhoud. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:39

Goh, ik verdien niet eens modaal Scheve mond
Zal maar gauw een fonds oprichten: "Steun de Stakker" Tong uitsteken

Fitzroy
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:46

Annegti, iedereen in Nl. krijgt bij mijn weten vakantiegeld dus modaal is per maand 29000 : 12,88 = 2251,55.

Ik vind dat modaal wel weinig verdient, daar sta ik echt van te kijken.
⚠️ Fitzroy kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:49

Jan Modaal kan daar een gezin met 2 kinderen van onderhouden, knap he?

Fitzroy
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:50

Ja zeker knap, volgens mij kan ik er nog niet eens in mijn eentje van rondkomen Knipoog
⚠️ Fitzroy kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:50

Ilindra schreef:
Goh, ik verdien niet eens modaal Scheve mond
Zal maar gauw een fonds oprichten: "Steun de Stakker" Tong uitsteken

Whahaha, je kan van mij wel 95 cent krijgen hoor Knipoog Haha!

2x modaal redden wij ook lang niet hoor, maarja, ik ben ook maar een part-timer.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:54

Fitzroy schreef:
Ja zeker knap, volgens mij kan ik er nog niet eens in mijn eentje van rondkomen Knipoog

In ieder geval niet als je graag 3 keer per jaar op vakantie gaat Lachen.

Fitzroy
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 21:09

Nee, iig niet met een paard, trailer en 4x4 om het ding te trekken Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 21:14

Zei je èn paard, èn trailer èn 4x4 en je hebt óók nog een eigen huis, whooohooow, we hebben het hier wel over iemand die van wanten weet. Maar ja goed, je verbeeldt je toch ook niet dat je een modaal inkomen hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 21:17

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 21:22

Ilindra schreef:
Gelukkig hebben we hier bush meat voor barre tijden Haha!
[VT] Van boskip tot heerlijk boutje

Vingers aflikken

Whahaha, ik zie je al rijden met je 4x4 en dan net als de beverly hillbillies alles van de weg af schrapen Schijnheilig Haha!

Had zelf een poosje terug een meeuw in de grill van de audi, wenst toen echt dat ik een bullbar had gehad tegen meeuwen. Haha! Schijnheilig

Maarja, geen 4x4 maar een grote familiebak hè, dat krijg je met 2 kids Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 21:22

Desiree schreef:
Maar wat doet het er toe wat ik voor de kost doe? Ik ben niet hoog opgeleid, dus zal zowiezo nooit meer dan een modaal inkomen hebben.

Ik was benieuwd of je je oude beroep weer opgepakt had in Twente, da's al.

BTW, 2 x modaal red ik ook niet .

Fitzroy
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 21:33

Lovely schreef:
Zei je èn paard, èn trailer èn 4x4 en je hebt óók nog een eigen huis, whooohooow, we hebben het hier wel over iemand die van wanten weet. Maar ja goed, je verbeeldt je toch ook niet dat je een modaal inkomen hebt?

Dat zei ik ook niet. Ik had het over mezelf, niet over de inkomsten die mijn vent in brengt Tong uitsteken
Dus als ik alleen zou wonen zou er wel wat aangepast moeten worden.Knipoog

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 22:46

Goh kunnen wij goed boekhouden als 29.000 bruto modaal is.
Eigen huisje, auto, paard, hoge ziektekosten, 2 opgroeiende kids.. en toch redden we ons met minder.
Oke huis is tussenwoning en auto bijna 10 jaar oud maar je moet gewoon tanken..

Fitzroy
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 08:34

En dit topic wordt weer actueel!

Ik hoorde net op 538 dat GroenLinks in alle gemeenteraden wil voorstellen om de terreinwagens te weren.
Altijd al geweten dat er bij GL een steekje los zat. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 08:42

Zaterdag is er een 16 jarig meisje uit Hierden (gem. Harderwijk) omgekomen bij een ongeval in Dronten.
Zij was met en stel vrienden naar Six Flags geweest, 1 van hen had net z'n rijbewijs er reed.
Op een gegeven moment raakt de auto met de rechter wielen in de berm en de bestuurder corrigeert de wagen te fors, schiet over de weg heen en slaat over de kop.
Het meisje slaat door de achterruit heen en komt de straat terecht, de wagen komt in een spin en rijdt over het meisje heen.
Dit is het 9e dodelijke slachtoffer in een maand tijd onder jongeren uit de omgeving Zeewolde/Harderwijk.
Moeten jongeren uit deze streek nu verboden worden deel te nemen aan het verkeer????
Lijkt mij klinkklare nonsens maar als je nu naar de statistieken kijkt geeft het wel een afwijkend beeld.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 09:08

Ilindra schreef:
Zaterdag is er een 16 jarig meisje uit Hierden (gem. Harderwijk) omgekomen bij een ongeval in Dronten.
Zij was met en stel vrienden naar Six Flags geweest, 1 van hen had net z'n rijbewijs er reed.
Op een gegeven moment raakt de auto met de rechter wielen in de berm en de bestuurder corrigeert de wagen te fors, schiet over de weg heen en slaat over de kop.
Het meisje slaat door de achterruit heen en komt de straat terecht, de wagen komt in een spin en rijdt over het meisje heen.
Dit is het 9e dodelijke slachtoffer in een maand tijd onder jongeren uit de omgeving Zeewolde/Harderwijk.
Moeten jongeren uit deze streek nu verboden worden deel te nemen aan het verkeer????
Lijkt mij klinkklare nonsens maar als je nu naar de statistieken kijkt geeft het wel een afwijkend beeld.

