In dit verslag een samenvatting van de dag en van de onderdelen die wij hebben gezien.
Voor wat uitgebreidere verslagen per onderdeel verwijs ik je graag door naar ons live verslag topic, waar ook meer foto's te zien zijn:
[HE] Mjetterd live op HorseEvent!
Allereerst zal ik even laten zien hoe wij de hele dag op Horse-Event hebben rond gelopen:
Thessa met de camera:

Mariët met de laptop:

Wat hebben wij genoten! Het was een geweldige dag die al onze verwachtingen overtrof!
Ik was nog nooit op Horse-Event geweest en dacht dat dat ook niets voor mij zou zijn. Ik als groot paardenliefhebber, maar verder geen paard heb, niet met een tak van de paardensport bezig ben en zelfs bijna nooit paardrijd

Misschien zijn er mensen die hetzelfde denken als mij, en misschien ook wel een beetje in hetzelfde schuitje zitten als mij.
Nou, ik kan je zeggen: Gewoon gaan, want het was zo vreselijk tof, gaaf en fantastisch!
Een tijdje geleden kwam ik het topic tegen waar je je kon aanmelden om bokt reporter te worden op Horse-Event.
Dat leek mij hartstikke leuk, eerst overlegd met Thessa (mijn vriendin), of ze zin had om eventueel met mij mee te gaan.
Na een enthousiaste reactie ging ik er maar even voor zitten. Een verslag schrijven van je ideale clinic.
Nou, dat was niet zo makkelijk, want ik had geen idee wat ik me daarbij moest voorstellen.
Nooit op Horse-Event of iets soortgelijks geweest. Toch een leuk verhaaltje ervan gemaakt en opgestuurd.
En ja hoor, op vakantie in Zuid-Frankrijk kreeg ik mail, ik was uitgekozen en mocht komen op zaterdag

In al mijn enthousiasme de boel goed voorbereid. Overlegd met Thessa wat we mee zouden moeten nemen, wat ons programma zou worden etc.
Ik was een beetje huiverig wat de wifi betreft. Straks was de wifi zo slecht dat ik alles met mijn smartphone moest gaan doen. Terwijl wij zo'n ideaal beeld voor ogen hadden: 'Van elk onderdeel (dus elk half uur), een verslag inclusief een foto'.
Een paar dagen van te voren begon de spanning. Wat dat betreft ben ik net een klein kind, slecht slapen, vroeg wakker, constant aan de zaterdag denken etc. Maar zomaar ineens, was het zaterdag!
Wekker mooi op tijd gezet en 7:15 aangekomen bij Thessa. Die met haar ochtendhumeur aan de deur kwam melden dat ze nog moest ontbijten

Ontbijt op, en vertrekken maar. De TomTom en ik zijn beste vrienden, dus aankomen in Deurne was geen enkel probleem.
Zelfs zonder file's en weg omleidingen!
Kwart voor tien waren we bij Horse-Event. Parkeerplaats op en lopend richting het terrein van Horse-Event.
Daar binnen gekomen kwamen wij direct bij de fokkerij piste waar de Frederiksborger in de ring te zien was.
Dit stond niet op het programma, maar we zijn toch wezen kijken. Wat een knappe paarden!

Klik hier voor dit verslag
Direct daarna kwam het ras Pura Raza Espanola. Wauw, wauw wat een plaatjes

Eerst werd er een pas de deux getoond en daarna een korte show.

Vervolgens kwam er een knappe Arabische volbloed binnen stappen.
Waar we jammer genoeg niet de tijd voor hadden om die te bekijken.

We werden namelijk om half 11 verwacht in het VIP paviljoen. Eline wachtte ons al op boven aan de trap.
Daar werden wij voorgesteld aan Gijs Bartels, de organisator van Horse-Event. Eigenlijk had ik een hele andere man verwacht, dat heb je soms, dat je een beeld maakt van iemand zonder die ooit gezien te hebben. Wat een aardige en sympathieke man. Hij vertelde ons het een en ander over Horse-Event en waar we alles konden vinden. Bij het bestellen van wat drinken bij de bar kwam ik er achter dat 7-up niet in VIP ruimtes geschonken word (handig om te weten voor jullie toch

Toen gingen wij met Eline naar de bokt lounge waar wij toegang kregen tot wifi, ons werd uitgelegd hoe we onze verslagen zouden gaan posten en hoe we ze op de voorpagina zouden krijgen. Dat was een makkie, dus gingen we er snel vandoor, ons programma riep namelijk

Weer terug naar de fokkerijpiste, waar de IJslanders bezig waren zich te tonen in verschillende gangen. Iets te laat, maar gelukkig wel genoeg nog te zien.

