Net hebben we gekeken bij de voltige heren. Al meerdere keren heb ik voltige vrouwen gezien, maar ook dit wou ik graag zien.
En het is toch heel wat anders dan voltige voor vrouwen (wat ik toendertijd gezien heb).
De mannen kwamen binnen, 7 mannen, nouja 2 jongens en 5 mannen (sorry als ik hiermee iemand beledig) en twee prachtige paarden

Een vos ruin (ras onbekend voor mij), en een zwarte goedgekeurde Groninger hengst. Wauw, wat een prachtig paard.
Eerst begonnen ze met de ruin, ik had het idee dat er twee paarden waren omdat het volgens mij heel zwaar is voor de paarden. Dus halverwege werd de zwarte hengst gebruikt.
Veel afwisseling in een mooie show, de heren laten allerlei oefeningen zien die ze normaal gesproken moeten laten zien op een normale show. Daarna doen ze nog wat vrije oefeningen. Alles ziet er zo soepel uit, en dat onder het genot van een heerlijk kippevel brengend muziekje. Ze springen op het paard, van het paard af en weer heel soepel erop. Salto's eraf lijken ook geen enkel probleem en staan op een galopperend paard is toch ook de normaalste zaak van de wereld?
kortom, wat een kippevel, wat geweldig!
En Thessa en Mariët zouden Thessa en Mariët niet zijn als er geen foto's worden geplaatst!
Dat is altijd een leuk proces, Thessa kiest de foto's uit die ze mooi vind om te plaatsen. Daarvoor vraagt ze aan mij hoeveel ze er mag, omdat ze er anders zon 30 per verslag plaatst. Ik noem willekeurig een aantal en zoveel zoekt ze er dan uit. De nummers schrijft ze op, waarna ik ze op de computer zet en upload.
Omdat ik altijd vind dat fotos meer zeggen dan 1000 woorden, heb ik besloten dat er bij de voltige 7 (!) foto's worden geplaatst (sorry bokt

en terwijl ik dit typ val ik bijna van een bankje