Mijn nichtje kocht een prachtige jurk, gaf een vermogen uit aan corsages bloemen en een feest, maar leende dan wel weer de volvo C70 van haar oom & vertikte het om ook maar 2 euro meer te spenderen aan een enig fatsoenlijke trouwlocatie... "als je dan toch bezig bent...." dacht ik.
Zelf zou ik uiteraard op de meest romantische manier ooit gevraagd worden door mijn stoere ridder op een zwart paard (dat is immers veel stoerder dan lelijke prinsen op witte paarden
) met balkonscene-achtige taferelen. Uitsloven mocht best, je wilt wel overtuigend klinken, niet waar?Vervolgens trouwen in een grote princessenjurk, inclusief koets met 4 paarden, op een mooi groot stadhuis met veel gasten... Leuk 3 gangendiner, receptie, groot feest, veel bloemen, leuke aankleding, mooie locatie met een parkachtige tuin om de foto's in te maken. De manen van mijn eigen paarden gevlochten met witte rozen, en dan als afsluiter 3 weken vertoeven op de Maladiven. Jonge meisjesdromen, stil gekoesterde jonge vrouwen dromen en dan komt het...
Je zit op een avond hangend voor de TV, drinkt nog een glaasje sap weg en staart nog wat naar de bewegende beelden van een suffe oorlogsfilm... Terwijl de ledematen voor je neus ontploffen dankzij een handgranaat, krijg je plotseling een kus van vriendlief "Schat, wanneer gaan wij eigenlijk trouwen?"
verbaasd lachend kijk ik hem aan "Tegen de tijd dat jij mij hoogst romantisch gevraagd hebt" toen werd het stil... "Jij kunt mij toch vragen?" moeite om mijn lachen te onderdrukken zeg ik: "Forget it
Dan trouwen we gewoon niet" waarna een flinke discussie volgde, eindigend met "Prima dan trouwen wij niet, slaap lekker" *lampje uit* Beiden eigenwijs met de ruggen naar elkaar* En ik een droom illusie armer*

Sinds die tijd... Moet ik - voor de gein
- ook eens het kopje 'trouwringen' aanklikken van hem, terwijl ik eigenlijk op zoek was naar een nieuwe armband voor mezelf op de website van een juwelier. Wordt het zoeken naar een vakantiebestemming voor het najaar omgevormd in "Kijk eens wat 2 weken Jamaica/Gambia met bruidssuite kost?" wordt "Someday I'm gonna make you my wife" van Replay door hem meegeblered op de radio, terwijl we onderweg zijn naar mijn schoonouders... Komt het vreemd genoeg al 2 weken lang, elke dag, onder de douche, ter sprake
Geld uitgeven aan een lange vakantie met witte zandstranden, helder blauwe zeeen en palmbomen is prima. Maar als dat onbetaalbaar is, is een weekje Texel met de kids voor hem ook prima. Trouwen doen we gratis op een maandagochtend zonder poespas, wat voor mij persoonlijk zelfs een zwart broekpak overbodig zou maken... Dan ga ik wel in m'n spijkerbroek met gympies. En och, we kunnen het toch naderhand nog een keertje over doen?
Even moet ik lachen... "Schat, tegen de tijd dat wij het over willen doen.. Vind jij het veel nuttiger om je geld te spenderen aan een mooie nieuwe tv" waarbij mmmrrrrpllll min of meer bevestigend klonk.
Kortom, de kans is groot dat we - zij het niet op mijn manier - binnen nu en een jaar wel een keertje trouwen, aangezien de hints inmiddels wel duidelijk zijn, dus we denken langzaam een beetje verder...
Hoe spenderen wij ons geld zo effectief mogelijk, aan een zo leuk mogelijke dag?

Mijn idee is dan ook om het klein en gezellig te houden. Trouwjurk huren (alsof je hem nog eens aandoet..
) waar ze dit gewoon doen.. Ze maken hem pas en je haalt hem een paar dagen voor de dag op en een paar dagen erna moet ie weer terug zijn..