Tips niet te dure, kleinschalige bruiloft Tips&Trucs

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dennisje

Re: Tips niet te dure, kleinschalige bruiloft Tips&Trucs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:33

www.budgetbruidsjurken.nl geloof ik hebben ze jurken van 200 euro en nog mooi ook.
of google even.
ik heb ookal zitten kijken ik wil ook geen groot feest en mega duur,
ik ga dit volgen.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:20

Ik heb vorig jaar ook getrouwd en heb geprobeerd het ook zo goedkoop mogelijk te houden. Wellicht enkele tips voor je:

- Jurk; was 800,-- euro. Er zijn winkels (even googlen) waar je jurken kunt kopen die al uit de collectie worden gehaald. Marktplaats kan ook..
- Wat kost ongeveer een trouwpak - bruidegom - een gewoon pak gekocht (trouwpak maakt geen verschil alleen duurder) volgens mij rond 150,-- nu kwijt
- Kosten en aanbeveling taart? - hebben we niet gedaan maar wel een ijstaart als afsluiting bij het diner die we hebben aangesneden. Deze kregen we van de zaaleigenaar cadeau.. was dus ook meegenomen.
- We kunnen het feest bij iemand in de tuin (grote villa, grote tuin) houden en willen dan wat tenten, tafels en catering huren. - zou ik niet aanbevelen. Kost bijna net zo duur als in een zaal en je hebt alle rommel en troep bij huis.. naderhand nog opruimen, ophalen, etc. Vraag is of je dat wel wilt. In een zaal is iedereen om half 2 echt weg en hoef je nergens meer naar om te kijken.
- Zijn jullie met dicht bij staande gaan eten? Hoeveel mensen? - wij waren met 20. Lopend buffet gedaan (erg goed en lekker) en kostte 50,-- per persoon.
- Locatie trouw foto's. - onder andere onze achtertuin met de paarden erbij & bij onze eigen vijver, een meertje in het bos. Erg mooi geworden en herkenbaar omdat het onze eigen tuin is..
- Hebben jullie bedankjes gegeven aan het eind van je trouwdag aan de gasten? Hebben jullie hier leuke ideeën voor? - Nee geen bedanktjes gedaan. Wel ideeën maar kwam kwa kosten zo hoog uit dat we dat maar achterwege hebben gelaten. Onze daggasten hebben we wel een fles champagne meegegeven in een houten kistje. Het etiket kun je zelf ontwerpen en daarop heb ik onze namen en trouwdatum laten ontwerpen.
- Ieder 1 getuige - nee ieder 2
- ongeveer 55 gasten - wij 120
- DJ huren - 250 euro per avond. Echt goed en mooi opgesteld. Via de zaaleigenaar een vaste prijs afgesproken. (Ze vroegen 350 maar dat vond ik te veel).

Totaal waren wij rond de 8.000,-- kwijt.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 21:20

Wederom bedankt voor de reacties!
Morgen even de stad in, om te kijken wat voor pakken er te krijgen zijn voor vriendlief.
Zaterdag zelf op pad voor een jurk! Spannend! Zo benieuwd!

Volgende week gaan we 3 zalen/locaties bekijken, waarschijnlijk inclusief all-in buffet.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 21:20

Overigens iemand ongeveer een idee wat een boeketje kost?

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:34

Verschilt per aanbieder en wat je wilt. Ik was 65 euro kwijt. Incl. Corsages daggasten totaal rond de 100 euro.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:52

Wil je per se een DJ? Er zijn veel studentenverenigingen met een big band, moest je dat leuk vinden ;) (DSJV Groover *kuch* ) en ik geloof niet echt duur. En ik weet van onze bigband dat ze het onwijs leuk doen :)

En wat ik altijd zie op mijn werk (zit in de catering, ook met regelmaat trouwfeesten) dat er een vriendin/zusje/nichtje oid wordt 'aangesteld' als een soort wedding planner. Die communiceert dan met de catering over het eten enzo, dan hoef je je daar zelf niet druk om te maken en kan je lekker genieten van alle aandacht :) misschien een idee om daar eens vast over rond te vragen?

En verder, als je dingen gaat kopen, niet zeggen dat het om een bruiloft gaat, belachelijk hoeveel geld men je uit de zak wil kloppen voor zoiets.. :n

rode_kool

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:19

Ik heb ook uren op google gezeten om alles uit te zoeken.
Een paar tips:
Jurk- Ga eerst een aantal winkels af waar je makkelijk vrijblijvend kunt passen zodat je al een goed beeld hebt van wat voor soort jurk je wilt gaan dragen. Zodra je daar een beetje uit bent scheelt dat een hele hoop. Al snel is er duidelijk wat je absoluut niet zou willen.
Assepoester in Den Haag is daar een hele leuke voor (best aparte jurken en passen zonder enig gevoel van verplichting tot kopen).
Zoek hierna een goede outlet op. Zelf ben ik nog kort geleden geslaagd in de outlet van Ann & John (Eindhoven) http://www.trouwjurken-outlet.nl/ hier hebben ze erg veel keus tot maximaal 899,- euro. Een echte aanrader. Die van mij was 899,- (droomjurk :D )

Taart- Een taart is erg duur, zoals je zelf al opperde zijn cakejes een goed alternatief. Wat helemaal goedkoop is, is een ijstaart.

