Morgen haar introduceren aan de andere shet en paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Merexa schreef:Die Tinkerhengst/ruin daarin tegen sloeg echt gericht naar mensen en heeft een mevrouw haar kaak gebroken toen hij steigerde en uithaalde terwijl ze hem bekeek. Later stond hij ook kort met hekken om zich heen. Wat bezielt het iemand om zo'n dier mee te nemen.. Arm paard. De eigenaar was ook nergens te bekennen.
Rocamor schreef:Wat een droppie! Stonden jullie met haar op de warenmarkt bij een kraampje te kletsen?
FennyPower schreef:Eigenaar van het paard dat ik verzorg heeft ook een mini veulen meegenomen. Ze is echt heel klein!
Wat een popje is het. Maar best zielig , zo'n drukke dag.
[ [url=m/SWNvlF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/waxvp7.jpg]Afbeelding[/url] ]
We weten verder niet wat voor ras ze is (behalve dat ze bij de minipaarden stamboek ingeschreven staat.) En kleur weten we ook niet echt. Iemand een idee ?
robert45 schreef:Aan iedereen met een aankoop van de markt. Hou ze apart voor meerdere weken.
Je zou niet de eerste zijn die Droes meeneemt de stal in.
Hier blijven de 2 aankopen samen met elkaar eerst 2 weken apart lopen.
senna21 schreef:FennyPower schreef:Eigenaar van het paard dat ik verzorg heeft ook een mini veulen meegenomen. Ze is echt heel klein!
We weten verder niet wat voor ras ze is (behalve dat ze bij de minipaarden stamboek ingeschreven staat.) En kleur weten we ook niet echt. Iemand een idee ?
Dit lijkt een veulen met dwerggroei.
Ze heeft dus extra zorg nodig. Hopelijk kunnen jullie het haar bieden, dan heeft ze geluk gehad.
https://www.bokt.nl/wiki/Dwerggroei
Merexa schreef:Zo, ik ben ook net pas weer thuis. Na de paardenmarkt heb ik nog wat op de kermis rondgelopen met het groepje waar ik last minute mee naar de Zuidlaardermarkt ging.
Dit jaar heb ik meer dan ooit echt leuke paarden gezien die ik zo mee zou hebben willen nemen. Ook ik heb veel foto's die ik morgen nog even zou plaatsen. O.a. die schimmel met arabierenbloed vond ik echt leuk, maar was niet heel erg gericht op mensen. Wel heb ik op het eind nog even bij een schwarzwalder/donkere haflinger? ruin gestaan die echt heel lief was. Die Tinkerhengst/ruin daarin tegen sloeg echt gericht naar mensen en heeft een mevrouw haar kaak gebroken toen hij steigerde en uithaalde terwijl ze hem bekeek. Later stond hij ook kort met hekken om zich heen. Wat bezielt het iemand om zo'n dier mee te nemen.. Arm paard. De eigenaar was ook nergens te bekennen. Dat viel mij trouwens wel meer op, dat de handelaren vaak nergens te bekennen waren of echt heel opdringerig en ruw deden.. Man man man.
Bovendien vond ik wel meer mensen erg onbeleefd. Een dame in een scootmobiel reed vol door de menigte heen en toen wij om een EHBO locatie vroegen aan een medewerker in de patatkraam antwoordde hij ''in het ziekenhuis''. Joh, er was iemand onderuit gegaan en bleef liggen, dit vragen we niet zomaar..
Maar verder vond ik het, op een paar magere en gebrekkige paardjes na, een goede markt. Er werd ook echt omgeroepen paarden water te blijven geven, al hadden ze na een uur of 15:00 soms al geen hooi meer.
Maar ook gefeliciteerd met de aanwinsten! Super leuk
vicky schreef:Romy1234 schreef:
Die bonte magere merrie vroegen ze nog €550 voor!
Wij zijn weer op de terug weg, niks gekocht, had een super leuke schimmel gezien en paar keer gezocht naar de handelaar maar niks te zien helaas.
Schimmeltje van de eerste foto’s, geweldig dier, was wel een tikkeltje verliefd, al weet ik niet wat ik met dit maatje aan moet![]()
[ [url=m/f6Q06m.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pyS1m2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/A3nsHh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tOZd3U.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jWYLhv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/u8P51w.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/c8DceT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Schimmel arabier hebben wij ook tijd bij gestaan. Mooi dier jammer van het achterbeen
FennyPower schreef:Eigenaar van het paard dat ik verzorg heeft ook een mini veulen meegenomen. Ze is echt heel klein!