Casanova is een 4 jarige Garrano ruin uit Portugal en is nu bijna een jaar in Nederland. http://www.bokt.nl/wiki/Garrano In het begin was hij wat schichtig, maar erg nieuwsgierig. Wel wat eenkennig maar dat is nu op de manege helemaal weggetrokken! Hij is overigens rond de 1.38, ik ben 1.67.
Sinds woensdag is hij dus onder het zadel! 2 weken terug heeft hij dus een blessure gehad, waarschijnlijk een verkeerde stap gezet want hij liep ontzettend kreupel. Maar na een paar dagen boxrust was het weer helemaal goed. Hij is vooral op vertrouwen beleerd, ik heb veel grondwerk met hem gedaan en voorbereidend werk. Dit is ook de reden waarom hij het zo goed oppakt. Dit is namelijk de tweede keer ohz, eerste keer was aan de longe in stap en draf en daarna uitstappen zonder longe. En nu dus ook een paar rondjes draf aan de longe.
Het ras is erg sterk en vergelijkbaar met een ijslander. In Portugal rijden er veel volwassenen op, hier zijn ze ook op gebouwd. Ook hebben ze aanleg voor meerdere gangen.
Meet Casanova:

Eerst stappen aan de longe. Enigste wat hij dus eng vind (waar ik niet vanaf de grond aan heb kunnen werken) zijn de teugels over zn hals.

Belonen natuurlijk! Wat ie eerst ook wat eng vond.

En los in de bak!