[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 15:31

Ik vind dit nog minder erg dan je placenta laten verwerken tot kunstwerk :r

c_alsemgeest

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 16:22

Ik vind het beide vrij bizar... maar goed, mijn moeder heeft nog steeds een potje met mijn melktanden in de kast staan... dus wat is raar _O-

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 17:45

Ik ook van de kinderen, maar wel van de tandenfee terug gekregen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 22:01

c_alsemgeest schreef:
Ik vind het beide vrij bizar... maar goed, mijn moeder heeft nog steeds een potje met mijn melktanden in de kast staan... dus wat is raar _O-

Dit ken ik ook nog van vroeger, denk dat ik dit liever heb dan babymelk en een placenta. :r

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 14:14

Vraagje voor de gesteriliseerde geluksvogels hier (of die succesverhalen hiervan kennen).

Ik ga binnenkort serieus het gesprek aan met mijn HA, en neem dan (en naar de Gyn als ik zover kom) mijn beste vriend mee als "partner". Alleen ik kan me zo voorstellen dat aan hem gevraagd gaat worden waarom hij zich niet gewoon laat steriliseren i.p.v. ikzelf (want we moeten de vrouwtjes wel zo lang mogelijk vruchtbaar laten, natuurlijk).

Wat heeft jullie vriend/partner daarop geantwoord, als dat is gevraagd? Of wat zou een goed antwoord zijn? Beste vriend is overigens daadwerkelijk gesteriliseerd, maar dat hoeft de arts niet te weten natuurlijk :=

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 14:38

VuurVleugels schreef:
Vraagje voor de gesteriliseerde geluksvogels hier (of die succesverhalen hiervan kennen).

Ik ga binnenkort serieus het gesprek aan met mijn HA, en neem dan (en naar de Gyn als ik zover kom) mijn beste vriend mee als "partner". Alleen ik kan me zo voorstellen dat aan hem gevraagd gaat worden waarom hij zich niet gewoon laat steriliseren i.p.v. ikzelf (want we moeten de vrouwtjes wel zo lang mogelijk vruchtbaar laten, natuurlijk).

Wat heeft jullie vriend/partner daarop geantwoord, als dat is gevraagd? Of wat zou een goed antwoord zijn? Beste vriend is overigens daadwerkelijk gesteriliseerd, maar dat hoeft de arts niet te weten natuurlijk :=

Hier is aan mij gevraagd hoe mijn partner er over denkt door de gynaecoloog in het telefonische consult, waarop ik heb geantwoord 'hetzelfde'
De huisarts heeft me in 5 minuten doorgestuurd, daar is geen woord gesproken over mijn partner.
Verder is mn vriend mee geweest naar de interne echo, toen was de sterilisatie in principe al akkoord en is er verder niet aan hem gevraagd hoe hij er over dacht of wat dan ook

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 14:45

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 16:43

VuurVleugels schreef:

Werd niet naar gevraagd! Ik kreeg toezegging zonder dat partner op consult werd gevraagd. Wel vroegen ze naar mijn relationele status. Als partner niet mee wordt gevraagd zou ik die ook niet meenemen.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 16:52

Oké, doe ik dat. Wilde hem idd alleen meenemen als dat expliciet werd gevraagd.

Gewoon bij mijzelf houden dus. Ik wil worden gesteriliseerd, niet "wij". Net als zwanger zijn: ZIJ is zwanger, niet WIJ :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 19:34

Gewoon inderdaad zeggen dat je het zelf wil. Of je nou wel of geen partner hebt.

Succes met het gesprek!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 20:20

VuurVleugels schreef:

Gewoon bij mijzelf houden dus. Ik wil worden gesteriliseerd, niet "wij". Net als zwanger zijn: ZIJ is zwanger, niet WIJ :')

Precies.
Je mag zonder toestemming van een partner een hypotheek van een paar ton afsluiten waar je 30 jaar aan vastzit, in je uppie de wereld over zeilen of 20 kinderen krijgen van 20 verschillende mannen.
Dan ben je toch ook wel in staat om te bedenken en de gevolgen te kunnen overzien van zo'n ingreep. En daar vindt iedereen dan ineens wat van 8)7

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 11:30

VuurVleugels schreef:

Ben wel benieuwd hoe het verlopen is? Als je dat wilt delen althans!