Trouwen- Ik neem aan dat je op de hoogte bent van het gratis trouwen op een bepaalde dag in de week in bijna iedere woonplaats.

Locatie- Het ligt een beetje aan wanneer je gaat trouwen, maar in principe is een flinke partytent huren geen fout idee. Deze is altijd nog te verwarmen met kleine warmteblazers die ze vast bij Boels o.i.d. verhuren. Wij hebben gekozen voor een enorm sfeervolle locatie omdat we hier verliefd op zijn geworden. Maar als je het even realistisch bekijkt is een simpel zaaltje ook heel gezellig te maken met de juiste sfeer en decoratie.

Bedankjes- Wij hebben hier nog geen plannen voor, als we al iets doen gaat het denk ik een trouwfoto worden die we achteraf nog opsturen. Vaak belanden echte bedankjes gewoon in de kast, en dit is wel een mooie manier om het blijvend te houden.

DJ- Dit zijn vaak dure grapjes, en dan is het ook nog eens afwachten of de DJ wel de juiste sfeer met zich mee brengt door de juiste afwisseling met nummers. Wij zelf denken hier ook nog over na. Waarschijnlijk gaat het gewoon een playlist worden die we met hulp samen stellen.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:59

In Den Haag zit een winkel met jurken voor zeer leuke prijzen, het is een winkel gerunt door 2 turkse dames maar weten absoluut waar ze mee bezig zijn :j

Ze zitten op de grote marktstraat in het centrum, Cecile mode heet het

Voor een mooi boeket ben ik naar de markt gegaan :j Klinkt heel gek maar ben daar met een voorbeeld van internet naar toe gegaan met de vraag of ze dit konden maken voor me. Ik was bijna 70% goedkoper uit als de bloemist. En het was net zo mooi!(zo niet mooier, de bloemist van de markt heeft er echt alle tijd en liefde in gestoken, vaak is dat bij een bloemist met een vaste zaak wel anders, dan zijn zulke dingen lopende band werk)

Kan je geen zaal huren in een zalen centrum? Is allicht goedkoper als een zaal/zaak afhuren van een restaurant bv. Ook is dat gunstiger met eten/drinken. Vaak kan je dan de catering zelf regelen en zo ook zorgen dat de kosten in de hand blijven

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 00:07

Ik ben een beetje duur getrouwd, maar had toch sommige dingen wel redelijk goedkoop. Zo heb ik bijvoorbeeld een vriendin die zingt en een vriend die saxofoon speelt. Samen kennen zij dan weer een hoop andere muzikanten, dus ik had voor de parkeerkosten (Amsterdam) een hele leuke band.

Taart hebben wij ook niet gedaan, wij hadden de receptie bij het Filmmuseum in het Vondelpark en dat was met champagne (en andere drank) en hapjes. Ik vind bruidstaarten persoonlijk afschuwelijk zoet, dus dat heb ik gewoon laten schieten.

Bedankjes vind ik een beetje vreemd, dus dat heb ik ook niet gedaan.

Bloemen zijn duur, maar idd niet zeggen da het voor een huwelijk is, dat scheelt 75%.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 07:20

Of naar de bloemist om de hoek gaan, zoals ik gedaan heb. Heb hem verteld wat ik ongeveer wilde hebben, was toch al een stuk goedkoper dan de wat grotere zaken :j
En we konden het allemaal mooi 's morgens ophalen.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 10:52

KletsKoekje schreef:
Overigens iemand ongeveer een idee wat een boeketje kost?

Ik weet niet of je het gelezen had. Ik was naar de Life and Garden geweest. Was met mijn boeket en die van mijn bruidsmeisje geloof ik 30 tot 35 euro kwijt.

