Theo van Gogh doodgestoken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 16:39

Dhr. Wilders zei gisteren dat extremisten hard aangepakt en uitgezet moeten worden. Ook om te voorkomen dat welwillende Moslims in een kwaad daglicht komen door deze extremisten.
Ook wil hij asielzoekers die hier de wet overtreden kunnen uitzetten en mensen met meerdere nationaliteiten die zich misdragen het Nederlanderschap ontnemen en ook uitzetten.

Hij vindt het ook verschrikkelijk dat allochtonen die wel goed meedraaien in de maatschappij en geen overlast veroorzaken (en das volgens mij de meerderheid van de allochtonen) de dupe worden van een klein groepje extremisten.

Naast deze punten wil hij ook de zorg, scholing en ouderenzorg verbeteren.

Als deze man over 2 jaar een partij van goede mensen om zich heen heeft, stem ik op hem.

Iets terug in het topic vonden sommigen dat ik dan rechts ben, sommigen ook niet.

Rechts heeft vaak nogal een negatieve klank, maar ik ben echt niet tegen buitenlanders in het algemeen. Ik zie echt het verschil tussen goede mensen en mensen die kwaad willen en die zijn er ook genoeg onder Nederlanders.

Ik kan het ook niet eens zijn met extreem rechtse groeperingen, die zouden het liefst elke allochtoon het land uit willen hebben en soms nog erger...
Maar daar komt weer het woord extreem om de hoek kijken...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 16:41

Justy schreef:
Ik lees goed Knipoog Percy zei dat moskeëen (in het algemeen) niet de wortel van het kwaad zijn en daarop stelde jij dat Percy het nieuws blijkbaar niet volgde. Maar goed, we begrijpen elkaar weer Lachen

Juist, zo bedoelde ik het. Dank Justy en Karin Lachen

Ik meen me te herinneren dat er ooit een dominee was die aanzette tot homofielenhaat, zijn daarom alle kerken de wortel van het kwaad?

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 16:43

http://frontpage.fok.nl/nieuws/13539

Dit al gezien?

Ik denk dat de beste manier zou zijn om de moordenaar vna van Gogh te onteren om hem in de gevangenis dermate te laten terroriseren dat hij zichzelf het leven beneemt. Volgens mij is op die manier zelfmoord plegen ook in de Islam goed voor een enkeltje hel (of hoe zij die ook noemen).

Hij mag dan trouwens wel een hele reeks citaten uit de Tenach doen, zelfs de extremistische ortodoxe joden nemen die teksten niet letterlijk. Joden hebben het wel over gojiem, als in niet joodse mensen maar verder niets negatiefs. Hou er trouwens rekening mee dat joden alleen geloven in het oude testament, dus ik meen dat dat is vastgelegd voor onze jaartelling. Dus tussen het jaar 0 en 3761 vc.

Dus misschien ging het duizenden jaren geleden er wel aan toe, wat hij in zijn brief schrijft maar tegenwoordig echt niet meer. Dit itt vele moslims die de teksten en wetten uit hun heilige geschriften wel letterlijk nemen.
Laatst bijgewerkt door Caritas op 05-11-04 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Myrz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 16:45

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 16:47

Roosmarijn ik krijg iets over de ramadan en dat strookt niet met wat jij daarna typt. Alleen al met je reactie ben ik het niet eens. Het is geen shawsank

SuperQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 16:49

ThePast03 schreef:
Laat ze die Imam maar hier opleiden dan kan er gelijk rekening gehouden worden met de Nederlandse normen en waarden.

ben ik het wel mee eens,
maar toch vind ik dat als ze zich willen aanpassen wat ook een grote groep roept dat daar geen moskeen bij horen..

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 16:51

Persoonlijk denk ik juist dat de moslims ons kunnen helpen met het voorkomen van dit soort toestanden. Wat dat betreft ben ik het wel eens met Pim Fortuyn (zei ik dat juist? Bloos! ).

Mensen met een Nederlands paspoort horen hier thuis, anders moeten ze nu alle "Nederlanders" uitzetten, want iedere Nederlander is wel een beetje allochtoon. Nederland wordt overigens veel drukker als iedereen de Nederlanders gaat terugsturen, dan wonen er ineens 25 Miljoen Nederlanders in dat (voormalige) kikkerlandje. (ja, ik kan mezelf goed tegenspreken).

Een gemiddelde blanke, goed verdienende, christelijke, oer-Nederlander kan niet eens spreken met die extremisten, want we hebben het gewoon over verschillende dingen. Juist de moslims met enig moreel besef (volgens mij 99% van de Moslims) kunnen helpen en hebben er het meeste baat bij als de extremisten op houden met die onzin.

