Samen met pep weer eens gelest

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 11:08

Freggle_Edge schreef:
Niet iedereen is in de stal van Anky geboren, kom op zeg!
We hebben het allemaal moeten leren en als we terug kijken, dan heeft 98%van de bokkers vroeger ook de manege pony’s of zijn eigen pony flink in de weg gezeten.
De overige 2% denkt geniaal geboren te zijn, maar zal bij het terugkijken van filmpjes zichzelf ook nog eens achter het oor krabben. En die hier vooral niet plaatsen.

TS is jong en vind het geweldig om een setje aan te schaffen. De pony hoeft er vast niet mee te slapen, dus heel veel hinde zal die er niet van ondervinden.
Warme beschadigde pezen krijg je niet zo maar van een half uurtje rond hobbelen in slakkentempo.
Dat slakkentempo is prima hoor ts!
Lekker rustig aan vertrouwen kweken.
Doe af en toe eens je ogen dicht zodat je gaat voelen wat er onder je gebeurt. Hierdoor krijgen angstige ruiters vaak meer vertrouwen.
Lekker blijven lessen en veel kijken naar ruiters die goed en paardvriendelijk rijden, daar leer je ook veel van.
Je hebt geen ambities om te gaan starten, maar je wilt gewoon lekker je rondjes kunnen hobbelen. Je staat open voor kritiek en wilt graag leren. Helemaal top!
Geniet van de pony, tis een leuk dier!

Dankjewel voor de fijne reacties.
Dat niet alles snel gaat hoeft van mij ook niet.
Dressuur vind ik leuk maar starten wil ik niet.
Over het rijden ik rij vaak maar een half uur en dan kunnen ze vaak geen kwaad de Peesbeschermers. Zowiezo koel ik haar pezen altijd.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 11:09

jolmer20 schreef:
Nou, vertel bokt. Ben ik dan echt te groot en te zwaar?

[ [url=m/k8mEIe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5rOFgd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Er is natuurlijk een reden dat ik niet meer rijdt, tuurlijk heb ik na dat topic nagedacht van hmm, ben ik dan echt zoveel te groot en zwaar?
Voor mijn gevoel zat ik haar niet in de weg.
Op een gegeven moment had ik zoiets van oke, het is klaar. Genoeg geweest, ze gaat met pensioen. Toen heb ik eigenlijk besloten om niet meer te rijden.

Er zijn mensen in dit topic die inderdaad super goed en goedbedoeld advies geven!
Maar er zijn ook mensen die het niet als een advies brengen, maar je het een soort van opdragen omdat dat écht écht het beste is!
En dat is prima, als ze zelf tenminste grand prix niveau rijden.

Zoals je van mij weet ik vind je er prima op passsn

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:12

nardxash schreef:
upendo schreef:
Ik vind het beeld niet fijn. Je bent te groot voor het zadel, zit uit evenwicht, hebt te korte beugels en van de ontspanning bij de pony zie ik ook niet veel.

Misschien kijken of je een groter paard kan vinden om op te rijden.. Je zit de pony in de weg.

Te groot zal wel mee vallen. Pony is 1.46 ongeveer en ik ben 1.67. Heb hiervoor ook altijd een pony gereden van 1. 52 hoog.
Beugels is al bekend en zijn we mee aan de slag.

Sorry ik wil hier even verder op ingaan, maar ik vind de combinatie niet passen.
Ik persoonlijk vind je voor deze pony te zwaar.n dat bedoel ik niet slecht naar jou toe maar op de foto van het vooraanzicht vind ik dit wel duidelijk opvallen. En als je er toch op verder blijft rijden heb je wel genoeg tips gekregen denk ik! :j

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 11:18

nanoukkie schreef:
upendo schreef:
Ik vind het beeld niet fijn. Je bent te groot voor het zadel, zit uit evenwicht, hebt te korte beugels en van de ontspanning bij de pony zie ik ook niet veel.

Misschien kijken of je een groter paard kan vinden om op te rijden.. Je zit de pony in de weg.