Laptop weer inpakken, want de pennypiste waar wij naar toe zouden gaan was best een eindje lopen. In flinke pas, en tussendoor een snel WC bezoek, zijn we natuurlijk weer iets te laat. Maar dat waren we inmiddels wel gewend. Als een show stop om 11 uur, en een ander begint om 11 uur, kun je dat natuurlijk nooit redden als dat in een andere piste is

In de pennypiste was Nalanta vrijheidsdressuur bezig, waarschijnlijk wel bekend van Bokt.

En weer terug naar de fokkerij piste, waar wij heel graag, het voor ons onbekende ras, de Mangalarga Marchador wouden zien.
Daar aangekomen waren we zomaar eens een keer op tijd, en hebben wij ook nog een groot stuk van het Fjordenpaard kunnen zien.
Hier waren ze bezig met een behendigheidswedstrijd.

Direct daarna kwam de Mangalarga Marchador. Wauw wat een ras! Van alle rassen die ik gisteren gezien heb, was dit absoluut het meest interessante ras. Ik raad jullie zeker aan om dit verslag te lezen in mijn topic. Klik hier voor dit verslag

En toen was het al weer bijna half 2. Dus snel naar het VIP paviljoen om daar even te lunchen. Lekkere belegde broodjes van La Place.
Vanuit daar hadden wij mooi uitzicht op de BIT piste, waar het rassen defilé plaats vond.

Helaas was het rassen defilé uitgelopen, en kwamen we bij Indy het schilderende paard aan terwijl ze net klaar waren

Dus maar direct weer doorgelopen naar de men piste, waar de TREC clinic zou plaats vinden, die georganiseerd werd door Bokt.
Bokkers zonder ervaring met TREC konden zich opgeven, en er werden er 5 uigekozen die mee mochten doen.

Na de TREC clinic kwam direct een vierspan Belgische trekpaarden, wat een kracht!
De menner vertelde het een en ander, en er mochten kinderen mee op de wagen.

Helaas werkt mijn laptop niet op zonne-energie, en moesten we toch even de laptop aan de lader leggen.
Mijn laptop weet niet wat hem overkomt, net 4 dagen in mijn bezit en dan al zo'n flinke inspanning leveren door met ons mee te gaan naar HE.
Dus een bezoekje gebracht aan de bokt lounge, waar we direct een korte pauze hebben genomen en wat hebben gekletst met wat bokkers.
We kwamen ineens er achter dat het 5 voor 4 was, en haastten ons naar de BIT piste, om daar de voltige heren aan de gang te zien.
Achteraf hadden wij rustig aan kunnen doen, want het begon pas kwart over 4

Prachtige paarden, leuke mannen en ook nog eens hartstikke knap wat zij doen!

Nou, wat een geluk. We mochten eens een keer blijven waar we stonden, we zouden namelijk de middeleeuwen gaan beleven want er kwamen echte ridders!
Een mooie show voor jong en oud

Ook een klein filmpje gemaakt voor een impressie van de show:
http://tinypic.com/r/jrte6w/6
Ook dit liep een klein beetje uit, dat vonden wij niet echt heel erg want wat een gave show was dat!
Daardoor kwamen wij, natuurlijk, weer te laat aan bij ons volgende programma onderdeel 'Dansende viervoeters'.
Ook hier de laatste minuten kunnen zien.

We hadden daarna nog even tijd en zijn even lekker in de schaduw een aardbeien gebakje gaan op smikkelen.

En als laatst, de eindshow met Clémence Faivre. Vrijheidsdressuur op het hoogste niveau (dat denk ik

Nou, ik durf best toe te geven dat dit zo'n bekend moment is van, eigenlijk kan ik wel een traantje laten, maar laat ik het maar niet doen.

En dat was het laatste wat wij zouden zien van HE 2012. Terug bij de bokt lounge, de laatste verslagen getypt, wat mensen gedag gezegd en weer terug naar huis.
De wifi waar ik aan het begin van dit verslag over sprak was echt top! Overal had ik bereik, van de men piste tot de fokkerij piste

Beiden hebben wij flink genoten van alles wat er te zien was

Volgend jaar naar Horse-Event? Absoluut!
Volgend jaar als bokt reporter? Wij stellen ons met alle liefde beschikbaar

Er is zo'n 11 GB aan foto's gemaakt, heb jij het idee dat Thessa jou ook op de foto heeft gezet, stuur dan mij maar even een pb