Zuidlaardermarkt 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gooiske

Re: Zuidlaardermarkt 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 23:35

Nou hier is ze dan!
Morgen haar introduceren aan de andere shet en paard.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 23:38

Wat een droppie! Stonden jullie met haar op de warenmarkt bij een kraampje te kletsen?

Heeft iemand nog gezien of dat kleine bruine shetje met die enorme diarree en die bevangen-hoefjes nog is opgehaald?

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 23:44

Zo, ik ben ook net pas weer thuis. Na de paardenmarkt heb ik nog wat op de kermis rondgelopen met het groepje waar ik last minute mee naar de Zuidlaardermarkt ging.
Dit jaar heb ik meer dan ooit echt leuke paarden gezien die ik zo mee zou hebben willen nemen. Ook ik heb veel foto's die ik morgen nog even zou plaatsen. O.a. die schimmel met arabierenbloed vond ik echt leuk, maar was niet heel erg gericht op mensen. Wel heb ik op het eind nog even bij een schwarzwalder/donkere haflinger? ruin gestaan die echt heel lief was. Die Tinkerhengst/ruin daarin tegen sloeg echt gericht naar mensen en heeft een mevrouw haar kaak gebroken toen hij steigerde en uithaalde terwijl ze hem bekeek. Later stond hij ook kort met hekken om zich heen. Wat bezielt het iemand om zo'n dier mee te nemen.. Arm paard. De eigenaar was ook nergens te bekennen. Dat viel mij trouwens wel meer op, dat de handelaren vaak nergens te bekennen waren of echt heel opdringerig en ruw deden.. Man man man.
Bovendien vond ik wel meer mensen erg onbeleefd. Een dame in een scootmobiel reed vol door de menigte heen en toen wij om een EHBO locatie vroegen aan een medewerker in de patatkraam antwoordde hij ''in het ziekenhuis''. Joh, er was iemand onderuit gegaan en bleef liggen, dit vragen we niet zomaar..
Maar verder vond ik het, op een paar magere en gebrekkige paardjes na, een goede markt. Er werd ook echt omgeroepen paarden water te blijven geven, al hadden ze na een uur of 15:00 soms al geen hooi meer.
Maar ook gefeliciteerd met de aanwinsten! Super leuk <3

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 23:50

Merexa schreef:
Bovendien vond ik wel meer mensen erg onbeleefd. Een dame in een scootmobiel reed vol door de menigte heen en toen wij om een EHBO locatie vroegen aan een medewerker in de patatkraam antwoordde hij ''in het ziekenhuis''.

Volgens mij heb ik je dat tegen de marktmeester horen zeggen :D

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 23:58

Wow heftig van die Tinker zeg. :oo
Was dat die van mijn foto met dat mooie blauwe oog? Die had wel constant ruzie met het panterbonte ponytje naast hem.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 23:59

Merexa schreef:
Die Tinkerhengst/ruin daarin tegen sloeg echt gericht naar mensen en heeft een mevrouw haar kaak gebroken toen hij steigerde en uithaalde terwijl ze hem bekeek. Later stond hij ook kort met hekken om zich heen. Wat bezielt het iemand om zo'n dier mee te nemen.. Arm paard. De eigenaar was ook nergens te bekennen.

Afbeelding
Ging dat om deze ? Deze reageerde ook behoorlijk boos op mensen. Oren plat, proberen naar je toe te komen etc.
Vond het een mooi dier, maar zo sneu dat het daar stond met dit gedrag.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 00:06

Ja die was dat. Die was er helemaal mee aan. Hadden ze ook mijn of meer tussen de hekken gezet

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 00:12

Rocamor schreef:
Wat een droppie! Stonden jullie met haar op de warenmarkt bij een kraampje te kletsen?

Dat zou best kunnen, ik was samen met mijn man onderweg naar huis , toen ik bedacht dat ze waarschijnlijk wel even bij die kennis zou kunnen staan, dochter was ondertussen idd toen met haar op pad richting de andere kant alvast, dat loopt dan idd over de warenmarkt.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 01:29

FennyPower schreef:
Eigenaar van het paard dat ik verzorg heeft ook een mini veulen meegenomen. Ze is echt heel klein!
Wat een popje is het. Maar best zielig , zo'n drukke dag.

