Garrano Casanova: Zet je beste beentje voor!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Juangi

Garrano Casanova: Zet je beste beentje voor!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 22:17

Eerdere topics:

[ITP] Gave Garranopony op weg naar de zee!
[ITP] Gave Garrano Casanova op de foto!

Jaa, kwam laatst nog leuke foto's tegen!

Casanova is mijn bijna 3 jarige (april) Garranoruin http://www.bokt.nl/wiki/Garrano uit Portugal. Hij houdt ontzettend van sinaasappels en doet er letterlijk alles voor! Hierdoor heb ik in plaats van een 'chase the tiger-spel' een 'chase the orange'-spel van gemaakt. Hij vind het ontzettend leuk om te doen, en staat al bij het hek te dringen als hij sinaasappel ruikt! Ik speel dit best vaak, het houd ons beide in beweging en leert hem om mijn persoonlijke ruimte áltijd te respecteren. Wanneer ik wegren, stop, omdraai, naar hem toeren, hij moet altijd uit mijn ruimte blijven en mag mij nooit aanraken (tenzij ik het aangeef). En dat doet hij allemaal keurig! :j

Wel heeft hij er een handje van om dicht achter je te lopen. Ik denk zelf dat het onzekerheid en nieuwsgierigheid is. Wel rent hij van me af als hij gek gaat doen, zoals bokken of crossen. Maar als ik ineens stop, doet hij hetzelfde en raakt hij me nooit aan.

Voor degene die dit ook willen doen (mochten jullie zo gek zijn :+ ), zorg dan eerst dat de grondwerkbasis erin zit en dat je paard onder elke voorwaarde je persoonlijke ruimte respecteert voordat je gaat beginnen. Anders heb je kans dat hij over je heen/tegen je aan loopt (heb ik al bij een ander meisje zien gebeuren...)

Meet Cas <3 :

Afbeelding

Tegenwind :')

Afbeelding

Afbeelding

:+:

Afbeelding

Afbeelding

Slof, slof....
Afbeelding

[img]http://94.100.120.34/1244450001-1244500000/1244488001-1244488100/1244488063_5_MN0x.jpeg
[/img]

Afbeelding

<3
Afbeelding

Niosan

Re: Garrano Casanova: Zet je beste beentje voor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:21

Het ziet eruit alsof jullie beide veel plezier hebben. Eerdaags komt mijn nieuwe pony en ik denk dat ik ook maar eens ga kijken hoe en wat. Lijkt me een plezierige manier van werken met je pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:34

Leuk! :j
Ik heb hetzelfde spelletje .. met wortel :+ Wortel aan een touwtje en gaan met die banaan (naja, wortel :Y) ). Pony wordt dan helemaal fanatiek, gaat echt de wortel aanvallen enzo, prachtig om te zien :D Maar tegelijk weet hij dondersgoed waar ik mij bevind (of iemand anders, heb ook een filmpje waar iemand anders het spelletje doet) en heb je op geen enkel moment het gevoel van "oh, daar liep ie me bijna omver" ofzo... Prachtig :D (al komt het blijkbaar op filmpje niet altijd zo over, heb er nogal reacties op gekregen :') ).

Heb het ook geprobeerd zoals het hoort, met zak dus .. vind ie niks aan :+

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:37

Wat een leuke variatie! Ik heb nog nooit gehoord van een pony die zo van sinaasappels hield, hoewel ik ook nog nooit heb geprobeerd of de mijne er van houdt. Zou het nog wat te maken hebben met het feit dat hij uit Portugal komt? :P
En leuke pony is het! :D

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 22:39

Dankjulliewel! :o

Haha, zo'n zakje vind hij hier ook niks aan... Als ik al met zweep aan kom denkt hij dat we los gaan longeren in de bak en begint al meteen te lopen....

Nou, wie weet! Zijn wel meer paarden die gek van sinaasappels zijn... Maar bij hem is het wel heel erg! Net als mandarijntjes trouwens...

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 23:07

aahw wat lief hij volgt je goed!! lekkerding!

1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 00:47

leuke pony zeg!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 20:06

Dankjulliewel! :)