Mjetterd live op HorseEvent!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 17:33

Oh oh oh, nog even heel erg aan het nagenieten van wat ik net heb gezien. Dat was even een kwartier lang kippevel!
Net hebben we gekeken bij de voltige heren. Al meerdere keren heb ik voltige vrouwen gezien, maar ook dit wou ik graag zien.
En het is toch heel wat anders dan voltige voor vrouwen (wat ik toendertijd gezien heb).

De mannen kwamen binnen, 7 mannen, nouja 2 jongens en 5 mannen (sorry als ik hiermee iemand beledig) en twee prachtige paarden :o!
Een vos ruin (ras onbekend voor mij), en een zwarte goedgekeurde Groninger hengst. Wauw, wat een prachtig paard.

Eerst begonnen ze met de ruin, ik had het idee dat er twee paarden waren omdat het volgens mij heel zwaar is voor de paarden. Dus halverwege werd de zwarte hengst gebruikt.

Veel afwisseling in een mooie show, de heren laten allerlei oefeningen zien die ze normaal gesproken moeten laten zien op een normale show. Daarna doen ze nog wat vrije oefeningen. Alles ziet er zo soepel uit, en dat onder het genot van een heerlijk kippevel brengend muziekje. Ze springen op het paard, van het paard af en weer heel soepel erop. Salto's eraf lijken ook geen enkel probleem en staan op een galopperend paard is toch ook de normaalste zaak van de wereld?

kortom, wat een kippevel, wat geweldig!

En Thessa en Mariët zouden Thessa en Mariët niet zijn als er geen foto's worden geplaatst!
Dat is altijd een leuk proces, Thessa kiest de foto's uit die ze mooi vind om te plaatsen. Daarvoor vraagt ze aan mij hoeveel ze er mag, omdat ze er anders zon 30 per verslag plaatst. Ik noem willekeurig een aantal en zoveel zoekt ze er dan uit. De nummers schrijft ze op, waarna ik ze op de computer zet en upload.
Omdat ik altijd vind dat fotos meer zeggen dan 1000 woorden, heb ik besloten dat er bij de voltige 7 (!) foto's worden geplaatst (sorry bokt :Y) )
en terwijl ik dit typ val ik bijna van een bankje :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Solleke_Noah

Re: Mjetterd live op HorseEvent!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 17:34

Mooie foto's zeg!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 17:48

wauw... vindt het zó knap! op een stilstaand paard val ik er al bijna af als ik ga staan! dan in galop, op je handen?! wow!
Laatst bijgewerkt door melody7 op 08-09-12 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 17:59

Mjetterd, leuke verslagen! Net of je er toch beetje zelf bent, zeker met die foto's erbij!
Super hoor.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 18:06

Op verzoek van Maureen:
Echt live verslag? Dat doe je zo :)!
Afbeelding

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 18:14

Ik hoop dat jullie nog een beetje genieten van mij, ik geniet hier in ieder geval nog wel volop!
Elke keer denk ik: 'Wauw, dit was leuk, kan het nog leuker?'. Nou, die vraag stel ik niet meer. Met elk onderdeel word ik weer verrast en geniet ik weer met volle teugen. Wat een geluk heb ik gehad, om zoiets moois te mogen mee maken! En dat ik daarvoor al mijn belevenissen met jullie moet delen? Nee hoor, geen probleem. Hartstikke leuk!

Net aan het kijken bij 'Ridders in de middeleeuwen'. Eerst moest het hele parcours worden opgezet, maar dat was zeker niet saai.
Alle mensen die hielpen met opbouwen waren in het thema gekleed en een vrouw met een boel humor warmde het publiek op.
Er werden twee jonkvrouwen uit het publiek gekozen en die mochten in de ring op een 'troon' gaan zitten.
Ook werd het publiek even getest op applaus.
Er was een grappig mannetje die ook in thema gekleed was en quasi modo heet (geen idee hoe ik het anders moet noemen dan grappig mannetje, zo zou mijn broertje (7) het noemen namelijk :Y) ). Iedereen kent dat soort entertainers wel, die proberen grappig te doen. Nou deze was echt grappig :')

Twee ridders komen de ring in en, zoals ik al had verwacht, een wit en een zwart paard. Lord Axel Brandon & Mac bacon ( :') ) De witte ridder kiest een tribune en de zwarte ridder hoort bij de andere tribune. Er word ring gestoken, appels gespiest, sla gesneden. Ook gaan ze met lansen tegen elkaar vechten, in volle galop richting elkaar. Even lijkt het alsof we in de riddertijd zijn terecht gekomen, en dat is best wel even een leuke belevenis! Het publiek doet leuk mee, en roept 'boe' als de andere ridder wint.

Het verhaal is dat de ridders tegen elkaar strijden in verschillende duels, ze eindigen uiteindelijk in een gelijk spel, en dat moet uitgevochten worden zonder paard met wapens. Mac Bacon stapt af, laat zijn paard los en het paard rent netjes naar het andere paard toe, waar ze worden overgenomen. De witte ridder wint uiteindelijk en mag een jonkvrouw kiezen, hij kiest het meisje, die een ere ronde op de schimmel mag rijden :).

De show is vast heel goed in elkaar gezet en geoefend, maar alles lijkt zo spontaan.

Een geweldige show, mooie paarden, leuke aankleding, professioneel en veel humor :D!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 18:25

Even de inwendige mens verwennen..