[ [url=m/SWNvlF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/waxvp7.jpg]Afbeelding[/url] ]

We weten verder niet wat voor ras ze is (behalve dat ze bij de minipaarden stamboek ingeschreven staat.) En kleur weten we ook niet echt. Iemand een idee ?

Dit lijkt een veulen met dwerggroei.
Ze heeft dus extra zorg nodig. Hopelijk kunnen jullie het haar bieden, dan heeft ze geluk gehad.
https://www.bokt.nl/wiki/Dwerggroei

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 08:05

Vinden jullie het niet spannend om ze meteen bij jullie eigen paarden te zetten? Ik zou ze een week of 2 appart zetten. Je weet nooit wat voor ziektes er daar rondhangen.

Zag namelijk genoeg met een snotneus

MagicForGold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 08:07

Afbeelding

Iemand enig idee waar deze heen is gegaan? Dit is een paint, toen ik hem zag was die helaas al verkocht

Yvilief41

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 08:33

corinadrenth schreef:
Vinden jullie het niet spannend om ze meteen bij jullie eigen paarden te zetten? Ik zou ze een week of 2 appart zetten. Je weet nooit wat voor ziektes er daar rondhangen.

Zag namelijk genoeg met een snotneus

Ze staat apart hoor. Dierenarts ingeplant voor een volledig onderzoek.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 08:53

Aan iedereen met een aankoop van de markt. Hou ze apart voor meerdere weken.

Je zou niet de eerste zijn die Droes meeneemt de stal in.

Hier blijven de 2 aankopen samen met elkaar eerst 2 weken apart lopen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:04

Was ook mijn idee, aankopen eerst even twee weken in quarentaine doen..je weet niet wat je meeneemt inderdaad.

Wat sneu van die tinker zeg, vind het triest dat zo'n dier dan op de markt beland ipv op een stal voor gedragstraining/ castratie of als niets werkt een enkeltje groene weiden.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:06

robert45 schreef:
Aan iedereen met een aankoop van de markt. Hou ze apart voor meerdere weken.

Je zou niet de eerste zijn die Droes meeneemt de stal in.

Hier blijven de 2 aankopen samen met elkaar eerst 2 weken apart lopen.

Je had een 26 jarige gekocht toch?
Wat zijn je plannen met zo n diertje?
Gewoon uit interesse

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:25

senna21 schreef:
FennyPower schreef:
Eigenaar van het paard dat ik verzorg heeft ook een mini veulen meegenomen. Ze is echt heel klein!

We weten verder niet wat voor ras ze is (behalve dat ze bij de minipaarden stamboek ingeschreven staat.) En kleur weten we ook niet echt. Iemand een idee ?

Dit lijkt een veulen met dwerggroei.
Ze heeft dus extra zorg nodig. Hopelijk kunnen jullie het haar bieden, dan heeft ze geluk gehad.
https://www.bokt.nl/wiki/Dwerggroei

Dat valt wel wat mee hoor, mij leek ze gewoon in verhouding. Bij dwerggroei hebben ze vaak een te groot hoofd, met onder/bovenbeet en die is hier gewoon in verhouding net als het lichaam. Alleen de beentjes staan een beetje x-achtig, maar dat staan die van mijn mini shetties ook als wat ongetraind en slap zijn of als ze wat ongelukkig staan. Ze is klein ja, maar dat waren de mijne ook als veulen (50-60cm hoog van de moeder af), nu 85cm. En ik durf te beweren dat Jorie zijn buik ook nog eens ronder was (wormen toen).

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:52

Ik heb ze altijd allemaal gewoon meteen(of na 24u) erbij gezet, misschien mazzel maar nog nooit iets gehad.
Ga vooral niet naar een kliniek met je paard, dan neem je pas ellende mee naar huis. Paard ging heen met koliek en kwam naar huis met droes.
Of op wedstrijd, weet je ook niet wat je terug meeneemt.

Ik zou, als ze er fit uitzien, geen koorts, geen rare dingen, ze er zo bij durven zetten.

Heel leuk om te zien dat er weer mooie aanwinsten zijn gekocht!! Ben benieuwd hoe ze het gaan doen!