Ik word morgen "geholpen" :')
Wel zin in! Communicatie met het ziekenhuis verliep wel echt enorm stroef! Door persoonlijke omstandigheden operatie uitgesteld in maart en afgesproken dat ik zou bellen. Wilde net contact opnemen tot ik een brief ontving dat ik wat van me moest laten horen anders werd de operatie afgezegd
Bleek er een operatie ingeboekt voor 24 juni, 7 april hierover getelefoneerd volgens de assistente. Ik was beetje verbaasd hierover. In mijn oproepengeschiedenis staat ook geen gesprek of gemiste oproep. Ik kon wel gewoon, dus nou ja. Let's go?!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 12:44

Huh, wat gek van het ziekenhuis Raineri. Fijn dat het toch goed is gekomen en je de brief op tijd vond. Succes morgen en sterkte met het herstel alvast.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 13:00

Jeetje, wat een rare gang van zaken Raineri! Heb je nu ook het gevoel dat je een stukje voorbereiding mist? Heel veel succes in ieder geval!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 13:50

Wel een beetje. Ik heb een briefing ontvangen in januari al, die kan ik weer lezen. Vorig jaar ben ik ook geopereerd en ik weet bijvoorbeeld dat je helemaal "neutraal" moet zijn zoals: geen creme, lenzen, nagellak, deodorant etc. Dat was hier niet vermeld. Ik heb dus wel het gevoel dat ik informatie mis. Ik weet dat ik nuchter moet zijn, en mijn legitimatie moet hebben. Ik lees ook de briefing van vorig jaar nog maar, liever teveel voorbereid dan te weinig.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 14:26

misschien kun je in je patientenportaal van het ziekenhuis meer info vinden over je ingreep en de voorbereidingen?

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 15:34

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 15:38

En dan ook nog aan een tweede beginnen. :')

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 15:42

Jeetje, na zo'n moeilijke eerste dan gewoon nog aan een nr2 beginnen :oo

Maar idd, je zal er wel veel voor terug krijgen B-)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 15:55

Vreselijk, goede anticonceptie dit..

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 18:53

Nu is ze dus zzp'er, maar je zal dat als collega hebben. Zo een die zich constant ziekmeld of half werk levert omdat ze bekaf is door de kinderen. En de werkgever verwacht dat het werk gewoon gedaan wordt dus kan jij als kindvrij persoon een stap (of 2 of 3) harder zetten.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 19:30

Eik schreef:
Nu is ze dus zzp'er, maar je zal dat als collega hebben. Zo een die zich constant ziekmeld of half werk levert omdat ze bekaf is door de kinderen. En de werkgever verwacht dat het werk gewoon gedaan wordt dus kan jij als kindvrij persoon een stap (of 2 of 3) harder zetten.

Ik denk dat dit ook wel een uitzonderlijk verhaal is. Hier zou ik als collega veel meer begrip voor hebben dan Greetje die ziekmeld door reguliere kinderdingen die werk in de weg zitten.

Vind het eigenlijk best wel sneu voor Anouk

Maar mijn god, ik snap echt dat steeds meer mensen bewust kinderloos zijn. Desondanks word ik steeds vaker voor baby shower uitgenodigd. Moet ik weer iets aanschaffen voor een kind wat nog niet eens uitgedreven is en wat na een jaar de prullenbak in kan :') zou liever wat aandelen kopen voor ze en dat ze er later van kunnen studeren. Is toch veel waardevoller?

Edit: cadeau kan de prullenbak in bedoelde ik. Niet het kind, dat mag juridisch helemaal niet.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 19:37

Voor een babyshower maak ik een verwenpakket voor mama. Alcoholvrij cocktailtje, gezichtsmasker, lekkere bonbons, leuk magazine etc.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 19:55

Ik ga niet naar babyshowers. Waarom zou ik dat mezelf aandoen? :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 20:21

Soms heb ik wat over voor vriendinnen