[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 14:10

Hij heette Herr Gustav :')

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 15:28

c_alsemgeest schreef:
Hij heette Herr Gustav :')

Hahaha goud! <3

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 15:53

Dit was zijn zus, Fraulein Heidi

_O-

Afbeelding

Mijn man was de veroorzaker van de namen :')

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 20:36

Namen met smaak, ik zou dan als ik Cooper/Koper uiteindelijk Koper niet had gekozen had ik hem misschien wel Koning genoemd. _O-

Was?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 21:19

Ja beide leven helaas niet meer.

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 08:30

VuurVleugels schreef:
Ik heb jullie verraden, ik ben overstag gegaan en heb een oppaskind... Bijna anderhalf jaar oud dus lekker veeleisend en die worm ligt nooit stil 8)7

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Oh zo'n oppaskind wil ik ook wel!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 09:53

c_alsemgeest schreef:
Ja beide leven helaas niet meer.

Jammer :( ze zien er wel heel lief uit.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 10:34

Ja ze waren fantastisch, het hele ras trouwens. Heb meerdere sphynxen gehad. Het karakter (en uiterlijk :') maar dat was meer ten voordelen aan mijn man met aan katten haar allergie) is echt uniek. Maar ook echt niet gezond meer. Daarom nadat de laatste overleed geen nieuwe sphynx meer genomen. Hoopte dat het ras zou gaan verbeteren qua gezondheid. Een aantal fokkers die ik ken waren best goed bezig qua verbreden genenpool met gezonde rassen.
Maar het rast mag niet meer gefokt worden in NL. Volgens de nieuwe regels, hoe strikt dat ook echt in de praktijk gaat zijn weet ik niet.

Dus nu aan het zoeken naar een alternatief gezond ras met een lijkend karakter en weinig haar uitval. Wij hebben een OKH gehad, die voldeed ook aan de eisen. Dus wellicht weer terug naar dat ras.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 10:37

Zo een Sibeer is toch ook hypoallergeen of vergis ik me? En ziet er net wat minder uit dan en eehhh.. O:)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 10:43

Hahhaa ik vind alle katten mooi hoor.
Maar hij is niet allergisch voor de kat zelf. (Het stofje wat in speeksel en afscheiding zit, waar normaal mensen allergisch voor zijn).
Echt het haar waar bepaalde dingen op afzetten. Hij is ook mega allergisch voor huisstofmijt e.d. Moeilijk medisch verhaal _O- een rare allergie :')
Dus moet er een die vrijwel geen haar los laat. Of bepaald iets aan het haar waardoor hij niet reageert.
De oosterse, Siamees, Russisch blauw, savannah en Bengaal en de rexen gaan tot nu toe het beste. En natuurlijk de sphynx, daar had hij vrijwel geen reactie op.

Het heftigste reageert hij tot nu toe op htk, Noorse en Main coons en met stip op 1 Britse korthaar.

Voor kinderen is hij ook zwaar allergisch, maar dat is psychisch en niet fysiek _O-
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 10-01-25 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 10:45

Hij moet in ieder geval niet onze "kinderen" hebben dan.. :') even lekker offtopic maar hij zou eens naar een natuurgeneeskundige kunnen gaan. Door middel van bepaalde alternatieve therapie ben ik van mijn allergieën afgekomen. :j

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 10:48

Roosch schreef:
Hij moet in ieder geval niet onze "kinderen" hebben dan.. :') even lekker offtopic maar hij zou eens naar een natuurgeneeskundige kunnen gaan. Door middel van bepaalde alternatieve therapie ben ik van mijn allergieën afgekomen. :j

Is hij al geweest.
En flink verbeterd, maar hij blijft gevoelig en gewenning gebeurt niet. Hij heeft ook copd, en zijn immuun systeem is bagger. Ze denken een soort autoimmune variant maar hebben nooit echt een diagnose kunnen stellen.
Wel veel handvaten gekregen via reguliere en alternatieve geneeswijzen. Dus het is nu goed te doen. Zo lang ik heel vaak schoon maak en we geen verharende kat nemen :')
Of er pollen van de bomen komen... etc etc etc _O- En hij zich aan een bepaald dieet houdt.
Ik noem hem weleens bubble boy :+
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 10-01-25 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 10:49

Was jaren geleden ook allergisch voor Huisstofmijt, volgens de Huisarts ben ik daar nu over heen gegroeid na een aantal jaar.

Wij hebben een aantal rassen gehad, een HTK Cupido, Pers Resa, Brits Korthaar Bram.
De eerste 2 zijn van ouderdom overleden en Bram was ziek (Lymfoom in de buik) en na 10 jaar mocht ik eindelijk weer katten.
Mijn cadeautjes zijn vorig jaar Maart geboren, 2 Maine Coon broertjes, Nero & Koper. <3

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 18:28

Heb echt al jaren niet meer meegepraat in dit topic dus excuus dat ik zo binnenval. Kan mij herinneren dat er meer dames gesteriliseerd wilde worden. Bij mij is dit goedgekeurd! De huisarts was heel kritisch maar de gynaecoloog stemde direct in. In maart gaan m'n eileiders eruit. Misschien voor sommige dames hier het proberen waard dus!

Beetje context: hormonale anticonceptie werkt niet bij (non stop ongesteld), al eens abortus ondergaan. Verder vonden ze het aspect een vaste relatie belangrijk.

Hoort hier niet helemaal thuis spijt me. Maar wellicht hoopgevend voor sommige?

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 19:18

Gefeliciteerd Raineri!
En ook al ben je hier lang niet geweest in het topic, goed nieuws delen is altijd fijn hoor!

