Bol.com komt belofte niet na: geen levering de volgende dag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:59

Mee eens Vivat en herkenbaar probleem. Hoi collega of concurrent :wave: :+

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:59

Vivat schreef:
Maar het probleem ligt in dit geval niet aan http://Bol.com maar aan de brievenbus van TS :+ \
Ik werk zelf sinds kort bij de post als bezorger, en hoe vaak die pakjes niet in de brievenbus passen -O-

Van de week heb ik zelfs zo'n grote verjaardagskaart ergens bij de buren moeten afgeven omdat deze bij geadresseerde niet in de bus ging ^) voor postbezorgers is dit ook erg vervelend, zeker omdat steeds minder mensen thuis zijn en in principe is de regel dat je eerst bij geadresseerde en dan buren links en rechts probeert maar ja als niemand thuis is kun je lastig de hele straat afgaan natuurlijk. Dan gaat het brievenbuspakje inderdaad terug naar de post en wordt het later aangeboden door de pakketbezorger.

Een goede optie is tegenwoordig laten bezorgen bij een servicepunt, of als dat gaat een andere grotere brievenbus.

Dit klinkt zo herkenbaar.... Ik bezorgde de post in de polders (met een bestelauto) en daar heeft eigenlijk niemand een brievenbus in de deur, maar allemaal zo'n bak... Vaak zijn het van die leuke moderne dingen, maar daar passen die pakketten echt niet in.... De enige die wel werkten waren die ouderwetse groene, waar zo'n extra klep inzit. Alle anderen gingen mee terug, want bewoners waren nooit thuis...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 12:00

Neonlight schreef:
Vivat, dat zei ik eerder ook al, Neonlight @ [LZP] Bol.com komt belofte niet na: geen levering de volgende dag.
Of het ligt wel aan Bol, want het waren 2 boeken, dat hun het pakket te groot hebben gemaakt.

Als het om een brievenbuspakket gaat wordt dat niet te groot gemaakt daar zijn regels voor dan krijgt de postbode gewoon 2 pakketjes

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Bol.com komt belofte niet na: geen levering de volgende dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 12:03

Ja, maar regels worden ook wel ooit overschreden. ;)
Niet alles wordt op de matendinges gelegd om te kijken of het wel aan de vereiste maten voldoet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 12:06

Vivat schreef:
Ik werk zelf sinds kort bij de post als bezorger, en hoe vaak die pakjes niet in de brievenbus passen -O-

Dat is inderdaad vreselijk irritant...
Ik verstuur zelf ook brievenbusdoosjes die keurig binnen de afmetingen van PostNL vallen.
Maar toch hoor ik het regelmatig dat er aangebeld moet worden, omdat de brievenbus te klein is (pakje is natuurlijk hard en past er dan vaak schuin niet in of steekt uit).

Dit is trouwens nog een mooie aanvulling/uitleg over levertijden die webwinkels op hun site plaatsen:
https://webwinkelrecht.nl/reclame/de-te ... consument/

Citaat:
Kiest de webwinkelier er voor om wél een levertermijn te hanteren dan is hij ook verplicht zich daar aan te houden.
Verschuilen achter de pakketbezorger die te laat levert is in principe niet toegestaan.
Haalt de webwinkelier de levertermijn niet, dan mag je de overeenkomst als consument kosteloos ontbinden.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 12:07

Bestel geregeld bij http://bol.com wordt altijd op tijd geleverd maar ben dan ook heel veel thuis, bij ons past het ook niet door de brievenbus die ook nog een eind van huis staat maar dan wordt het netjes thuis gebracht door de postbode ze nemen het niet weer mee terug.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 12:10

Rizette schreef:
Bestel geregeld bij http://bol.com wordt altijd op tijd geleverd maar ben dan ook heel veel thuis, bij ons past het ook niet door de brievenbus die ook nog een eind van huis staat maar dan wordt het netjes thuis gebracht door de postbode ze nemen het niet weer mee terug.

Als jij niet thuis bent en de buren ook niet, dan doen ze dat wel ;)

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 12:15

Neonlight volgens mij krijgen ze dan 2 pakjes, ik dacht dat Bol met standaard doosjes werkt :j volgens mij als het pakje te groot is gaat het vanaf sorteren al naar pakketbestellingen ipv brievenbuspost maar hier ben ik niet helemaal zeker van

:wave: saskiafie :D werk je ook bij PostNL?