Te groot zal wel mee vallen. Pony is 1.46 ongeveer en ik ben 1.67. Heb hiervoor ook altijd een pony gereden van 1. 52 hoog.
Beugels is al bekend en zijn we mee aan de slag.

Sorry ik wil hier even verder op ingaan, maar ik vind de combinatie niet passen.
Ik persoonlijk vind je voor deze pony te zwaar.n dat bedoel ik niet slecht naar jou toe maar op de foto van het vooraanzicht vind ik dit wel duidelijk opvallen. En als je er toch op verder blijft rijden heb je wel genoeg tips gekregen denk ik! :j[/quote]
Te zwaar valt wel mee ik weeg rond de 60 kilo en er hebben op de pony ook wel eens zwaardere mensen gereden.

Even een vergelijking met nu.

Afbeelding
Dit is de merenspony waar ik 4 jaar elke week trouw op heb gereden en 1.52 hoog is.

Afbeelding
En nu op pep.
Persoonlijk vind ik het wel meevallen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:22

Moderatoropmerking:
De reacties zijn inmiddels wel iets prettiger geworden, maar ik wil jullie er toch even op wijzen dat feedback geven mag, maar het gaat ook over de manier waarop de feedback gegeven wordt.
C'est le ton qui fait la musique.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:24

Ik vind ook zeker niet dat je (te) veel weegt. Ik vind de foto met de merenspony al een veel betere combinatie, jammer dat je daar niet meer op rijd. Hoevaak per week rijd je op Pep?

@Jolmer (geloof ik toch, eigenaar iig); Ik denk niet dat je veel zwaarder bent dan de bijrijder, dus als je haar erop laat, waarom zou je er dan niet zelf gewoon op rijden? Jij kent haar het beste natuurlijk.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:26

Jolmer, je zadel lijkt mij vooral aan de kleine kant voor jou. Ik heb ook de indruk dat je een beetje scheef zat... Maar verder vind ik het er zeker wel ok uitzien.

TS: je kan nog groeien en bijleren, maar dat weet je. Ieder van ons heeft moeten leren. Rijden met angst is niet evident; het is al heel wat dat je probeert je angst te overwinnen en je toch blijft rijden. Gewoon rustig aan doen op je eigen tempo met de focus op ontspanning en plezier en je zal zien dat je zal blijven groeien ! Overigens, zie ik dat je gespannen bent op de foto's, maar los daarvan en van het feit dat ik inderdaad ook zou proberen om de sporen achterwege te laten, vind ik het er niet slecht uitzien.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 11:28

nanoukkie schreef:
Ik vind ook zeker niet dat je (te) veel weegt. Ik vind de foto met de merenspony al een veel betere combinatie, jammer dat je daar niet meer op rijd. Hoevaak per week rijd je op Pep?

@Jolmer (geloof ik toch, eigenaar iig); Ik denk niet dat je veel zwaarder bent dan de bijrijder, dus als je haar erop laat, waarom zou je er dan niet zelf gewoon op rijden? Jij kent haar het beste natuurlijk.

Ik verzorg pep 2x per week en dan verschilt het wat ik doe met haar. Vaak rijd ik haar wel 1x per week soms 2x
De merenspony is ook jammer maar kon niet anders dan besluiten dat ik naar een andere manege toe moest.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 11:30

pateeke schreef:
Jolmer, je zadel lijkt mij vooral aan de kleine kant voor jou. Ik heb ook de indruk dat je een beetje scheef zat... Maar verder vind ik het er zeker wel ok uitzien.

TS: je kan nog groeien en bijleren, maar dat weet je. Ieder van ons heeft moeten leren. Rijden met angst is niet evident; het is al heel wat dat je probeert je angst te overwinnen en je toch blijft rijden. Gewoon rustig aan doen op je eigen tempo met de focus op ontspanning en plezier en je zal zien dat je zal blijven groeien ! Overigens, zie ik dat je gespannen bent op de foto's, maar los daarvan en van het feit dat ik inderdaad ook zou proberen om de sporen achterwege te laten, vind ik het er niet slecht uitzien.