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 19:27

Raineri schreef:
Verder vonden ze het aspect een vaste relatie belangrijk.

Als in, ze willen het doen omdat je een vaste relatie hebt? *ziet als single zijnde de hoop alweer vervliegen*

Wel heel fijn voor je dat het is gelukt!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 20:42

Wat goed Raineri!

en c_alsemgeest: Ik moest meteen aan de Devon Rex denken?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 21:03

Ja daar hebben we inderdaad ook mee in ons hoofd gezeten. Denk toch een keer langs zo'n cattery en hij even met zijn neus er in hangen en kijken hoe dat gaat :')

Raineri schreef:
Heb echt al jaren niet meer meegepraat in dit topic dus excuus dat ik zo binnenval. Kan mij herinneren dat er meer dames gesteriliseerd wilde worden. Bij mij is dit goedgekeurd! De huisarts was heel kritisch maar de gynaecoloog stemde direct in. In maart gaan m'n eileiders eruit. Misschien voor sommige dames hier het proberen waard dus!

Beetje context: hormonale anticonceptie werkt niet bij (non stop ongesteld), al eens abortus ondergaan. Verder vonden ze het aspect een vaste relatie belangrijk.

Gefeliciteerd!

Ik ben ook een van de "geholpen" dames :+ het heeft lang geduurd, maar het was alles waard. Ik krijg er zo veel voor terug :D :Y)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 22:54

c_alsemgeest schreef:
Ja daar hebben we inderdaad ook mee in ons hoofd gezeten. Denk toch een keer langs zo'n cattery en hij even met zijn neus er in hangen en kijken hoe dat gaat :')

Raineri schreef:

Gefeliciteerd!

Ik ben ook een van de "geholpen" dames :+ het heeft lang geduurd, maar het was alles waard. Ik krijg er zo veel voor terug :D :Y)

Vrijheid, blijheid en een vollere portemonnee door besparing op zwangerschapstesten en condooms? :P

Gefeliciteerd Raineri *\o/*

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 00:02

VuurVleugels schreef:
Raineri schreef:
Verder vonden ze het aspect een vaste relatie belangrijk.

Als in, ze willen het doen omdat je een vaste relatie hebt? *ziet als single zijnde de hoop alweer vervliegen*

Wel heel fijn voor je dat het is gelukt!!

Het werd niet letterlijk zo genoemd. Maar om m'n kans te vergroten heb ik gezegd dat ik nog samen was met m'n ex. We zijn al sinds augustus niet meer samen maar wilde geen enkel risico nemen!
De gynaecoloog las m'n dossier en zei nog hardop iets van: "ah en stabiele relatie zo te zien."

Bij de huisarts had ik echt een knallende elevator pitch voorbereid
Ik had haar verteld dat ik dit al wil sinds m'n achttiende. En ze mag het best afwijzen, maar ik blijf terugkomen. Dus we kunnen of de zorg onder druk zetten met m'n aanvragen of gewoon dit ingang zetten. Want wie houden we nu voor de gek? Het is zo klaar als een klontje. Ze stelde nog wel andere hormonale anticonceptie voor maar dat heb ik direct van tafel geveegd. Ik probeer dit al jaren zonder succes en ben geen labrat waarop je eindig kunt experimenteren. Ik ondervind teveel klachten hiervan zoals een verminderd libido, constant bloedverlies, krampen, humeurig, water vasthouden. 'T is goed zo.
Waarom een compromis sluiten op mijn mentale welzijn als de schaar er simpelweg in kan?
Ze was overtuigd. Maar ik kan heel overtuigend zijn. Heb m'n tedtalk voor de spiegel voorbereid :')

Hahaha geholpen dame :') ik zeg tegen m'n expat vrienden ook :"I am getting spayed."

Was je er zo lang mee bezig dan? Bij mij was het 1 gesprekje met de huisarts en intake al zo goed als in het ziekenhuis

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 09:37

Het is toch eigenijk van de zotte, dat je moet zeggen dat je nog een (vaste) relatie hebt.
Alsof je zelf niet kunt bedenken of je in een andere situatie misschien wel kinderen zou willen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 10:51

Mijn man werd ook gevraagd naar wat hij wilde... bij 1 gesprek moest hij er ook bij zijn.
Zijn antwoord was "ten eerste wil ik zeggen dat ik het absurd vind dat ik mijn mening moet geven. Het is haar lichaam, haar besluit. Als zij morgen naar de plastisch chirurg gaat en haar hele gezicht laat verbouwen waar ik naar moet kijken heeft ze ook mijn toestemming niet nodig. Maar het antwoord op uw vraag, ik heb niks met kinderen dus ik zou zelf ook heel erg blij zijn als er nou eindelijk eens een akkoord komt."

:')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 11:11

c_alsemgeest schreef:
Mijn man werd ook gevraagd naar wat hij wilde... bij 1 gesprek moest hij er ook bij zijn.
Zijn antwoord was "ten eerste wil ik zeggen dat ik het absurd vind dat ik mijn mening moet geven. Het is haar lichaam, haar besluit. Als zij morgen naar de plastisch chirurg gaat en haar hele gezicht laat verbouwen waar ik naar moet kijken heeft ze ook mijn toestemming niet nodig. Maar het antwoord op uw vraag, ik heb niks met kinderen dus ik zou zelf ook heel erg blij zijn als er nou eindelijk eens een akkoord komt."

Bizar dat je partner dus mee beslist over jou lichaam. Dat blijft toch echt een dingetje hier in NL, sjonge zeg... Goed antwoord van je vent _/-\o_

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 12:04

c_alsemgeest schreef:

Goud _O-

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 13:08

c_alsemgeest schreef:

Wat een briljant antwoord!