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 11:05

Hoe kan je de Handelaar vinden op zo'n markt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 11:14

Merexa schreef:
Zo, ik ben ook net pas weer thuis. Na de paardenmarkt heb ik nog wat op de kermis rondgelopen met het groepje waar ik last minute mee naar de Zuidlaardermarkt ging.
Dit jaar heb ik meer dan ooit echt leuke paarden gezien die ik zo mee zou hebben willen nemen. Ook ik heb veel foto's die ik morgen nog even zou plaatsen. O.a. die schimmel met arabierenbloed vond ik echt leuk, maar was niet heel erg gericht op mensen. Wel heb ik op het eind nog even bij een schwarzwalder/donkere haflinger? ruin gestaan die echt heel lief was. Die Tinkerhengst/ruin daarin tegen sloeg echt gericht naar mensen en heeft een mevrouw haar kaak gebroken toen hij steigerde en uithaalde terwijl ze hem bekeek. Later stond hij ook kort met hekken om zich heen. Wat bezielt het iemand om zo'n dier mee te nemen.. Arm paard. De eigenaar was ook nergens te bekennen. Dat viel mij trouwens wel meer op, dat de handelaren vaak nergens te bekennen waren of echt heel opdringerig en ruw deden.. Man man man.
Bovendien vond ik wel meer mensen erg onbeleefd. Een dame in een scootmobiel reed vol door de menigte heen en toen wij om een EHBO locatie vroegen aan een medewerker in de patatkraam antwoordde hij ''in het ziekenhuis''. Joh, er was iemand onderuit gegaan en bleef liggen, dit vragen we niet zomaar..
Maar verder vond ik het, op een paar magere en gebrekkige paardjes na, een goede markt. Er werd ook echt omgeroepen paarden water te blijven geven, al hadden ze na een uur of 15:00 soms al geen hooi meer.
Maar ook gefeliciteerd met de aanwinsten! Super leuk <3

Die schimmel was inderdaad op dat moment niet echt erg op mensen gericht.
Die had behoorlijk wat spanning, stond ook de hele tijd te trillen met de boeg, en constant om zich heen te kijken.
Stond er best een tijdje bij, en merkte wel echt dat hij opgevenment iets op mij begon te richten, wel heel snel afgeleid.
Alleen daarom wou ik hem al meenemen, weghalen uit die drukke markt, beestje zal wel bekaf geweest zijn gisteravond.
Denk echt dat het een heel leuk en lief dier kan zijn als hij wat tijd krijgt.

vicky schreef:
Romy1234 schreef:

Die bonte magere merrie vroegen ze nog €550 voor!
Wij zijn weer op de terug weg, niks gekocht, had een super leuke schimmel gezien en paar keer gezocht naar de handelaar maar niks te zien helaas.
Schimmeltje van de eerste foto’s, geweldig dier, was wel een tikkeltje verliefd, al weet ik niet wat ik met dit maatje aan moet _O-

[ [url=m/f6Q06m.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/pyS1m2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/A3nsHh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tOZd3U.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jWYLhv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/u8P51w.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/c8DceT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Schimmel arabier hebben wij ook tijd bij gestaan. Mooi dier jammer van het achterbeen

Wat was er met dat achterbeen? Heb eigenlijk voornamelijk bij de voorkant gestaan dus is mij niet zo snel opgevallen.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 11:29

Sneu..Afbeelding

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 11:36

FennyPower schreef:

Die maakt nog wel een mooie groeispurt, leuk dat hij nu een goed huisje heeft.
Ik maak de paspoorten bij het minipaarden stamboek, de weken voor de markt zijn er dat erg veel.
Het zijn als er geen afstamming in staat gewoon blanco paardenpaspoorten, die maken voor shet tot fries.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 11:36

Agosh :(
Zo sneu, wat een droppie.
Hopelijk ergens goed terecht gekomen

Caboby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 11:40

FennyPower schreef:
Sneu..[ [url=m/kiEzhy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ach ;( Zo sneu. Hopelijk ergens goed terecht gekomen inderdaad.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 12:00

Voor wie meer foto’s wil zien van de markt een tip: op Twitter zoekfunctie Zuidlaardermarkt veel hits, veel foto’s of linkjes naar veel foto’s en enkele filmpjes.

Sneu dat er een ponietje is blijven staan. Ook lastig voor degene (vast wel iemand toch?) die het heeft meegenomen, zit je met een pony zonder paspoort.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 12:03

Weet niet of die wel is achtergelaten. Kan de nieuwe eigenaar niet gewoon een rondje over de markt lopen en de pony daar nog even laten staan? Zou niet zo snel iets geloven "omdat het op Facebook staat"