De sporen zullen vanaf volgende week afblijven zoals al eerder vermeld.
Dat rijden niet evident is angst weet ik maar al te goed maar hoe kom ik anders van mijn angst af.
Ik heb zo mijn eigen manier van aanpakken tegen mijn angst

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:34

nanoukkie schreef:

Ik ben ruim 10 kg zwaarder dan TS, dus ja. Helaas ben ik dat wel haha.

Pateeke: ik zit inderdaad wat scheef, komt door een afwijking. Probeerde er aan te werken, en het is van heel scheef naar iets minder scheef gegaan :+

Vind het op deze foto’s wel meevallen toch qua zadel? Vind het bij TS wat ‘erger’.
Maar TS en ik hadden al besproken dat ik zwaarder ben en dat zij een dikkere kont heeft :')

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:36

jolmer20 schreef:
Nou, vertel bokt. Ben ik dan echt te groot en te zwaar?

[ [url=m/k8mEIe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5rOFgd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Er is natuurlijk een reden dat ik niet meer rijdt, tuurlijk heb ik na dat topic nagedacht van hmm, ben ik dan echt zoveel te groot en zwaar?
Voor mijn gevoel zat ik haar niet in de weg.
Op een gegeven moment had ik zoiets van oke, het is klaar. Genoeg geweest, ze gaat met pensioen. Toen heb ik eigenlijk besloten om niet meer te rijden.

Er zijn mensen in dit topic die inderdaad super goed en goedbedoeld advies geven!
Maar er zijn ook mensen die het niet als een advies brengen, maar je het een soort van opdragen omdat dat écht écht het beste is!
En dat is prima, als ze zelf tenminste grand prix niveau rijden.

Nee dat vind ik eigenlijk nog wel meevallen. Wel vind ik je te ‘fors’ voor je zadel.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:38

pateeke schreef:

En toch als ze wat meer volgens ‘het boekje’ zou zitten, zal het wel beter tonen hoor. Oké de lepel zit krap. Maar de combinatie kan best wel.

jolmer20

Re: Samen met pep weer eens gelest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:52

Eindelijk de foto’s weer gevonden die ik zocht.

Ik heb nog een aantal mobiele foto’s van een les van Ashley, waarin het beeld al heel anders is.

Wat ik ermee wil zeggen is dat het echt een moment opname is. En dat is logisch natuurlijk, zeker omdat TS met angst leeft. Het ene moment is ze heel ontspannen, en er hoeft maar iets te gebeuren waardoor ze krampachtig gaat zitten en dan krijg je dit soort foto’s.
Misschien kwam het omdat de fotograaf aanwezig was, misschien stond er net teveel wind? Wie zal het zeggen.

Maar deze foto’s geven al een heel ander beeld, en dat wilde ik even duidelijk maken :)

Afbeelding
Afbeelding

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 12:07

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:11

Je hebt nog genoeg om aan te werken dat is zeker, maar dat weet je zelf ook wel en dat is goed.
In het filmpje is Pep totaal niet aan het been, waardoor je heel erg je hakken op trekt en gaat knijpen met je benen. Hierdoor druk je ook jezelf uit het zadel.
Als je zelf ontspannen bent en je bovenlichaam dus wel los kunt laten zoals in het filmpje, zou ik veel schakelen, maar ook in je hoofd houden, dat actie = reactie. Als jij been geeft, maar Pep reageert niet, dan geef je harder been, weer geen reactie, nog harder. Eventueel ook met een zweepje rijden en na de 2e keer geen reactie op je been, een tikje. Waar ze dan natuurlijk ook op moet reageren. :)

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 12:25

Bowo schreef:
Je hebt nog genoeg om aan te werken dat is zeker, maar dat weet je zelf ook wel en dat is goed.
In het filmpje is Pep totaal niet aan het been, waardoor je heel erg je hakken op trekt en gaat knijpen met je benen. Hierdoor druk je ook jezelf uit het zadel.
Als je zelf ontspannen bent en je bovenlichaam dus wel los kunt laten zoals in het filmpje, zou ik veel schakelen, maar ook in je hoofd houden, dat actie = reactie. Als jij been geeft, maar Pep reageert niet, dan geef je harder been, weer geen reactie, nog harder. Eventueel ook met een zweepje rijden en na de 2e keer geen reactie op je been, een tikje. Waar ze dan natuurlijk ook op moet reageren. :)

