4 jarige Garrano Casanova: 2e keer onder het zadel!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Juangi

4 jarige Garrano Casanova: 2e keer onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 16:03

Ja, jaa! Wat gaat het snel! Zo haal ik hem op 2 september voor het eerst op na een lange reis vanuit Portugal naar Nederland, en zo is ie onder het zadel!

Casanova is een 4 jarige Garrano ruin uit Portugal en is nu bijna een jaar in Nederland. http://www.bokt.nl/wiki/Garrano In het begin was hij wat schichtig, maar erg nieuwsgierig. Wel wat eenkennig maar dat is nu op de manege helemaal weggetrokken! Hij is overigens rond de 1.38, ik ben 1.67.

Sinds woensdag is hij dus onder het zadel! 2 weken terug heeft hij dus een blessure gehad, waarschijnlijk een verkeerde stap gezet want hij liep ontzettend kreupel. Maar na een paar dagen boxrust was het weer helemaal goed. Hij is vooral op vertrouwen beleerd, ik heb veel grondwerk met hem gedaan en voorbereidend werk. Dit is ook de reden waarom hij het zo goed oppakt. Dit is namelijk de tweede keer ohz, eerste keer was aan de longe in stap en draf en daarna uitstappen zonder longe. En nu dus ook een paar rondjes draf aan de longe.

Het ras is erg sterk en vergelijkbaar met een ijslander. In Portugal rijden er veel volwassenen op, hier zijn ze ook op gebouwd. Ook hebben ze aanleg voor meerdere gangen.

Meet Casanova:
Afbeelding

Eerst stappen aan de longe. Enigste wat hij dus eng vind (waar ik niet vanaf de grond aan heb kunnen werken) zijn de teugels over zn hals.
Afbeelding

Afbeelding

Belonen natuurlijk! Wat ie eerst ook wat eng vond.
Afbeelding

En los in de bak! *\o/* (hebben ook nog gedraafd aan de longe, maar én longe vasthouden en foto's maken is wat lastig)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Paardenmeis1

Re: 4 jarige Garrano Casanova: 2e keer onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:08

Leuk beest :j Fijn dat hij zo braaf is. Let er wel op dat er nog een peuterpuberteit kan komen he :D Dan is je brave grondwerk ineens voor niks geweest ;)

Wel snel trouwens, tweede keer ohz en dan los draven?

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:09

Wat een ontzettend leuke pony is het! Veel plezier met hem, gaat helemaal goed komen :)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 16:13

Miseria: Dankjewel! Haha jaa, ben voorbereid! Zo makkelijk kan het niet zijn, natuurlijk! :D Jaa, normaal gesproken is het idd erg snel... Heb opzich wel vaker zonder zadel op hem gestapt, maar dan loopt er altijd bij. Dit was dus de tweede keer met zadel en dan ook echt los. Hij pakt het allemaal zo goed op, eerste keer was wat onwennig, maar na flink beloont te hebben werd hij wat zelfverzekerder.

VERAx: Dankjewel! :o

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:18

Wat super Priscilla!!!!! *\o/* Wie had dat nou verwacht toen die pas kreupel was!!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:19

Yeeeeeeh pris wat goed! :D Gaaf ding is het ook! <3

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 16:25

Deeday: Jaaa, super he! Nooit gedacht dat het zo makkelijk zou zijn!

Joyce: Dankjewel! :+: Ben echt zooo blij!

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:34

leuk paardje hoor en mooi dat hij het zo braaf doet allemaal!

nog even een aanvulling op het stukje over peuterpuberteit.......
dit hoeft overigens niet te gebeuren
mijn paardje had nog nooit wat op haar rug gehad en ze stond in de wei toen ik op haar rug klom (jaja weet dat het onverantwoord is maar is inmiddels al 12 jaar geleden en ik was toen 15 jaar oud)
heb me er toen weer af laten glijden en kort daarna heb ik haar dus beleerd en ze heeft tot nu toe nog nooit gebokt :P en dan te bedenken dat ik haar al 15 jaar heb (ze was 4 maanden oud toen ik haar kocht :D )

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 17:08

Ziet er al fijn uit!
Vind je, ondanks dat hij er op gebouwd zou zijn, toch erg groot!
Valt de maat jou zelf niet tegen?

