Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
(DSJV Groover *kuch* ) en ik geloof niet echt duur. En ik weet van onze bigband dat ze het onwijs leuk doen 
misschien een idee om daar eens vast over rond te vragen?
)
Klinkt heel gek maar ben daar met een voorbeeld van internet naar toe gegaan met de vraag of ze dit konden maken voor me. Ik was bijna 70% goedkoper uit als de bloemist. En het was net zo mooi!(zo niet mooier, de bloemist van de markt heeft er echt alle tijd en liefde in gestoken, vaak is dat bij een bloemist met een vaste zaak wel anders, dan zijn zulke dingen lopende band werk)
KletsKoekje schreef:Overigens iemand ongeveer een idee wat een boeketje kost?
frostwood schreef:Ik heb ook uren op google gezeten om alles uit te zoeken.
Een paar tips:
Jurk- Ga eerst een aantal winkels af waar je makkelijk vrijblijvend kunt passen zodat je al een goed beeld hebt van wat voor soort jurk je wilt gaan dragen. Zodra je daar een beetje uit bent scheelt dat een hele hoop. Al snel is er duidelijk wat je absoluut niet zou willen.
Assepoester in Den Haag is daar een hele leuke voor (best aparte jurken en passen zonder enig gevoel van verplichting tot kopen).
Zoek hierna een goede outlet op. Zelf ben ik nog kort geleden geslaagd in de outlet van Ann & John (Eindhoven) http://www.trouwjurken-outlet.nl/ hier hebben ze erg veel keus tot maximaal 899,- euro. Een echte aanrader. Die van mij was 899,- (droomjurk)
Taart- Een taart is erg duur, zoals je zelf al opperde zijn cakejes een goed alternatief. Wat helemaal goedkoop is, is een ijstaart.
Trouwen- Ik neem aan dat je op de hoogte bent van het gratis trouwen op een bepaalde dag in de week in bijna iedere woonplaats.
Locatie- Het ligt een beetje aan wanneer je gaat trouwen, maar in principe is een flinke partytent huren geen fout idee. Deze is altijd nog te verwarmen met kleine warmteblazers die ze vast bij Boels o.i.d. verhuren. Wij hebben gekozen voor een enorm sfeervolle locatie omdat we hier verliefd op zijn geworden. Maar als je het even realistisch bekijkt is een simpel zaaltje ook heel gezellig te maken met de juiste sfeer en decoratie.
Bedankjes- Wij hebben hier nog geen plannen voor, als we al iets doen gaat het denk ik een trouwfoto worden die we achteraf nog opsturen. Vaak belanden echte bedankjes gewoon in de kast, en dit is wel een mooie manier om het blijvend te houden.
DJ- Dit zijn vaak dure grapjes, en dan is het ook nog eens afwachten of de DJ wel de juiste sfeer met zich mee brengt door de juiste afwisseling met nummers. Wij zelf denken hier ook nog over na. Waarschijnlijk gaat het gewoon een playlist worden die we met hulp samen stellen.

Een vriendin van mij wil foto's maken. Eten alleen met familie en getuigen (maar aan zijn kant zijn dat er al ruim 20, dus dat tikt alsnog aan
)
Vond dat wel redelijk prijzig (meer dan mn jurk
) maar het is wel prachtig
Lielle schreef:wij hebben gekozen voor een relatief kleine groep familie en vrienden met wie we ook de hele dag hebben gevierd. Verzamelen bij mijn ouders, dan gemeentehuis, koffie, foto's maken, rondvaart in Den Bosch en diner. Was niet voor niets, maar zeker niet de absurde bedragen die ik soms hoor langs komen. We hadden wel mooie kleding, overigens geen standaard trouwpak/jurk, en een goed restaurant voor het eten, en verder eigenlijk simpel gehouden. Onze eigen volvo, geen bloemen etc, maar wel ontzettend veel lol.
Kortom, kies een paar dingen die je echt belangrijk vind en bezuinig daar niet op. Als je droom echt die witte sissi jurk is, ga ervoor, of het nu maandagochtend is of niet.
Leuk en goedkoop