Ik weet dat er nog zat aan te werken is.
Daar heb ik ook les voor.
Houding zullen we beter op letten en zweepje is ook een goede tip

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:26

Jolmer, ik denk idd dat je wat zwaar bent voor de pony. Je zadel is sowieso te klein voor je waardoor je met het zadel de pony sowieso in de weg zit.
Ik vind wel dat de pony bij jou het best loopt.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:56

En daarom rij ik dus niet meer Cinnepin.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:01

jolmer20 schreef:
En daarom rij ik dus niet meer Cinnepin.

Toch denk ik dat als jij er af en toe een kwartiertje op zou gaan zitten, je bijrijders daar voordeel van hebben.
De pony loopt bij jou lekker en door dat af en toe weer even te bevestigen, kunnen de bijrijders haar makkelijker narijden.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:08

Is het trouwens geen idee af te wisselen? Dat als je nu 4 keer per maand lest, dat je twee lessen blijft volgen bij je huidige instructeur en 2 lessen gaat volgen bij een nieuwe instructeur? Die bekijkt dingen heel anders en daar kun je ook van leren!

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 13:11

Kairos schreef:
Is het trouwens geen idee af te wisselen? Dat als je nu 4 keer per maand lest, dat je twee lessen blijft volgen bij je huidige instructeur en 2 lessen gaat volgen bij een nieuwe instructeur? Die bekijkt dingen heel anders en daar kun je ook van leren!

Nee ik heb naast de rijlessen ook mijn menlessen van mijn andere verzorgpony die betaald moeten worden.
Dat gaat hem niet worden.

Rebecca28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 12:33

rien10 schreef:
TS heeft les.
Les als in “in heb nog een hoop te leren”.
Les als in “ ik kan nog geen Z2 proef neerzetten”.
Les als in “ik sta open om te leren”
En daar is helemaal niks mis mee.
Of is iedereen hier opgestapt voor de eerste keer en zo weggereden?
Leren paardrijden is een proces. Sommigen staan in het begin hiervan. Sommigen zijn al een eind op weg.
Prima, lekker door lessen TS!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik denk dat veel commentaar goed bedoeld is, maar heel negatief over komt. TS, misschien kun je een paar zitlessen gaan doen met je instructrice? Ik hoop dat je het plezier erin houdt, en gewoon lekker vol blijft houden!

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 12:35

Rebecca28 schreef:
rien10 schreef:
TS heeft les.
Les als in “in heb nog een hoop te leren”.
Les als in “ ik kan nog geen Z2 proef neerzetten”.
Les als in “ik sta open om te leren”
En daar is helemaal niks mis mee.
Of is iedereen hier opgestapt voor de eerste keer en zo weggereden?
Leren paardrijden is een proces. Sommigen staan in het begin hiervan. Sommigen zijn al een eind op weg.
Prima, lekker door lessen TS!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik denk dat veel commentaar goed bedoeld is, maar heel negatief over komt. TS, misschien kun je een paar zitlessen gaan doen met je instructrice? Ik hoop dat je het plezier erin houdt, en gewoon lekker vol blijft houden!

Dat kan zeker.
Ik zal over een paar weken weer les hebben en dan zal ik dit gelijk meenemen

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:57

In het kader dat ik ook genoeg commentaar heb gegeven.. mag ik ook wat positiefs melden.
Het setje staat jullie erg leuk.. en daarnaast vind ik wel dat je je rug netjes recht houdt.

Succes met les! En veel plezier nog

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 16:34

Knert schreef:
In het kader dat ik ook genoeg commentaar heb gegeven.. mag ik ook wat positiefs melden.
Het setje staat jullie erg leuk.. en daarnaast vind ik wel dat je je rug netjes recht houdt.

Succes met les! En veel plezier nog

Dankjewel voor het fijne compliment :j