Mijn man had trouwens zijn pak bij Setpoint gekocht, was ook betaalbaar.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:30

keuzes maken wat je wel en niet belangrijk vindt. Wij hebben redelijk veel geld uitgegeven aan bv het eten, met vrienden en familie, en helemaal geen geld aan vervoer, bloemen e.d. Ik heb hier al eens eerder iets over geschreven, ga even zoeken.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:36

Wij hebben de bloemen laten doen door de moeder van mijn beste vriendin.
De fotograaf kregen we voor een groot deel van mijn schoonouders
De jurk kreeg ik van mijn moeder
De auto was van de vader van mijn beste vriend
De dj was een oud collega dus dat kon ook goedkoper
Het pak van mijn man was zo'n 800 euro
Het feest zelf was in een kasteeltje hier in de buurt en zeker neit te duur. (incl taart, buffet, drank enz) was volgens mij zo'n 2600 voor 55 mensen (en dat was van 5 uur savonds tot 1 uur snachts)

Ik denk dat wij in totaal uiteindelijk zo'n 4000 euro kwijt waren voor alles

Het is vooral een kwestie van rondvragen ;)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:43

frostwood schreef:
Ik heb ook uren op google gezeten om alles uit te zoeken.
Een paar tips:
Jurk- Ga eerst een aantal winkels af waar je makkelijk vrijblijvend kunt passen zodat je al een goed beeld hebt van wat voor soort jurk je wilt gaan dragen. Zodra je daar een beetje uit bent scheelt dat een hele hoop. Al snel is er duidelijk wat je absoluut niet zou willen.
Assepoester in Den Haag is daar een hele leuke voor (best aparte jurken en passen zonder enig gevoel van verplichting tot kopen).
Zoek hierna een goede outlet op. Zelf ben ik nog kort geleden geslaagd in de outlet van Ann & John (Eindhoven) http://www.trouwjurken-outlet.nl/ hier hebben ze erg veel keus tot maximaal 899,- euro. Een echte aanrader. Die van mij was 899,- (droomjurk :D )

Taart- Een taart is erg duur, zoals je zelf al opperde zijn cakejes een goed alternatief. Wat helemaal goedkoop is, is een ijstaart.

Trouwen- Ik neem aan dat je op de hoogte bent van het gratis trouwen op een bepaalde dag in de week in bijna iedere woonplaats.

Locatie- Het ligt een beetje aan wanneer je gaat trouwen, maar in principe is een flinke partytent huren geen fout idee. Deze is altijd nog te verwarmen met kleine warmteblazers die ze vast bij Boels o.i.d. verhuren. Wij hebben gekozen voor een enorm sfeervolle locatie omdat we hier verliefd op zijn geworden. Maar als je het even realistisch bekijkt is een simpel zaaltje ook heel gezellig te maken met de juiste sfeer en decoratie.

Bedankjes- Wij hebben hier nog geen plannen voor, als we al iets doen gaat het denk ik een trouwfoto worden die we achteraf nog opsturen. Vaak belanden echte bedankjes gewoon in de kast, en dit is wel een mooie manier om het blijvend te houden.

DJ- Dit zijn vaak dure grapjes, en dan is het ook nog eens afwachten of de DJ wel de juiste sfeer met zich mee brengt door de juiste afwisseling met nummers. Wij zelf denken hier ook nog over na. Waarschijnlijk gaat het gewoon een playlist worden die we met hulp samen stellen.

Dit heeft een tante van mij gedaan. Was erg leuk! Die tante had het verder trouwens niet echt budget gehouden geloof ik, want ze is in de dierentuin getrouwd, tussen de apen :P
Een nicht van mij heeft allemaal goedkope knuffelhondjes gekocht, geloof bij de Ikea en daar zelf een bedanktlabeltje eraan gemaakt. Ik zie bij allemaal familieleden die hondjes nog op bankleuningen liggen :)
Ik zag laatst trouwens bij de blokker bellenblaas in de vorm van bruidstaartjes. Was ook niet echt duur :)

Laatst las ik ook ergens (misschien wel op Bokt?) dat iemand een advertentie had achtergelaten bij een modevakschool. Daar heeft toen een student een mooie bruidsjurk gemaakt voor weinig geld :)

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:43

stipje ik ga ook trouwen dus ben benieuwd wat er nog meer op af komt qua ideeen

nirkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:47

ik heb mijn jurk bij astrids bruidsmode vandaan (http://www.astrids.nl) en was ongeveer 600 euro kwijt. Het pak van de bruidegom komt bij suit supply vandaan, maar weet niet precies wat hij ervoor kwijt was. Ook wij hebben geen 'standaard' bruidstaart maar een ijstaart :) Een vriendin van mij wil foto's maken. Eten alleen met familie en getuigen (maar aan zijn kant zijn dat er al ruim 20, dus dat tikt alsnog aan := )

Verder moet je eigenlijk goed zoeken op internet en overwegen of je alles bij een 'trouwwinkel' vandaan wil. Vrienden van mij hebben bijvoorbeeld hun eigen kaarten geprint en dat scheelt ook weer een hoop. Ze denken namelijk dat ze je mogen oplichten als je gaat trouwen -O-
Mijn grote droom was een koets met friesen ervoor en die hebben we bij haasnoot koetsen gevonden <3 Vond dat wel redelijk prijzig (meer dan mn jurk :P) maar het is wel prachtig O:)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:49

Onderwerp: Low budget romantische bruiloften

Lielle schreef:
wij hebben gekozen voor een relatief kleine groep familie en vrienden met wie we ook de hele dag hebben gevierd. Verzamelen bij mijn ouders, dan gemeentehuis, koffie, foto's maken, rondvaart in Den Bosch en diner. Was niet voor niets, maar zeker niet de absurde bedragen die ik soms hoor langs komen. We hadden wel mooie kleding, overigens geen standaard trouwpak/jurk, en een goed restaurant voor het eten, en verder eigenlijk simpel gehouden. Onze eigen volvo, geen bloemen etc, maar wel ontzettend veel lol.