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 17:17

Wat leuk om te zien, fijn gevoel he, voor het eerst op je eigen pony :D

Zou alleen wel je beugels wat langer doen, zit je makkelijker in evenwicht, zeker op een kleine pony, als je je beugels te kort houd ga je al snel voorover duiken en breng je hem uit balans, als je gewoon lang en ontspannen zit heb je daar beide geen last van :) . Maar verder ziet het er goed uit, zeker voor pas de tweede keer :) .

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 17:21

Super dat het zo goed gaat, ziet er goed uit voor de tweede keer +:)+

Ik blijf hem zo leuk vinden :+:

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 18:05

leuk pris. wat zijn je planningen om er mee te gaan doe als ie goed beleerdis

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 18:08

Zie er leuk uit, maar is het de bedoeling dat jij hem dadelijk ook echt gaat rijden? Vind je dan namelijk wel erg groot voor deze pony...

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 18:24

ahhhh leuk <3 <3 <3 Zo leuk om te zien, wat doet ie het goeeeeeeed!

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 18:30

Cas! <3

Ziet er goed uit meis! Wat pakt hij het goed op! :D

Straks lekkere buitenritten maken. 8-)

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 18:36

hey

Wat leuk!

hij was daar toch ook al onder het zadel geweest? wat ik toen begrepen hebt.

Jammer dat hij zo klein is..
Hopen dat jij niet heeeel veel meer groeit!.

Succes met beleren verder ziet er goed uit!.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 19:14

Nou ik vind je er leuk op passen hoor. Van je lengte heeft ie geen hinder en je bent absouluut niet te zwaar!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 19:17

Garrano, bij ons op stal loopt er ook 1 rond, mooie pony's zijn dat :D!
Veel geluk met hem!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 19:33

Missanous: Dankjewel! :o Jaa, het is idd ook de manier waarop je met hem omgaat. Zolang je consequent blijft, kan er weinig gebeuren.

Doubtless: Ja, zelf had ik wel verwacht dat ie nog iets groter zou worden, aangezien ik dacht dat ie een jaar jonger was. Maar ik had zelf verwacht dat het er erger uit zou zien. :) Maar ik probeer hem nu ook zo laag mogelijk te rijden hé! Niet in normale houding, maar vooral laag voor zn rugspieren. Dus lijk ik zoiezo al groter ;)

Iceprincess: Dankjewel! Jaa, voelt echt top! Eindelijk kan ik weer rijden (na bijna een jaar...) De beugels zitten voormij op de juiste lengte, maar ik ben zelf express voorover gaan zitten om zijn rug te ontlasten en mocht hij een gekke sprong maken, dan kan ik het zo beter uitzitten.

Bromfiets: Aah dankjewel! :+: Je bent welkom hoor, om een keer langs te komen! :)

Pinkie78: Euh, heb ik dat al niet vaak aan je verteld? Nouja, nog maar een keer dan. Voornamelijk recreatief, basisdressuur erop zetten, buitenritten etc. Maar ook wil ik starten, om onze basis (van dressuur) te testen.

Nolanlover: Okee, duidelijk! Ja, tis idd de bedoeling dat ik er zelf op ga rijden. :) Meningen verschillen, maar ik rijd voor mezelf, niet voor wat anderen van ons als combi rijden.

Kyno: Dankjewel! :+: Jaa, kan niet wachten! Lekker languit! Eerst maar even de basis er goed op zetten en dan lekker naar buiten!