Precies iirrssjjee! heb ook aan aantal adressen met zo'n grote brievenbus die het deurtje openlaten, ideaal dan kun je het gewoon in de achterkant van de brievenbus stoppen. En een aantal die een soort houten kistje hebben gemaakt waar gewone pakjes ook in kunnen +:)+

Haha ja precies Femke, of kleding in zakken ook enorm leuk, da's net zoiets als een ballon door de brievenbus moeten proppen dat gaat gewoon niet ^)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 12:18

Yup werk bij PostNL :D Al een aantal jaartjes :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 12:20

Ik heb regelmatig enveloppen van Bol gehad als brievenbuspost die echt wel te dik beladen kunnen worden. :j Heb ook al een keer meegemaakt dat het pakket niet in de brievenbus paste en afgegeven werd door de postbode. Onze brievenbus is groter van opening dan de standaard ouderwetse groene brievenbussen, en ook groter als de site voorschrijft als maximaal formaat van brievenbus-post.
Was overigens geen pakketje wat van Bol af kwam. Maar ik sluit niet uit dat bij bol dit niet kan gebeuren.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 12:24

Moet zeggen dat ze mijn klacht van laatst wel goed hebben opgepikt. Ze hebben ernaar gekeken en uiteindelijk een klacht naar het bezorgbedrijf gestuurd. Ben netjes op de hoogte gehouden en het is dus ook daadwerkelijk opgepakt. :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 12:38

Neonlight schreef:
Ik heb regelmatig enveloppen van Bol gehad als brievenbuspost die echt wel te dik beladen kunnen worden. :j Heb ook al een keer meegemaakt dat het pakket niet in de brievenbus paste en afgegeven werd door de postbode. Onze brievenbus is groter van opening dan de standaard ouderwetse groene brievenbussen, en ook groter als de site voorschrijft als maximaal formaat van brievenbus-post.
Was overigens geen pakketje wat van Bol af kwam. Maar ik sluit niet uit dat bij bol dit niet kan gebeuren.

alles kan natuurlijk, maar zal echt vrijwel niet voorkomen, op de inpakbon staat bijna altijd vermeld waar de producten in moeten/mogen. (klopt niet altijd, maar bij envelops eigenlijk altijd wel.)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:17

Dus op de inpakbon staat ook dat de 2 boeken bijvoorbeeld apart met de brievenbuspost verstuurd moeten worden?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:14

nee dat word pakket (maar dat ligt eraan wat voor boeken) je hebt ook formaat wat wel in brievenbus past natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:20

Vivat schreef:
Haha ja precies Femke, of kleding in zakken ook enorm leuk, da's net zoiets als een ballon door de brievenbus moeten proppen dat gaat gewoon niet ^)

Oh, vreselijk inderdaad!
Zo kreeg ik een tijdje terug van Wehkamp een designer tas in zo'n kleding zak door de brievenbus "gepropt".

Kon de postbode ook niets aan doen natuurlijk.
Maar die tas heb ik weer terug kunnen sturen, omdat die daardoor onherstelbaar beschadigd was geraakt.
Zoiets moeten ze gewoon netjes in een doosje sturen en dan gewoon per pakketpost.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:26

Die kledingpakketjes bel ik sowieso standaard voor aan, maarja als ze niet thuis zijn probeer ik het wel door de brievenbus te doen ja.. Maar ik ga niet koste wat kost door dan bel ik gewoon bij de buren aan.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:08

Ik heb ook weleens meegemaakt dat een besteld boek als brievenbuspost was verzonden. Dit bleek echter niet in de brievenbus te passen en ik kreeg een briefje dat het later aan de deur zou worden bezorgd als pakketpost. Schijnbaar had de bezorger geen zin om aan te bellen want met veel moeite wist hij het toch in de bus te proppen. Het boek was gelukkig onbeschadigd maar dat scheelde weinig.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:19

saskiakefie schreef:
Yup werk bij PostNL :D Al een aantal jaartjes :j

Haha ik nu pas 6 weken :D maar al een hoop brievenbus pakjes gehad, zal denk komende weken een hoop meer zijn met de kerst in aantocht ;)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:41