Daarom is de vraag niet: hoe kunnen we het aantal moslims beperken of de moslim cultuur veranderen. De vraag is: hoe kunnen we de extremisten ertoe bewegen om te leven volgens de juiste Moslim waarden en normen. Als dat lukt, dan moorden extremisten niet meer, maar kunnen ze zichzelf zijn en leven in vrijheid in Nederland, net als jullie voorouders, die ook allemaal eens naar dat landje onderwater gekomen zijn.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 16:51

Nee, staat los van elkaar maar was n.a.v fok link van een (of meerdere)pagina('s) terug over verplichten ramadan aan buitenlandse werknemers in SA.

Het is geen shawshank idd maar ik heb zo'n vermoeden dat wanneer Mohammed in de gevangenis komt, hij te grazen zal worden genomen door zijn mede gevangen. Dan is hij alsnog een martelaar en dus held.
Wanneer hij uit eigen beweging er een eind aan maakt is hij fout.
Ik bedoel dus eigenlijk dat ze hem permanent moeten isoleren, om te voorkomen dat hij alsnog tot held wordt uitgeroepen.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 16:59

SuperQuinta schreef:
ben ik het wel mee eens,
maar toch vind ik dat als ze zich willen aanpassen wat ook een grote groep roept dat daar geen moskeen bij horen..

Toen de Brabanters 100 jaar geleden over de Moerdijk naar Rotterdam vertrokken, vroegen zich ook heel wat Protestanten af wat die Katholieken daar in hemelsnaam kwamen doen. Blijkbaar heeft men zich toch redelijk aangepast.
Waar ik woon, zijn meer moslims dan katholieken (100000 versus 6000), en ik voel me ook helemaal niet bedreigd Knipoog

SuperQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:07

ja zoals je zegt redelijk aangepast...
dat zie ik hier zo niet gebeuren hoor,
ik woon vlakbij eindh daar zijn ook heel wat moslims en
voel me toch niet helemaal op mn gemak af en toe hoor..

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:07

Stennisje schreef:
.
Ook wil hij asielzoekers die hier de wet overtreden kunnen uitzetten en mensen met meerdere nationaliteiten die zich misdragen het Nederlanderschap ontnemen en ook uitzetten.

Goed idee, dan zeggen we ook meteen het lidmaatschap van de Verenigde Naties op en trekken ons terug uit de verdragen over de rechten van de mens?

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:10

Inderdaad.... Genève? Wat nou Genève? Scheve mond

Trouwens, ik heb een vriend en die heeft de Duitse en de Nederlandse nationaliteit, omdat zijn vader Duits was. Hij is wel in Nederland geboren. Moeten we die ook maar uitzetten?

SuperQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:11

Stennisje schreef:

Lachen

SuperQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:12

Justy: ik neem aan dat jouw vriend geen crimineel is...

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:13

Ja? En wie bepaalt dan wie er wel en niet uitgezet wordt? Wat zijn de criteria? Geloof? Bruto jaarsalaris? Aantal kinderen?

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:14

SuperQuinta schreef:
Justy: ik neem aan dat jouw vriend geen crimineel is...

Nee, maar als hij dat nou wel was?

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:15

er was hier op bokt een link van dat liedje zinloos met dat stuk van theo erbij. maar ik kan hem niet meer vinden. wie helpt me?

SuperQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:16

die zou dan volgens de woorden van die minister inderdaad het land uitgezet moeten worden...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:17

Zoek maareens door dit topic, staat er echt tussen. En trouwens, Google is je bestvriend.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:17

SuperQuinta schreef:
die zou dan volgens de woorden van die minister inderdaad het land uitgezet moeten worden...

Die KAN

SuperQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:19

ok, ik zei zou omdat er nog niets vast staat....

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:21

joostvangestel schreef:
Goed idee, dan zeggen we ook meteen het lidmaatschap van de Verenigde Naties op en trekken ons terug uit de verdragen over de rechten van de mens?

Hoe wil jij het oplossen dan?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:23

Justy schreef:
Inderdaad.... Genève? Wat nou Genève? Scheve mond

Trouwens, ik heb een vriend en die heeft de Duitse en de Nederlandse nationaliteit, omdat zijn vader Duits was. Hij is wel in Nederland geboren. Moeten we die ook maar uitzetten?

Ik ga er van uit dat hij geen misdaden begaat en nee, dan hoeft hij niet uitgezet te worden. Hij is zelfs meer dan welkom.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:25

Justy schreef:
Ja? En wie bepaalt dan wie er wel en niet uitgezet wordt? Wat zijn de criteria? Geloof? Bruto jaarsalaris? Aantal kinderen?

De Nederlandse wet? Daar moeten we ons toch allemaal aan houden?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:27

Zo lang die wet niet in strijd is met de Grondwet, de universele rechten van de mens ELK mens en onze democratie en waar deze voor staat.