Winia: Ja, hij zou al wel onder het zadel zijn geweest. Maar in Portugal is dat voornamelijk in het weekend crossen.. Maar ook omdat hij heftig reageerde als ik op een krukje stond, of achter hem stond, of voorzichtig op hem hing, begin ik er toch aan te twijfelen!

Laura: Aaah dankjewel! :+:

Essramona: Dankjewel! :) Aah wat stoer zeg! Jaa, leuk zijn ze he!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 20:42

Leuk koppie zit er op zeg! Wordt hij nog breder of is dit gewoon een smal ras? Op smalle pony's zie je er ook altijd veel groter uit. Ik zou van de foto's ook zeggen dat je langer was dan ik (ik ben 1,70) maar dat is dus niet zo? De foto's zullen allicht wat vertekenen trouwens, als je ze meer van middenuit (of om te foetelen van onderaf) maakt toont hij ook groter ;)

Ik ben wel gewend aan de verhouding, stoort me niet eigenlijk. Mijn zusje is 1,72 op een poown van bijna 40 centimeter kleiner en dat gaat prima. Krijg ik nu heel bokt over me heen?
In elk geval ben ik van mening dat pony's vaak meer kunnen hebben dan wat men 'een mooi plaatje' vindt in Nederland :j

Enne, je beugels zitten in verhouding wel wat kort, hier kun je mee springen. Geloof dat jij vrij lange benen hebt, een of twee gaatjes langer kan absoluut geen kwaad :) Maar als je dit gewend bent en er lekker mee zit, is dat even belangrijker op een jonge poown natuurlijk. Je benen liggen overigens wel netjes!

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 20:54

Juangi schreef:
Iceprincess: Dankjewel! Jaa, voelt echt top! Eindelijk kan ik weer rijden (na bijna een jaar...) De beugels zitten voormij op de juiste lengte, maar ik ben zelf express voorover gaan zitten om zijn rug te ontlasten en mocht hij een gekke sprong maken, dan kan ik het zo beter uitzitten.

Ik bedoelde niet vanaf deze foto's te ver voorover zitten maar met oog op de toekomst ;) , dat je nu wat voorover zit begrijp ik maar je onder en bovenbeen maken een hoek van 90 graden, hierdoor zul je, als je wel rechtop gaat zitten straks, snel voorover kiepen en dat is natuurlijk niet de bedoeling, doe je je beugels wat langer zit je beter in balans omdat je zwaartepunt dan op de juiste plek zit, misschien even wennen, zeker als je al zo lang niet hebt gereden maar je zult na een tijdje wel merken dat je zo toch stabieler zit :) .

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 21:22

Safiera: Dankjewel voor je berichtje! :j Hij is nu 4, ik denk niet dat ie nog heel veel breder zal worden. Hooguit meer bespiering natuurlijk, want dat is wel erg iel... Ik rijd hem nu ook zo laag mogelijk, dus zal wat dat betreft ook anders ogen. Tenminste, als ik sommige foto';s vergelijk zie ik dat wel. Hmm, dus wel tekort? Want heb ze wat langer gedaan, maar dan zat ik echt te zwemmen in de beugels! Ik ken jouw profiel wel! Heb ik vaak opzitten kijken, omdat ik eerst niet wist wat ik kwa verhouding moest verwachten!

Iceprincess: Ooh! Jeetje, nooit zo over nagedacht eigenlijk! :o Dankjewel voor de tip he! :j Zal eens kijken in hoeverre het gaat! Want toen ik woensdag de beugels 1 gaatje langer deed, zwom ik zowat in de beugels....

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:27

dat ziet er heel leuk uit,
wat een knappe pony heb je.
ben benieuwd na meedere topics van jullie,
succes met het inrijden.

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:20

Jeeee, wat goed pris! :):)
en morgen zie ik het met eigen ogen 8-)!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 09:28

Wat een leukerd Juangi!!

Ziet er al braaf uit zeg!! Ben benieuwd hoe die wordt!