http://Post.nl kan post punten wel verplichten de pakjes door een gleuf te halen, passen ze niet dan ook niet aan nemen.
Wij hebben een postkantoor waar nog zo,n bak staan met een oude jawel gleuf waar pakjes tot 3cm in passen en niet de 30.2mm en als je het pakjes naar de beneden moet doen in plaats van vooruit gaat dat meestal mis, Het andere punt heeft gleuven die volgens mij ruim 4cm zijn. Wat wil http://post.nl nou? ;)
Dat is het probleem met brievenbuspakjes er is wel een regel 3.2 maar het wordt niet juist gecontroleerd bij de verzendpunten en dit kan anders aangezien het om officiele punten aangesloten bij http://post.nl gaat. Ik vind het na 2 jaar wel tijd voor dat overal dezelfde standaards gelden ;)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:54

waxmeltsenzo schreef:
http://Post.nl kan post punten wel verplichten de pakjes door een gleuf te halen, passen ze niet dan ook niet aan nemen.
Wij hebben een postkantoor waar nog zo,n bak staan met een oude jawel gleuf waar pakjes tot 3cm in passen en niet de 30.2mm en als je het pakjes naar de beneden moet doen in plaats van vooruit gaat dat meestal mis, Het andere punt heeft gleuven die volgens mij ruim 4cm zijn. Wat wil http://post.nl nou? ;)
Dat is het probleem met brievenbuspakjes er is wel een regel 3.2 maar het wordt niet juist gecontroleerd bij de verzendpunten en dit kan anders aangezien het om officiele punten aangesloten bij http://post.nl gaat. Ik vind het na 2 jaar wel tijd voor dat overal dezelfde standaards gelden ;)

Ik verstuur veel brievenbuspakjes en er word wel degelijk gecontroleerd!! en het is al gauw dat het niet past volgens post.nl

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 17:05

Wilawander schreef:
waxmeltsenzo schreef:

Ik verstuur veel brievenbuspakjes en er word wel degelijk gecontroleerd!! en het is al gauw dat het niet past volgens http://post.nl

Ik verstuur ook dagelijks meerdere brievenbus pakketten, maar op het postkantoortje hier hebben ze na tig keer klagen bij http://post.nl over de te kleine gleuf de handdoek in de ring gegooid mijn pakjes worden niet meer gecontroleerd. En bij de ah hebben ze grote gleuven net als de gleuven van die rode brievenbussen langs de weg en die kloppen in de verste verte niet. Mijn vriend maakt kozijnen, deuren en brievenbussen etc. Dus ik heb hier prima manieren om mijn pakketjes op te meten. En dus zorg wel dat ze binnen die 3,2 mm zijn maar dat zou op het postkantoortje dus niet passen , en bij ah kan er nog ruim een cm bij, beetje raar. niet?? Brievenbuspakjes zijn volgens mij voor post nl een dienst geworden die ze boven hun pet is gegroeid. Pakketjes die niet door de bus passen zouden ook in hun sorteercentrum niet door het apparaat passen die is namelijk wel aangepast aan brievenbus formaten en dus ook niet mee gegeven worden aan de post bezorgers :D Maar dat gebeurd toch rara. Daarbij heeft lang nog niet iedereen een brievenbus die voldoet aan de nieuwe standaard daar is nog geen verplichting op gekomen, dus ze kunnen de pakjes wel 3.2 mm breed maken maar als de brievenbussen maar 3 cm of zelf jawel 28mm toe laten dan sta je daar als post bezorger met je pakketje ;)

De bezorgers die doen hun best wel het is een intern probleem zal ik maar zeggen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 17:24

Vanwaar elke keer de URLS in je tekst Waxmeltsenzo? Krijg je betaald per keer dat je die url post ofzo?

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 17:57

Keet schreef:
Vanwaar elke keer de URLS in je tekst Waxmeltsenzo? Krijg je betaald per keer dat je die url post ofzo?

Dat wordt automatisch gedaan, kijk maar naar de overige URLS. :Y)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 17:59

Keet schreef:

Het is al beantwoord maar als je kennelijk de naam van dat bedrijf noemt verschijnt er een url.
Dus nee ik maak geen reclame voor ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 18:12

Dat gaat inderdaad vanzelf :j