Heel naar ongeval Verdrietig Het zal je kind maar zijn of je zult de bestuurder maar geweest zijn.... Bah, moet er niet aan denken.

Maar als de bestuurder in een 4x4 met traction control had gereden had hij hem zo de berm weer uit kunnen sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 09:15

Ik denk dat het een goed zaak zou zijn als er een verplichte anti slip opleiding bij het rijbewijs zou komen, dan weet je toch wat beter hoe je in dit soort situatie's moet reageren.
Ook zou ik een snelheidsbegrenzer bij bestuurders jonger dan 25 geen gek idee vinden.
Alle ongelukken zijn met hoge snelheid gebeurd, de scooters waren opgevoerd, de wagen in Almelo reed ongeveer 170 en ook deze had een te hoge snelheid....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 09:23

Illindra krijgt brainwave Haha! Haha! Haha!

Die jonkies in golfjes zijn veel gevaarlijker dan een blonde del van 40 in een PC hoofdtractor.

Snelheidsbegrenzers tot je 25ste geen, helemaal geen gek idee. In principe heb je dat al met motorrijbewijzen.

Ik ben trouwens helemaal van mening dat antislip en calamiteitencursussen bij het behalen van een rijbewijs hoort

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 09:29

Ilindra schreef:
Ik denk dat het een goed zaak zou zijn als er een verplichte anti slip opleiding bij het rijbewijs zou komen, dan weet je toch wat beter hoe je in dit soort situatie's moet reageren.
Ook zou ik een snelheidsbegrenzer bij bestuurders jonger dan 25 geen gek idee vinden.
Alle ongelukken zijn met hoge snelheid gebeurd, de scooters waren opgevoerd, de wagen in Almelo reed ongeveer 170 en ook deze had een te hoge snelheid....

Ben het helemaal met je eens maar ik ben zelf ook jong geweest en toen vond ik dat absoluut niet Schijnheilig

Veel mensen zowel jong als oud zouden eens een slipcursus moeten volgen want zodra een auto maar iets slipt raken ze helemaal in paniek. Zelfs als ze zelf niet eens achter het stuur zitten. Persoonlijk heb ik daar vroeger teveel voor met een oud wrak door de weilanden geraced om me daardoor van de wijs te laten brengen. Op punten waar het kan zoek ik het moment van uitbreken nog weleens op, puur voor de lol op een grote lege parkeerplaats ofzo. Clown Het houd je wel allert op momenten dat je wel onverwacht een keer een gladde plek tegenkomt ofzo.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 09:31

Golfjes worden niet voor niks boomklevertjes genoemt.

Ik denk ook vanaf een bepaalde leeftijd om de 5 jaar een proef examen laten doen. Een test om te kijken of je alle verkeersregels nog kent en om te kijken hoe je op verschillende verkeerssituaties reageert. Je wordt al gauw te makkelijk.
Bij oudere mensen wat vaker een test af laten leggen.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 09:34

PhiaBink schreef:
Golfjes worden niet voor niks boomklevertjes genoemt.

Ik denk ook vanaf een bepaalde leeftijd om de 5 jaar een proef examen laten doen. Een test om te kijken of je alle verkeersregels nog kent en om te kijken hoe je op verschillende verkeerssituaties reageert. Je wordt al gauw te makkelijk.
Bij oudere mensen wat vaker een test af laten leggen.

Boos! Hey, niet allemaal tegen mijn golfje lopen trappen hè.... Dan moet ik hem gaan uitdeuken..... En op een deukje in het spatbord na zitten die er niet in en dat wou ik graag zo houden. Clown

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 10:09

Zijn inderdaad wel wat "leuke" regeltjes te verzinnen voor jongeren. Maar zo'n regeling van na elf uur 's avonds niet rijden vind ik wel onzin. Maar een snelheidsbegrenzer is misschien wel wat. Maar ja wat als ze de auto van pa en ma mogen gebruiken of auto op hun naam staat?

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 12:37

Als jongeren hun rijbewijs hebben, dan na een jaar weer een soort van examen doen. Zijn ze geslaagt, dan om de 2 jaar. Zijn ze gezakt, dan verplicht een paar rijlessen en weer een examen afleggen.
Rijden met 1 glas alcohol op, rijbewijs kwijt!!!

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 12:47

Met alcohol op rijden rijbewijs kwijt dan wel voor iedereen hoor en niet alleen voor jongeren en geen uitzonderingen omdat iemand voor zijn werk een rijbewijs nodig heeft.