Kortom, kies een paar dingen die je echt belangrijk vind en bezuinig daar niet op. Als je droom echt die witte sissi jurk is, ga ervoor, of het nu maandagochtend is of niet.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:53

Ik heb mijn jurk bij Anastasi bruidsmode vandaan (http://www.anastasi.nl/) maakt alle jurken zelf en kan zo voor een leuk budget jouw droomjurk bij elkaar maken. Ik was in totaal 800 euro kwijt voor mijn jurk inclusief armbandje, ketting, oorbellen, stropdas voor mijn man in dezelfde stof als mijn jurk en nog een sjaaltje/overslag voor als het fris werd.

Kaarten kan je laten afdrukken via vistaprint of hema.

Taart kan je kijken in het topic, wellicht kan je zo een leuke taart of cupcakes krijgen voor een leuke prijs.

Qua bedankjes hadden wij kleine kruidenpotjes van de Ikea (5 stuks voor een 1 euro ofzo) en die gevuld met snoephartjes. Een zelf geprint kaartje met een lintje eraan en klaar :D Leuk en goedkoop :D

Het pak van mijn man hebben we gekocht in Eindhoven bij een winkel, gewoon gezegd dat het voor een feestje was en tada, alle leuke betaalbare pakken kwamen tevoorschijn :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:00

Als bedankje hadden wij miniflesjes wijn gekocht (kregen nog korting omdat we een groter aantal afnamen) en daar een kaartje met een lintje aan gedaan met:
Bedankt voor jullie komst.
Neem er nog 1 op ons.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:05

Op marktplaats staan vaak de mooiste jurken voor niet al te veel geld. Ik had het geluk dat mijn droomjurk uit de collectie was en er alleen nog maar een showmodel over was. Deze hebben ze laten stomen voor mij en ik had een supermooie jurk voor weining. Sieraden had ik gewoon bij de H&M gehaald. Want echte parels zijn wel mooi maar ook duur. En wanneer draag je dat nou weer? Mijn stola is door mijn moeder gemaakt. Ik had een geleende petticoat voor onder mijn jurk. Pak van mijn man kwam van de We.

Toen ik trouwde was internet nog niet zo hot als nu. Anders had ik denk ik op MP gezocht voor een mooie jurk.

Bedankjes kun je zelf goed maken. Scheelt heel veel geld.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:10

vraag je bovendien af of je bedankjes echt noodzakelijk vindt, net als bloemen, corsages, taart, speciaal vervoer, etc. Uiteindelijk zijn maar twee dingen essentieel: jij en je partner. Verder is het handig om 'ja' te zeggen en daar horen twee getuigen en een ambtenaar van de burgerlijke stand bij. Al het andere is optioneel.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 13:19

Thanks bokkers, voor al jullie tips :)

Hebben in ieder geval besloten om geen bedankjes te doen. Zoals ik al zei, we hebben 4 bruiloften meegemaakt waarvan 3 niet aan bedankjes deden, en we mistten het totaal niet.

Heb mooie bruidsboeketten gezien, voor 39 euro ongeveer. Heel erg mooi en goed te doen.

Hadden jullie lange levertijden bij jullie jurk? Ik moet mijn jurk namelijk al met 2 maanden hebben.
Zijn er mensen die in September getrouwd zijn? Ik kan me niet goed heugen of het dan over het algemeen mooi weer is :+

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:21

Bij mijn jurk was de levertijd 6 weken, maar dat kwam omdat hij met de hand gemaakt werd :-)

In september is het volgens mij altijd wel wisselvallig weer, zo kan het heel mooi zijn, zo heel slecht.

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:22

Catwalk zal ook nog kunnen?

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 13:30

Weet iemand nog een niet te dure autoverhuur bedrijf in gelderland? (is een optie die we aan het bekijken zijn, weten nog niet of we dat doen, we kunnen zeer waarschijnlijk een ferrari van de vriend van mijn vader gebruiken)

En ik ben trouwkaarten aan het bekijken. Zoveel keus! Wil graag links in de kaart een pakkende, niet te lange Nederlands of Engelstalige tekst. Maar niet die standaard tekstjes die je op internet vind..
Iemand idee, of weet iemand een goede dichter op bokt?