Afbeelding

ellehcir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:25

Mjetterd schreef:
Op verzoek van Maureen:
[ Afbeelding ]

Vind ik leuk!!! _/-\o_

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:26

Wauw die ridders, dat vind ik echt geweldig

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 18:26

Zo, het is afgelopen -O-. Jammer jammer! Gelukkig heeft het één voordeel, maar dan ook echt maar 1!
Dat is namelijk het volgende: We hebben tijd om de laatste verslagen online te zetten.

Toen we ontwaakt waren uit onze middeleeuwse droom, was het tijd om naar 'De dansende viervoeters' te gaan.
Tijd, nouja niet echt tijd. Want eigenlijk waren we veelste laat ;(.
Ze waren bezig met de laatste kunstjes.

Toch een kort verslagje :).

Daniëlle (Amable) van bokt was met haar fries Jauke vrijheidsdressuur aan het laten zien, dit in combinatie met een hond, die ook de kunstjes leuk mee deed. Zoals gezegd, ik was te laat, dus eigenlijk heb ik er niet zoveel meer over te vertellen :Y).
Als laatst mochten de kinderen de hond en het paard nog even aaien. De kinderen kwamen met bosjes tegelijk en de dieren werden flink vertroeteld. Ondertussen praatte Daniëlle rustig met andere, terwijl Jauke gewoon lekker bleef staan zonder halster o.i.d. Een geweldig gezicht!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:28

Mjetterd schreef:
Op verzoek van Maureen:
[ Afbeelding ]

haha dankje! dat ziet er echt leuk uit zo!

riddershow is echt moooi!

ellehcir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:28

Maakt je ook foto's van Clemence Faivre, ben zo benieuwd naar haar!!! =D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:30

Jauke heeft helemaal gesnapt hoe je kleine kindertjes inpakt zo te zien!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:35

Prachtig verslag! Heb het met plezier gelezen (en bekeken) :D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 18:39

Nou oke, het laatste verslag, de laatste show, en dan is Horse Event echt voor ons afgelopen.

De eindshow, Clémence Faivre, een franse mevrouw met een hengst. Ze doet vrijheidsdressuur, eigenlijk heb ik dat al wel genoeg gezien vandaag, maar vooruit, de laatste keer dan, omdat we dat in IJsselmuiden niet kennen :Y).

Wauw, Wauw, Wauw, helaas geen kippevelmoment dit keer. Maar in mijn eerlijkheid durf ik best te vertellen dat ik eigenlijk een soort van emotioneel werd toen ik hier na keek. Wat een harmonie tussen mens en paard.
Tja, wat kan ik er verder over vertellen. Ik kan alles gaan opnoemen wat ze heeft gedaan, maar dat is denk ik niet eens zo boeiend.
Laten we maar gewoon wat extra foto's doen, misschien dat dat al wel genoeg zegt!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nu is het tijd voor een lange rit naar huis, en daar aangekomen nog een dag verslag typen.
Ik ben sowieso van mening, dat wij daarna echt een lekkere borrel verdiend hebben *D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:44

dankzij jou en ik nu echt nog tig x zoveel zin in morgen! je schrijft echt zo leuk, en heel mooie foto's!

ellehcir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:45

melody7 schreef:
dankzij jou en ik nu echt nog tig x zoveel zin in morgen! je schrijft echt zo leuk, en heel mooie foto's!

Het zelfde hier!! Top verslagen! Top foto's!! && ontzettend veel zin in morgen!!!! *\o/*

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:37

Super leuke verslagen,je maakt me enthousiaster voor morgen ;-)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 21:36

Nou, heel aangekomen thuis en wat zijn we moe! Sorry mensen, het beloofde verslag gaat morgen komen.
Wij denken dat het verslag wat leuker word morgen, omdat wij nu niet de inspiratie hebben om een leuk verslag te schrijven -O-.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 23:05

Hele leuke berichten! En super foto van Nilay (de palomino bij de Trec) en mij.
Doordat we zelf mee deden en ik Nilay op een stal in de buurt had staan heb ik niet zo veel van de shows, clinics en demonstraties kunnen zien. Erg leuk dus om via jouw berichtjes nog wat meer van de dag mee te krijgen.

Mocht je meer foto's van ons hebben: Ik zou het heel leuk vinden om ze te zien.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 23:23

Je hebt echt heel leuk verslag gebracht!!!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 08:29

Malenka schreef:
Hele leuke berichten! En super foto van Nilay (de palomino bij de Trec) en mij.
Doordat we zelf mee deden en ik Nilay op een stal in de buurt had staan heb ik niet zo veel van de shows, clinics en demonstraties kunnen zien. Erg leuk dus om via jouw berichtjes nog wat meer van de dag mee te krijgen.

Mocht je meer foto's van ons hebben: Ik zou het heel leuk vinden om ze te zien.

Volgens mij is er gisteren 10 GB aan fotos gemaakt, oftewel: Thessa klikt aan 1 stuk door.
Ik weet zeker dat er meer fotos zijn van jou en je paard. Doe mij maar even een pb, vanavond ga ik met Thessa bezig met het eindverslag en de fotos :D.
Dit geld voor iedereen die denkt op de foto te staan, even een pb doen, dan hoor je wel van mij :D.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 08:30

Super gaaf dit verslag!!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:12

Wat onwijs leuk! Ik was er gister ook, had helaas de voltige gemist, nu toch nog wat van gezien, top!

suus27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 15:17

Leuk verslag! Leuk opgebouwd zo de dag door.